Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vectra12 Creative Commons License 2019.04.17 0 0 2389

Köszönöm. Ahogy nézem 120-nál is le kell venni.

Előzmény: Khan01 (2388)
Khan01 Creative Commons License 2019.04.15 0 0 2388

A 90-esnél le kell venni a tankot, de nagyon könnyű, csak ki kell nagyjából üríteni előtte.

Előzmény: vectra12 (2387)
vectra12 Creative Commons License 2019.04.14 0 0 2387

Sziasztok

A 120-as üzemanyagtankjának szívókosara kiszerelhető és takarítható a padló felől, vagy le kell szerelni a tankot?

Köszönöm

Khan01 Creative Commons License 2019.04.13 0 0 2386

Valahol olvastam, hogy a két szelep meghibásodásainak eltérő tünetei vannak, a gyakoribb az, ami nekem volt. Sajnos, nem tudom megmondani, hogy a piros, vagy a zöld. De azt kipróbálhatod, hogy egy ismerőstől kölcsönkérsz kettőt, és kipróbálod vele. Ha a tünet megmarad, akkor nem az a hiba. 

Előzmény: vectra12 (2385)
vectra12 Creative Commons License 2019.04.13 0 0 2385

Kétszelepes. Remélem nem a szivattyú fogja megadni magát.

Előzmény: Khan01 (2384)
Khan01 Creative Commons License 2019.04.12 0 0 2384

Ez mind maximálisan jó! A problémád valahol máshol van... A tied egy SCV szelepes, vagy kettő (bocs, egyszer írtad, de úgy emlékszem, hogy kettő...)

Előzmény: vectra12 (2383)
vectra12 Creative Commons License 2019.04.12 0 0 2383

Ez az 1 hibakód volt benne, még nem cserélek, kitöröltem megnézem visszajön-e, ill, jelentkezik-e a rángatás tünet.

Megnéztem, járó motornál a Techstream szépen olvassa az injektorok korrekciós értékeit. 1. -0,9 2. +0,6 3. -0,9 4. +0,6

Előzmény: Khan01 (2382)
Khan01 Creative Commons License 2019.04.12 0 0 2382

Nekem kétszer volt SCV szelep hibám, de egyszer sem gyúlt kis a check engine, csak egyenetlenül húzott, főleg magas fordulaton! Nem valami másodtünet?? 

Előzmény: vectra12 (2380)
Khan01 Creative Commons License 2019.04.12 0 0 2381

Szia! Bocs, a múltkor első olvasás után már válaszoltam is (általában este van időm leülni, és nincs mindig türelmem visszaolvasni...),de később visszaolvastam, és láttam, hogy milyen gépet, és milyen célból kerestél. Ha nem használod terepre, akkor felesleges pajzson törni a fejed, elég a gyári, ha azért vannak ilyen szándékaid, akkor nem hülyeség benevezni egyre. Neked annyit kell eldöntened, hogy acél, vagy alu pajzsot akarsz, az előbbi hajlékonyabb, de deformálódás esetén jól javítható, az alu merevebb, de ha deformálódik, akkor alighanem cserés lesz, mert törik, nem lehet helyrehajlítani. Bár egy haverem LC-én egy alu Asfir szett van, többnyire alkalmazottak hurbolják terepen, volt, hogy bérbe is volt adva, de idáig jól bírja a strapát! Ha van egy ügyes ismerősöd, aki ért hozzá, 2,5-3mm-es lemezből is csinálhat egyet! 

Előzmény: fehervari2 (2379)
vectra12 Creative Commons License 2019.04.12 0 0 2380

Sziasztok. Ma bedobta a kocsi az SCV szelep hibát!!Tünete nem volt semmi, csak kigyulladt a check engine, majd újraindítás után elaludt, a kód bent volt eltárolva. Igazából nem értem, másfél éve cseréltem kb a szelepeket!!

Mi lehet az oka h megint jelentkezett?? Morcos leszek ha másfél évente cserélnem kell...

fehervari2 Creative Commons License 2019.04.11 0 0 2379

Sajnos nem mennek at a valaszaim, mar eddig kettot is elkuldtem.

