Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

rastawicc Creative Commons License 2022.01.10 0 0 33686

Én mindezt értem, és hálás is vagyok a hasznos információkért!

Viszont nem tudom hol/miért kerültek szóba az anyagiak.

Nem az első autómat tervezem megvenni, és nem feltételeztem, hogy olcsó lesz XM-et venni.

Ha leírnám, hogy az utóbbi évben mennyit költöttem a meglévő autóimra, azzal olyan színben ”tetszelegnék” amilyenben nem szeretnék.

De okkal érdeklődtem a gyári új alkatrészek elérhetőségéről. Ha találok egy olyan XM-et ami megfelel az onnantól nem fog telet látni, és az éves futása is elenyésző lesz. Szóval a technikai részletek, megoldások, stb. jobban érdekelnek mint az, hogy ez nekem bizony sokba’ lesz.

Ahogy korábban írtam, romot nem veszek, tehát valószínűleg már a vételár is szemmel látható összeg lesz, és még akkor is költenem kell majd rá, ezzel a részével tisztában vagyok.

Viszont azt, hogy ha például olyan autóban látom meg a potenciált amiben nincsenek elektromos ülések, akkor azokat hogyan pótolhatom gyári minőségben még nem igazán tudom.

Előzmény: Don Carada (33685)
Don Carada Creative Commons License 2022.01.09 0 0 33685


A világért sem akarlak lebeszélni arról, hogy fenntarts egy XM-et, én vagyok a legboldogabb, ha egyel több ilyen csodálatos autó kerül jó kezekbe és suhan még sokáig az utakon.
De kissé átvéve senkisenormális szerepét, amennyire tudom, forintosítom neked az én történetemet.
Ahogy említettem, szűk öt éve vettem meg az öreglányt, kicsit drágábban, mint ahogyan a hahu számítása szerint hatablak autóját forgalomba lehet majd helyezni. Több minden szól a mentségemre, például az egyik az, hogy itt a fórumon végig lehetett követni az engem megelőző tulajdonos munkáit a kocsin. A vásárláskor kaptam tőle egy listát, mi szerint ő maga 1,2 millió forintot költött az autóra. (Én azért ennél jóval olcsóbban jutottam hozzá). A lista tételeit  természetesen nem tudtam ellenőrizni, de a hitelességében nem volt okom kételkedni. Amúgy Gyurival a mai napig tartjuk a kapcsolatot, szóval ő nem az a 'basszuk át az első szembejövőt' nepper, és az tény, hogy amit ő megcsinált az autón, azzal nekem még nem volt gondom.
A vásárlás után több komoly beavatkozás is szükségessé vált, de ezeket még nem dokumentáltam pontosan. Az bizonyos, hogy volt egy karossszériázás 300e forintért, ezzel összekötve egy autóvillamossági szerelés 60e, és a fényezés szintén 60e.
Aztán amikor napi szinten használni kellett az örömautót, akkor elkezdtem nyilvántartani a kiadásokat. Tehát, az elmúlt kicsivel több, mint másfél évben a kocsi futott 48616 kilométert. Tankoltam bele több, mint 1,25 millió forintért, és költöttem rá 454270 forintot. (Kiszámolhatod, mennyi jut egy-egy megtett kilométerre.) Ebben persze benne van három standard olajcsere költsége is (és az olajat mindig én vittem). És benne van az a három napos masszív szívás is, ami egy max másfél órás generátor-cseréből nőtte ki magát.
És igen, a kisebb munkákat én magam csináltam.
Egyáltalán nem akarlak lebeszélni a vásárlásról, sőt. Csak teljesen igaza van kari56-nak.

Előzmény: rastawicc (33683)
Don Carada Creative Commons License 2022.01.09 0 0 33684

Affenébe... pedig már előkészítettem a mentőcsónakokat...

Előzmény: hatablak (33682)
rastawicc Creative Commons License 2022.01.09 0 0 33683

Én nem írtam olyat, hogy olcsót(ócskát) keresnék, az ellenkezőjét viszont igen. Másodlagos szempont az ár. Aki olcsót vesz kétszer fizet ugye.

Előzmény: kari56 (33681)
hatablak Creative Commons License 2022.01.09 0 0 33682

Hali, 

 

Köszi az ingyenreklámot, de éppen elvitték az autót.

