Császtok!
Többek tudják, hogy nagyon szeretem a terepjárókat. Eddig inkább a pajero háza tájékán mozgolódtam, de a napokban hozzám került egy land cruiser. Mivel még nincs topicja, gondoltam...
Meg amúgy is sok dolgot szeretnék megtudni róla, gondolom még vannak vele páran így!!!
Eszmecserék, stb...
Písz mindenkinek...
Valahol olvastam, hogy a két szelep meghibásodásainak eltérő tünetei vannak, a gyakoribb az, ami nekem volt. Sajnos, nem tudom megmondani, hogy a piros, vagy a zöld. De azt kipróbálhatod, hogy egy ismerőstől kölcsönkérsz kettőt, és kipróbálod vele. Ha a tünet megmarad, akkor nem az a hiba.
Nekem kétszer volt SCV szelep hibám, de egyszer sem gyúlt kis a check engine, csak egyenetlenül húzott, főleg magas fordulaton! Nem valami másodtünet??
Szia! Bocs, a múltkor első olvasás után már válaszoltam is (általában este van időm leülni, és nincs mindig türelmem visszaolvasni...),de később visszaolvastam, és láttam, hogy milyen gépet, és milyen célból kerestél. Ha nem használod terepre, akkor felesleges pajzson törni a fejed, elég a gyári, ha azért vannak ilyen szándékaid, akkor nem hülyeség benevezni egyre. Neked annyit kell eldöntened, hogy acél, vagy alu pajzsot akarsz, az előbbi hajlékonyabb, de deformálódás esetén jól javítható, az alu merevebb, de ha deformálódik, akkor alighanem cserés lesz, mert törik, nem lehet helyrehajlítani. Bár egy haverem LC-én egy alu Asfir szett van, többnyire alkalmazottak hurbolják terepen, volt, hogy bérbe is volt adva, de idáig jól bírja a strapát! Ha van egy ügyes ismerősöd, aki ért hozzá, 2,5-3mm-es lemezből is csinálhat egyet!
Sziasztok. Ma bedobta a kocsi az SCV szelep hibát!!Tünete nem volt semmi, csak kigyulladt a check engine, majd újraindítás után elaludt, a kód bent volt eltárolva. Igazából nem értem, másfél éve cseréltem kb a szelepeket!!
Mi lehet az oka h megint jelentkezett?? Morcos leszek ha másfél évente cserélnem kell...
Sajnos nem mennek at a valaszaim, mar eddig kettot is elkuldtem.
A linket koszonom, amikor ide bejelentkeztem, elotte 2000 hozzaszolast neztem at, az enyem (irtam azt is, 150) vontatasarol nem talaltam kozte informaciot.
Pajzsrol szemelyes velemenynek orultem volna, reklamot latok eleget.
Motorja az legendás viszont valaki tudna tanácsot adni ezzel a konkrét típussal kapcsolatban mire érdemes még figyelni vásárláskor? Szerintetek jó vétel lehet?
Nem igazán derült ki írásodból, hogy milyen LC-t vettél, de ha mindenhol 2,8 t horgot akarnak tenni rá, gondolom, valamelyik Pradót. Azért mondanak neked 2,8 tonnát, mert ekkora súly vontatására volt az autó kiadva.
Az autó valószínűleg nagyobb súlyt is elvontat problémamentesen, csak az a kérdés, hogy melyik EU-s tagállamban ezt hogy tolerálják. Ezt a témát már régebb kiveséztük, olvass vissza itt a topikban.
Pajzsból rengeteg van, alu, acél... lehet kapni a legtöbb terepjárós kiegészítőket gyártó cég kínálatában. Ha rendszeresen terepezel, érdemes benevezni rá!
Ket hete megvan az auto, es nagyon elegedett vagyok vele. Csendes, kenyelmes, egyedul az aktiv savtarto hianyzik. Meglepoen takarekos (6.5-11).
Vonohorgot szereltetek ra, es kellemetlen meglepetes volt, hogy nem talaltam olyan helyet, ahol 3t-s horgot raknanak ra, csak szalonban. Mindenutt (ahol vallaltak volna egyaltalan) 2.8t-sat akartak adni. Igaz, azt 130e korul vizsgaval, mig a szalonban 200 a anyag, 100 a szereles es 30 a vizsga. Faj egy kicsit, mert nemet oldalakon 700 euroert ugyanerre az autora 3.5t-at is szerelnek. Nalunk masfelszer tobbert kisebbet... Fura volt, hogy haromszor is igyekezett elvenni a kedvem a rendelestol a szalonban ezzel foglalkozo. A vegen mar megkerdeztem, hogy miert akar elkuldeni egy vevot, amire keszsegesebb lett.
Szereltettem bele egy Car Or riasztot. Ez egy igazan okos rendszer, gyakorlatilag valtozatlanul megmarad a kulcs nelkuli inditasi lehetoseg. Ma es holnap egy keramia reteget kap, igy allitolag megmarad a fenyezes epsege hosszabban.
