Tudom, van mar kamionos topik. De szerettem volna ha lenne egy olyan is, ami ugy mukodik mint egy nyilvanos forum. Ahol barkinek szabad hogy akar eltero infoja vagy velemenye legyen, nincs nemkivanatos hozzaszolas, nem elfogadott az hogy sertodesekkel es fenyegetesekkel lehet barmikor szamolni. Majd elvalik hogy kellett-e egy ilyen.
... Csak "pihentetőnek" gondoltam , amikor is megláttam a jó "öreg-vasat" . A korának legjobb motoros kocsija volt . Még ... liftessel is ösmerem ám , mankós motorkocsis szerelvényben (!) Annyi hely volt benne mint az űrhajóba , ... volt is sok bece neve aztán , nevük ... ,-))
A szerszámos ládára ráülve lehetett szerelni ... xDD :-))
:-)) Ugye az ösz-súly negyven helyett 38 volt , na, meg egy pici + p. sörgyári felrakónál és egyéb hasonló klumpedlinál ...
A nyomaték meg a fele a mostaniakhoz viszonyítva ... , az is igaz persze , hogy valamivel kevesebben voltunk úton ... , de annál látványosabban füstölögtünk is ... xDD :-))
Papa! Ugyanezt átéltem a bútoros pótos IFA nyergében csak a 90-es évek elején! Sík úton önerejéből, ha egy kicsit erősebb volt a szembeszél, nem bírta az 5.et! Képzeld el a Pireneusokat, rakottan! A hullámlemez oldalába olyan kellemesen bele tudott kapaszkodni a szél. Azt hittem enyém a világ amikor egy lerúgott Liazba átültem:-)) Aztán felébredtem:-((
... Közben eszembe jutott a 70-es évek fülke , az az kabin komfortja (?) ... xDD :-)) ... ,ez most csak egy gondolat volt töllem ,és nem olyan , hogy ... : "- bezzeg az én időmben" - ... meg ilyenek ... xDD :-)) :-))
Na , meg a két három naponta telefonon bejelentkezés a diszpósnak ... , hogy mégis merre és mit csinálsz éppen ...
.."- Főnök (!) ...uralom a lóerőket a Pireneusban észak felé , ... - ok-ok ... " ,-))
Igen már Volvo alap volt mid a 460-as, mind az 520-as, azaz gyakorlatilag a fülke alatt minden Volvo.
Dolgozni nagyon szerettem a Renaulttal, sokkal jobban kezelhető, illetve jobban a "kezed alá dolgozik" mint a Daf. Igaz helykínálatban erősen elmarad, ráadásul a felső ágy vagy lehajtva, vagy teljesen fel (azért kis spanival ez is rögzíthető félig felhajtva :) ). A közepes és a nagy fülke között belül nem igazán van különbség, csak a sík a padló az utóbbinál, illetve két oldalon egy egy kisebb tároló. Nálunk komalyabb bajok az adblue szivattyúval voltak tudomásom szerint.
Dolgozni jó vele, megy mint az állat, azt csinálja amit akarsz, nem bírál felül. Ennek az ára a fogyasztásban azért előjön.
Lehet csak nekem furcsa, de a Renaulton jóval előrébb van a nyeregszerkezet mint a Dafon, finomabb mozdulatokat kér tolatásnál.
Üdv a klubban, nekem kedden letelik a kötelező semmittevés, a szaglás/ízlés lassan kezd visszatérni, egyéb probléma nincs, egy kis nátha plusz a fizetéskiesés.
Na kérem! Lehet, hogy így lassan 2 évvel a kór feltűnése után sikerült elkapnom! Semmi különös, csak szépen lassan eltűntek az ízek, illatok az életemből. Borzasztó csalódás minden falat(korty ital ami nem víz) után amit a számba veszek! Viszont erősen stresszmentesít. 11-re megyek a Lurdyba tesztelni aztán kiderül megyek e kényszerszabira.
