Keresés

Részletes keresés

SuedBahn Creative Commons License 2022.06.04 -5 1 10475

Kisse OFF, de csak most latom ezt is igy utolag, igy valaszolnek is ra egyben.

 

 

 

Nem tudom, hogy a forum alapszabalyzataban VAN-E OLYAN PONT, hogy az adott topic -ban CSAK DICSERNI ILL. FENYEZNI lehet a topic targyat (itt jelen esetben ez lenne a 25-os vonal ill. ZEG es kornyeke vasutilag).

 

Ha van ilyen, akkor SAJNALOM, vetettem ellene anno! Ellenben ez esetben NEM demokratikus ekkor a topic, hisz "elo van irva", hogy mit szabad mondani/irni, az pedig NEM szabad velemenynyilvanitas!

 

Ha meg ilyen nincs, akkor NEM tudom, hogy mi volt a letiltas alapja (azon kivul, hogy te epp igy gondoltad, stb.)!

 

Mj.:

Valami gyalazkodasokra emlekszem (azt sem en kezdtem, hanem megboldogult Aln nevu OlvTars -am, stb.), amire en csak reagaltam (szimmetrikus valaszhoz valo jogom alapjan, mint az oroszok (es ezaltal en magam is) ahogyan szertjuk)!

 

Ha anno erre tiltottal le, akkor mondanam, hogy OK (ez tenyleg NEM a valasz gyalazkodaso helye!), de ugyanakkor kerdem is en toled, hogy a gyalazkodast elkezdokkel szemben is meglepted-e mindezt???

 

Nekem ugy remlik, hogy NEM!

Innen ez viszont reszrehaly/jlas, azaz NEM partatlan (hisz kettos vagy tobbes mercet alkalmaztal ekkor), azaz szanalmas!

Magyarul egy topic vezetojehez NEM melto!

 

 

Ettol persze elismerem, hogy mindenki hibazhat (meg akar te is ...).

 

 

Mindezt csak azert irtam le, mert amugy en mar REG elfeledtem az egeszet, azt sem tudtam ki mikor es hanyszor tiltott le (a NEKI NEM TETSZO velemenyem miatt), de ha mar te meltoztattal felhozni a temat es NEM a TISZTES nevemen (SuedBahn) hivatkozni ram (biztos a topic szabalyzat szerint ez is igy jogos ....), akkor ennyit en is hozza tennek az ugyhoz (mint a masik erintett fel az ugyben), csak a TISZTAN LATAS VEGETT!

 

Mj.:

Amugy NEM zavar, ha "zoodbahn" nevvel illetsz, ugy remlik anno Aln kollega is CSAK "zuuurbahn" -kent hivatkozott ram, gondolom UGYANCSAK OSSZHANGBAN a topic alapelveivel es normaival!

 

 

Vegul pedig KOSZONET neked a topic KORREKT (???) "vezeteseert"!

 

 

Zarszo:

Most IS vetettem?

Ha igen, MIT?

Kizaras, lezaras, mi lesz ???

 

 

Innen rezsemrol ON.

Előzmény: M41 2180 (10471)
SuedBahn Creative Commons License 2022.06.04 -4 2 10474

Idezet:

"Az utobbi helyen (ertsd: ZEG -en) a szemelyforgalmu allomas helyenek ujragondolasa is esedekes" 

 

Velemenyem:

MU - HA - HA - HA ....

 

 

Ujabb idezet:

"ZEG az Adria -i HUB -unk lesz"

 

Velemenyem:

ME - HE - HE - HE ....

 

 

Zaro megjegyzeseim a cikkhez:

1.:

Az a "ZEG-i Adria HUB" pont ugy fog muzsikalni, mint a ZEG-i onvezeto auto tesztpalya!

NEM hogy a bekerulesi koltseget ki tudna valaha is termelni (neha neha kis plusszal zarna, amit vissza is forgatnanak), meg a ma ott dolgozo szemelyzet ossz munkaberet + az intezmeny ossz uzemeltetesi koltsegeit SEM kepes kitermelni!

Ergo full veszteseges! De azert "duborog", hat persze ....

 

2.:

Ugy tunik, hogy a Hodos -i vonal ujjaepitesenel anno felmerult "ZEG- i IC(E) Terminal" (valahova az egykori ZEG-OLA kornyekere) megis csak eletre kel???