Előzmény: Don Carada (33680)
kari56 Creative Commons License 2022.01.09 0 0 33681

Ha vissza olvasod a topikot, többször leírták, hogy millió alatt nincs jó XM. Ez nem igaz. Ez ma már másfél, kétszerese. Lehet egy keveset spórolni, ha magad végzel javításokat. Vagy veszel kintről egyet ilyen áron, vagy olcsón veszel egyet itthon és a többit ráköltöd. Tudomásul kell venni, hogy már a legújabb is elmúlt húsz éves. Ha idáig garázsban állt, akkor is kell rá költeni. 

Előzmény: rastawicc (33678)
Don Carada Creative Commons License 2022.01.08 0 0 33680

@rastavicc: Nem teljesen értem, hogy min hezitálsz. Ha jól látom, hatablak éppen árulja az egyik autóját. Ha ő azt mondja, hogy jó, akkor az jó. És ami nem jó, azt is el fogja mondani. Falrugdosás nélkül olcsóbban úgysem fogsz találni olyat, amivel öröm is lesz az autózás.

Egy szívdobbanásnyi ideig én is gondolkoztam azon, hogy megveszem tőle. Aztán víziószerűen láttam, amint a párkapcsolatom amúgy is tervezési és kivitelezési hibáktól hemzsegő Titanic-ja felcsattan a ház elé érkező második XM-re... És hát az enyém amúgy is jobban felszerelt, majd szép csendben elköltöm rá ugyanezt a pénzt. :-)

Kiegészíteném hatablak infóját azzal, hogy a dízel motorral szerelt autók csendes gyilkosa a rezgés. Olyan, mint a magas vérnyomás: tünetmentes, csak a halál hirtelen. Az elmúlt másfél évben az autómon kétszer lyukadt ki acélcső azért, mert a csőtartó bilincsekből kiesett a gumi betét, és a bilincs maga kikoptatta a csövet. Oké, hogy 27 év alatt, de ez akár holnap is előfordulhat egy fel nem derített helyen.

Úgy látszik, senkisenormális már nem szemlézi a fórumot, különben téged is leoltott volna, mint engem, aki szűk öt éve pontosan úgy jöttem ide, mint te: "megvalósíthatónak látom egy régi álmomat: vennék egy XM-et"

Csak szólok, hogy sokba fog kerülni. :-P

pH03N1xM Creative Commons License 2022.01.07 0 0 33679

Utolagos extra lehetoseg nem sok van. Elektromos kartamaszosoknal bent szokott lenni az elso ulesfutes kotege jellemzoen. De ahol nincs elektromos kartamasz az tenyleg eleg sovany verzio mar. Mas hudenagy extra hirtelen nem remlik. Oke, csumpikban nincs hatso elektromos ablak es elektromos ules, meg voltrak extra fapad modellek (foleg francia belpiacosok), de 2.5td jellemzoen nem szokott ilyen lenni.

Hidrotol nem nagyon kell parazni, de gyari uj dolog mar kvazi semmibol sincs. A csovek acelbol vannak a visszafolyok munyagbol, a gyujtok/specebb idomok meg olajallo gumiszeru anyagbol. Nem kaland annyira a hidrot rendbeszedni, 2.5TD-ben ugysincs diravi, ami az egyik jellemzo gejzir forras. Mas kerdes, hogy a belso kopassal nem lehet csodat tenni, es oda nem nagyon lesz alkatresz, max ha talalsz keveset futott donort. (nehez lesz) Ide tartozik pl. a nagynyomasu szivattyu, a kozponti nyomasszabalyozo, a 2 magassagszabalyozo, a fofekszelep es a hidraktiv 2 hidraulikus egysege. (+ kormanymu, golyalabak, izles szerint)

Előzmény: rastawicc (33678)
rastawicc Creative Commons License 2022.01.07 0 0 33678

Egy másik kérdés. Ezekben az autókban “egyenkábelköteg” van?

Az gyári extrák utólagos telepítése miatt kérdezem. A kortárs volvokban a legtöbb dolognak akkor is bekerül a kábelkötege, ha maga az extra nem. A bmw-nél mindet is kábelezni kell utólag, mert az extrák eladásából jól profitálnak.

