hát azért szerintem változhatott egy-két dolog azóta. Most ezt tudja az inshight: 1300cm3, 8 szelepes 88Le Egyébként irdatlan összegeket lehet megspórolni egy jó hibriddel. Már ha csak a te számításaidat vesszük csak figyelembe abból is csak ámulhat egy sima benzines.
Szerintem a fő különbség az elektromos rendszer szofisztikáltságában, és teljesítményében van. Prius: 0-100km 10,9sec. Egy régebbi totalcaros teszt alkalmával összeeresztették a civic hibridet és a priust. Gyorsulásnál állva hagyta a civic-et. Nem tudom az insight mennyivel javult e-téren.
"Kipróbálnék egyet. Mondjuk az én autóm is 5 litert fogyaszt..." Aha, benzinből, városi dugóban araszolással, normális haladással (nem vánszorgás), 5-10km-es szakaszokat egyszerre megtéve? Na ne vakíts már, max álmaidban! Amiket próbáltam hosszabban városban:
A Honda isight-ról találtam egy kis leírás,hogy mi a helyzet a garancia terén. Tehát:
"Az Insightra 3 évig vagy 100.000 kilométerig terjedő normál garancia érvényes; emellett adnak még 3 év garanciát a felületi korrózióra, 5 évet a kipufogórendszer átrozsdásodása esetére, 12 évet a szerkezeti elemek átrozsdásodására, illetve különleges, 8 évig érvényes garanciát a teljes IMA rendszerre, beleértve a nagy teljesítményű akkumulátorokat is."
Ez nekem roppant kedvezőnek tűnik. Egyébként nagyon nagy a különbség a prius és az insight között? Mondjuk árban 2 millió a különbség.
Hihetetlen, hogy megjelenésük után több mint 10 évvel még ekkora a sötétség hibrid ügyben... Prius: Az átlagfogyasztás 5l körül alakul, ez városban kicsit kevesebb, 140-es autópálya tempónál (ahol a hibrid rendszer működési elvéből következően nem sokat tesz hozzá) 5,5-5,8 tereptől, szélviszonyoktól, hőmérséklettől függően. Meg lehet nyugodni, simán felmegy bármilyen emelkedőn, sőt, amíg van áram az akksiban, addig emelkedőn is erősen dinamikus. A van áramra úgy kell gondolni, hogy az érdi emelkedőn full gázon már sanszos, hogy elfogy. Ezután nem azt jelenti, hogy nem megy fel bárhová, csak azt, hogy a menetdinamika lecsökken a robbanómotor által nyújtott szintre. Én ezt eddig egyedül a Dolomitokban túrázva tapasztalta, tehát az esetek 99%-ban ezt nem fogja senki észrevenni. Mind a priusban, mind a hondában CVT "váltó" van, tehát semmi nem pakolja sehová az áttételeket, a kapcsolat mindig fix áttételű a villanymotorok, robbanómotor, kerekek között, és a motor-generátorok, valamint a robbanómotor vezérlésével éri a el a rendszer, hogy a kívánt nyomaték jusson a kerekekre. Végeredmény, hogy eddig ez a legojobb autómata váltószerű kocsi, amit vezettem. Nincs rántgatás, tök egyenletes eltól akár 170-ig. Elekrtomos űzemmódban nem lehet csodát várni, a priussal erősen feltöltött akksival, spórolós vezetéssel ~3km-t lehet elmenni full villannyal kb 50-el. A haszon inkább ott van, hogy városi csorgásban gyakran csak villanyra vált, a fogyasztás így nyáron akár 4l/100 körül is alakulhat városban. Trükkös vezetéssel ennél jobb, 3l körüli értéket is el lehet érni. A priusra a garancia 2 év teljeskörű, a hibrid hajtásláncra 8 év, vagy 160ekm. Az én kocsimban most van 105e km (novemberben lesz 5 éves), eddig a bal hátsó féklámpát kellett