Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Nándi68 Creative Commons License 2021.02.08 0 0 5388

Köszi!

 

Gondoltam már én is rá , csak féltettem a kombi műszeremet , 20 A-t tud , de azt sem tartósan.

Amint lesz eredmény jelentkezem , most pénteken beszereltem egy másik  AC-t , ha ez is megáll , mérek.

Előzmény: GPS (5383)
GPS Creative Commons License 2021.02.08 0 0 5387

 

Igaz lóerőben nincs eleresztve, de hát 800ccm-től csodát nem kell várni.

 

Ez a tartósságának a kulcsa. Szeretném én látni mennyit fognak kibírni a mai downsizeingolt motorok - amelyekből manapság 130-140 lóerőt vesznek ki 1.100 cm3-ből - 3 hengerrel, turbóval.

 

Ha belenézel egy Matiz-motorba alulról - el se hiszed, hogy azok a hajtókarok egy ilyen pöttöm kis motorba valók - annyira robusztus egy konstrukció. Simán elmennének egy másfélszer ekkora motorba is.

De ugyanígy a dugattyúk is - tiszta "felnőtt-motor" robusztusságúak - viszont csak 50 lóerőre vannak "kihajtva" - ezért szinte örökéletűek is.

.

 

Előzmény: traktoros82 (5386)
traktoros82 Creative Commons License 2021.02.08 0 0 5386

Pedig általában a szerelők utálják mert nincs a motortérben hely a javításhoz. :D

Igen az lesz, kompressziómérés. Remélem én is hogy fillérekből javítható a dolog, bár ha már a hengerfejet le kell venni az se pár forint mert gondolom 1 síkolás mindenképpen kell neki összerakás előtt, a gépműhely meg nem olcsón dolgozik.

 

Meglátjuk, ha nagyon erőlteti a szerelő a motorcserét akkor keresek mást. Én sem szívesen cserélnék, jobb lenne ha ezt meg lehetne csinálni, bár 1 bontott motor se vészes mert 40-50 ezer körül van az is ahogy láttam. 

Mindenképpen szeretném megcsináltatni mert tartalék autónak tökéletes és végül is szeretem. 

 

Amúgy ténylég igénytelen autó. A maga kategóriájában valóban nem rossz. Igaz lóerőben nincs eleresztve, de hát 800ccm-től csodát nem kell várni. 

1 bajom van vele, keskeny és magas..... ezért rohadtul "billeg" az úton, minden kis oldalszélre figyelni kell. És a váltókarnak van nagy holtjátéka, de gondolom az is orvosolható. 

Előzmény: GPS (5384)
traktoros82 Creative Commons License 2021.02.08 0 0 5385

1x 1 rövid időre kigyulladt a sárga lámpa aztán elaludt. Azóta sincs semmi ilyesmi. 

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (5382)
GPS Creative Commons License 2021.02.08 0 0 5384

 

Vákumcsövek lehúzgálására sem történik változás.

 

Ez érdekes, mert erre azért keményen kéne reagáljon. Akár még a karterszellőztető (PCV) szelep lehúzása is hazavágja a működést, de az IMAP jeladó vékony vákuumcsövének a lehúzása, teljesen hazavágja a motor működést.

 

Tipp: első körben hengerfejtömítésre gyanakodnék. Sajnos a Matiz nagyon érzékeny erre, főleg a két henger közti gátnál szokott átszakadni - ami a legváltozatosabb hibákat produkálja első körben.

Se víz nincs az olajban, se olaj a vízben - mégis szanaszét jár a motor az átégés miatt.

 

A leg- minimálisabb vízhiány is pillanatok alatt előidézheti a tömités átégést a Matiznál - ezért ha minimális víz is fogy a tartályból nem utánatölteni kell - hanem azonnal megkeresni a víz-szivárgás okát-helyét.

 

Én erőst hengerfej-tömítésre tippelek.

 

Másik szerelő azt mondja valószínűleg nincs kompresszió a motorban és csere.

 

Ne tippelgessen, hanem mérje meg, B+.