Gondolom a hidraulika vezetékeket újonnan már nem lehet kapni, vagy mégis? Mindegyik acél vagy vannak réz vezetékek is a rendszerben? A visszafolyó csövekre mi a bevált megoldás?

Biztosan nem lehetetlen szivárgásmentessé tenni a hidro rendszert, de nagy küzdelem?

Van egy olyan érzésem, lesznek itt páran akiknek feldobom a napját. :D

rastawicc Creative Commons License 2022.01.07 0 0 33677

Köszi, ezt jó tudni, mert normális tempomatra szükségem van.

Előzmény: pH03N1xM (33676)
pH03N1xM Creative Commons License 2022.01.06 0 0 33676

A 2.5TD es a 2.1 epic is volt elektromos tempomattal.

Előzmény: rastawicc (33673)
kari56 Creative Commons License 2022.01.06 0 0 33675

Volt 2.1-es EPIC-el. Olyan volt a sötétkék kombim. 

Előzmény: rastawicc (33673)
FeZ_ Creative Commons License 2022.01.06 0 0 33674

Rendben. Igazából mindegy is az ügy szempontjából. :-) 

Előzmény: raider (33672)
rastawicc Creative Commons License 2022.01.06 0 0 33673

Sajnos még hónapokat kell várnom arra, hogy legyen időm és helyem ezzel foglalkozni, de leginkább a kínálat szabja a lehetőségeket. Nem nagyon van szép 2.1, sőt dízel sem nagyon, ha mégis az szinte biztosan kombi.

A széthulló hűtő nem fog érinteni, mert ha ilyet vennék élből kapná az új hűtősort, vezérlést szíjfeszítővel együtt, és minden mást ami nem 100-as. Nem hiszek a hagyományos hazai szerelői mentalisban, meg a “jóvanazúgy”-ban sem.

Már egy porladó klímahűtő is betesz a mögötte lévőknek. Azért voltam kíváncsi rá, hogy van-e valakinek tapasztalata a vizes intercooler kiváltásával, mert ha valóban segít eleve azzal terveznék ha úgy alakul. 

Csak a 2.5-ös autókban van rendes elektromos tempomat, vagy az EPIC-es 2.1-el is volt?

raider Creative Commons License 2022.01.06 0 0 33672

605 természetesen.

Előzmény: FeZ_ (33671)
FeZ_ Creative Commons License 2022.01.06 0 0 33671

Persze :-)

XM vagy 605 ?

Előzmény: raider (33670)
raider Creative Commons License 2022.01.06 0 0 33670

Erről jut eszembe, te vállalsz kuplungcserét V6-on? Már időszerű lenne, mert olyan jó 15 éve nem cseréltem, valamikor tavasszal tudnám vinni hozzád.

Előzmény: FeZ_ (33667)
FeZ_ Creative Commons License 2022.01.06 0 0 33669

Jó, akkor maradjunk annyiban, hogy ez a 3 kivétel :-P , mert minden a helyén van és ugyan nem rally-znak velük, de használják rendesen. Az első kettővel hetente jártak ki-be Ausztriába és tempósan az autópályán (nem 110-el) és városban sem úgy járt vele az ember, mint a nagyfater.  Nyilván használat és használat között is van különbség, nem vitatkozni akarok, csak leírtam, hogy előfordulnak kivételek is, mindamellett, hogy megismétlem önmagamat: ettől függetlenül senkit se kapacitálnék 2,5 vásárlására. 

 

 

Előzmény: pH03N1xM (33668)
pH03N1xM Creative Commons License 2022.01.06 0 0 33668

Azok a 2.5TD-k huzzak sokaig, ahol cicalabu a gazdi vagy a turbonyomas erzekelo kis csove le van torve. A korai modellek ezt maguktol is letortek, szoval azok vedtek a motort.

Előzmény: FeZ_ (33667)
FeZ_ Creative Commons License 2022.01.06 0 0 33667

Valóban, a 2,5-el lehet szívás, de meglepő módon az utóbbi időben járt hozzám három is, ami hosszútávon is egész jól viselkedett. Igaz, az alap sem volt rossz és a tulajok nem gyilkolják és megadják neki, ami jár. (Amikor pl. a póthűtő kilukadt, vett bele újat, nem iktattata ki, mint mások, stb.)