Habar anno elvetettek (hala Istennek, tegyuk azert hozza!), manapsag akkor ismet csak eloszedik ...

Olyan sok IC(E) ill. EC es EN es Pendolino es Cisalpino es Thalys es City Night Line es stb. megy ma is ott, hogy ihaly/j-csuhaly/j! :-)))

A ZEG -i belfoldi utasokat meg NEM tudja kiszolgalni a mai allomas epulete es vaganyhalozata, na meg olyan de olyan messze van a belvarostol ... Szegeny ZEG -iek ....

Mj.:

Inditson a polgarmester (vagy Palkovics) ZEG -en belluli helyi(busz)jaratot a belvarosbol (Disz ter, mit tudom en) a mai MAV pu.-ig, amit tegyenek rendbe (utaskonfort emeles) es legyen pl. alluljaro, szelesebb peron, lift, stb., ha mar megyeszekhely!

Mar anno SEM Zalaber-Batyk -ra kellett volna ket szeles kifutopalya meretu perin, HANEM pl. ZEG-re, no meg lift SEM Hodos Hbf.-re (a nulla utasnak), HANEM pl. ZEG-re, stb.!

Ennyibol TELJESEN megall(hat)na az ottani felylesztes!

 

3.:

Ha mar lesz uj utasterminal/allomas ZEG-en, lesz delta (igaz az ZalaSzentIvan -nal, a napi NEHANY iranyvalto tehernek ...), no meg dupla vagany ZEG es ZalaSzentIvan kozt, akkor (kerdem en, hogy):

- mi az akadalya egy igazi ZEG-i rendezo pu.-nak?

- termeszetesen gurittodombokkal, mindket vegen!

- na es jonehany(szaz (vagy inkabb ezer????)!!!) torpe tolatas jelzonek???

- vagy pl. egy KORVASUT ZEG korul (pl. Redics felol a sok teher NE HALADJON MAR AT a belvarson, amikor megy Hodos fele vagy epp Bp.-re, esetleg Rajka -ra)???

- vagy egy BAZIS-ALAGUT ZEG alatt (termeszetesen fold alatti nagy szemelypu.-al, beleintegralva minden foldi es egi joooot, stb.), hogy a sok Bz-mot vagy esetleg majdani Cisalpino es egyeb Lendava es Redics felol "kulturaltan" keresztezze a varost

- stb., stb....

 

 

 

OLYAN KAR, HOGY NEM EN (!!!) VAGYOK SAJNOS A ZEG ES KORNYEKE VASUTJANAK FEJLESZTESENEK A FELELOSE !!! :-)))

Lenne ott NEMULASS, ha megkapnam azt a posztot!

A fenti infrastukturalis fejlesztesek CSAK A KEZDET lenne, onnan NEM LENNE MEGALLAS!

 

Pl. direct Becs -bol huznel le NAGYSEB vonalat (termeszetesen min. 6 vagannyal !!!) ZEG -ig, ott fold ala vinnem a teljes pu.-t (ahogy Szita Karoly polgarmester Ur is gondolta Kaposvaron) (mj.: termeszetesen valahol a Disz ter kornyeken, a CENTRUM -ban (igy a neve lehetne pl. ez: ZalaEgerSzeg-CENTRALE)!!!), majd ZEG tulfelen felszinre hoznam ismet es Bak - Redics utiranyon at vinnem tovabb (hova is ????) pl. Ljubljana -ba vagy Split -be vagy Tirana -ba (???).

 

Budapest felol termeszetesen NYOLC vaganyt hoznel le (Ajka - Veszprem Bakony Bazis alaguttal), de erre termeszetesen Gyor - Papa - Celldomolk felol is raerositenek min. 4 vagannyal, amik ZalaSzentIvan utan 12 vagany formalyaban folytatnak utjukat ZEG fele (Metrans, Maersk, EverGreen, mindenfele terminalokkal karoltve es NEM MEGFELEDKEZVE a Sarmellek repterere kb. ket percenkent erkezo irdatlan nagy CARGO gepekrol, ahonnan ugyancsak ZEG-en at vasuton vinnem az arut tovabb pl. Koper -be (vagy Trieste es Rijeka fele (de az utobbit IS ZEG-en at persze))!