Szerbusz , ezek ugye a volvo ef-há motoros gépek , ha jól emlékszem a 13 literével ,jó két és fél ezer Nmétert tudott leadni ,és euró hatosok lettek már (??) ...
Nem sokat tudok a pl. gyengéikről az öt húszasoknak ... , és szívesen olvasnám ,akár mint kezelői tapasztalatokat stb . ... üdv.
Ami ugyanaz, az a papirok atnezese, ezt nevezik Egyes Szint-nek. Adokat, jarulekokat, penzugyeket nem vizsgal, nem az o asztala.
A Kettes Szint is kb ugyanaz, a jarmu muszaki allapotat egy korbejarassal ellenorzi, lampakat kel fel- es lekapcsolni, megrugdossa a kerekeket, hallgatozik, van-e valahol levegoszivargas, duda, ablaktorlo bekapcs-kikapcs es a veszjelzo haromszogeket meg a kis porolto keszulek nyomasmerojet kell megmutatni. Vizualis ellenorzesnek is nevezik, mert csak megnezi a dolgokat, de nem meri meg az ertekeket.
A Harmas szint az masfel-ket ora, az Egyes es a Kettes van benne egyutt, plussz az osszes vizsgalathoz a muszaki ertekeket is megmeri: mennyi a gumikban a legnyomas, mennyi a gumi futozas magassaga mind a 18 kereken, milyen nyomasra es mennyi ido alatt tolti fel a legtartalyt a kompresszor, van-e a motoron vagy akarhol olajfolyas, nem lyukas vagy rozsdas-e valamelyik kipufogogaz cso, a legvezetekek nem dorzsolodnek-e valahol, es minden mas egyeb, amit tenyleg indokolt rendben tartani.
Ami nem ugy van itt, mint ahogy nalatok, az talan az, hogy mindekozben beszed nincsen, illetve csak a legszuksegesebbre szoritkozik, o is, en is. Minek beszelni, dolog van. Kapcsold be a lampat, nyomd be a feket, iranyjelzo balra, jobbra, mutasd meg ezt a papirt, azt a papir, hadd lassam az ora kimutatast, ilyesmiket mond az inspektor, en meg vagy ramondom, hogy okay, vagy nem szolok semmit, mert nincs mit mondanom.
Mikot mindezzel vegeztunk, megkoszoni az egyuttmukodest, elmegy kinyomtatni az eszreveteleit,, 10-15 perc mulva visszajon, s ha talalt valami hibat, akkor megker, menjek vele, megmutatja, hogy a mondjuk a jobb hatso-kulso trailer gumi hullamosra kopott, vagy a fekbetet vastagsaga mar csak 1 cm, ilyesmi. Ezt vele egyutt vegignezem, most sincs mit mondani, csak rabolint az ember. Es ezzel vege. Ha semmi hibat nem talalt, akkor megkoszoni az egyuttmukodest, mutatja a lap aljat, itt ird ala, es kesz, mehetsz. Nem beszel o se, en se, csak csinalja a dolgat o is, en is, kulonosebb erzelmek nelkul. Bar van kozottuk baratkozos tipus is, aki megkinal uditovel, egy zacsko krumpliszirommal, ilyesmi. De mindegyik profi. Nem dumal, csak annyit, amennyi a munkavegzeshez muszaj, azt is csak a leheto legkevesebb szoval. Egszeru dolgokat, nyomd be, kapcsold ki, vedd elo, okay.
Asszem jarom oka van a szofukarsagnak: 1. celravezeto, igy gyorsabban es konnyebben elvegzi, amit el kell 2. vigyaz ne beszeljen feleslegesen, ne legyen semmi ballepes vagy rossz szoveg, amivel beperelheto lehetne 3. mivel mindig ugyanazt csinalja, unja o is es mindenki, csinaljuk vegig, aztan menjunk most mar dolgunkra.
Nyomkodni a masik orrat, hogy figyelj ide te korlatolt, elmagyarazom neked meg egyszer, utoljara -- ilyen soha nincs. Hideg udvariassag, gyors es pontos munka, aztan bye-bye, ennyi.