2 belőlük egy tulajé volt és egy másé. Gyakorlatilag egyikükkel sem volt annyi gond, mint a többi XM-el. Ettől függetlenül azért senkit sem agitálnék 2,5-ös vásárlására. Szerelni pl. nem annyira jó.

:-P 

 

Előzmény: raider (33666)
raider Creative Commons License 2022.01.06 0 0 33666

Mondjuk nekem volt szerencsém 2.1TD-hez 605-ben és XM-ben egyaránt, nem volt végülis rossz, és volt 2.0 16v-hez XM-ben, az utóbbi sokkal jobb benyomást keltett bennem, és még az én V6-omhoz képest sem volt nyomatékszegény (számomra meglepő módon). Egyébként a 2.5 TD tényleg nem rossz, amikor működik, de ez annyira kétesélyes, hogy én nem foglalkoznék vele. CXMiki tudna mesélni a hengerfejes mókákról meg a jó kis portolásokról, de hát nem járt erre már jó 10+ éve.

Előzmény: rastawicc (33664)
pH03N1xM Creative Commons License 2022.01.05 0 0 33665

Lampak mar 93 eleje ota muanyag terelolap mentesek. 2.5td egy vidam szorakozas, en javaslom, szeretek jol szorakozni a userpostokon :) Jot talalni mar 10-15 eve is nehez volt (hengerfej problemak, szethullo hutok, dinamikus szijfeszito problema, hutes problema reszben a motorkonstrukcio reszben a relek hibaja vagy a hutesvezerles miatt), most biztos sikerulni fog :)

 

 

A 94-es rancfelvarras es a muszaki 'fejlesztesek' nem a megbizhatosagrol, inkabb a sporolasrol szoltak. Jott szepen a szemet kabeles Teves abs a regi Bendix helyett, rez helyett alu klima elpar & so on. A vegen a bor is vekonyabb anyagu lett, a faberakasok is vekonyodtak/muanyagosodtak. Ami pozitiv, az talan a hutorelek foglalata lett, de ez eleg sovany fejlesztes. 

Előzmény: rastawicc (33664)
rastawicc Creative Commons License 2022.01.05 0 0 33664

Köszönöm a válaszokat!

Nem kérdés, hogy a 16 szelepes 2.0 egy racionális opció, viszont a “sajátos” igényeimnek nem felel meg annyira. Ha elindulok a nyugalom szigetével andalogni, eléggé kizökkentene a relaxációból ha a motort forgatni kéne a haladáshoz, szóval leginkább a karakterük miatt hajlok inkább a dízelek felé mint a fogyasztás miatt, bár nem hátrány ha ritkábban kell tankolni.

Úgy áll össze az egész nekem, ha van annyi nyomaték amivel olyan szépen vonul az autó.

A 2.1, amivel anno dolgom volt tudta ezt, pedig igazából sok erő nincs benne, de ami van az pont ott van ahol nekem kell.

A gyártási ciklus alatti hibajavítások miatt keresnék későbbi példányt, ha jól emlékszem a fényszórókat pl. 96-tól ”javították”.

 

A másik ami miatt nem zártam ki a 2.5-öt az az, hogy csak valami korrektebb autóért vagyok hajlandó pénzt adni és csak külföldi piacon keresgélek. 17x visszatekert exmelós zombit nem veszek. Egy jobb darabbal is lesz munka, extra pofonokat nem kívánok.

Na meg ott van az is, hogy ismert hibáról van szó, tudjuk mi okozza, szóval meg lehet előzni/javítani.

Az első 2-300.000km azért nem szerelőtől szerelőig szaladt bele ezekbe az autókba sem.

Ha nem találok megfelelő autót 2.1-es motorral akkor nem lesz sok választásom.

Igazából ha racionális dolgot terveznék akkor nem vennék XM-et. De ahány hülye annyi hobbi ugye…:D

raider Creative Commons License 2022.01.04 0 0 33663

Egy 2.0 16v-t javaslok, ha van ilyen: öröm használni, nincs vele gond, és nem fogyaszt sokat (ha ez szempont itt). A 2.5td-t viharsebesen felejtsd el.