Mj.: ZEG-en at, azt ugy ertem, hogy ZEG alatt vagy ZEG korul, hisz arra mar INDOKOLT LENNE a ZEG-i V0 vasuti korgyuru (!!!) is (NEM PEDIG (!!!) a Budapesti, hisz az badarsag a ZEG-ihez kepest!)).

Mi tobb, elterelnem a Raba -t Koermend felol, vagy esetleg a Mura -t a slovenektol, vagy akar a Drava -t Varazdin -rol, majd mindharmat melyitenem es szelesitenem (kb. Amasonas mereture !!!), es BEINTEGRALNAM a ZEG-i kontener terminalok koze (valahogyan ugy, mint Hamburgnal is a kikotok es a vasut), stb....

 

ZEG tulfelen (valahol Andrashida kornyeken) kibulyna a felszinre a 12 vagany, no meg a korvasut 12 vaganya is ugye, aztan onnan irany Hodos -on at Koper es minden egyeb (pl. Marseilles, Gibraltar, stb.).

Az meg nagy kerdes, hogy onnan 12 vagany eleg lenne-e vagy esetleg kerekitsunk fel 20 -ra inkabb ??? (Az EU allna UGYIS, nem?!)

 

Ill. HOL LENNE az ultra-nagy ZEG-i uj es 555G-s rendezo pu. (10 guritodombbal, 250-300 vagannyal, stb.)???

Ahhoz jo nagy SIK terulet kellene, nem?!

Van ott olyan valahol???

 

Ehhez meg a Zala FOLYO artere is keves lenne, ha feltoltenenk, nem?!

 

Vagy gyaluljuk le esetleg az Ormansag -ot, hogy legyen szamara hely???

 

 

 

NEM tudom, de remelem megvalosul, mert PONT ANNYIRA HIANYZIK mindez az orszag infrastrukturalis felyleszetesehez, mint a ZEG-i onvezeteo auto tesztpalya .... (Ertsd: NETTO PENZKIDOBAS, 100 % -ban !!!)

 

Előzmény: koller andor (10473)
koller andor Creative Commons License 2022.03.29 -1 2 10473
GaGe Creative Commons License 2022.03.25 0 0 10472

v_peti meg kebab is facebookon osztja az észt.

Előzmény: M41 2180 (10471)
M41 2180 Creative Commons License 2022.03.25 0 3 10471

Off

Nálam "zőődbáhn" az egyetlen fórumozó aki kiérdemelte a megtisztelő címet, hogy le kellett tiltsam :-)

V-petinél rezgett a léc, de nem tudott olyan mélyre süllyedni. Tényleg vele mi van?

On

Előzmény: GaGe (10459)
mcg Creative Commons License 2022.03.23 0 0 10470

köszi, értem  :)

Előzmény: koller andor (10469)
koller andor Creative Commons License 2022.03.23 0 0 10469

A dobozoknak fejlesztés , a félpótoknak új.

Előzmény: mcg (10468)
mcg Creative Commons License 2022.03.22 0 0 10468

Akkor lesz most egy új a dobozoknak, meg majd külön még 1 a félpótoknak is? :)

vagy az általad említett 2 dolog egyet takar csak :)

 

Előzmény: koller andor (10466)
GaGe Creative Commons License 2022.03.21 0 0 10467

Jelenleg csak konténerrel foglalkozunk.

Előzmény: mcg (10465)
koller andor Creative Commons License 2022.03.19 0 2 10466

Mi semmit :-)  , viszont új terminált mi is nyitunk 2 hónapon belül a kínai cuccnak . amivel Csepelen már nem bírunk kezelni. Ahogy mondani szokták , " már a klotyón is konténer van"

 

Megkaptuk az állami támogatást egy új placcra Csepelen . Itt (kb1-1 1/2 év múlva) a félpótkocsi forgalmunkat fogjuk kezelni.

 

Valamint közvetlenül pályázhatunk EU pénzre is , és itt is lesz egy nagy lépésünk. :-)

Előzmény: mcg (10465)
mcg Creative Commons License 2022.03.19 0 0 10465

Onnan mit akarnak vinni?

Doboz, vagy félpótkocsi, esetleg komplett kamion?