Egyébként a Matiz-motor egy rendkívűl tartós, robusztus és jól javítható motor - ráadásul fillérekből. Aki motor-cserét említ Matiznál, az minimum kókler, aki vagy nem tud, vagy nem akar dolgozni.

 

Ha úgy is lenne, ahogy az a csóka mondja (nem úgy van) - akkor is pár óra alatt meg lehet gyűrűzni azt a motort (egy komplett, koreai gyűrű-szett 6-8 ezer Ft), munkadíjjal, mindennel kijön egy 50-esből... de legyen 80-100 akkor is megéri, ha valóban 100+ ezer van csak a motorban. Ha megbontjátok, csak ámulni fogsz hogy milyen újszerű állapotban vannak a hengerek odabent.

 

Egy Matiz-motor röhögve elmegy 300-350 ezret - jó olajjal ennél többet is. Ez még durva használat mellett is min. 10 év.

Ebből a szempontból, tartósságban veri sok "nagymárka" motorjait is - tehát érdemes törődni vele.
.

Előzmény: traktoros82 (5381)
GPS Creative Commons License 2021.02.08 0 0 5383

 

Találtam csak külön szivattyút , rendeltem , be is építettem a ketyerébe. Működik , hurrá örüljünk. ...Ez most picit tovább bírta , de ez is beadta a kulcsot , biztit kilövi. Kimostam a tankot , nincs kosz. Rendeltem még egy szivattyút , ezt is beépítettem , rövidesen ugyan az a szitu.

 

Én elektromos oldalról közelíteném meg a dolgot.

1) Első sorban megmérném az áramfogyasztást a biztosítéknál. Innen indulnék ki még a biztosíték-csere előtt.

 

Ha ott nagyon közeli, vagy nagyobb áramot mérnék, mint az ajánlott biztosíték, háááttt.....

 

2) Utána megmérném az áramot (szintén a biztosítéknál) - a pumpáról levett csatlakozókkal is. Ha bármennyi áram is jelentkezik így - akkor az odavezető kör zárlatol valahol - ahol elszökik az áram. Ezt meg kell keresni.

 

Tehát mérni-mérni-mérni.
A marékszámra cserélt és kiégetett biztosítékok az égvilágon semmit nem mondanak el a valós hibáról.

 

Ha kedved van, írd meg mit találtál a mérések során.

.

Előzmény: Nándi68 (5380)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2021.02.07 0 0 5382

esetleg a check engine nem világít? Az a sárga tengeralattjáró szerű izé?

Előzmény: traktoros82 (5381)
traktoros82 Creative Commons License 2021.02.07 0 0 5381

Üdv mindenkinek!

 

Kérdésem a következő lenne egy '99-es 3 hengeres 800ccm-s matizzal kapcsolatban. 

Kuplungozták november elején, azon kívül hogy szarul vette a sebességeket más baja nem volt. Kuplungozás után nem sokkal elkezdett rángatni, dadogni. 

Tartalék autó, rakosgattam jobbra balra, nem foglalkoztam vele. 

Most elkezdtem volna használni, viszont alig indul. Csak padlógázzal hosszú tekerés után. Alapjárat hintázik. Hidegen még úgy ahogy lehet venni menni kicsit, viszont ahogy melegszik úgy lesz 1re használhatatlanabb, váltásoknál lehörög, dadog minden baja van. Füstöl rendesen (hidegen is, de főleg melegen) és benzin szag is van keményen. 1 kereszteződésben pl ahol 4ből vissza 2be kapcsolok szinte lehetetlen gyorsítani. 1 idő után le is áll és vége. 

Gyertyákat kiszedtem, őzbarna mind. Gyertyakábelek lehúzogatására nincs változás. Gyújtásolsztó fedelét levettem, látszatra semmi baja. Vákumcsövek lehúzgálására sem történik változás. 

A motorban alig van 100 ezer, elvileg. Eddig baja nem volt. Másik szerelő azt mondja valószínűleg nincs kompresszió a motorban és csere. Hidegen még azért megy úgy ahogy de ahogy melegszik már nem elrobbantja az üzemanyagot hanem nyomja a kipuf.rendszerbe és azért a füst is. 

