Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2024.05.30 0 0 41821

Most mi a Terv ?

 

Park lesz vagy valami épület lesz a helyén?

 

 

FOMA Creative Commons License 2024.05.30 0 1 41820

Ez nem Polics József találmánya. A bányák bezárását követően az akkori önkormányzat már 2000-től úgy ajánlgatta a teherpályaudvar területén létesítendő parkot, hogy kihangsúlyozta a vasúti szállítási lehetőséget. Ez benne volt a rendezési tervben is. Egyetlen olyan érdeklődő volt, a Hyundai, akinek kellett volna a vasút. Jöttek helyette a kisebb cégek, akiknek útban voltak a vágányok, így 4-5 év ajánlgatás után jött a koncepció, hogy települjön ki a kőrakodás a város peremére, Mecsekjánosi mrh.-ra. Volt még olyan ötlet is, hogy a TESCO alatt maradjon meg két vágány, és legyen egy peron a Bz-knek, és az legyen a végállomása a személyvonatoknak. A személypályaudvar helyén meg park, és persze vízesés a Kaszánya-patakon.

 

Talán a vicinálisok topikban még ott vannak ezzel kapcsolatban v_peti agymenései 2003 körül, amikor elmagyarázta nekünk, hogy Szombathelyről nézve hol van a komlói belváros.:-)

Előzmény: trizs77 (41819)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.30 0 1 41819

Komlón, Polics urat valószínűleg nem a vasút zavarja hanem az értelmetlen terület foglalás.

Ha Komló város kellős közepéig bejönne egy egyvágányú vonal, (4 méter széles helyet elfoglalva) akár egy utca közepén is, majd rövid 10-20  várakozás után visszafordulna, Komlón senki nem szólna ellene egy szót se.

 

Teli van a net olyan Svájci, Japán és más városok vasúti videóival, ahol bejön a városba (szűk utcákon át) egy 4-6 kocsis vonat, a város központban utast cserél, irányt vált és már távozik is.

Akár óránként.

A kutyát nem zavarja.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2024.05.30 -1 0 41818

https://www.facebook.com/vasutvonal37/posts/pfbid02i9peQmWhPKmUwTtow7xyXfFRwB26uozhFzwaEWk6jfDWQnfA2HspDp4kTfm6WRBHl

 

Szerintem ez most nem a vasútról szól.

 

Még csak nem is a közlekedésről.

 

Inkább városgazdálkodásról, város politikáról.

 

Adva van egy kicsi város ahol a tevékenységek kb. 10-15%-t adó valaminek (itt közlekedés) kb. 1%-t adó egyik eszköz elfoglal a város központban egy hatalmas (amúgy hasznosítható és drága) területet.

 

A 15% -nak az egy 1%-a kb. 0,1%.

(nem így kell számolni de most ide jó lesz ez is)

 

Tehát a városi életben kb. 0,1%- fontossággal bíró valami a város értékes területeiből aránytalanul nagy részt hasít ki.

S a lényeg itt nem a kihasításon van hanem az aránytalan szón.

 

Ezért van a polgármesternek most igaza.

Bár személy szerint nem kedvelem az urat de ez nem befolyásolja mondandóm tartalmát.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2024.05.29 0 0 41817

Jogos.

igazad van.

Nagyon kampány szagú a dolog.

 

 

Előzmény: bendeguz90 (41816)
bendeguz90 Creative Commons License 2024.05.29 0 0 41816

Főleg valamilyen választás előtt.

Előzmény: trizs77 (41815)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.29 0 0 41815

234 millió forintból nagyon szép látvány tervek rajzolhatók.

bendeguz90 Creative Commons License 2024.05.29 0 0 41814
trizs77 Creative Commons License 2024.05.29 0 0 41813

Ha például rizikós az adott buszra felférni mert tömeg van, akkor inkább a vonatot választják ha lehet.

 

------------------------------------------------

 

Jól teszik.

Helyes döntést hoznak.

Előzmény: E N V I R O 500 (41812)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2024.05.29 0 3 41812

Közlekedési szakember vagy, tudod, hogy a megállók összeszámolása nem jó összehasonlítási alap, inkább az úticélok lényegesek.

