Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

klimas56 Creative Commons License 2023.03.12 0 0 5035

Szia! Nekem mintha hasonló értékeket mértek anno ! Esetleg egy kényszer regenerálás és utánna ismét az adatok ? Nem értek hozzá , csak tippelek.

Előzmény: magiist (5034)
magiist Creative Commons License 2023.03.11 0 0 5034

Sziasztok!

Meg tudnátok adni egy 1.6 HDI motornál a DPF szűrő max. nyomáskülönbség értékeit (alapjáraton és teljes gázon)?

Diaggal turkáltam a kocsit és látom jelzi, hogy lefutott a DPF filtemrem ideje és cserét kér.

A FAP tartályom csak 50%-on áll, szóval ez még mehetne jó darabig.

Néztem a DPF szűrőn mérhető élő nyomás lülönbség adatokat:

- alapjáraton 8 mbar,

- teljes gázon 90 mbar.

Mennyire lehet eltömődve?

Semmi hibaüzenet, semmi teljesítmény esés, látszatra minden ok.

Peter_1811 Creative Commons License 2023.02.09 0 0 5033

Köszönöm! 

Előzmény: kepi67 (5032)
kepi67 Creative Commons License 2023.02.08 0 0 5032

Itt sok hasznos információt kaphatsz: https://www.facebook.com/groups/701244816643351

Előzmény: Peter_1811 (5028)
kepi67 Creative Commons License 2023.02.08 0 0 5031

"FAP" adalék miatt nem tilt le semmit. Járhatsz vele tovább. A gond az, hogy a részecskeszűrő regenerálás nem lesz olyan hatékony. A szűrőben lévő korom 600 Celsius fokon gyullad meg. A "FAP" folyadék hatására ez már 400 Celsius fokon megtörténik.

Előzmény: ReiTam (5027)
Peter_1811 Creative Commons License 2023.02.05 0 1 5030

A csajokat dolgoztatni kell - akkor van bevétel is :-D  ázsiaiak jól bírják a 12 órás műszakot is :-D utána háztartás :-D

 

Köszönöm az infókat! 

Volt anno 307-esem 2.0 136 Le, csak az indexkar csapott át, hiába a garis csere, más baja sosem volt.

Volt ilyen 2.0 HDI 136 Le DPF is a háznál Volvo V50 kabátban, 310.000 km-nél adtam el. Még most is fut neki.

Ültem taxiban, amiben 460.000 km volt ezzel a motorral, kell hogy bírja.

 

Én 200.000-el vettem már untam a keresést. 

Ez volta kompromisszum a ár-lóerő-szín-extra-állapot-km mártixban, kell a kihívás.

(Rémeket nem látok, de azért tettünk félre javításra :-D )

Új a műszakija, szép állapotban van, szervizkönyves, korrekt kereskedő.

Nagy baja nem lehet. A fogyasztás majdnem mindegy, ha nem romlik el fődarab.

A Volvo pld. zabálta az első kerékcsapágyakat ( Ford) de az sem olyan gáz.

(A kis Mitsu egyszercsak váratlanul felfalta az olajat- típushiba. Az már baj.

Van diagnosztika app-om bluetoth csatlakozóval, munkahelyen is tudok szerelni, bár nem szeretnék, 

 

Nehéz itt németben is jó autót kifogni, alaposan felmentek az árak is.

 

Szép naot!

 

 

 

 

Előzmény: klimas56 (5029)
klimas56 Creative Commons License 2023.02.05 0 0 5029

A csajokat drágább lenne fenn/meg/tartani ..:DD 

Nekem 2012-s ugyancsak kétliteres gázolajos van 6 éve. Igaz, csak puccos kocsinak használom, eddig sok nyűg nem volt vele. Szervíz /olaj + szűrőgarnitúra csere/ 15 ekm-ként, nem várom megy amíg csipog.

Persze nem lenne francia, ha nem lenne rejtélyes elektromos nyafogása, aktuálisan az olajszinttel küszködik minden indításkor, a pálca szerint helyen van minden, így nem foglalkozom vele.

Az egyik parkolószenzor nem működik, nem egyszerű a csere.... A fogyasztás nekem 6,5 és 7,5 között alakul, bár Ausztriában mentem már ezer km-t is két tankolás között....