 

Találkozott már valaki ilyennel? Lehet hogy tényleg motorcsere?!

Nándi68 Creative Commons License 2021.02.04 0 0 5380

Üdv Mindenkinek!

 

Végső megoldásként kerestem fel a Tisztelt Matíz Tulajdonosokat.

Hónapok óta küzdök egy, a lányom kocsiját érintő problémával.

Úgy kezdődött , hogy egy szép nap reggeli indulás után egy két pillanattal hirtelen leállt a kisautó. Nem vagyok szerelő , de alap dolgokkal azért valamennyire tisztában vagyok. Az feltűnt , hogy gyújtás ráadáskor nincs AC pumpa hang. Nosza biztosítéktábla. Meg is lett a tettes , csere. De azt is kilőtte egy pillanat alatt. No , akkor nagyobb a probléma. Gondoltam megnézem az AC-t.Hátsó ülés ki , fedél,  le üzemanyag ellátó ketyere ki. Látszatra senmi baja , de mivel kilövi a biztit , gondoltam egy csere megoldja. Bontó --van , küldjék. Beépítem , működik! Hurrá , ügyes vagyok! 5 perc múlva leáll , bizti ki , csere is ki... Bontóval megy a vita , hogy szart küldtek , mert csak 5 percig működött. Küldtek cserét , az meg nem olyan típus volt. Nah , pénzt visszaküldték. Keresés tovább. Találtam csak külön szivattyút , rendeltem , be is építettem a ketyerébe. Működik , hurrá örüljünk. ...Ez most picit tovább bírta , de ez is beadta a kulcsot , biztit kilövi. Kimostam a tankot , nincs kosz. Rendeltem még egy szivattyút , ezt is beépítettem , rövidesen ugyan az a szitu. Akkor kipattant az isteni szikra: benzin szűrőt még nem néztem. Kiszereltem , kb. a kocsival egyidős lehetett. Csere be , ismét működik. Pár hét csend nyugalom , egyszer a lányom hív lerobbant... Megyünk menteni , bizti megnéz , ki van pattanva.Új be , kocsi indul.Nemrégiben teszteltem , nagyjából 10 perc működés után leáll , az áramkör valamiért túlterhelődik és kimegy a bizti. Új berakása után mehet a mandula.

Bocs , hogy ilyen hosszú voltam , ez amúgy három  hónap volt.

Ha valakinek van ötlete , mi a fenét lehet csinálni ( a felgyújtáson kívül) az ne tartsa magába!

 

Köszönettel: Nándi

Zotya2891 Creative Commons License 2021.01.24 0 0 5379

Hello!

Nekem orosz van, ha az jobban megy mint az angol :-)

Előzmény: jocó1014 (5378)
jocó1014 Creative Commons License 2021.01.23 0 0 5378

Tisztelettel köszöntök minden fórumozót!
Új belépő vagyok.
A feleségemnek vettünk egy Daewoo matiz S08 2004, 76000 km
Csak az a baj hogy javítással kellett kezdeni, mert a volt tulaj nem
foglalkozott vele, csak hajtotta.
hibák:-P0300 hibakód, erre rá jöttem,a hármas henger benzin befecskendezője.
A motorját szétszedtem, mert az olaj olyan volt benne mint a kátrány.
Az olajszűrő papírbetétjét szétnyomta  a motorban, a karterszűrő alig kapott már olajat.
A rosszban az a jó, hogy a főtengelycsapágyaknak és a hengerfejnek nem lett baja.
Kérdezném, hogy nincs-e valakinek magyar nyelvű szerelési könyve, mert amit találtam a neten az mind angolul van, és nekem nem erősségem az angol?
Várom a segítséget!

Tom511 Creative Commons License 2020.11.29 0 0 5377

Egész jó ötlet.Motor inditórelé van 80 A es,az is jó.Annyi hogy ekkor be kell húzni az akkutól még a relé elöttről egy direkt vezetéket a kapcsolóig,hogy a működést biztosítsuk. Köszönöm!