 

A linket koszonom, amikor ide bejelentkeztem, elotte 2000 hozzaszolast neztem at, az enyem (irtam azt is, 150) vontatasarol nem talaltam kozte informaciot.

 

Pajzsrol szemelyes velemenynek orultem volna, reklamot latok eleget.

Előzmény: Khan01 (2376)
toyo100hdj Creative Commons License 2019.04.08 0 0 2378

Urak,

 

toyota ahc rugozas eseten a gomboket lehet ellenorizni egyszeruen?

 

a mercinel peldaul egy hosszabb csavarhuzot kell beszurni a lukon, ha van membran megakad, ha nincs mar membran akkor beesik a csavarhuzo

koszi

csucsu95 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 2377

Sziasztok!
Facebookon láttam hogy valaki kérdezett erről az autóról , engem is érdekelne viszont ott nem jutottam túl sok információhoz.

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/land_cruiser/toyota_land_cruiser_4_7_v8_special_100_automata-14227217?fbclid=IwAR2Qkt51WZk0xG1z0Or3ynGgYSpDTlC0bWqDdKQbKIMjOJcsQ0_lXiVCdiM

Motorja az legendás viszont valaki tudna tanácsot adni ezzel a konkrét típussal kapcsolatban mire érdemes  még figyelni vásárláskor? 
Szerintetek jó vétel lehet?

Khan01 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 2376

Nem igazán derült ki írásodból, hogy milyen LC-t vettél, de ha mindenhol 2,8 t horgot akarnak tenni rá, gondolom, valamelyik Pradót. Azért mondanak neked 2,8 tonnát, mert ekkora súly vontatására volt az autó kiadva. 

 

https://www.carsales.com.au/editorial/details/toyota-landcruiser-prado-2018-tow-test-112237/

 

Az autó valószínűleg nagyobb súlyt is elvontat problémamentesen, csak az a kérdés, hogy melyik EU-s tagállamban ezt hogy tolerálják. Ezt a témát már régebb kiveséztük, olvass vissza itt a topikban.

 

Pajzsból rengeteg van, alu, acél... lehet kapni a legtöbb terepjárós kiegészítőket gyártó cég kínálatában. Ha rendszeresen terepezel, érdemes benevezni rá!

 

 

Előzmény: fehervari2 (2375)
fehervari2 Creative Commons License 2019.04.04 0 0 2375

Ket hete megvan az auto, es nagyon elegedett vagyok vele. Csendes, kenyelmes, egyedul az aktiv savtarto hianyzik. Meglepoen takarekos (6.5-11).

 

Vonohorgot szereltetek ra, es kellemetlen meglepetes volt, hogy nem talaltam olyan helyet, ahol 3t-s horgot raknanak ra, csak szalonban. Mindenutt (ahol vallaltak volna egyaltalan) 2.8t-sat akartak adni. Igaz, azt 130e korul vizsgaval, mig a szalonban 200 a anyag, 100 a szereles es 30 a vizsga. Faj egy kicsit, mert nemet oldalakon 700 euroert ugyanerre az autora 3.5t-at is szerelnek. Nalunk masfelszer tobbert kisebbet... Fura volt, hogy haromszor is igyekezett elvenni a kedvem a rendelestol a szalonban ezzel foglalkozo. A vegen mar megkerdeztem, hogy miert akar elkuldeni egy vevot, amire keszsegesebb lett.

 

Szereltettem bele egy Car Or riasztot. Ez egy igazan okos rendszer, gyakorlatilag valtozatlanul megmarad a kulcs nelkuli inditasi lehetoseg. Ma es holnap egy keramia reteget kap, igy allitolag megmarad a fenyezes epsege hosszabban.

 

Egy magyar srac YouTube videojan messzi utakra ment egy J120-szal, es nagyon dicsert egy valtot es motort alul vedo pajzsot, amit Ausztriaban szereltetett fel egy csaladi vallalkozassal. Errol a kiegeszitesrol mi a velemenyetek?