Szóval én meg vagyok elégedve eddig az oroszlánnal, a 196 centimmel kényelmesen elférek, élvezem a dinamizmust az unokák elférnek a + két ülésen, igaz ekkor csomagot csak korlátozottan vihetünk.  

Előzmény: Peter_1811 (5028)
Peter_1811 Creative Commons License 2023.02.04 0 1 5028

Sziasztok, újonc vagyok, vettem egy pont ilyen vasat Németországban élünk.

 

-2014 Active 2.0 Hdi Xenon, fehér, 150 paci.

 Sajnos a csajokat nem kaptam meg hozzá. :-D

 

Nekilátok olvasni, hogy tudjam mi a kínja, kezdhetem a képernyővel,

aztán imádkozom az AdBlue egység miatt :-D 

-Lehet lesz esőtánc, meg levágok egy hálaadási pulykát, ha nem szarik be. :-D

 

-Hetekig kerestem közlekedőedényt a családnak, kicsi lett a Colt VI,

néha haza járni, valamint nekem munkába,

beférjen a Montainbike is.

 

Feltúrtam fél Európát..:)  

 

-Rengeteg a csapda, aki nem néz utána szopik:

downsisingolt turbós (VAG, Opel, Ford, stb.)

olajzabáló TSI, Ecotec ...

nyúlós bicajlánc vezérlésű Mercedes

kokszosodó, túlmelegedő és vagy kigyulladó motorok...

 

 

-Lehet, hogy harakiri, de mindig az alkatrész árakkal kezdem:

kettős tömegű + kuplung szett

generátor

szíjak, csapágyak.

 

Ha valakinek valami kell, az eBay-en keressen, hazavitetve is gyakran olcsóbb.

 

Szerencsére itt van választék, relatív olcsóak, a munkahelyemen van csápos emelő...targonca is :)

így hát elszántan vágtam bele a dízelezésbe - "már megint", (Forrest Gump) pedig nem éri meg.

 

Az autó tetszik, de a Prins motor öngyilosság lenne.

 

Egyenlőre ennyi, sziasztok, szép napot!

 

Péter

 

 

ReiTam Creative Commons License 2023.02.02 0 0 5027

Sziasztok!

Van egy 2014-es gyártású Peugeot 5008 2000-es motorral rendelkező szekerem. A minap kiírta a következő hibát: "A FAP adalékszint alacsony, javíttassa meg a jármúvet!" A kérdésem az, hogy van-e valakinek tapasztalata, hogy meddig lehet ezzel a jelenséggel használni az autót? Pl kibír még egy tankolást vagy ez már abszolút a vége, vagyis teljesen kifogyott az adalék és várhatóan letiltja majd az elektronika a motort? 

Köszönöm! 

magiist Creative Commons License 2023.01.02 0 0 5026

Köszi és szintúgy!!!

Előzmény: klimas56 (5025)
klimas56 Creative Commons License 2022.12.31 0 1 5025

Minden Márkatársnak baleset és hibamentes Boldog Újévet kívánok ! 

bsyl Creative Commons License 2022.12.16 0 0 5024

Gyanakodnék FAP folyadék elfogyásra, de én laikus vagyok.

Előzmény: tocek72 (5023)
tocek72 Creative Commons License 2022.11.29 0 0 5023

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy valaki találkozott e már hasonló problémával. Egy 2015-s 1.6 Bluehdi 5008-ról lenne szó.

Kb. 2 hete teletankolás után, pár száz méter múlva kidobta a szervíz lámpát (narancs háromszög) és a "motorhiba, javítás szükséges" üzenetet. Rögtön megálltam, leállítottam majd újraindítás után az üzenet megszünt. Köv. teletankolásnál semmi. Majd a mai napon ismét ezt produkálta, de már folyamatosan visszadobja a szervíz jelet. Hozzáteszem 2 hónapja volt nagyszervízen (olaj, szűrók, vezérlés). Köszi előre is az infókat.

adam91x Creative Commons License 2022.11.05 0 0 5022

Köszi a cikket!

