Topik a muzeális minősítés menetéről, a Muzeális Minősítő Bizottság (MMB) tevékenységéről. Írd meg az élményeidet, vagy tedd fel a kérdéseidet azoknak, akik már túl vannak rajta!
Kár hogy most egérmozi üzemmódban vagyok, de majd megnézem. Eszerint kissé átdolgozott kiadása a DAF rendszernek. Vajon a Volvo 343 is difis már? Mert elvileg annak még a hátsó hídja is DeDion, lehetne az eredeti két ékszíjas DAF megoldás. Úgy rémlik a 343 tĺpus holland fejlesztés, csak átvette, megvette a Volvo.
A helyzet az, hogy ma hozzájutottam egy kitűnő állapotban lévő 79-eshez, ( Ebay ) igy ez feleslegessé vált. Örülök, ha másnak örömöt szerezhetek vele.
Egyébként megértem a fejlövésedet, én is jártam már hasonlóan. Persze ez az Autorevue a közelébe sem jön a Te esetedhez. Megragadnám az alkalmat és ugyanígy felajánlanék Peug. 305-ös vadi új fényszórót, és hozzá nénány jelentéktelen apróságot ( pl. fütéscsap).
Keresztmotor elsőkerékhajtás. Diffi az van, nézd meg a képen. A Daf-ban azért nincs diff.mű, mert két szíj hajt, azaz oldalanként el tud differálni a Variomatic.
Ne légy ilyen nagylelkű, mert ez még saláta állapotban is egy vagyont ér...
Te megérted, Neked elmesélhetem.
Pár éve belebolondultam a Voisin márkába. Megjelent róla egy csodálatosan gazdag és fantasztkiusan kivitlezett könyv. Megrendeltem postai úton direkte Franicaországból. Az ára volt vagy 350 FF. Aztán a postaköltségreá még plusz egy horror, valami 100 FF. Pár hétmúlva banktól is megjött acecch, az utalás is ugyanennyi. Szóval cakk-pakk sikerült úgy 600 FF-ért megvennem a könyvet...
Pár hónapra rá Essenben az angol könyves cég standján embermagaságú hegyben állt a számozott csudakönyv: á 85.-DEM.
Csendes fejlövés....
Éppen tegnap olvasom, hogy ma már 600.-EUR-ért sem lehet hozzájutni sehol Európában....
(Éppen egy hónapja érkezett meg az első Voisin-em.
Nicht bekacken, egy modell, 1:43-as. Detalán enek is majd így fog emelkedni az értéke, hiszen Voisin még modellben is elég ritka állat a halpiacon...)
Faterod biztos tudja mi a jó :) Nagylelkű az ajánlat, de nem szeretem mások féltett kincseit közúton próbálgatni. Akkor inkább csak megnézem majd jóidőben. Várjál! Az eredeti Variomatic-ban nincsen difi és hátsókerékhajtású! Fiesta?????
Te azt állítod ,hogy 912-es a kiszemelt a Porsche. amit Laci jól tud, hogy 1969-ig gyártottak, tehát nehezen lehet 1972-es... Illetve 1976-ban csináltak egy sorozatot kizárólag az USA részére 2 literes injektoros 4 hengeres VW motorral 912E jelzéssel.
Ami a leglényegesebb: a 912-esben 4 hengeres motor van...
A 911-esben 6 hangeres motor van és 1971-ben valóban létzetett 911E jelzésű is.
Akkor most 4 hengeres vagy 6 hengeres lenne a drágám???
Nem is nagyon emlékezhetsz, ez még kint is ritka madár volt. A kettes Fiesta kaszniba azt hiszem másfél évig szerelték CTX néven. De a váltó matricáján a Holland gyártó adatai állnak.
Ugyanez a szíjas vario...? Jéé, egy Fiestában is? A 343-as nem lepett meg ,mert azt Hollandiában gyártották és valahogy így származhatott át, de a Fiestáben nem is emlékszem....
Bár sokan hoznak sok öreg autót kifejzetten hobbi célra, azért nem akkora mennyiségben ,hogy minden létező szervnél mindent pontosan tudjanak....
Két központi hely van: a MAVAMSZ és a Központi Okmányiroda a Bp. XIII. Visegrádi utcában. Ide kell fordulni, mert igazából itt foglakoznak egyedül valójában veteránjárművek kezelésével...
A 912-es amúgy is egy kis érdeksség, nincs már belőle olyan nagyon sok.
Ha akarsz egy ilyen váltós autóval menni, akkor tavasszal a jó idő beálltával kipróbálhatod Apukám Fiesta CTX-ét. Ugyanez a váltó van benne. Ilyen időben már nem hozza ki, '87 óta van benne 33 ezer km és gyári fény...
LACI azokon szokott poénkodni akiknek minden nyugati autót birtokló veterános kaviárzabáló dagadtbankár. Ha ezt VALÓBAN nem érted, akkor aggkori elbutulásban szenvedsz. Ha szándékosan próbálod elferdíteni a tényeket, akkor az a mexokott formád.
Ezt mind tudtam, KIVÉVE! hogy a 343-asba is szerelték!!! Most megleptél. Pedig már előtte is kedvenc volt, a DeDion és a hátra szerelt sebváltó miatt. Jó pap holtig.
Mi van benne? Egy darab duplaszálas izzó a helyzet/fékhez? Vagy két szimpla? Esetleg az egyik szimpla foglalatot duplára cserélni? Persze a Lucas kiegészítő is tökéletes.