Előzmény: GPS (5376)
GPS Creative Commons License 2020.11.29 0 0 5376

 

Egy 40 A -es kis relé is megteszi a kisáramű körben. Azt viszont egy pici kapcsolóval is lehet vezérelni a műszerfalról.

.

Előzmény: Tom511 (5375)
Tom511 Creative Commons License 2020.11.29 0 0 5375

Köszönöm a javaslatot,de mivel az autót a feleségem hajtja, és Ő idegenkedik bármilyen motortéri tevékenységtől,ez nem járható ut nálunk,mivel ha mégis kellene és nem vagyok otthol,nem tudná használni. De az már megfordult a fejemben,hogy egy áramtalanitó kapcsolót(ami könnyen kezelhető) teszek be az akkusaruhoz a kisáramu körbe,de olyan nagyokat találtam,amik nem beépíthetők oda.

Előzmény: GPS (5374)
GPS Creative Commons License 2020.11.28 0 0 5374

 

Az autó 2004 es,0.8 as,ritkán használjuk,2-3 hetente általában.

 

Ha ilyen ritkán használjátok, nem egyszerűbb levenni az akkusarut? Az a tuti.

.

Előzmény: Tom511 (5373)
Tom511 Creative Commons License 2020.11.28 0 0 5373

Sziasztok.

Ki szeretném iktatni a központi ajtózárat az elektronikából,ezért kivettem az F13  20 A es biztosítékot ,azt hittem ezzel megoldódik. De így is működött,mikor a távvezérlőt megnyomtam sajnos. Az autó kinn áll a szabadban,így kicsit az akkufogyasztáson gondoltam spórolok,ha a vevőegységet nem kell ellátnia. Az autó 2004 es,0.8 as,ritkán használjuk,2-3 hetente általában.

Mit tudnátok javasolni?

Törölt nick Creative Commons License 2020.11.15 0 0 5372

Köszönöm szépen a segítséget. Megcsináltam és megoldodott a probléma

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (5368)
Endlosz Creative Commons License 2020.11.03 0 0 5371

A féknyerget nem muszáj cserélni, elég, ha abban a kis dugattyúhoz veszel egy felújítószettet, van benne egy gumigyűrű, amivel óvatosan kell bánni, az a lelke.

Előzmény: NGHuN (5369)
Endlosz Creative Commons License 2020.11.03 0 0 5370
Előzmény: sebike05 (2665)
NGHuN Creative Commons License 2020.11.03 0 0 5369

Ma újra befogott a fék.

Amit eddig elvégeztünk:

- Első tárcsa, betét, kerékcsapágy csere

- Gumifékcső csere

- Főfékmunkahenger csere

- Fékfolyadék tartály tisztítás

- Hátsó tengelyen komplett fék csere (ideje volt már) Dob, munkahenger, pofék, szerelékek cseréje

- Főfékhengertől a jobb első kerékig fékcső átmosás féktisztítóval, levegővel és fékfolyadékkal

- Motortérben fékcső elosztó leszerelése és takarítása

 

Mindezek után megint befogott a jobb első fék.

Csak a féknyereg nincs kicserélve. Most az következik, annak ellenére hogy megfelelően működik.

Előzmény: NGHuN (5366)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2020.10.31 0 0 5368

Egy értelmes testkábellel kösd össze a motort a kasztnival...

Előzmény: Törölt nick (5367)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.31 0 0 5367

Sziasztok! 2002-es Matizom van. Kinyomot kuplungal a vizhőfokvisszajelző normál értéket mutat. Felengedet kuplung áll már magasabb. Felkapcsolt fényszórónál már magasabb a hőfok. Kinyomom a kuplungot vissza áll a normál értékre. Menet közben is ezt csináltja. Valakinek van ötlete hogy miért?

NGHuN Creative Commons License 2020.10.29 0 0 5366

A féknyergek tökéletesen üzemelnek.
Megbontom ma csövet a főfékhengertől a kerékig és áttakarítom a rendszert. Félúton vagy egy fékcső toldó gyárilag, azt akarom még kitakarítani.

Ha nem találok semmi szennyeződést, akkor borítom szét a nyerget és azt is felújítom.