Előzmény: FeZ_ (5021)
FeZ_ Creative Commons License 2022.11.05 0 1 5021

Konkrét választ sajnos nem tudok, csak általánosat. Vannak olyan töltési rendszerek az újabb (mondjuk 2005 utáni) autókban, ahol a töltésszabályozást külső elektronika végzi az autóban. Ezeknél van olyan üzemállapot, amikor a generátor nem- vagy alig tölt és a mérhető feszültség leesik a "szokásos" töltési feszültségek alá. Az 5008-asét sajnos nem tudom milyen, utána kell nézni. (bár ezt egy szakszerviznek kell tudnia és természetesen diagnosztizálniuk is tudni kell-ene)

 

 https://autotechnika.hu/cikkek/diagnosztika/10323/intelligens-toeltesszabalyozas

 

Lehet kapni olyan autós USB töltőt, amin van feszültségmérés is, ami szivargyújtóban levőt mutatja.

Ilyenkor érdemes egy olyat betenni és elmenni vele egy nagyobb kört, megnézni, hogy tölt-e illetve mikor tölt a generátor. Persze a szivargyújtónál már valamivel kisebb érték fog megjelenni, mint az aksinál, azt bele kell számolni.

 

Előzmény: adam91x (5020)
adam91x Creative Commons License 2022.11.04 0 0 5020

Sziasztok

 

Egy olyan problémába futottam bele az 5008-asunkkal ( 2010-es évjárat), hogy egy áruház parkolójában ragadtunk, olyan szinten lemerült az akksi. Bikakábel, otthon töltőre raktam az akksit, majd kicsit méregettem az akksi s a generátor környékén. Azt vettem észre, h járó motornál a generátor, illetve az akksi feszültsége is 12.6V körül volt. Elvittem egy szerelőhöz, ők kikapták a generátort, s állításuk szerint a szénkefék és a csapágyazás is már a végét járta, így kaptam egy teljesen újat. A csere után is ahogy otthon rámértem, a fenti 12.6-12.7V értékeket mértem. Visszavittem a szerelőhöz, 2 napig ültek rajta, s úgy adták vissza h most már biztos h lesz töltése a generátornak, de azt ne kérdezzem h mitől lett jó :)

Otthon még mindig a fent említett értékeket mértem. Beültettem az asszonyt az autóba h pörgesse fel fordulatszámot 3000ig, ezt eljátszottuk háromszor, s csak elsőre ugrott meg egy kicsit a feszültség az akksin, után maradt 12.6-7 volt folyamatosan. Azt kell tudni az autóbkról, h hétköznap max 20km-t megyünk vele, nagyrészt városban, így nincs sok ideje töltődni az akksinak.

 

Elvittem egy autóvillamossági szerelőhöz, ő arra jutott h a generátor jó kell h legyen, valószínűleg az autó szabályozza vissza a generátor feszültéget, lehúzta a vezérlő egység csatlakozóját, így 14V körül van az akksin a feszültség. Ha visszarakja, ismét csak 12.6-7 V. Ő azt javasolta h kérjek egy szoftverfrissítést szakszervíztől ( vagy legalább a jelenlegi szoftvert rakják újra), addig hagyjam lehúzva a vezérlő csatlakozóját.

A miskolci szakszervíz elhajtott h 10 évnél idősebb autót már nem tudnak diagnosztizálni :D

 

 

Most ott tartok h az első szerelő szerint, normális h az autó visszaszabályoz 12.6V-ra ha nem szükséges a töltés, s dugjam vissza a vezérlő csatiját s úgy használjam.

 

Az autóvillamossági szaki szerint viszont 13,7-8V alá soha nem kéne h menjen a generátor feszültsége, CAN buszos szabályozás ide vagy oda.

 

Valakinek volt már hasonló tapasztalata? Ennél a CAN buszos generátor gerjesztésneél tényleg normális h az autó leszabályozza a generátor feszültéget 13V alá?

 

 

 

süni 58 Creative Commons License 2022.10.30 0 0 5019

Sziasztok van valakinek tapasztalata azzal kapcsolatba hogy P0104 hibát ír az autója(légtömegmérő)az autó 2010-es 5008-as 1.6 hdi 80kw-os az építő válaszokat előre is köszönöm

 

szega85 Creative Commons License 2022.10.14 0 0 5018

Android Auto is csak 2017-tol gyartott autokon mukodik.