Előzmény: koller andor (10462)
koller andor Creative Commons License 2022.03.17 -2 0 10464

Ami Szeged része. :-)

Előzmény: GaGe (10463)
GaGe Creative Commons License 2022.03.17 0 0 10463

Kiskundorozsma

Előzmény: koller andor (10462)
koller andor Creative Commons License 2022.03.16 -1 0 10462

Felkészül, Szeged. :-)

Előzmény: mcg (10461)
mcg Creative Commons License 2022.03.16 0 1 10461

Azért nyugi, az hogy ide ruhâznak be előtte némi államközi háttérbeszélgetéseken is szóba került már, a csepeli terminál sem tisztán a németek pénzén épült :)

Előzmény: GaGe (10459)
kemenyadam Creative Commons License 2022.03.16 -1 0 10460

Felesleges válaszolni neki, mindez már le volt írva neki korábban, de csak a lázálmait ismételgeti már sok-sok év óta és nem hajlandó tudomást venni a valóságról.

Előzmény: GaGe (10459)
GaGe Creative Commons License 2022.03.16 -1 9 10459

Még mindig elfogult és hülye vagy.
Nem Palkovics miatt épül oda terminál.
A HHLA a beruházó és az építtető, a második vágányt is miattuk építik. Semmi köze az államnak hozzá, magánpénzből épül.
Egy HHLA méretű cég meg el tudja dönteni, megéri-e neki odaépíteni egy hat vágányos terminált, vagy sem.
A zalaszentiváni deltát pedig a GySEV erőlteti, mert a delta megépítésével el tudná hozni a vonatokat a 30-20 vonalakról az 1-8-16-17 vonalakon, és így övé lenne a bevétel nagyobb része (8, 16 és a 17 felső része GySEV vonal).
Neked fáj, ha nem a volt déli vasutát fejlesztik, csak az a gond, hogy mind Murakeresztúr, mind Gyékényes elérte a kapacitása határait, két-három napot állnak sorba a vonatok, hogy egyáltalán az állomásra érjenek...

Előzmény: SuedBahn (10456)
kemenyadam Creative Commons License 2022.03.15 0 0 10458

Valamilyen részletesebb leírást vagy vázlathelyszínrajzot nem mellékelt hozzá?

Előzmény: 1116 020-7 (10455)
Railwayman1 Creative Commons License 2022.03.14 0 2 10457

Az EU csak akkor fizet, ha a projekt uniós módszertan szerinti hasznai meghaladják a költségeit, és nem okoz jelentős környezeti kárt. A Zalaegerszeg és Zalaszentiván kétvágányosítás egyiket sem teljesíti, mert a 40 milliárd Ft-ra becsülhető kivitelezése aligha lesz megtérülő, a 2. vágány pedig kilométereken keresztül Natura 2000 területen haladna. Szóval az EU legfeljebb a zalaszentiváni deltát fizeti ki, de azt is csak akkor, ha max. 10 milliárdból kihozzák, illetve a Déli körvasút, a Békéscsaba-Lőkösháza fejlesztése és a 21 emeletes motorvonat beszerzése mellett marad még rá 2021-2027-es vasúti uniós keretből.

Előzmény: SuedBahn (10456)
SuedBahn Creative Commons License 2022.03.14 -15 1 10456

JAJJJ, JUJJJ, ez mar egyenesen FAJ !!!

 

 

MINEK 2 vagany ZEG es Zalaszentivan koze???

 

Sooot, akkor MIERT NEM INKABB mar egyenesen 4 db???

Pl. lehetne 2 db vagany a sok-sok ZEG-en athalado nagysebessegu (!!!) szemelyszallito vonatnak (EN, EC, IC, ICE, TGV, Cisalpino, usw. (Kulonos tekintettel a tavolsagi nemzetkozi vonatok nagy szamara!!!)) es meg kulon 2 db vagany a rengeteg (!!!) tehervonatnak es a lokalis belfoldi szemelyek garmadaja szamara!

 

Vegul is, ha EU kifizeti, akkor MIERT NEM INKABB MAR 4 vagany egyenesen???

 

 

Palkovics (ZEG-hez kotodese miatt) gyogyszere teljesen elgurult ...

- Container terminak a NEM LETEZO ZEG-i kontener forgalomnak ...

