Sziasztok,
Úgy néz ki sikerült az olaj benzinesedésére megoldást találnom,a következő gondolatmenet szerint:
Google fordítós idézet:
1,
Jól dokumentált tény, hogy a lassú motor felmelegedése és / vagy hűvös futása túlzott üzemanyagot
eredményezhet az üzemanyag-befecskendezett modelleken. Az ECU továbbra is gazdag keveréket
táplál egy olyan motorhoz, amely elég meleg ahhoz, hogy ne kelljen, de nem elég forró ahhoz, hogy
kielégítse az ECU programozási térképét.
Az eredmény az, hogy az el nem égett tüzelőanyag hajlamos elmúlni a dugattyúgyűrűkön és szennyezi
az olajat az üstben. Az olajszivattyúnak van egy műanyag hajtóműve, és az üzemanyag miatt a
műanyag törékennyé válik, ami a meghajtómű felszakadását és az olajnyomás teljes elvesztését okozza.
Ennek elkerülésére győződjön meg róla, hogy a hűtőrendszer termosztátja rendben van és a legújabb,
magasabb hőmérsékletű kialakítású. Mind az 500SL, mind a későbbi Evo modellek felülvizsgált
termosztáttal rendelkeznek, amely 90 fokos, nem pedig 83 fokos nyitáskor működik. Az 500SL és az
összes Evo modellek esetében is van lehetőség arra, hogy az illetékes ECU-ba programozott motor-
leképezést a megfelelő diagnosztikai eszköz segítségével végezzen.
Egy jó termosztátnak gyorsan fel kell emelnie a motorhőmérsékletet a mérőeszköz középpontjába, és
soha nem szabad nagy sebességgel süllyednie. A cikkszámok a kezdőlapon találhatók.
2,
Ismét nem azt jelenti, hogy Piaggio hajlamosabb lenne, mint mások, de ha a termosztát nyílásának
megváltoztatása minden, amit csinált, úgy tűnik számomra egy olcsó és valószínűleg nem megfelelő
kísérlet, amely valószínűleg csak késleltetheti a felszerelésen garancia időszak. Az egyik, ha a
hőmérsékletmérés képes megemelni a hőmérséklet emelkedését, és a hőmérséklet-leadó egység a
termosztát motor oldalán van, úgy tűnik, hogy egy közbenső fokozatot lehet hozzáadni a FI-
térképezéshez. Másodszor, mindig azt gondoltam, hogy bizonyos mennyiségű nyers üzemanyag a
motor minden egyes leállítása után mindig a forgattyúházba kerül, ha ez a probléma a műanyag
fogaskerékkel, úgy tűnik, hogy késlelteti az elkerülhetetlen megoldást.
Szinte minden EURO2-es motorral szerelt PIAGGIO MASTER 460-as blokkra érvényes lehet a probléma,kb 2006-os évjáratig,az követően beszereltek egy lambda szondát mely visszajelzést ad a keverékképzésről az ECU-nak,azok már EURO3-as motorok,probléma eltünt.
Akkor nézzük milyen eszközök kellenek az ECU program módosításához:
1, Jó VAG-FIAT 3 pin usb átalakító:
http://www.lazada.com.ph/new-3-pin-obd-2-version-vag-409-kkl-usb-ecu-scan-diagnosticinterface-for-fiat-2469519.html
2, Win alapú laptop
3,Windows szoftver az ecu olvasására és írására:
http://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/
Az oldalról nekünk az IAW15x writer és IAW15x reader kell!
4,A kiolvasott programot kell módosítani a következő progival:
http://www.tunerpro.net/download/SetupTunerProFree_v500_9088.exe
Leírás a használatához:
http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=73938.msg1155697
Amit módosítottam a vezérlőszofverben:
-FUELMAP: alsó-közép ford.tartományban visszavettem mintegy 10% benyát,magasabb ford. esetében -5%.
-Startenrichment(indítási dúsítás):ez a legfontosabb tényező az olaj benzinesedésében!!! itt beraktam egy köztes hőfokot a thermostat nyitása környékére,és jelentősen,elszegényítettem az indítási dúsítást a saját használati igényeimnek megfelelően,azaz sok indítás,rövid távok.
Még amit elvégzek: egy 90 fokos termosztátot beszerelése a jelenlegi 83 fokos helyett,
amely magasabb olajhőmérsékletetet jelent,gyorsabban tisztuló olaj a benzingőzöktől.
Remélem tudtam segíteni,ha bármi kérdés van,keressetek!
Üdv,
Robi