Egyelőre még csak képeken láthatjuk a Peugeot 5008-at. Próbáljunk összehozni egy jó kis oldalt arról, hogy kinek mennyire tetszik, min változtatott volna, illetve ha majd kapható lesz, kinek mi a benyomása, milyen hibákat talált, illetve mi az, ami a többi autóhoz viszonyítva pozitív értelemben említésre méltónak talál. Hiba és balesetmentest!
"FAP" adalék miatt nem tilt le semmit. Járhatsz vele tovább. A gond az, hogy a részecskeszűrő regenerálás nem lesz olyan hatékony. A szűrőben lévő korom 600 Celsius fokon gyullad meg. A "FAP" folyadék hatására ez már 400 Celsius fokon megtörténik.
Nekem 2012-s ugyancsak kétliteres gázolajos van 6 éve. Igaz, csak puccos kocsinak használom, eddig sok nyűg nem volt vele. Szervíz /olaj + szűrőgarnitúra csere/ 15 ekm-ként, nem várom megy amíg csipog.
Persze nem lenne francia, ha nem lenne rejtélyes elektromos nyafogása, aktuálisan az olajszinttel küszködik minden indításkor, a pálca szerint helyen van minden, így nem foglalkozom vele.
Az egyik parkolószenzor nem működik, nem egyszerű a csere.... A fogyasztás nekem 6,5 és 7,5 között alakul, bár Ausztriában mentem már ezer km-t is két tankolás között....
Szóval én meg vagyok elégedve eddig az oroszlánnal, a 196 centimmel kényelmesen elférek, élvezem a dinamizmust az unokák elférnek a + két ülésen, igaz ekkor csomagot csak korlátozottan vihetünk.
Van egy 2014-es gyártású Peugeot 5008 2000-es motorral rendelkező szekerem. A minap kiírta a következő hibát: "A FAP adalékszint alacsony, javíttassa meg a jármúvet!" A kérdésem az, hogy van-e valakinek tapasztalata, hogy meddig lehet ezzel a jelenséggel használni az autót? Pl kibír még egy tankolást vagy ez már abszolút a vége, vagyis teljesen kifogyott az adalék és várhatóan letiltja majd az elektronika a motort?
Érdeklődnék, hogy valaki találkozott e már hasonló problémával. Egy 2015-s 1.6 Bluehdi 5008-ról lenne szó.
Kb. 2 hete teletankolás után, pár száz méter múlva kidobta a szervíz lámpát (narancs háromszög) és a "motorhiba, javítás szükséges" üzenetet. Rögtön megálltam, leállítottam majd újraindítás után az üzenet megszünt. Köv. teletankolásnál semmi. Majd a mai napon ismét ezt produkálta, de már folyamatosan visszadobja a szervíz jelet. Hozzáteszem 2 hónapja volt nagyszervízen (olaj, szűrók, vezérlés). Köszi előre is az infókat.
Konkrét választ sajnos nem tudok, csak általánosat. Vannak olyan töltési rendszerek az újabb (mondjuk 2005 utáni) autókban, ahol a töltésszabályozást külső elektronika végzi az autóban. Ezeknél van olyan üzemállapot, amikor a generátor nem- vagy alig tölt és a mérhető feszültség leesik a "szokásos" töltési feszültségek alá. Az 5008-asét sajnos nem tudom milyen, utána kell nézni. (bár ezt egy szakszerviznek kell tudnia és természetesen diagnosztizálniuk is tudni kell-ene)
Lehet kapni olyan autós USB töltőt, amin van feszültségmérés is, ami szivargyújtóban levőt mutatja.
Ilyenkor érdemes egy olyat betenni és elmenni vele egy nagyobb kört, megnézni, hogy tölt-e illetve mikor tölt a generátor. Persze a szivargyújtónál már valamivel kisebb érték fog megjelenni, mint az aksinál, azt bele kell számolni.
