Külön nem tudom, hogy kapható-e. A komplett lapátot érdemes cserélni, nem vészes. Nálam 5 éves az autó, most tavasszal adta meg magát a hátsó ablaktörlő gumi. A Suzuki Szlaukó nevű boltban (https://shop.suzukialkatresz.eu/) vettem hozzá komplett lapátot, ~2000 forintba került.
,,Mielőtt hidegen indítod....add rá a gyújtást és várj minimum 30 másodpercet, hogy az alapjárati pozicionáló helyzetbe álljon, és csak ezután indíts. Ne lépj a gázra, hagyd járni alapjáraton a motort míg fel nem melegszik. Ezután adj egy gázfröccsöt 4 ezres fordulatig és kész. Ha minden jó akkor az alapjárat stabilizálódik."
Sziasztok
Suzuki Splash 1.2 2009 és évjárat olyan problémám lenne hogy akkumulátor ki és beszerelés után az alapjárat meg bolondult 3ezret pörög alapjáraton majd 2 perc elteltével vissza esik 1500ra és 1500-2000 között ugrál folyamatosan mi lehet a baj?
Az olajcsere otthon simán elvégezhető, mindenhez jól hozzá tudsz férni. Ami fontos: a csere előtt mindenképp vegyél Suzuki olajleeresztő csavarhoz való tömítőgyűrűt: ez egy kb. 100 forintba kerülő réz alátét, amit minden olajcsere alkalmával cserélni kell. Ez a gyári technológia. Ha így teszel, akkor a tizedik olajcserénél sem lesz az, hogy a csavar mellett csöpög az olaj és a végén beszakítod a csavart. (Sajnos sok szerelő még mindig nem tudja, hogy ez az alátét minden cserénél kell, és galádságokat művelnek az olajleeresztő csavarnál.) Egy 17-es kulcs kell a cseréhez, valamint valamilyen segédeszköz az olajszűrő letekeréséhez.
Mi a gyártási éve az autónak? Milyen motor van benne (1.0 v. 1.2?) Pl. a 2012-es facelift után gyártott benzines Splash-hez (1.0 és 1.2) a 0w20 API SN minősítésű olaj a gyári ajánlás. Az Eneos 0w20 nagyon jó választás lesz.
Nekem eddig semmi durva nem volt, esetleg a váltó-kuplung felől lehet figyelni, hogy van-e extra surrogás. Amúgy ha karbantartott és szervizben szervizelt modell akkor nagyon nagy baj nem lehet szerintem. (Mondjuk ez a legtöbb autóra is igaz szokott lenni, csak akkor jönnek a "hú de hamar tönkre szokott menni a motor" típusú dolgok, mint cimborám főnöke is ahogy hozzáállt a kocsijához: "40ezret is simán elment olajcsere nélkül!". Ja és aki utána meg hibátlanul megveszi...)
Splash vásárlás elött állok. Jövő héten hozunk be Ausztriából egyet saját részre. Típust nem nagyon ismerem. Mire figyeljek oda átvételkor, mit nézzek meg? Vannak jellemző típushibái?
Valamiért nekem az első szervizről hazafelé tartva tűnt fel a dolog. Szerencsére nem vagyok jó fizikumú,mert rutinosan majdnem beállítottam a vélelmezettet elállított magasságot. De nem törtem le. ;-) Rájöttem fix, csak addig valahogy nem zavart. Meg már most sem, sikerült az ülést mindent hozzáállítani.
Sziasztok! Sajnos sikerült megtörnünk a szeretett kis kedvencünket, 1,2 automata, 92 ezer km, 2008-as patika állapotú Spalsh elejét. Sajna egészen a motorig elporlott az eleje. Lámpák, lökhárító komplett, motorháztető, hűtők. Tud esetleg valaki olcsó beszerzési forrást, bontót, vagy van esetleg valakinek bontásra ítélt komplett autója? Segítségeteket előre is köszönöm. Kérlek ha tudtok, az email címemen jelezzetek vissza. 4x4zsolt@gmail.com
De jól jártam akkor,hogy anno a tükörtolvaj csak a lapot emelte ki szakszerűen és a saru is csak lehúzta, nem tépte le. Így 2-3000-ből megvolt a bolti dobozos új fűthető lap (és esküszöm jobb mint a még meglévő gyári :) )
Szia! Hívni nem hívtam őket, csak néztem a webáruházukat. Csak a fényezett tükörhátlapot láttam náluk. Viszont ma este kapom meg a hétvégén a jóf.gáson rendelt használt tükröt. Jó áras volt, csak a színezett hátlapja fekete. Terveim szerint a törött tükrömről leszedem valahogy a mostani hátlapot, és ráteszem a vettre.
Most éppen azt keresem, hogy hogyan lehetne biztonsággal leszerelnem a színezett hátlapot.
Sziasztok! Sajnos ma lezúztam a vezetőoldali külső tükrömet. Nagy baj nincs, csak a fekete műanyag elem törött pár darabra. A tükörmozgatás megy. Kérdésem: a törött elem vajon külön kapható? Ha igen, akkor honnan tudnék rendelni? Köszi.
Én jelenleg a második Splashemet használom, és kíváncsi lennék van-e másnak is hasonló tapasztalata. Az első egy 2008-as 1.2-es típus volt, a mostani szintén 2008-as de 1.0-ás. Az ablaktörlő sebessége amivel nem vagyok elégedett, a legalacsonyabb fokozat is nagyon gyors. Az 1.2-es Splashnél a más kocsiknál is megszokott sebességgel törölt, szemerkélő, csepegő esőnél tökéletesen működött. A mostani autónál viszont gyengébb esőnél ki-be kell kapcsolgatni, mert túl gyors ahhoz amennyire annyi idő alatt vizes lesz a szélvédő. Én egy fél éve vettem használtan, lehet emiatt (is) a szélvédő nagyon karcos. Érdeklődnék, hogy másnak van-e hasonló tapasztalata, és hogy lehet-e ezen állítani. Én eddig azt az információt kaptam, hogy az ablaktörlő sebességén nem lehet változtatni. Alapvetően nem egy nagy probléma, de azért csapadékosabb időben kényelmesebb lenne vezetni, ha úgy működne, mint más típusú kocsiknál illetve az előző Splashemnél is tapasztaltam.
Sziasztok! A feleségem Splash-ében eddig ilyen vicces csilingelős hangja volt az indexnek. Ma azt vettük észre, hogy sima kattogós hangja lett! Mi mehetett tönkre benne?