Előzmény: rastawicc (33660)
ZC Creative Commons License 2022.01.04 0 0 33662

Öreg dízellel 'mindig csak a baj' van, elv mentén én 2.0i 16V benzinest vettem, u.i., mivel keveset használom, így nem igazán számít a fogyasztása.

Bár kicsit most feladtam ezt az elvet, a korábbi -OFF- Frontera 2.0i 8V helyett egy 2.2 DTi-t vettem, mert nem igazán van belőle benzines.

Előzmény: rastawicc (33660)
hatablak Creative Commons License 2022.01.02 0 0 33661

Hello!

 

Csak röviden:

- korrózió szempontjából mindegy az évjárat, egy 2000-ben készült is lehet egy rozsdakupac!

- elektromos rendszerét tekintve a tapasztalatok szerint a 93-95 körüliek a legkiforrottabbak,

- egy hozzáértő mondása: kétféle 2.5 TD van: az egyik hengerfejes, a másik hamarosan az lesz!

- a toronycsapágyat pedig "újrasütik" és akkor egy kis fémmunkával megoldják, hogy ne tudjon átszakadni,

- gömböket még éppen lehet kapni, a minősége picit lutri,

- a hidro rendszer a leggyakrabban a visszafolyó csöveknél szökik meg, mert elfáradnak a gumicsövek, viszonylag egyszerű pótolni/javítani.

 

Részemről ennyi.

Előzmény: rastawicc (33660)
rastawicc Creative Commons License 2022.01.02 0 0 33660

Üdv, és boldog új évet!

 

Fiatalabb koromban beütött XM(és kicsit a 2000 előtt Citroenek…), aztán 7-8 éve ki is olvastam ezt a fórumot, mert erős volt a vágy és a szándék, de végül máshogy alakult az életem, és elmaradt az XM vásárlás.

Egy ideje viszont egyik napról a másikra megint elkezdtem azt érezni, hogy kell egy XM.

Szóval vennék egyet amíg még van. 

 

Azért írom ezt most ide, mert segítségre és rengeteg információra lenne szükségem, hogy a lehető legkevésbé legyek elégedetlen a vásárlással.

Ha már a kevés szívásra hajtani amatőr gondolat lenne. 

 

 

Arra jutottam, hogy dízel kellene és 96 utáni. A miérteket hagyjuk is, csak hobby/terápiás célra használnám.

 

-Szóval érdekelne, hogy van-e valakinek receptje amivel a (még nem hengerfejes) 2.5td-t optimális hőmérsékleten lehet tartani, pl levegős intercooler a vizes helyett, extra olajhűtő, új vízhűtő, stb…

betg írta korábban, hogy foglalkozott a dologgal de érdemi infót nem találtam.

 

-Mi az aktuális megoldás az átszakadásra hajlamos “toronycsapágyakra”?

Nem a láncra gondolok, hanem valami igényesebb opcióra.

 

-Mi van a gömbökkel? Van jó utángyártott megoldás, amivel olyan lesz futómű amilyennek lennie kell?

 

-A késői modellek hydroactive futóművéről mit érdemes tudni?

Van javíthatatlan gyengéje?(vagy olyan alkatrésze amiből csak az új gyári a megoldás amit már nem lehet kapni?)

 

-Biztos van amit elfelejtettem megkérdezni, de lényeges lehet…

 

Ha a 2.5-öt igényes szintre lehet hozni és ott tartani akkor nem kellene feltétlen 98-as rozsdamentes manuális Berline-t keresnem 2.1-es motorral  meg valami korrektebb felszereltséggel. 

2.5-ös több van, erősebb, halkabb szóval könnyebb lenne ha nem kellene kizárni.

 

Remélem itt vannak még azok régi tagok akinek a tudására és tapasztalatára számítok!

Minden esetre előre is köszönöm a segítséget!

t.zsolti Creative Commons License 2021.12.24 0 0 33659

Bowden? 2500ft

Előzmény: bristol2 (33655)
tariedi Creative Commons License 2021.12.24 0 0 33658

Köszönöm, de sajna már nem vagyok XMes :/. Egyéb ügyben szeretném elérni a szakit.

Előzmény: Viktorehx (33657)
Viktorehx Creative Commons License 2021.12.23 0 0 33657

Hogyha torony felújitás kell, nálam is érdeklődhesz.

Előzmény: tariedi (33656)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!