Biatorbágyon csak dolgozom, kocsival általában olyankor jövök, ha valami elintézi valóm van (vagy kiváncsi vagyok rá, hogy hogy sikerült a javítás :) ). Egyébként Tatabánya mellett lakom.
Minden eszmecserére nyitott vagyok, bár úgy néz ki, hogy a munkánkban bekövetkező változások miatt kettő kocsiból egyet csinálunk majd a közeljövőben úgy, hogy mindkettőt eladjuk és veszünk egy fiatalt.
De egyenlőre a szívem győz az ész felett, mert eddig is tényleg magamnak "szegeltem" a vasat. Alvázvédelem, rövid karbantartási időszakok, most a részecskeszűrő vásárlás stb.
A szerelőm még mindig ugyanaz az ember Tatán, akihez már 20 éve járok, így viszonylag nagy mozgásterem van az alkatrészvásárlásnál - hagyja, hogy megoldjam a legjobban. (persze már volt, hogy ő szerzett be ezt-azt, de nem ez a jellemző). Nagyon megbízom benne és szerencsére így pénztárcabarát is.
Az autószerelőn kívül van egy kontaktom (mondjuk a szerelő is őt használja), aki akár házhoz is megy és profi diagnosztikai eszközei vannak, így mindig ki tudja vallatni a kocsit.
Mint láttad az írásomban, igazán univerzális volt a mostani beszerzés, de lassan már mondhatom, hogy rutinom van a külföldi netes vásárlásokban. Legutóbb feleségem Peugeot 307cc -jéhez is Lengyelországból szereztem röhejes áron hátsó lámpát. Szerencsére ez is jól sikerült. A részecskeszűrőt azért mertem bevállalni, mert az UNIX ugyanezt a típust kínálja csak ugye nem mindegy mennyiért...
Most vettem egy 2007 Patfindert és az érdekelne milyen motorolajat ajánlanátok amit a szerelőm rakott bele attól kissé csatogos lett elötte nem volt ilyen.
Örülök, hogy sikerült rendbe rakatnod az autódat. Nem is volt olyan drága. Legalábbis én sokkal magasabb végösszegre tippeltem a korábbi infók alapján. Érdekelne, hogy hol csináltattad meg.
Jól értem, hogy biatorbágyi vagy? Ha igen, akkor nagyon közel élünk egymáshoz. Alkalmasint összefuthatnánk egy tapasztalatcserére. Nyitott lennél erre?
Nekem is a bal hátsó ajtóm adta meg magát jó pár éve. Én magam törtem el a szerkezetben valamit, amikor - elfelejtve, hogy menet közben bezártam az ajtókat - kiszállást követően túl erősen téptem meg a nyitó kallantyút kívülről. Arra nem emlékszem, hogy belülről nyitható maradt-e az ajtó vagy sem. Szerencsére nem kellett az egész szerkezetet kicserélni, mert meg tudták javítani. (Csodálkoztam is, mert a márkaszervizek nem arról híresek, hogy javítanak, hanem hogy mindent cserélnek.)
Arra sajnos nem emlékszem pontosan, hogy mi volt a gond (pedig mondták), szétszedve meg nem láttam.
Tudom, így nem igazán segítettem... de legalább tudod, hogy mással is történt már ilyen. ;-)
A "motormelegítő" funkció annyit csinál, hogy megemeli az alapjáratot, ha a váltó üresben van. Annyit ér, mint vak lónak a kacsintás. Ha a motor gyors bemelegedése a cél, akkor indítást követően el kell indulni, és kész. Ártani nem használ alapon én is bekapcsolom, persze, de tényleg nem nagyon érezni a hatását. Úgy használom, hogy beindítom a motort, megvárom, míg rendeződik az alapjárat (nagy hidegben ez lehet mondjuk 10-15 másodperc), akkor rányomom a fordulatszám emelést, várok megint vagy 10-20 másodpercet, aztán elindulok. Amikor piros lámpát kapok, akkor N-be rakom a váltót, és emelt alapjáraton várom ki a zöldet. Ennyi. Haladás közben értelem szerűen "szünetel" ez az alapjárat megemelős motor melegítő funkció. Szerintem annyit se ér az egész, amennyibe a kapcsoló kerül a bal térdednél.