Hiába áll meg a busz 9 helyen, ha az utasok többségének nincs ott dolga.

A busz érinti Pécs nyugati, ipari részét. Itt vannak üzemek, de ide a többség kocsival vagy céges busszal jár. A diákok és a többi utas nagyrésze viszont a belvárosba megy, onnan tovább tudnak menni a város más részeibe. Ha például rizikós az adott buszra felférni mert tömeg van, akkor inkább a vonatot választják ha lehet.

Előzmény: trizs77 (41808)
hory004 Creative Commons License 2024.05.29 0 0 41811

Vasútállomás - vasútállomás út is lehet releváns, hiszen mindkettő a belvárosban van, de a busz uranvarosi és a 6os úti megállóival nem tud versenyezni a vonat. A korábban már tárgyalt páfrány utcai megállóval más lenne a helyzetet.

Napközben egész jó az 5685, délután 14:45ig, akkor 2 indulás is van.

Utána 15:30 Nagykanizsa, erre erősebb suli napokon nem férnek fel a rövidebb távra utazók,

16:15, Felsőszentmártoni, talán mióta a Volvo van nem gáz, de álló utas szokott lenni már uranvarosban is.

Utána 19 óráig fél órás követés szintén jó, majd 22:40ig semmi, talán a 3:40 perces lyuk a legnagyobb probléma.

Előzmény: trizs77 (41808)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.28 -1 0 41810

Naaagy különbségek annyi szent.

Előzmény: Fizolti (41809)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.28 0 0 41809

35 km = 44 perc

 

Az Elvira szerint 33 és 45 perc között változik. 

Visszaútban (Pécs-Szigetvár) 34 és 40 perc között. 

Előzmény: trizs77 (41808)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.28 0 0 41808

Azok a Szigetváriak, Szigetvár környékiek akiket ismerek többségében kocsival, esetleg vonattal járnak Pécsre. Meg is látszik a 6-os út forgalmán.

A busz sokuknak nem játszik mert szerintük rossz a menetrend.

Nem tudom ez mennyire igaz.

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

Lehet  benne valami.

 

Szigetvárról Pécsre - munkanapokon - van 29 autóbusz.

35 km = 50 perc

Szigetváron megáll 3 helyen, Pécs közig területén 9 helyen.

 

.......................................................................................................

 

 

 

Szigetvárról Pécsre - munkanapokon - van 12 vonat.

35 km = 44 perc

Szigetváron megáll 1 helyen, Pécs közig területén 1 helyen.

 

Tehát a vonat végállomástól-végállomásig 6 perccel gyorsabb.

Előzmény: E N V I R O 500 (41807)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 41807

Azok a Szigetváriak, Szigetvár környékiek akiket ismerek többségében kocsival, esetleg vonattal járnak Pécsre. Meg is látszik a 6-os út forgalmán. A busz sokuknak nem játszik mert szerintük rossz a menetrend. Nem tudom ez mennyire igaz.

 

A szigetvári "elkerülő" ebben a formában értelmetlen beruházás volt. Így is beviszi a forgalmat a városba az áruházak parkolóihoz. Tipikus magyar megoldás. Kis város (Kisváros:))) vagyunk nagy jármúforgalommal, tehát csináljunk dugót, hogy nagy városnak látszunk. Persze értem, ha valóban elkerülne akkor kétszer át kéne vinni a vasúton, de hogy? Két felüljáró vagy két sorompós kereszteződés?

Előzmény: zárfényexpressz (41804)
hory004 Creative Commons License 2024.05.24 0 1 41806

Jó párszor, de rég is volt 266oson pattogni Almamellékre. :)

 

Ha jól emlékszem van ott 40es tábla, mérni is szoktak az állomás mellett.

 

Értem én, hogy a 6os baranyai szakasza elég magasan van a baleseti statisztikákban, de kb ugyan ennyire veszélyes leszállni az sk+0 peronra a vonatról, mint átmenni egy lakott területen lévő főúton.

Lesz aki eltöri a bokáját, lesz akit elütnek, de nagyon sok nulla van a tizedes vessző után, amennyi esély van rá.