Levente.hu Creative Commons License 2019.03.25 0 0 2374

Többet sajnos nem tudok a témában, ismerni kéne az összes piac összes változatát, de ennyi év után erről nincs elérhető információ. A japán, az európai, az ausztrál, az Egyesült Arab Emírségek (UAE), a dél-amerikai, és az összes többi(Ázsia, Afrika) piacon is elég nagy eltérések voltak/vannak. Ráadásul több helyen is gyártották, szintén a piacnak megfelelő specifikációval. Pl. hozzánk Dél-Afrikából jön a Hilux, ami eléggé meghatározza a típust, egy Pakisztáni gyártású egész máshogy néz ki, más motorral, stb. A tiednél az is lehet, hogy egy másik piacnak a VX verziója, itt a VX már egy közepes felszereltséget jelöl általában, elég sok extrával.

 

Itt érdemes körülnézni, meglepő dolgok vannak, de csak az aktuális piacról: https://www.toyota-gib.com/eng/index.html

Előzmény: Janusz1979 (2373)
Janusz1979 Creative Commons License 2019.03.25 0 0 2373

Akkor az enyém nem tudom milyen kivitel, dupla tank megvan, utólagosan hátulra beépített arb difizár, elől kapcsolható aisin zár,klíma, 7 személy, toyodiy szerint pedig : 

 

MarketGeneralYear05/1990MakeTOYOTAModelLAND CRUISERFrameHDJ80

 

Vehicle characteristicsGRADE:VX:VX TYPEDESTINATION:GEN:GENERAL COUNTRIESDRIVER'S POSITION:LHD:LEFT-HAND DRIVEENGINE:1HDT:4200CC DIESEL TURBOFUEL SYSTEM:TD2:TURBO DIESEL 2 VALVETRANSMISSION:MTM:MANUAL TRANSMISSIONGEAR SHIFT TYPE:5F:MTM, 5-SPEED FLOOR SHIFTBACK DOOR:LUB:LIFT UP BACK DOORCOLOR CODE:183TRIM CODE:

Előzmény: Levente.hu (2371)
Levente.hu Creative Commons License 2019.03.24 0 0 2372
Levente.hu Creative Commons License 2019.03.24 0 0 2371

A kérdés eleve az, hogy ez a megnevezés mennyire hivatalos, illetve milyen piacokon használták. (GX, TX, NATO specs, stb... volt még pár elnevezés)

Igazából ezek az autók teljesen fapados kivitelt takarnak, nagyrészt harmadik világbeli piacokra, viszont van pár olyan extrájuk, amit a civilizáltabb piacokra nem hoztak. A főbb ismertetők:

 

-fehér szín, fényezetlen lökhárító, lemezfelni (sokszor szerelhető peremes, belső gumival), nincs sárvédő szélesítés

-dupla tank

-jobb elöl dupla pad, tehát szűkösen, de 3 személyes

-hátul nincs harmadik üléssor, hanem lehajtható oldalsó padok vannak (opcionális, így akár 10 személyes is lehet)

-diffizár nincs/ritka

-fordulatszámmérő nincs

-80-as esetében 1HZ motor és kapcsolható összkerékhajtás kézi Aisin féltengelyzárral (bár mintha láttam volna abból is FullTime 4WD-t)

-függőlegesen osztott hátsó szárnyasajtók

-klíma jellemzően van

 

Műszaki oldal kérdéses, erről nincs pontos infóm, 70-esnél szokták említeni az erősített hajtásláncot, növelt hűtő-fűtő kapacitást (jelentsenek ezek bármit is), extraként látok néha Toyota snorkelt, meg létrát a hátsó oszlopon. (Ajtón is lehet, de van az a két fellépős gyári fül a hátsó oszlopon, főleg a 105-ösökön.)

 

105-ösből amúgy jellemzően csak ilyen modell akad Európában, de létezett (főleg Ausztrál piacon) FullTime 4WD-s, felextrázott modell, kb. olyan, mint nálunk egy 100-as, csak a műszaki alapok mások. (alváz, futómű, motor)

Előzmény: Janusz1979 (2369)
Khan01 Creative Commons License 2019.03.19 0 0 2370

Nekem volt egy időben egy nagyon hasonló gondom, a teszter három dolgot jelzett ki: SCV szelep, injektor driver, és központi komputer. Mentünk sorban: kölcsön SCV- csak csinálta, injektor driver csere pedig megoldotta a dolgot. Megpróbálhatod egy márkatársnak a driverét kölcsönkérni. Nemcsak LC-ből talál a driver, hanem ugyanaz van a Rav4-nek is, és ha jól emlékszem az Avensis-nek, vagy valamelyik másik modellnek.