Állófűtésen én is gondolkodtam, de most már (tekintettel arra, hogy 11 éves a gépsárkány) nem verem bele magamat ekkora költségbe. Nekem egy sima időzítős, vagy távirányítós rendszer nem kéne, mert otthon fűtött garázsban éjszakázik az autó (vagyis nincs szükség a reggeli használatra), azt meg jellemzően nem tudom előre, hogy mikor indulok nap végén haza, és az is véletlenszerű, hogy sikerül-e a távirányító hatósugarán belül parkolni. Egy olyan 21. századi rendszer viszont, amit mobiltelefonról lehet vezérelni, 300+ ezer forint. Most már - ki tudja meddig tartom még meg ezt az autót - ennyit nem szánok rá.
Ígéretem szerint: A kocsi összerekva és úgy látom tökéletesen működik! Persze egyenlőre csak egy Tatabánya Biatorbágyot futottam vele oda-vissza, de nem jelentkezett probléma, hozza amit kell...
Nos, pénteken láttam a kiszerelt szűrőt: Hát ezt már nem igen tisztítja ki senki - a belsejébe beszondázva hiányzik a kerámia közepe, mintha elolvadt volna. Vele olvadt a hátsó hőmérséklet szonda és a Lambda szonda is off! Kiiktatni nem akartam - mertem...
Tehát vásárolni kell! Gyári újat nem veszek - egy angol cég új cuccát néztem ki egyenesen Devonból GB-ból (BM Catalyst). Nem tünnek amatőröknek, 50 éve futnak Angliában: http://www.bmcatalysts.co.uk/about/#history
Nálunk is forgalmazzák - horror áron. Egy hét alatt paypal fizetéssel érkezik, fuvarral együtt 70 K.
A Lambda szonda Bárdinál - kedvezménnyel 29990 Ft (DENZO), a hőmérsékletszonda szintén e körül lesz, ez eredeti NISSAN Az Egyesült Arab Emirátusokból. (sajnos erre nem mertek még elérhetőségi időpontot sem adni itthon)
Mivel - már meséltem, hogy a kerékagy csapágynál is megjártam a vezetékezéssel (komputer nem ismerte fel az utángyártottat, csak a régi, gyári vezetékkel), ezért nem is bánom, hogy az gyári lesz.
Itt tartok, jó eséllyel kb. egy hét múlva egyben a cucc és mehet vissza a kocsira. Majd még jelentkezem!
Nem rég sikerült "megdöglesztenem" a gépemet... Erdély - Kostelek. Elindultunk egy erdei úton, amelyen 4 km-t kellett volna megtenni az aszfaltig. A probléma ott kezdődött, amikor kb. 500 m után eltűnt az út - elvitte a megduzzadt patak! Visszafordulási lehetőség semmi, úgyhogy tovább előre. 4,5 óra alatt tettem meg a 4 km-t, ezalatt kb. 5x keltem át a patakon, ebből 3x gázlót kellett építeni! Végre elkezdtünk emelkedni a pataktól, mikor egyszerre elment az erő és kigyulladt a részecskeszűrő lámpa. Egy aksisaru levétellel sikerült kikecmeregni az aszfaltig, de a regenerálás nem indult meg. Sőt jött a motorkontroll jelzés is. Csíkszépvízen komputerre tették, de így sem tudták elindítani a regenerációt. Így - bízva a szerencsébe - elindultunk haza. Nos Királyhágón megizzadtam azon a 30-40-es tempón amivel felkapaszkodtam. Nagyon nem ment. Itthon ismét ellenőrzés: A részecskeszűrő eltömődött, mert a hátsó nyomásszenzor nem működik. Mivel ez a legalsó szenzor, lehet, hogy leakadt és elszakadt a vezeték - még nem tudom. Szerdán szedik szét. A szűrőt viszont tisztítani kell (vagy...) Most nézegetem a lehetőségeket, a mosatást nem ajánlja a kolléga, mert állítólag ott a ganéval megy valami filmréteg is a kerámiáról, ami a korom tapadást gátolja. Ezáltal egyre csökkennek a tisztítások közötti km intervallumok. Találtam viszont egy kemencében történő kiégetéses javítási eljárást - most ezt nézegetem. Bár utángyártottban durván egy 100-as az új is (2év garanciával). Szerintetek?
