Furcsa fazon lehet a szerelőd ! (csak halkan jegyzem meg, hogy én a helyedben másikat keresnék)
Fogna egy sima VW üzemanyagszűrőt és kiiktatná a mostanit ideiglenesen 10 perc alatt, máris nem kerülne gázolaj a vízbe és a gép is rendesen indulna. (arról már ne is beszéljünk, hogyha gázolaj kerül a vízbe, akkor víz is kerül a gázolajba, főleg mert a víz üzemi nyomása nagyobb, mint az üzemanyag rendszeré, és az a víz mit csinál az adagolóddal, egy sokkal fontosabb kérdés lenne, de mindegy) Persze a luk ettől még luk marad, de lehet kapni hűtőragasztó gyurmát, ami addig, míg le tudnád tenni az autót, talán letömíthetné a lukat.
Ideiglenes megoldás, de már több kár talán nem történne, nem úgy, mint most. :-(
96-os, de 95-ös 1.4D van benne egy 106-osból. Nem tudom lerakni az autót, és csak jövő héten tudja vállalni a szerelőm. Félek, hogy addig a gázolajos hűtővíz megeszi a vízcsöveim. A szűrőház tetején van egy kis sérülés(lyuk), amin csak akkor spriccelt ki a gázolaj, ha pumpálom a gumival. Most már pumpálni sem tudok csak egy felet, és nem is spriccol a lyuknál.
Egyszer már levette a szerelőm, mert az egyik vízcsőnél(blokk és tűzfal között) eresztette a vizet(vagy hengerfejbe vagy a blokkba meny a szűrőház mellett asszem). Azt mondta, hogy keressek egy szűrőházat, mert az egyik csonkja már nem valami fasza, jobbnak látná cserélni, már csak a fenti lyuk miatt is.
Hidegen pöc-röff. Melegen nem akar beindulni; kb 3 hosszú indítózás után nagy nehezen. Utána viszont teljesen simán jár. Ez a jelenség. Illetve a gázolajos hűtővíz.
1.4 dízelt bont valaki? Gázolajszűrő fejrésze illetve lehet hogy vízcsövek is kellenének....gázolaj került a hűtővizembe. Már eddig sem volt a legjobb ez a rész.
Esetleg valakinek volt már vele baja? Van erre valami utólagos jobb megoldás? Állítólag sűrűn szokott baj lenni ezzel.
A komplett szélesítésem már nincsen meg sajnos, de pár darab még akad hozzá. Ha valahol találtok ugyanígy darabokat hozzá, akkor lehet érdekes a dolog, esetleg össze lehet vadászni egy teljeset. Ha érdekel, meg tudom írni milyenek vannak még hozzá. (4 vagy 5 elem van meg)
Helló lenne egy megmenthető ax 1.1 .Motorhibas forgalombol ideiglenesen kivonva meg egy bx 1.9trd papírok nenélkül ha vakit érdekelne sajnálnám vasba.....
Bátor ember! Főleg hogy nem a hengerfejjel lesz a gond 99% ! Lehet szétfűzni a blokkot meg a hüvelyeket hézagolgatni ha nincs rajtuk repedés. Aztán talán az alublokkból sem jönnek ki a menetek. :-)
Befecskendezéses, meg kell akkor keresnem a pillangószelepházat és az alapjárati motort. Sajnos körülöttem nincs használható szakember, így próbálkozom n.
Kézi szívatós, vagy automata? Ha előbbi, az is lehet, hogy túl hamar nyomod vissza a szívatót, s emiatt fuldoklik a motor.
Ha karburátoros, akkor a belseje is el lehet koszolódva, érdemes kitisztíttatni. Ha befecskendezéses modell, a pillangószelepházat érdemes megnézetni, valamint az alapjárati motort.
Ha ezek is rendben vannak, akkor a gyújtásra tudok gondolni, gyertyakábelekre, elhasználódott gyújtógyertyákra.
Szokott ilyet produkálni még a gyújtótrafó is, de az bemelegedett motornál torpan vagy áll le.
Véleményetekre lennék kíváncsi, hogy hol kezdjem a probléma megoldását.
A probléma a következő: Kicsi 1,1 TRE AX-em néha gyorsításkor vagy emelkedőnél "toporogni" kezd, esetleg le is áll (a leállás főleg hideg motornál jellemző).Olajat nem eszi, hűtőfolyadék szint stabil. A középen található műanyag talán karburátor (szerintem injektor) műanyag fedél feketés benzint szivárogtat - ennek lehet, h semmi köze sincs a problémához, csak nekem nem tetszik. Autószerelő ismerőseim feltették a kezeiket, de én nem adom fel.
Sziasztok! A citromom elég hálátlan jószág: kétezer kilométerrel ezelőtt cseréltem rajta vezérlést, erre hálából elkezdett olajat engedni a hűtővizébe. Ha jól sejtem ez a hengerfej tömítés cseréjével lesz javítható. Nem tűnik nagy ördöngösségnek, de azért egy kérdésem lenne: a legtöbb leírás szerint ilyenkor nincs szükség a hengerfej síkolására. Ez így is van, vagy vigyem el a hengerfejet gépműhelybe?
Köszönöm a segítséget !!! Hosszas keresgélés és kábel bontás után kiderült hogy sufnizva voltak a kábelek és rövidre zárt (néha) az injector két polusát ezért az elektronika meg adta magát,amit meg sikerült végül csinálnom.Most az autó tökéletesen müködik.Bár észre vettem hogy a motor hőfok jeladóm és a felső holtponti jeladóm egyáltalán nincs is bekötve a vezérlöbe a kábelei a gyujtás elosztoig felvan vive de onnan tovább nincsen ,mivel fogalmam sincs hogy melyik bemenetre mennek igy ezek rá sincsenek kötve (de ennek ellenére müködik). Illetve az elején rákötöttem a lambda szondát abban a hitben hogy jó,hát egy teszt kör után rájöttem, hogy nem. Lehuzva a szondát az auto ujra életre kelt nem tudom fogyasztásba ez meg fog e jelnne hogy nincs benn jo szonda hát majd kiderül. Mégegyszer köszönöm a segítséget, nagyon hasznos ez a forum sokat segitett már csak eddig nem kellet írnom. :D