Ráncfelvarrás előtti eladó Modus-t keresek saját részre, elsősorban benzinest, de diesel is érdekel, leinformálható előélettel. Szemre is gazdátlan autó - motorhibát, sérülést nem ide értve -, km óra menedzselt nem kell :D
A képen látható hiba megoldásában kérnék segítséget
Első lépésben érdemes megkeresni Develooper kartársat vagy Bagdány Istvánt - a Scénic hibás digitális műszerfalát ők rutinból tudják javítani, talán ezt is.
A képen látható hiba megoldásában kérnék segítséget, találkozott e valaki ilyennel 2005-s Moduson jelentkezett a családban, sajnos a neten semmiféle tippet, javítást nem találtam. Egy hibás elemmel kezdődött, majd egyre több"pixel" világosodott ki.
Egyetlen egy hasonló jelenségről írtak külföldön, de ott sem jutottak el a javításig.
Annyit tudtam meg feltételesen, hogy a kijelző "fóliája" nem szedhető le roncsolás nélkül, de ez bizonytalan infó.
Elektromos probléma megoldását írom meg a köz javára!
TÜNET: jobb vagy bal kormánykapcsoló valamelyik funkciója nem működik (nálam a bal kormánykapcsolón a világítást nem lehetett lekapcsolni, míg a jobb kormánykapcsolóval nem lehetett ablaktörlőt kapcsolni, DE ha ablakmosót kapcsoltam, törölt a lapát...)
OK: bal vagy jobb kormánykapcsolóban (jellemzően a baloldaliban) a zöld műanyag sorkapocsban végződő sötétpiros vékony vezetékek valamelyike eltört. Látható a hiba, mert a zöld műanyag sorkapocs tövénél törik el, és el is válik. Ez a kapcsoló mozgása miatti fáradásos törés.
JAVÍTÁS: sorkapocsból ki kell piszkálni a letört kábelvéget és belepréselni a szabadon lógót.
SZÜKSÉGES ESZKÖZ: lapos csavarhúzó a burkolatok-kapcsolók szészedéséhez, torx csavarhúzó 4db csavar kicsavarásához (kormány alatt a magasságállítónál), minimális műszaki érzék.
Én sem magamtól vagyok ilyen okos, ebből a blogból vettem az ötletet. Nálam két vezeték volt eltörve, és a jobb kapcsoló hibáját is a baloldalon lévő törés okozta.
3 hete lettem egy gyönyörű fekete Grand Modus gazdája, szerelem volt első látásra. Modus a tökéletes autó!
Mivel használtan vettük, felmerült néhány kérdés az első 3 hét alatt:
- nyikorog a kuplungpedál. Pontosan hol kell befújni wd40el? A fék is nyikorgott, azt sikerült meggyógyítani, de a kuplungot vhogy nem...
- ugyan sérülésmentesként vettük, de kiderült h mégiscsak volt egy kb 30km/h-s koccanása (no comment - suzuki márkakereskedésből vettük pedig, beszámított autó volt) minek következtében cserélve lett a motorháztető, lökhárító... viszont itt ott nem sikerült túl szépen beállítani a hézagokat.... nem tudtok vkit aki olcsóért megcsinálná és persze aki nem vakon próbálkozna, hanem ért is hozzá?
Amúgy szépséges és imádom, mikor először megláttam egy Modust, tudtam h csakis ilyenem lesz :))) szerelem van!
- egyik este leállítottam az autót és égve maradtak elől a lámpák, de csak elől. Kaptam innen-onnan infót és végül kiderült, egy a kormány alatt lévő bizti tábla felett van-volt egy lila relé 12V 50A és az zárlatos lett. Azt kivéve a folyamatos világítás megszünk. Elmentem vettem relét, ugyan nem kaptam csak 30A-est, de pár száz forint volt csak.
Eltelt 1-2 nap, megyek cserélem ki a relét, gyújtást adok és villog, kattog minden a műszerfalon, kocsi nem indul... ,utána olvastam, az akkumulátor gatya..(megmértem)
Vettemúj akksit, beleraktam és kocsi indul! Király!
Akarom rá adni a világítást és az nem megy, műszerfal jelzni, kinyitom az ajtót csipog, fénykűrt meg, indexek mennek, megy minden csak az országúti nem. Létezik az, hogy kiégett elöl minden izzó vagy én vagyok vak.
Gondoltam, hátha ki ment valami bizti, nézem belül, esetleg ott van, de ott csak a beltérre vonatkozó bizbaszok vannak..., akksi előtt is vannak biztik, ha jól emlékszem 4db, de azok jók (szemrevételezve).