Egy olyan problémába futottam bele az 5008-asunkkal ( 2010-es évjárat), hogy egy áruház parkolójában ragadtunk, olyan szinten lemerült az akksi. Bikakábel, otthon töltőre raktam az akksit, majd kicsit méregettem az akksi s a generátor környékén. Azt vettem észre, h járó motornál a generátor, illetve az akksi feszültsége is 12.6V körül volt. Elvittem egy szerelőhöz, ők kikapták a generátort, s állításuk szerint a szénkefék és a csapágyazás is már a végét járta, így kaptam egy teljesen újat. A csere után is ahogy otthon rámértem, a fenti 12.6-12.7V értékeket mértem. Visszavittem a szerelőhöz, 2 napig ültek rajta, s úgy adták vissza h most már biztos h lesz töltése a generátornak, de azt ne kérdezzem h mitől lett jó :)
Otthon még mindig a fent említett értékeket mértem. Beültettem az asszonyt az autóba h pörgesse fel fordulatszámot 3000ig, ezt eljátszottuk háromszor, s csak elsőre ugrott meg egy kicsit a feszültség az akksin, után maradt 12.6-7 volt folyamatosan. Azt kell tudni az autóbkról, h hétköznap max 20km-t megyünk vele, nagyrészt városban, így nincs sok ideje töltődni az akksinak.
Elvittem egy autóvillamossági szerelőhöz, ő arra jutott h a generátor jó kell h legyen, valószínűleg az autó szabályozza vissza a generátor feszültéget, lehúzta a vezérlő egység csatlakozóját, így 14V körül van az akksin a feszültség. Ha visszarakja, ismét csak 12.6-7 V. Ő azt javasolta h kérjek egy szoftverfrissítést szakszervíztől ( vagy legalább a jelenlegi szoftvert rakják újra), addig hagyjam lehúzva a vezérlő csatlakozóját.
A miskolci szakszervíz elhajtott h 10 évnél idősebb autót már nem tudnak diagnosztizálni :D
Most ott tartok h az első szerelő szerint, normális h az autó visszaszabályoz 12.6V-ra ha nem szükséges a töltés, s dugjam vissza a vezérlő csatiját s úgy használjam.
Az autóvillamossági szaki szerint viszont 13,7-8V alá soha nem kéne h menjen a generátor feszültsége, CAN buszos szabályozás ide vagy oda.
Valakinek volt már hasonló tapasztalata? Ennél a CAN buszos generátor gerjesztésneél tényleg normális h az autó leszabályozza a generátor feszültéget 13V alá?
Sziasztok van valakinek tapasztalata azzal kapcsolatba hogy P0104 hibát ír az autója(légtömegmérő)az autó 2010-es 5008-as 1.6 hdi 80kw-os az építő válaszokat előre is köszönöm
A megnövekedett fenntartási költségek miatt úgy döntöttem, hogy megszüntetem weblapjaimat! A végső dátum 2022 szeptember 24.-e. Amennyiben úgy gondolod, hogy számodra találsz itt érdekes információkat, akkor ez ideig mentsd le őket!
Nézz szét alaposan, mert hatalmas információtömeget találsz itt!
Sziasztok ! Most vettem egy peugeot 5008-ast , és a mirrorlink(képernyőtükrözés) nem működik , azt írja ki , hogy az a kábel amit bedugok csak töltésre jó , de nem jelenik meg semmi. Android Autoval is ugyan ez a helyzet.
Tudtok esetleg segíteni ? Van valami bevált dolog ?
Sziasztok! Részecskeszűrő kérdésem lenne. 2013 1.6 eHDI. Diagboxal teszt alapján 44 gramm korom van a szűrőben, ami 100%ban el van dugulva, viszont a nyomás értékem 2-50 milibár között van terhelés függvényében. füstölni nem láttam még a kocsit, csak ahogy az álló regenerálást elindítottam... a kipufogó végem enyhén nagyon enyhén kormos. 212e kilométer van benne amúgy. autószerelő kb 3 hét múlva tudja kiszedni megnézni a szűrőt és foglalkozni a kocsival. hibaüzenetem nincs vagyis nem jelzi, diagboxban van (check lámpa működik mert láttam már működni is meg eltűnni is). vagyis van benne letárolva P1445 kb 3e kilométerrel ezelőttről amikor töltöttünk a FAP tartályba mert jelzett hogy kifogyott (akkor még nem volt diagboxunk, nem sikerült kiütni teljesen). aki nézte már vagy látott ilyet, esetleg tudja biztosan hogy hiába ír ki 100% eldugulást nem tilt le az nyugtasson meg hogy nem kell hosszasan pereskednem az eladóval mert kiütötték a szűrőmet és megfúrták (a kocsi külföldről jött igaz magyar volt a kereskedés)...