Azért vagyok bizalmatlan a tisztítással kapcsolatban, mert a 20.000 km, vagy 1 év amit vállalnak általában, elég karcsú garanciának tűnik.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Nem nyitódik a bal hátsó ajtóm. Bévülről helyén van a bovden de kívülről nem férek hozzá csak a műanyag takarót tudtam lekatintani. Hogyan tudom az ajtót kinyitni hogy hozzáférjek a zárhoz? Köszönöm
Van egy 2005-ös vasam es mikor kéne az esp kivilágít a műszerfalon a csúszós úttal együtt es ezek ott is maradnak nekem még le nem állítom a motort. Úgy sejtem ez nem normális jelenség tudja esetleg valaki mik lehetnek az okai h merre induljak még is?
Tényleg jó cikk. Érdekes az a mondás benne, hogy az olajat a régi/rossz turbó leszerelése ELŐTT kell cserélni. Nekem az/annyi jött le a szerviz magyarázatából, hogy az új turbónak már friss olajjal kell indulnia. Ezt az infót próbáltam meg átadni. (Még valami olyasmit is mondtak, hogy felszerelés előtt a felújított turbóba töltöttek olajat, hogy ne szárazon kezdjen forogni.)
Ettől függetlenül nyilván a Ferryker tudja a tutit.
De vajon mi a különbség a között, hogy a régi/rossz turbó leszerelése előtt cserélik az olajat (ahogy a Ferryker mondja a cikkben) VAGY az új/felújított turbó felrakását követően, de a motor első beindítása előtt (ahogy nekem magyarázták)? Te érted ezt?
Akárhogy is, nálam nyilván jól csinálták, mert a bő 5 hónappal és 14 eKm-rel ezelőtti felújítás óta a turbóm - köszöni szépen - jól van. Semmi jele annak, hogy rosszul végezték volna el a felújítást / olajcserét / beindítást.
Még az jutott eszembe, hogy nézd meg, hogy az intercooler-be vezető csőben mennyi olaj van, vagyis hogy mennyire olajos a cső belseje. (Egy sima csőbilinccsel van csak rögzítve, hogyhogy könnyen lejön.) Egy kevés olaj lehet abban a csőben, az normális, de sok nem. (Persze mennyi a "sok"???) Illetve azt nézd meg, hogy a csőcsatlakozásról szivárgó olajtól dzsuvás-e maga a közteshűtő. Ha nem, akkor lehet, hogy nem is a turbó a ludas...
- Ne kínai gyártású alkatrészt építsenek be. Azok sokkkkal olcsóbbak, de - állítólag - nem tartósak.
- Az új/felújított turbót már friss motorolajjal indítsák be, vagyis a motorolajat akkor kell lecserélni, amikor felrakták az új turbót, de még az első beröffentés előtt.
- Kérj számlát az alkatrészekről és a melóról is. Drága dolog ez ahhoz, hogy ne legyen jótállásod.
Nekem a felújítást követően egy ideig picit gyengébbnek érződött a motor, de aztán helyreállt a rend. Vagy összekoptak azok a dolgok, amiknek össze kellett kopniuk, vagy csak megszoktam.