A franciák még hol dughattal el biztit? :)
Van valakinek valami ötlete, hogy mi lehet a hiba?
Lehet holnap kicserélem az izzókat, mert kivágta volna a zárlatos relé?? passz...
erről mi a véleményed? - a szörnyű kormányon kívül :)
A sötét külső szín + világos belső szín rettenetesen kosz érzékeny kombináció :-)
A felszereltség pompás. Lesz benne egy csomó olyan apróság, amire nem is számítasz, megvilágított piperetükör, lábtérvilágítás, menetstabilizátor....
A teljes napfénytető egyszerűen szuper.
Az 1.6 16V motor egy Modusban elég erős. A motor karakterisztikája amúgy nem főnyeremény, elég nyúlós motor, a nyomatékát csak magas fordulaton adja le (pörgetni kell). A fogyasztása szerintem oké lesz. Nálunk a Scénic 1.6 16V 7.7-7.8-at fogyasztott, a Grand Modus az 1.2 TCE motorral ugyanazokon az utakon alig fogyaszt kevesebbet 7.2-7.3 körül áll meg. (Halásztelekről bejárás a Hősök terére - pár km rettenetes dugó, utána pár km 70-90 km/h ötösben, utána belvárosi cikázás, piros lámpákkal, sok jobbkezes utcával, délután meg vissza.)
A felnit adott esetben megveszem/elcserélem a mi Mókuszunk 15-ös felnijére :-)
Egy olyan kérdésem lenne , hogy van egy Renault Modus 1.5 dci motoros autóm. Egy próblémája van, hogy rettentő lassan működnek az irányjelzőjeim amikor bekapcsolom őket. Valaki esetleg ebben tudna nekem tanácsot adni, hogy mit nézzek meg hogy mi okozhatja a problémámat ?
Feleségemnek vásároltunk egy Modust és az első fényszórókban a H7 izzó körül van egy fémgyűrű (cső), fényterelés, hővédelem vagy akármi miatt, de ez nem is érdekes. A formája fura kicsit, mert a fém csak két oldalon szűk részen van kivágva, vízszintesen két oldalra terelve egy-egy csíkban a fényt. Ez azt eredményezi, hogy a tompított világítás egy csíkot világít az útra, semmi mást. Megnéztem más Modust, ott az egyik felén lényegesen nagyobb részen engedi ki a fényt.
A neten lámpákra keresve és rengeteget átnézve nem találtam ilyen fényterelést (amilyen a mienk), csak a rendesen nyitottat. Ha jól látom, ez nem cserélhető, az izzó alatt fixen rögzített.
Megoldodott a probléma,egy szakember ajánlatára a tankot megütögettük,mert az üzemanyagszivattyú,ami a tankban van,időnként megszokott szorulni.Ez a francia autóknál előadódik.
Tegnap este leállítottam az 1.5-ös diesel Renault Modust és ma reggel óta csak forgat az önindító és nem indul. Találkoztatok már ilyennel? Persze mínusz fokok vannak, de eddig semmi baj nem volt.
Megoldodott az eddigi össze problema azzal, hogy mindket hatso lampa kiszerelesekor a fekete müa. csatlakozoban az összes fem erintkezöt meghajlitottam befele, hogy erösebben ranyomodjon a köze csuszo parjara. Volt itt-ott egy kis feketedes az erintkezökön a rossz kontakt miatt, ezeket lekapargattam, összepattintottam es ennyi. A helyzetjelzö most mar lekapcsol, ha letekerem a a kapcsolot, a hatso ablaktörlö sem megy együtt az elsövel, ha ralepek a fekre, es a tempomat sem kapcsol ki az indexre.
Igen, rögtön néztem, mert erre gyanakodtam én is. Töltés rendben, testelés rendben.
A hiba forrása - feltehetően - a rossz aksi volt. Ugyanis amikor kicseréltem egy minőségire és egy 53 Ah-ra, majd azt teljesen feltöltöttem, megszűnt minden és azóta a lámpa is rögtön kikapcsol ha elforgatom a lámpakapcsolót!
Szóval a nem megfelelő akufeszültség érdekes problémákat generál! Az autó még indul, de már nem működik rendesen.
Ne felejtsétek, hogy a frissen vásárolt aksit is tölteni kell! Én ezt 2,5 évvel ezelőtt nem tettem meg, így lehet hogy ez is lerövidítette az élettartamát. De hozzáteszem, hogy nem egy minőségi darab volt. (Akkor az volt a szempont, hogy beférjen a dobozába.)
