Egyre több irritáló közlekedési tahóval futok össze a városban. Parkolnak, ahol eszükbe jut. Felverik a várost a kályhacsőre cserélt kipufogójukkal. Megállnak a belső sávban és kiteszik a vész villogót, mert vészesen sürgős dolguk akadt a közeli boltban. stb.
Lehetne sorolni napestig.
Gondoltam, hogy ezek közül a jóemberek közül néhányat megörökíthetnénk itt az indexen is.
Mire számítasz a biciklisektől, amikor a Rendőrségnek sincs fogalma a szabályokról, hogy ilyen értelmetlen táblakavalkádot helyeznek ki a kerékpárúton?
Az elsőbbségadás kötelező jelzőtáblának itt szerintem más jelentősége van. A Kresz szerint ez egy útkereszteződés. Amennyiben nem volna ez a jelzőtábla, és semmilyen elsőbbség szabályzás, abban az esetben ez egy jobbkéz szabályos kereszteződés volna. Gondold, el ezt a szituációt...... És rögtön ellent is mondanék magamnak. Mivel itt sávonkénti irányítás van, ezt a záróvonal is megerősíti, a járműveknek nincs közös találkozási pontjuk, így az elsőbbség kérdése fel sem merülhet (ne). Szóval nem tudok okosat mondani, de azért ettől még nap, mint nap ott közlekedek.
Nekem ez a huppanó is a kedvencem. Amióta az eszem tudom, ott van.
A városból kifelé minden autó ugrat rajta, buszon is igazi RollerCoaster érzés.
Közben egyszer leaszfaltozták a Tiszaliget felől (még Botkáné idején), de ez a pár méter megmaradt. Számtalanszor javították a hídnál a dilatációt is, meg a teljes hidat is újraaszfaltozták, de ez a púp megmaradt...
Hát valóban érdekes. Továbbá teljesen értelmetlen.Van még Szolnokon más blődség is.Ott van például a Temető u.-Kőrösi u.kereszteződés.Na oda valóban kellene lámpa.De nincs,a Temető úton védett útvonalon közlekedők jóindulatán múlik,hogy ki tud kanarodni a József Attila út irányába az autós.Az már csak hab a tortán,hogy most kátyúzások során a kanyarodó ívben lévő kapitális nagy kátyú senkinek nem szúr szemet.Mindenhol eltüntették a kátyút de az maradt.A Kőrösi u -Gyökér út sarkánál az úgynevezett Magraktár előtt is akkora a kátyú,hogy egy kutya elveszne benne,de nem számít.Ja az Aszfaltkeverő 20 méterre van tőle.
A másik értelmetlen hülyeség a városban:az Abonyi útról kis ívben a Tesco-felé lekanyarodni.Lámpa szabályozza a jobbra kis ívben a lekanyarodást.Miért?Elég lenne egy "elsőség adáskötelező"tábla.Na ittis van példa arra,hogy feltorlódika kocsisor a felüljárón.
Szolnok közlekedési problémáinak megoldására még sokat kell várni!
A város beszorult a Tisza és Zagyva közé és azok gátjai közzé.
Hiába lenne hatsávos az út a Tisza fölött, nem oldaná meg a város és Szanda vagy Almáskert felé a közlekedési dugót, mivel ezek az utak gátra lettek ráépítve.
Valamikor a várost jelző tábla az Arany Lakatnál volt, azóta beépült a tiszántúli terület, de közlekedés a gátakon folytatódott tovább és amint látjuk ott nincs lehetőség a utak szélesítésére.
Szerintem a Csákja úti híd sem fog segíteni. Merész koncepció kell.
Tiltás van ugyan, de a többség úgy tesz, mintha nem lenne. Kaotikusak a közlekedési viszonyok (emiatt is).
A balra kanyarodási tilalom okán el kellett töprengenem azon, hogyan is tudok kocsival szabályosan beközlekedni a ház előtti parkolóba, függően attól, melyik irányból érkezem. Nem egyszerű feladat... :)
Csupán azt szerettem volna érzékeltetni, hogy mennyire le van sajnálva városunkban az autós adófizető. A hivatal is és a hatalom is magasról tesz arra, hogy normálisan lehessen közlekedni a városban. Persze lehet, nem mernek belepiszkálni a lámpák programozásába, félnek, hogy elrontják. :P
Valószínűleg Budapesten nem a kerületi polgármesterek vagy netalán maga a főpolgármester instrukciója alapján állítják be a lámpákat, hanem kikérik mások véleményét is, amire Szolnokon még volt példa.
Mikor ezt írtam, optimista voltam, de azóta eltelt egy kis idő, a közlekedés szempontjából.
A hídról jövet kb. 4-5 autót enged a lámpa a Kossuth tér felé, és Szapáry keresztezősben szintén kb. 4-5 autót tud kihajtani.
A negyedik eset volt 3. vagy 4. lámpánál tudtám áthajtani Baross útra.
Ezért hiába van nyitva a tér hétköznap nem megyek a Tisza-híd felől a városba, viszont vissza még arra megyek, nem Pólyán.
A lámpák összehangolás katasztrofális, nem tudom elhinni, hogy erre képesek a szakemberek.
Egy példát említek, Budáról indulás a Margit-hídtól Pestre az Üllői útig , nem fogok lódítani, végig zöld hullám volt, nem akartam elhinni, sehol nem kellet várakozni.
Pestem miért okosabbak a szakemberek mint Szolnokon?
a Szabadság téren miért csak 5 másodpercig lehet most is csak balra kanyarodni ???
Talán azért, mert a Kossuth tér után, a Szapáry út kereszteződésében is ennyi ideig van zöld jelzés. Ha a hídnál hosszabb lenne a balrakanyarodás ideje, bedugulna a Kossuth tér.
Akik úgy gondolták, hogy nekünk szolnoki polgároknak így kell közlekedni 2 hónapon keresztül a belvárosban az Ady út munkálatai miatt: azok valóban TAHÓK!