Előzmény: KisdutraTamás (5364)
KisdutraTamás Creative Commons License 2020.10.29 0 0 5365

Szia! Megoldódott a probléma?

Előzmény: solak (5358)
KisdutraTamás Creative Commons License 2020.10.29 0 0 5364

Üdv.

 

Korábban már én is voltam hasonló helyzetben. A megoldás nálam az volt, hogy fel kellett újítanom a féknyergeket. (dugattyú + tömítések cseréje) Valamint lecseréltem a fékfolyadékot. Azóta nem jött elő a hiba.

Előzmény: NGHuN (5363)
NGHuN Creative Commons License 2020.10.29 0 0 5363

ÜDV!

 

Van egy 2004-es matiz anyámnak, ABS nélküli.

Kb fél éve komplett első fék felújításon esett át, tárcsák, betétek, kerékcsapágyak cserélve, féknyergek megzsírozva és ellenörizve.

 

Most 1 hónapja, 4-5x előfordult, hogy befogott a jobb első fék. Állandóan csak a jobb első fog be, de annyira, hogy visszafogja az autót és elkezd füstölni a fék, a felnin már forrt a festék. Anyukám ezt csak akkor veszi észre amikor más füstöl az autó.

Az első alkalommal mentünk a szerelőhöz. Nem talált semmilyen hibát, fék rendben, nyeregcsúszó nagyon szépen csúszik, dugattyú is szépen visszamegy pedál felengedésnél.

Ekkor elkönyveltük hogy egy pillanatnyi szorulása lehetett.

Két héttel később megint befogott.

Behoztam hozzám a szervizbe, a szerelők körbe nézték, nem találtak semmi hibát.

 - Mivel hogy csak a jobb első fog be, így a főfékhenger hibáját kizárták.

 - Arra gondoltak, hogy esetleg a fékcsővel lehet probléma, szennyeződés vagy gumi leválás. Ki lett cserélve a fékcső - légtelenítve a rendszer.

Tegnap megint befogott anyámnak a fék.

Így jött ki a 4-5 alkalom és most eljutottunk napjainkhoz.

Ma én vagyok a kocsival, bejöttem vele a szervizbe, jelenleg megint semmi hibát nem produkál.

Iderendeltem magamhoz komplett nyeregfelújítót, dugattyúval, csúszkákkal és főfékhengert. Ezek cseréje előtt megbontom a fém fékcsöveket a főfékhengertől a féknyeregig és átfújom levegővel. Több ötletem nincsen így hogy a hibát nem lehet előidézni.

Találkozott már valaki ilyennel?

GPS Creative Commons License 2020.10.23 0 0 5362

 

Mielőtt nekiestek a váltónak, vizsgáljátok meg alaposan a váltó-vezérlést - a váltókartól-a váltóig: lötyögés, játékok, bovdenek (!), elgörbülések, ilyesmik.

 

Ha ott minden kóser, akkor a váltó a ludas - de az se túl nagy kaland, kb. 100 ezer a javítása, alkatrésszel együtt.

.

Előzmény: Törölt nick (5361)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.20 0 0 5361

Sziasztok! Segítségre lenne szükségem. Matiz kis kocsimnak sebességváltó problémája lett. Egyik pillanatról a másikra, minden előzmény nélkül. Nem veszi be az egyest. Kettesből tudok csak indulni! Mi lehet a gond és mi történhetett? Köszönöm, ha valaki válaszol.

solak Creative Commons License 2020.10.08 0 0 5360

Nem gyújtáselosztós, hanem hengerenkénti trafós. Kábelt már én is kicseréltem. 

Előzmény: djsms (5359)
djsms Creative Commons License 2020.10.08 0 0 5359

Hengerenkénti trafós? Mert ha nem akkor van benne gyújtáselosztó :)

Erre gondolok: http://motopol.hu/product_info.php?products_id=3510

Plusz a rotort is érdemes cserélni ha már szétszeded. Én a kábeleket is cseréltem, mert már eléggé ki voltak repedezve.

Előzmény: solak (5358)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!