Amúgy jobb, ha megmutatod egy szakinak. Ha a központit tölteni kell, akkor a rugógömböket is, és ha még lehet tölteni, akkor jó eséllyel jobban jársz az eredetiekkel, mint egy utángyártottal.
És ezért jobb is, ha időben tölteted, hogy megmaradjanak.
Azért kell lecserélnem, mert gyanítom hogy vagy töltetnem kellene mert elengedte a nyomást vagy kompletten átszakadt a membrán, mert gyakran kattog a központi szelep már. Így az a legegyszerűbb ha lecserélem mivel sokat állt mielőtt megvettem.
Központi gomb levétele. Én magam még soha nem csináltam, de úgy tűnik, hogy tapasztalt ember nem járt most erre, így meg kell elégedned velem.
Szóval: az utastérben található szintszabályzóval engedd le az autót alsó állásba. Aztán nyomásmentesítsd a rendszert: a nyomásleeresztő csavaron (ezen a képen bleed screw néven fut) csavarj ööö... egy fordulatot, illetve amíg egy halkat nem szisszen. A tapasztalt szerelők majd megmondják, hogy pontosan hány fordulat a fordulat pontosan. Teljesen kicsavarni felesleges. Sőt, nem is érdemes, mert megvan az a veszély, hogy a csavar mögötti golyó kiesik, majd örökre eltűnik.
Ha leengedted a nyomást, nincs más dolgod, mint valahogyan letekerni a gömböt. Ez sokszor nagy kihívást jelent, reméljük neked hipp-hopp letekeredik.
Sziasztok, megvettem vágyaim autóját, egy BX 19RD kombit :), azt szeretném kérdezni hogy a központi gömb cserét hogyan kell megcsinálni? Úgy tudom nem nagy ördöngősség de konkrétan a lépéseket nem tudom.
A belseje egész szép, a műszerfal teteje meg a kalaptartó nem tökéletes. Felületi rozsda akad a motortérben, az ajtók sarkán meg a csomagtartó alján. Az aljára majd jobban rá kell nézni, a belső küszöböket következő vizsgára lehet, cserélni kell. A Citroën Klinikán, cxmaniac-nál, FEZ-éknél, a Balázs Garázsban és a Citroën Ádámnál volt szervizeltetve. A kis videó 10 éve készült, de azóta is ilyen szorgosan nyomja. A polip meg a szervó visszafolyó csövezése 12 éve volt cserélve.
Az ősszel megtankoltam, de már nem emlékszem, előtte vagy utána múlt el a köhögése.
Azóta az van benne.
Gondolod, csak ennyi lenne?
Ma-holnap járok vele, előtte rakok bele injektor tisztítót. Remélem, elég lesz.
Hiányolja a törődést. Az olajpálca műanyag vége a kezemben porlott el. Mire kihúztam, már csak a fémpálca volt meg :-) De azt legalább most tudok venni. Valahol az áram is szivárog, de még nem tudom, hogy az autóban vagy az aksiban. Most kiderül, levett saruval jobban bírta-e.
Előszedtem az öreg BX-et. BX 16 TZI, ez már a központi befecskendezős. Elég sokat állt.
Hirtelen gázadásnál megtorpan a motor olyan 1000-1500 -as fordulatszámnál, és lő egyet a kipufogóba. Utána megy rendesen. Mintha kimaradna a gyújtás. Lassan növelve a fordulatot nincs gond. Amikor bemelegedett és beállt a normál alapjárat, mintha akkor sem lenne tökéletes, kicsit egyenetlenül jár meg-negtorpanva egy pillanatra és enyhén puffog a kipufogóba.
Az ősszel is csinálta, akkor egy fél óra autókázás után elmúlt. De közben minta a szívóoldal felé is visszalőtt volna egyszer, lelőtt egy gyári ledugaszolást az injektorról.
Van valami tipp?
Gyertyákat-gyújtókábeleket meg egyebeket sem néztem eddig.
Az a "kockaszelep", ami a kormányszervó és az egyéb hidraulikus rendszer között osztja el a nyomást.
Vagy az a cső van eldugulva, ami a kis "tartály"ra megy (bár nem szokott), vagy tényleg a központi szelep nyomásbeállítása ment el (akár a cseredarabnál is).
Sziasztok!Nekem is van egy BX-em!Ėdesapámtól örököltem!
Szakmai kėrdėsem lenne a hidr.rendszerrel kapcsolatban!Lett egy olyan műszaki hibám,ami ,ahogyan hallottam nem megszokott dolog!
Az olaj lecserėlve,kb.1 hónapja!A központi szelepnėl van a problėma!Egy erősebb fėk rálėpėsnėl a központi szelep alsó rėsze ki szakadt, a műanyag perem leszakadt,alatta rúgó ės zėger gyűrű van!
Azt hittem anyagfáradás,ki cserėltem!Volt itthon másik...
Feltettem,nagyon nehezen de lelėgtelenítettem,csináltam egy ejtő tartàlyt,csak úgy sikerült!Utána már felvette a szivattyút...akkor rá lėpegettem fėkre is,semmi problėma!
Ezt követően,azt hittem minden rendbrn,mind a 3 "szintre" reagált a szintkapcsolóknál!
Akartam indulni,rá lėptem a fėjre ės megint egy pukkanást hallottam!Újra elpukkant a központi szelepem alsó rėsze?!
Erre szeretnėk megoldást?!Mi lehet a problėma,milyen akár többletnyomás,vagy azt hiszem ezen lėvő elmenő fėmcső,ha jól tudom a fėkszerkezethez megy....?Ott van e a problėma?
Update még nincsen a hidrófolyadék cseréről, mert még éppen most aktuális csak (már elkezdtem volna) azonban közbejött egy baki. Jelenleg úgy üzemel a BX, hogy néha igen, neha nem, de főleg nem. Az önindító nem kap áramot a legtöbb kulcsfordítás esetén, és néha az izzítás sem működik, bár ez kevésbé gyakori. Az önindítót kicseréltem, amikor még úgy gondoltam, hogy az hibás (ekkor az izzítással még nem volt gond). Az akksi 72Ah-s, teljesen feltöltve, de próbáltuk két másikkal is, kevésbé töltött, gyengébb akku is tudta indítani amikor épp olyan hangulatában volt az autó, hogy működjön. Nekem az első gondolatom az izzitórelé cseréje lenne jelenleg, de az elektromos részekhez nem konyítok sokat, hátha nektek van egyéb ötletetek/tapasztalatotok, mert a relére újonnan tízezres árajánlatot kaptam.
Küldtek, én meg mentem. Nem ér meg egy gyomorfekélyt, hogy harcoljak egy nagyarcú f@szkalap főnökkel.
Mentem a konkurenciához, ha bírom fizikailag (több a cipekedés), akkor nem lesz rosszabb. Csak ugye itt is van 3 hónap próbaidő, addig nem érzem teljesen biztonságban magam.
És igen, nekem is hiányzik a fórumunk. Meg a rengeteg műszaki dolog leírása (leülésgátló :) )