cserélni (azt is csak azért, mert elrepedt az üvege a csatlakozásnál, és kontakthibás volt), a fedélzeti kis 12V-os akksit 3 éves korában (ugyanilyen van a suzukikban, 12eFt darabja), meg kapott egy új nyárigumi garnitúrát. A szervizköltség: 15ekm a szervizperiódus. Ez eddig 6-szor 22eFt körüli összeget jelentett, meg a 105ezres szerviz ~50e volt (ez tartalmazott fékfolyadék cserét, gyertyacserét plusszban a szűrők+olajhoz) Az ár: Mennyibe kerül egy dízel fogyasztású, elektromos klímás, 10 légzsákos, automata váltós, JBL hifivel, navigációs rendszerrel felszerelt kocsi, amelynek a motorjára 8 év garanciát adnak? ;)
Honda: Mivel nincs nekem, csak próbáltam, erről nem nagyon tudok tapasztalatot mondani, a vezetési élménye tetszett. Mivel mild hibrid (a villamos rendszere sokkal gyengébb mint a priusé), ezért pl a civic nem is tud csak villannyal haladni. Az insigt állítólag már kicsit tud, de még mindig gyenge a villamos része. Tudtommal a váltó, vagyis az egész rendszer működési elve ugyanaz mint a priusé, tehát az is CVT. Az ára nyilván azért olcsóbb, mert fapadosabb a hibrid része. Garanciát nem tudom, gondolom a neten utánna lehet nézni.
Ez nagyban függ attól milyen autóról/motorról beszélünk. De kizárt, hogy találnál olyat, ami ne lenne képes megmászni egy Kékestetőt kaliberű "hegyet"!
És ezek a hibrid motorok, mennyire dinamikusak? Mert elég sűrűn járunk Kékestető környékén, és vannak elég magas emelkedők. Ezek okoznak neki valamilyen akadályt, vagy azért fel mennek rá?
Lehet lesz valami visszapillantó tükörre akasztható dolog, mint a mobillal parkolok. Azt sem büntetik meg egyből, először megnézik, hogy tényleg vette. Itt biztos kitalálnak valami hibriddel vagyok valamit.
Viszont Butapest belvárosában egyre magasabbak a parkolódíjak és ez azért hosszabbtávon elég nagy előny lenne. Szerintem kapsz vmi kártyát mint a mozgássérült és azt kell kirakni az ablakba.
Szeged belvárosában, biztos nem kell fizetni azt tudom! Budapesten, meg azt hiszem néhány parkoló társaságnál még csak, vagy kerületben ingyenes. Jól tudom?
ja és most olvastam, hogy elvileg hibrid kocsival nem kell parkolódíjat fizetni. ha ez tényleg igaz, akkor remélem mihamarabb megkapjuk a cégtől az új autókat :)
azóta én is utána olvastam és tényleg ez a lényege, hogy a sebváltó és a motor között helyezkedik el és a fékezési energiát hasznosítja újra és ezt visszaforgatja a motorba, ergo kevesebbet fogyaszt a kocsi és plusz teljesítményt is jelent egyben.
Fékezés alatt elveszett energiát felhasználja és ezáltal növeli a kocsi teljesítményét vagy csökkenti a fogyasztást. Meg elvileg városban (amikor ugye sokat kell fékezni és kb 40-50-el mész) szinte csak ezzel megy a kocsi és benzint alig használ.
LÁSD KERSZ!:) már ha F1-es fun vagy esetleg!:):):)
Most vettem észre, hogy te is válaszoltál :) Ezek szimpatikusnak tűnnek, már csak utána kell járnom a két autónak. Mind a két márkáról hallottam már, jókat is rosszakat is, és ráadás mindkettő ázsiai.
Az tény, hogy nem egy lada, amibe bármelyik bontóból szerzek alkatrészt, vagy csinálok otthon :), de nem hinném, hogy sokkal drágább lenne a szervizelése mint egy benzinesé, vagy egy dízelé.