A lényeg, hogy a rajta levő kód egyezzen a tiéddel. 

Sok türelmet, és szerencsét!

Előzmény: 77gyertyas (2368)
Janusz1979 Creative Commons License 2019.03.19 0 0 2369

Egy hdj80 -as ról honnan lehet megállapítani egy laikus számára, hogy ENSZ specifikus -e a kocsi?

77gyertyas Creative Commons License 2019.03.18 0 0 2368

Egyébként bárki véleménye nagyon érdekel. check lámpa kigyullad, a kocsi erőtlen, leállítom, aztán megint jó egy darabig. A geometria működik, mozog, tehát nincs bekoszolódva. A turbónak sem lehet baja, hiszen ha jó, akkor megy mint a huzat. A kocsit most vettem, most újítom fel. jól jönne egy kis tapasztalat.

Előzmény: 77gyertyas (2367)
77gyertyas Creative Commons License 2019.03.18 0 0 2367

Szia Dell71!

 

Megoldódott a problémád a kocsival?

Nekem is ugyanez jött elő. Hibakód P1228. Geometria-vezérlő elektronika.

Hová vitted javítani? Köszi a választ

Üdv

Előzmény: Dell71 (2337)
Dell71 Creative Commons License 2019.03.18 0 0 2366

Nem

 

mind két szelep egyik csavarjánál megforgott az imbusz.

Levettem a fölső nyomó csövet, illetve a szivattyú mögött lévő valami jeladó konzolt.

Az egyik csavar kijött, a másikat vágóval megindítottam s csavar csere. :) A megindítás után, kézzel ki lehetett tekerni.

 

Köszönöm még egyszer :)

Előzmény: vectra12 (2365)
vectra12 Creative Commons License 2019.03.14 0 0 2365

Végül is kivetted a szivattyútartó kis tartót, amit beszéltünk?

Előzmény: Dell71 (2363)
Khan01 Creative Commons License 2019.03.14 0 0 2364

Szia! Jó, hogy megoldódott a problémád! Gondolom, az SCV szelepeket akartad írni?! Nehéz hozzájuk férni a 120-asban? Hihetetlen!

Előzmény: Dell71 (2363)
Dell71 Creative Commons License 2019.03.14 0 0 2363

Sziasztok.

Ezúton is szeretném megköszönni a fórumozók segítségét :) 

Kiemelve Vectra12 aki minden segítséget megadott, hiba kiolvasás, stb.

 

A szelepek kicserélése után, a problémám meg oldódott.

Hozzá kell tennem nem volt egyszerű kicserélni a szelepeket.

Fodbandi Creative Commons License 2019.03.13 0 0 2362

Sziasztok

Nincs valakinél elfekvőbe Toyota AHC olaj?

1 literre lenne szükségem utántölteni.

Levente.hu Creative Commons License 2019.03.12 0 0 2361

Nagyon szépen köszönjük! Nem ismertem eddig, de ha jól látom, akkor ez gyári Toyota diagnosztikai szoftver (egyébként letölthető a Toyota oldaláról, csak ugye regisztrálni kell...), és akkor ez tulajdonképpen helyettesíti a Denso testert? A kábel lényegesen olcsóbb...

Az ilyen jellegű support is egy jó érv a Toyota mellett, meg az elérhető rajzos alkatrész-katalógus.

 

(nagyon más, de hasonló okokból használok ThinkPad gépeket, van Hardware Maintenance Manual, alkatrészazonosítás FRU számmal, szerelhető, javítható, cserélhető, na meg széleskörű felhasználói support (azaz fórum) )

Előzmény: vectra12 (2358)
vectra12 Creative Commons License 2019.03.12 0 0 2360

Köszönöm.

Előzmény: Khan01 (2359)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!