 

Amennyibe kerülne a vasút mellé közvetlen rakni a pályaudvart annyiból évtizedekre rendbe lehetne rakni azt a 40km pályát Barcsig.

 

De fordítsuk meg a kérdést. Kik vannak többen, Szigetvárra ingázó diákok, dolgozók, akik a másik irányba indulnak, vagy akik vonattal érkeznek és úgy mennek a város felé?

 

Előzmény: zárfényexpressz (41804)
vt976 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 41805

Elütött valakit a busz?

Előzmény: 123355 (41802)
zárfényexpressz Creative Commons License 2024.05.24 0 0 41804

Szállt már át valaki Szigetváron? 

A zebra elég rossz helyen van, az állomás felől átkelve bal oldalról nem túl belátható.

Illetve ahogy a betett kép is mutatja: kerülni kell, a sárga pólós srác érezhetően nem fog elmenni a zebráig.

 

Közben ott áll a város felőli rakodó nagyjából lényegi funkció nélkül. Ha jól tudom, inkább az átellenes oldalon szokás rakodni az állomáson. Anélkül, hogy nyugatra mutogatnánk, szerintem egyszerűbb-biztonságosabb, ha a busz keresztezi a 6-os utat, mint a gyalogos.  

Előzmény: E N V I R O 500 (41799)
123355 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 41803

Ma délután Mohácson

123355 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 41802

Fizolti Creative Commons License 2024.05.23 -1 1 41801

Megj:

A 2. képen az látszik, hogy van egy vasúti peron, van egy buszmegálló, a kettő között meg egy kerítés és ránézésre 30+ centi szintkülönbség. 

Van olyan utasbarát az egyik, mint a másik. 

Előzmény: E N V I R O 500 (41799)
hory004 Creative Commons License 2024.05.23 0 0 41800

Azt tudom elképzelni, hogy a nyitva tartást a jegypénztárra írja, ha van van ott olyan.

Előzmény: trizs77 (41798)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2024.05.23 0 1 41799

Mi ezzel a baj?

Tudom, Svájc, Ausztria, Németország..........

Előzmény: zárfényexpressz (41793)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.23 0 0 41798

Én voltam a béna.

A google-n kerestem.

Egyből ki is adta, de oda írta alá bezárva.

? ? ?

 

Eltelt 3-4 óra újból megnyitottam, most már kiadta rendben.

Előzmény: FOMA (41796)
zárfényexpressz Creative Commons License 2024.05.23 0 0 41797

Nem kell semmibe belehalni, én se halok bele. Elég, ha nem túl praktikusan van megoldva. Elég, ha csak azon a pár percen múlik az átszállás...

Előzmény: hory004 (41795)
FOMA Creative Commons License 2024.05.23 0 0 41796

Istvánffy u. 28.

A Volánbusznak még nem mondták meg, hogy bezárták, ezért tegnap még használták, amikor arra jártam.:-)

Előzmény: trizs77 (41791)
hory004 Creative Commons License 2024.05.23 0 0 41795

150 méter, nehogy már belehaljunk, hogy át kell menni egy úton.

 

Mekkora lehet a vonat-busz átszállások száma egy munkanap?

Szigetvárra a gyors kaposvári buszok nem mennek be, a Turbéki temető se a világ vége, pl ha a várba vagy a fürdőbe mennek, de hivatás forgalomba nem számolnám.

Az egész 6os úti tömegközlekedésre rá férne az átgondolás, volt már szó róla, de ez így igazából senkinek se jó, hogy van egy párhuzamos vonat és busz, és mindkettő használhatatlan.

Előzmény: zárfényexpressz (41793)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.23 0 0 41794

köszönöm

Előzmény: zárfényexpressz (41793)
zárfényexpressz Creative Commons License 2024.05.22 0 0 41793

Szigetvárott ott van a buszállomás, hogy éppen ne legyen kényelmes a vasútról az átszállás. Egy forgalmas főút, és egy nem túl ideális zebra (ahol azért annyira nem szeretnek átengedni az autósok) túloldalán.

Előzmény: trizs77 (41791)
hory004 Creative Commons License 2024.05.22 0 0 41792

Gugli nem tud róla hogy bezárt.

Előzmény: trizs77 (41791)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!