- Delta vagany Zalaszentivanon napi nehany transit tehernek ...

- Dupla vagany ZEG-ig, mert EPP ODAIG olyan sok (ertsd: RENGETEG!) vonat megy naponta!

- Stb., stb., stb. 

 

 

Haaaat roviden es tomoren:

MU - HA - HA - HA, ME - HE - HE - HE, BRU - HU - HU - HU, etc....

 

 

Ez mar EGYENESEN HAJAZ a ZEG-Ola egykori helyere eredetileg tervezett/beharangozott IC(E) terminal szuksegessegere! :---)))

Bar ugy latom, hogy az akkori donteshozoknak akkor kisse tobb eszuk volt ....

 

 

Vagy egy masik hasonlat ehhez:

A  40/a  -n  (a felujitasa utan) az Ercsi es Du-Fi elkeruloje azon a nehany kilometeren!

Annak is epp annyi ertelme volt, mint a ZEG-ZalaSzentIvan duplavaganynak ....

 

 

Haaaaaat hogy a MAV-nal es a NIF-nel manapsag mik vannak ....

Amolyan SHOW-musor szeru, csak az a baj, hogy kisse sokba kerul az adofizetoknek, es nagyjabol felesleges is, egy az egyben!

 

Előzmény: 1116 020-7 (10455)
1116 020-7 Creative Commons License 2022.03.12 -1 2 10455

Up!


Tervezési szerződés megkötésére irányuló közbeszerzés a Zalaszentiván - Zalaegerszeg vasúti vonalszakasz és kapcsolódó vasúti bekötések projekt teljes körű engedélyezési- és tenderterveinek, valamint tenderdokumentációjának készítése és a szükséges engedélyek megszerzése tárgyában.

A tervezéssel a 25. számú országos jelentőségű, közforgalmú vasútvonal Zalaszentiván - Zalaegerszeg közötti villamosított vasúti vonalszakasza érintett (pontosabb lehatárolás a feladatleírásban).

Beszerzés mennyisége:

A vonalszakaszra korábban készített és a Szerződés részeként átadásra kerülő (a tervezési diszpozíció alapját képező) Összefoglaló dokumentum megállapításait is figyelembe véve el kell készíteni az engedélyezési terveket és tenderdokumentációt a következő fő műszaki tartalomra:

- ~8vkm új építésű vasúti pálya (meglévő egyvágányú pálya melletti kétvágányúsítás (~5 vkm) és átadó-fogadó állomási vágányok (~3 vkm) összesen, szükséges kitérő kapcsolatokkal (~14 csoport kitérő))

- az érintett vasúti pályához tartozó felsővezeték rendszer (~8vkm)

- az érintett vasúti pályához tartozó műtárgyak

- az érintett vasúti pályához tartozó vasúti távközlés

- az érintett vasúti pályához tartozó biztosítóberendezés átalakítás az érintett állomásokon (Zalaszentiván, Zalaegerszeg és 2 deltakapcsolatnál, KÖFI távvezérlés kiépítésével, ETCS telepítéssel).


https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:124816-2022:TEXT:HU:HTML&src=0

M41 2180 Creative Commons License 2022.02.11 0 0 10454

Be kellene tartani a napi 500 kamionos limitet, és nem lenne ez

 

Xxxxxx

 

Egyetértünk. Tervezik az időkapus rendszert bevezetni. Csak ehhez igen nagy fegyelem és szervezettség kellene a fel/lerakóhelyek részéről, ez pedig nem áll fenn. 

 

 

Előzmény: GaGe (10453)
GaGe Creative Commons License 2022.02.10 0 0 10453

"nekem ez a 18:20-as indulás valahogy nem rémlik"

Szolgálati menetrendben ez áll, tehát valaki így rendelte meg.

"Ha eleve késve érkezik már nem lehet időben visszafordítani. Volt nem egy alkalommal, hogy 14-16 óra között jött át a 7/8 vágányra."

Meg volt olyan is, hogy reggel négyre ott volt Sorúton, aztán délután kettőkor húzták be...

"Ha a seggembe is kamionok állnak és mozdulni nem lehet kénytelen vagyok velük foglalkozni."

Nyilván. Be kellene tartani a napi 500 kamionos limitet, és nem lenne ez.