Előzmény: Zsombor Sztányi (5011)
klimas56 Creative Commons License 2022.09.14 0 0 5017

Szuper ! Igazán nagy kár lett volna a sok-sok munkádért!!! 

Előzmény: magiist (5016)
magiist Creative Commons License 2022.09.12 0 1 5016

Így egyszerübb:

http://5008.pinterpeti.hu/

 

Előzmény: magiist (5015)
magiist Creative Commons License 2022.09.12 0 1 5015

Egy márkatárs jelentkezett, hogy szívesen kitenné a weblapomoat a host-jára. Elküldtem neki és már fel is töltötte:

 

http://5008.emiter.pinterpeti.hu/

A cím még esetleg változhat.

Előzmény: kepi67 (5014)
kepi67 Creative Commons License 2022.09.12 0 0 5014

:(

Előzmény: magiist (5013)
magiist Creative Commons License 2022.09.11 0 0 5013

FIGYELEM!

A megnövekedett fenntartási költségek miatt úgy döntöttem, hogy megszüntetem weblapjaimat! A végső dátum 2022 szeptember 24.-e. Amennyiben úgy gondolod, hogy számodra találsz itt érdekes információkat, akkor ez ideig mentsd le őket!

Nézz szét alaposan, mert hatalmas információtömeget találsz itt!

 

A megszűnő weblapok:

www.rc.emiter.hu

www.scaletervek.emiter.hu

www.5008.emiter.hu

Köszönöm megtisztelő figyelmeteket!

Magi István (HC)

Zolysys Creative Commons License 2022.08.20 0 0 5012

Gyári kábel

Előzmény: Zsombor Sztányi (5011)
Zsombor Sztányi Creative Commons License 2022.08.13 0 0 5011

Sziasztok ! Most vettem egy peugeot 5008-ast , és a mirrorlink(képernyőtükrözés) nem működik , azt írja ki , hogy az a kábel amit bedugok csak töltésre jó , de nem jelenik meg semmi. Android Autoval is ugyan ez a helyzet. 

 

Tudtok esetleg segíteni ? Van valami bevált dolog ? 

 

Köszönöm a segítséget

kepi67 Creative Commons License 2022.07.26 0 0 5010

Gyere át ide, mert előbb kapsz választ. https://www.facebook.com/groups/701244816643351

Előzmény: Bandy101 (5009)
Bandy101 Creative Commons License 2022.07.23 0 0 5009

Sziasztok! 1,6 turbós benzines motoron merre találom a kopogásérzékelőt? Köszi

Zolysys Creative Commons License 2022.06.09 0 0 5008

Át tudom konfiguráli de nem egy kispályás melő

Előzmény: Quazar2048 (5005)
Dexter810323 Creative Commons License 2022.05.27 0 0 5007

Sziasztok! Részecskeszűrő kérdésem lenne. 2013 1.6 eHDI. Diagboxal teszt alapján 44 gramm korom van a szűrőben, ami 100%ban el van dugulva, viszont a nyomás értékem 2-50 milibár között van terhelés függvényében. füstölni nem láttam még a kocsit, csak ahogy az álló regenerálást elindítottam... a kipufogó végem enyhén nagyon enyhén kormos. 212e kilométer van benne amúgy. autószerelő kb 3 hét múlva tudja kiszedni megnézni a szűrőt és foglalkozni a kocsival. hibaüzenetem nincs vagyis nem jelzi, diagboxban van (check lámpa működik mert láttam már működni is meg eltűnni is). vagyis van benne letárolva P1445 kb 3e kilométerrel ezelőttről amikor töltöttünk a FAP tartályba mert jelzett hogy kifogyott (akkor még nem volt diagboxunk, nem sikerült kiütni teljesen). aki nézte már vagy látott ilyet, esetleg tudja biztosan hogy hiába ír ki 100% eldugulást nem tilt le az nyugtasson meg hogy nem kell hosszasan pereskednem az eladóval mert kiütötték a szűrőmet és megfúrták (a kocsi külföldről jött igaz magyar volt a kereskedés)... 

Zolysys Creative Commons License 2022.05.06 0 0 5006

Ne keverjük az RNEG et az RT6-al. RNEG ben nincs belső kártya

 

Előzmény: Quazar2048 (5005)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!