Elektromos "érdekességek" esetén mindenképpen erősítsétek meg a hátsó lámpáknál a testszálat! Felejtsétek el a csiszolást! Látszólag nincs korrózió, de még sem működik rendesen.
Elég egyszerű megcsinálni, úgyhogy otthon is meg lehet csinálni, de pár ezresért egy szaki egy fél óra alatt megoldja.
1. Hátsó lámpa kivesz.
2. Testszál kikeres. (Azt hiszem fekete.)
3. Ezt elvág és egy csatlakozót (csokit) erősíteni rá.
4. Vastagabb vezeték a csoki másik végébe.
5. Ezt forrasztani a lámpa fém alaplapjára.
Ezek után mindenféle elektromos problémám megszűnt! Úgymint sebességtartó automatika indexre való kikapcsolása, hátsó ablaktörlő magától elindulása. Sőt! Egy aksicsere után még a lámpámat is ki tudom kapcsolni azonnal. Eddig a kapcsoló elforgatása után nem történt semmi. Azt hittem kontakthibás a kapcsoló, de nem!
Utólagosan nem került semmi extra dolog bele csak a gyári dolgok vannak benne. Jelenleg egy elektromos szerelő javítja index villogását már orvosolta halad tovább( megesősítette a testkábelt ) . Maradék hibára egyenlőre az első bizt. doboz beázására tippel holnap kiderül mi a gond.
a jobb oldali index sebessége felgyorsul ilyenkor el kezd rakoncátlankodni a világítás is pl nem tudom kapcsolni a távolságit vagy az ablaktörlő intenzitását
Került be az autóba bármilyen utólagos elektronika? (Rádió, riasztó, tolatóradar, ülésfűtés, kihangosító - bármi, ami árammal működik?)
Ha többféle megmagyarázhatatlan hiba jelentkeik az elektromos rendszerben, az a multiplex hálózat hibája. Egy nem elég ügyesen beszerelt utólagos extra simán bele tud beszélni a kommunikációba.
Ha nem ez okozza a zavart, akkor a multiplex rendszert kell diagnosztizálni. Rossz esetben valamelyik vezérlő modult kell cserélni.
Nalam is elöjött ez a hiba. Plusz a hatso lampa nem alszik ki, ha leallitom az autot, es lekapcsolom a vilagitast, csak ajtonyitasra.
Tegnap szetszedtem mindket hatso lampat, de nem lattam korrozio nyomat. Egy kicsit el voltak oxidalodva a lemezek, ezeket megcsiszoltam, de nem igazan javult.
Hol kell konkretan megcsiszolni a lemezeket, a fekete csatlakozonal, amit le kell huzni, hogy le lehessen venni a lampat, vagy az izzoknal, esetleg mindket helyen?
Boldog tulajdonosai lettünk egy Renault Modusnak 1.6 szép megkímélt szervizkönyves német egygazdás renault szalonba számolták be egy másik autóba. És amiért az kedves egybegyűltek tanácsát kérem a következő lenne
a kocsiba minden rendeltetés szerűen működik viszont néha olyat tapasztalok ,hogy a jobb oldali index sebessége felgyorsul ilyenkor el kezd rakoncátlankodni a világítás is pl nem tudom kapcsolni a távolságit vagy az ablaktörlő intenzitását sem kis idő elteltével azonban életre kel a rendszer. Kevés tapasztalatom van még ez ügyben ,de mintha esőben ez hatványozottan előjönne . Van esetleg valakinek valamilyen hasonló tapasztalata esetleg megoldása a dologra ?
Előre is köszönöm az időtöket amit a válasszal töltötök és ezúton kívánok a Modus tulajoknak kellemes ünnepeket : ) !!
Igazából nem tudom mi volt a hiba! Ki lett olvasva és 13 hibakód arra utalt, hogy gyenge a feszültség. Így 2,5 év után kikerül belőle az aksi és most vettem egy nagyobb kapacitásút. Utána még egyszer jelentkezett a probléma, de az új aksit teljesen feltöltve mindez megszűnt! Ennek szerencsére több, mint egy hete és gond mentesen indul megy!
A generátor töltőfeszültséget ellenőrizte valaki? És a testkábelt?
Ki lett olvasva és 13 hibakód arra utalt, hogy gyenge a feszültség. Így 2,5 év után kikerül belőle az aksi és most vettem egy nagyobb kapacitásút. Utána még egyszer jelentkezett a probléma, de az új aksit teljesen feltöltve mindez megszűnt! Ennek szerencsére több, mint egy hete és gond mentesen indul megy! (Annak idején a vásárolt aksit csak beraktam és had szóljon. Most teljesen feltöltöttem!)