Előzmény: M41 2180 (10452)
M41 2180 Creative Commons License 2022.02.10 0 3 10452

Dunaszerdahelyit hányszor sikerült a 18:20-as menetrendi indulásra kihúzni?

 

Xxxxxx 

 

Nos, az már nagyon régen nem sikerült, de szerintem itt az információ áramlás se kielégítő mivel nekem ez a 18:20-as indulás valahogy nem rémlik. Majd megkérdem a diszpécsereket, de nekem 21:00 óra magassága rémlik. Egyébként a szerdahelyi vonat nem daruval van rakva, ezt biztos tudod. Ha eleve késve érkezik már nem lehet időben visszafordítani. Volt nem egy alkalommal, hogy 14-16 óra között jött át a 7/8 vágányra. Ezek után már nem lehet csodát tenni, de tudod mit? Nem is akar senki. Ha a seggembe is kamionok állnak és mozdulni nem lehet kénytelen vagyok velük foglalkozni. Ha megrakjuk a vonatot és 17:30-kor jönnek a cserekonténer listával ami természetesen a legjobban elásott konténerekből van akkor szintén nem lehet csodát várni...Az egész rendszerben hiba van, nem egy-egy terminál miatt vannak késések. 

 

Pl ha a HUPAC 12:00 órakor érkezik, lehetetlen kora délutánra megrakni. 

Vagy itt az aradi. 13:00 órási érkezés és 13:00 órási visszaindulás. 

Szóval..., Puffer idők kell legyenek a vasúti közlekedésben és vannak is, ugyanúgy mint a kikötők üzemmenetében is. Operatív módon kell kezelni a dolgokat. Persze ez így kevésbé kényelmes, de a világot nem lehet megváltani.

 

 

 

 

Előzmény: GaGe (10451)
GaGe Creative Commons License 2022.02.09 -2 1 10451

"Egyébként nem tudom melyik terminálról beszélsz."

 

Na szerinted?

"Vannak késések igen, előfordulhat de nálunk a Metranson nem ez a  jellemző."

 

Aha, mesélj még. :D
Dunaszerdahelyit hányszor sikerült a 18:20-as menetrendi indulásra kihúzni?
Na ugye.

Előzmény: M41 2180 (10449)
koller andor Creative Commons License 2022.02.08 0 1 10450

Igen igazad van. ( Ősi kínai bölcselet)

Előzmény: GaGe (10448)
M41 2180 Creative Commons License 2022.02.08 0 3 10449

Egyébként meg el kell dönteni, hogy szaros kamionok, vagy a vonat fontosabb, mert idén még egy vonat nem volt időre megrakva.

 

Xxxxxx

 

Ez nem így működik...  Egyébként nem tudom melyik terminálról beszélsz. Vannak késések igen, előfordulhat de nálunk a Metranson nem ez a  jellemző. Ha ilyen forgalomnövekedés lesz továbbra is párosulva az emberhiánnyal akkor még lesznek érdekes szituációk.  Egyébként pedig az nem úgy működik ahogy gondolod, hogy a kamion beáll a vonat mellé. Bár úgy lenne mindig, de eleve nálunk az 1-6 vágányok mellé fizikailag se lehetséges kamionnak beállni. Az hogy kamion érkezik és rögtön vonatra kerüljön a doboza, az összes átrakás max 1%-a. A többinél tárolás van, aztán majd egyszer viszi a vonat. Ugyanaz visszafelé is.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: GaGe (10448)
GaGe Creative Commons License 2022.02.08 -3 0 10448

Kamion beáll a kocsi mellé, amire a konténer kell átrakod, mehet a fenébe. Egyébként meg el kell dönteni, hogy szaros kamionok, vagy a vonat fontosabb, mert idén még egy vonat nem volt időre megrakva.

Előzmény: M41 2180 (10445)
Railwayman1 Creative Commons License 2022.02.07 0 1 10447

Állítólag nemrég felkerült a halasztott beruházások listájára, 2022-ben egy forintot se fizethetnek ki rá. Vélhetően ezért nem hirdettek még eredményt a tenderen, így heteken belül aligha kezdik el az építését.

Előzmény: koller andor (10444)
5047 032 Creative Commons License 2022.02.07 0 1 10446

Köszi! Ez jó hír! 

Előzmény: király2644 (10440)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!