Egy magyar srac YouTube videojan messzi utakra ment egy J120-szal, es nagyon dicsert egy valtot es motort alul vedo pajzsot, amit Ausztriaban szereltetett fel egy csaladi vallalkozassal. Errol a kiegeszitesrol mi a velemenyetek?
Többet sajnos nem tudok a témában, ismerni kéne az összes piac összes változatát, de ennyi év után erről nincs elérhető információ. A japán, az európai, az ausztrál, az Egyesült Arab Emírségek (UAE), a dél-amerikai, és az összes többi(Ázsia, Afrika) piacon is elég nagy eltérések voltak/vannak. Ráadásul több helyen is gyártották, szintén a piacnak megfelelő specifikációval. Pl. hozzánk Dél-Afrikából jön a Hilux, ami eléggé meghatározza a típust, egy Pakisztáni gyártású egész máshogy néz ki, más motorral, stb. A tiednél az is lehet, hogy egy másik piacnak a VX verziója, itt a VX már egy közepes felszereltséget jelöl általában, elég sok extrával.
Akkor az enyém nem tudom milyen kivitel, dupla tank megvan, utólagosan hátulra beépített arb difizár, elől kapcsolható aisin zár,klíma, 7 személy, toyodiy szerint pedig :
A kérdés eleve az, hogy ez a megnevezés mennyire hivatalos, illetve milyen piacokon használták. (GX, TX, NATO specs, stb... volt még pár elnevezés)
Igazából ezek az autók teljesen fapados kivitelt takarnak, nagyrészt harmadik világbeli piacokra, viszont van pár olyan extrájuk, amit a civilizáltabb piacokra nem hoztak. A főbb ismertetők:
-fehér szín, fényezetlen lökhárító, lemezfelni (sokszor szerelhető peremes, belső gumival), nincs sárvédő szélesítés
-dupla tank
-jobb elöl dupla pad, tehát szűkösen, de 3 személyes
-hátul nincs harmadik üléssor, hanem lehajtható oldalsó padok vannak (opcionális, így akár 10 személyes is lehet)
-diffizár nincs/ritka
-fordulatszámmérő nincs
-80-as esetében 1HZ motor és kapcsolható összkerékhajtás kézi Aisin féltengelyzárral (bár mintha láttam volna abból is FullTime 4WD-t)
-függőlegesen osztott hátsó szárnyasajtók
-klíma jellemzően van
Műszaki oldal kérdéses, erről nincs pontos infóm, 70-esnél szokták említeni az erősített hajtásláncot, növelt hűtő-fűtő kapacitást (jelentsenek ezek bármit is), extraként látok néha Toyota snorkelt, meg létrát a hátsó oszlopon. (Ajtón is lehet, de van az a két fellépős gyári fül a hátsó oszlopon, főleg a 105-ösökön.)
105-ösből amúgy jellemzően csak ilyen modell akad Európában, de létezett (főleg Ausztrál piacon) FullTime 4WD-s, felextrázott modell, kb. olyan, mint nálunk egy 100-as, csak a műszaki alapok mások. (alváz, futómű, motor)
Nekem volt egy időben egy nagyon hasonló gondom, a teszter három dolgot jelzett ki: SCV szelep, injektor driver, és központi komputer. Mentünk sorban: kölcsön SCV- csak csinálta, injektor driver csere pedig megoldotta a dolgot. Megpróbálhatod egy márkatársnak a driverét kölcsönkérni. Nemcsak LC-ből talál a driver, hanem ugyanaz van a Rav4-nek is, és ha jól emlékszem az Avensis-nek, vagy valamelyik másik modellnek.
A lényeg, hogy a rajta levő kód egyezzen a tiéddel.
Egyébként bárki véleménye nagyon érdekel. check lámpa kigyullad, a kocsi erőtlen, leállítom, aztán megint jó egy darabig. A geometria működik, mozog, tehát nincs bekoszolódva. A turbónak sem lehet baja, hiszen ha jó, akkor megy mint a huzat. A kocsit most vettem, most újítom fel. jól jönne egy kis tapasztalat.
Nagyon szépen köszönjük! Nem ismertem eddig, de ha jól látom, akkor ez gyári Toyota diagnosztikai szoftver (egyébként letölthető a Toyota oldaláról, csak ugye regisztrálni kell...), és akkor ez tulajdonképpen helyettesíti a Denso testert? A kábel lényegesen olcsóbb...
Az ilyen jellegű support is egy jó érv a Toyota mellett, meg az elérhető rajzos alkatrész-katalógus.
(nagyon más, de hasonló okokból használok ThinkPad gépeket, van Hardware Maintenance Manual, alkatrészazonosítás FRU számmal, szerelhető, javítható, cserélhető, na meg széleskörű felhasználói support (azaz fórum) )