Ehhez konkrétan nem tudok ugyan hozzászólni ;-) , de már >15 éves autókban is olyan intelligens töltésvezérlés lehet, amiről csak úgy egy voltmérővel nem fogod tudni eldönteni, hogy jól működik-e.
De érdemes onnan kiindulni, hogy ha nem világít a töltés hibát jelző lámpa (a motorvezérlő stb. szerint minden rendben) , akkor nincs is mit méregetni. Tudod, ami nem romlott el, azt nem kell megjavítani ;-)
Akinek 1.6 dci motorral szerelt start/stop rendszerű autója van, kérem írja le tapasztalatát hogy az ő autója mekkora feszültséggel tölti a járgányt, mert az én autóm alapjáraton 12,9v-13,1v között tölt, menet közben meg 12,7v-12,9v. Viszont ha motorfékkel fékezek 14,9v-15,1v. Ez normális? vagy nem jó a generátorom. Az AGM akkumulátor nyugalmi feszültsége 12,5v-12,6v több nap állás után.
...de érdemes megkérdezni egy Renault kereskedést, mert hallottam valakitől olyat, hogy náluk lehet olcsóbban kapni egy új memóriakártyát, friss és egy évig még 3x frissíthető tartalommal - nem tudom, eddig lusta voltam elmenni hozzájuk ;-)
Én miután megvettem a Scenic III-at, rámentem a TomTom oldalára, regisztráltam, kiválasztottam a kütyümet (lehet autótípusra keresni, az enyémben Carminat van) , előfizettem (1 év, 4 frissítés valami €39 körül van, ha jól emlékszem) és ennyi.
Aztán az autóból a memóriakártya ki, laptopra a TomTom szoftverét fel, bejelentkezni, kártyát bedugni, kiválasztani, hogy mit vettél meg (nálam valahogy sohasem tudja) , és indulhat a frissítés :-)
Én évek óta így frissítem: szól az autó, amikor szerinte frissítés van, akkor megint ki, laptopba be, és frissítés.
Igen nagyjából. Átmásoltam egy másik kártyára. Annyi, hogy folyamatosan feldobott a gépen egy üzenetet, hogy valami sérült fájl van az eredeti kártyán. Azt fogtam azt letöröltem, onnan simán ment minden. Azóta egyszer csinálta, de amúgy rendben van.
+ nem is rá való méret, ezért nem szabad rátenni (a forgalmiban benne van, mi való rá)
A 60-as 16-os felnire való nála.
Egyébként az előző autóm Grand Scenic III volt (most meg Scenic 3 van ;-) , a nyári gumik 17"-os felnivel voltak. Szerintem sokkal komfortosabb a 16-os 60-as gumival... Amikor cseréltem (az autót) a kereskedésben, nem is tartottam meg a 17-es kerekeket, inkább két garnitúra 16-os kerékkel hoztam el.
Vettem egy garnitúra 17 collos (J7) gyári Renault alufelnit, érdeklődnék, hogy mekkora méretű nyári gumi lenne a legideálisabb a Grand Scenic 3-ra ezekkel a felnikkel?
Viszont hiába kiakasztom, egyszerűen a kulcsos zár szerkezet nem akar kijönni. Nem akartam feszíteni, de akkor az marad. Azt hittem valaki már járt így, de akkor megoldom. Köszi.
Ha egy európai, komoly darabszámban gyártott, gyári "előírások" szerint működő autó a vizsgáztató szerint nem jól működik, akkor nem az autón kell változtatni, hanem a vizsgáztatón (pl. elküldeni egy továbbképzésre, mert még a Ladákon nevelkedett, és kb. ott le is ragadt szakmailag)
De persze Abszurdisztánban bárhol, bármikor, bármi megtörténhet, és annak az ellenkezője is... ;-)
A "probléma" ott lehet hogy a vizsga bázisokon,vagy(és) a közúti ellenőrzésen a nem egységesített,továbbképzett tudás hiányában mindig az autós szívja meg a brokit🙄.Nekem pl gyári Hella menetfény van,amint világítást kapcsolok,elalszik.Ugyanez pl Scenic III típuson állandóan világít..vizsgán szóvá tették hogy ez így nem OK(!?)