De a legtobbszor csak a kamerak, komputerek, beepitett erzekelok csekkoljak a dolgokat, kozvetlen emberi beavatkozas ritka, es barmilyen gordulekenyen, profi modon zajlik, senki sem szereti. Itt se. :)
Az idei évem e téren szinte ellenőrzés mentes volt csak az"Sk-Cz/ Sk-H" határátkelőkön volt NAV- s kontrolom.
Az átlag 40-50 perc,kezdik az esetleges EKAER ( elektronikus áru forgalmi ellenőrző rendszer)számmal,majd jön a vállalkozásom esetleges adó- járulék ...stb hátralékai.....majd jön a " tachográf"...e téren saját magamnak "köszönhetem" e pillanatokat hiszen a fülke oldalán ott virit "( szabály) a nevem ,tevékenységi számom ,adó számom ,+ az,hogy mit is tevékenykedem.Így mindig " fülem farkam behúzva",meghunyászkodva halgatom ,hogy én mennyire hülye vagyok ők meg mennyire okosak.....így van ez felétek is szerintem.
Szóval az idén elkerültek a rendőrség,nkh emberei,tavaly meg mi voltunk a " fertőzőek" ,ha egy fűlke nagyságú mágnessel az oldalomon tekeregtem volna akkor sem szóltak volna hozzám.
A kocsi műszaki állapota mint ellenőrzés alapja, ritkán akkor is inkább amolyan " amilyen az adjon isten olyan a fogaggyisten" kategória.
"Egy hazai közúti ellenőrzés lehet akár csak 10 perc de lehet akár 1-1.5 óra is, a hozzá állástól, hibák -mulasztások..stb számától függően."
Egy evben hany utmenti inspekciot szoktal kapni, atlagosan es autonkent? Mit neznek legtobbszor, papirokat, munkaido nyilvantartast, vagy a kocsi muszaki allapotat ...?
"Semmi képen nem szeretnék "panasz napot" tartani ,hiszen senki nem tart senkinek a fejéhez pisztolyt azért ,hogy fuvarozó vállalkozó vagy sofőr legyen."
Ja, en is megtanultam koran, meg a palya elejen, hogy nem erdemes panaszkodni. :)
Vittem ki egy fuvart valahol Texas-ban, kis kanyargos utak, razott rettenetesen, rossz cimet adtak meg, ott kerembokaltam hosszan, s amikor vegre megtalaltam, a rakodok elmentek ebedelni, es ebed utan mar nagyon nehezen, lassant ment a melo a rekkeno texasi hosegben. Amikor vegre kiraktak, mondtam az embernek egy par keresetlen szot az rossz utrol, a keresgelesrol, a kesedelemrol es a nagy hosegrol, stb. Csendes kis ember volt, szepen vegighallgatta a siramaimat, bologatott, nyugtazta a dolgokat, s aztan valami halvany mosollyal csak ennyit szolt a szemembe nezve: "Nem en valasztottam a munkadat ... (I didn't pick your job)".
Bolcs ember volt, megtanultam a lecket egy eletre! :))
Ez NAGYON jo link, koszi! Afganisztanban ilyen olcso lenne?? Boven a nyersolaj ara alatt van, talan meg mindig tamogatott ar? De lehet, hogy a muzlim testveriseg okan kapjak melyen a piaci ar alatt.
"Ezért írtam korábban, hogy minden tiszteletem és megbecsülésem a piacról élő, naponta a melóért megküzdő fuvarosoknak! És ezt tartom ma is. Akár a netről akár a kapcsolatokból történik a munka megszerzése."
Nem lenne ezzel semmi baj, hiszen ez a munka erről szól. Persze kell hozzá, hogy kívánd a "fájdalmat" de ez a minden ágazatra igaz.
Baj az, hogy manapság a magam fajta "kicsi" azt látja , hogy nemhogy akadályoznak a minden napok túl élésében hanem éppen arra játszanak ,hogy dobjam fel a pacskert.
Nem tudom, hogy ez most szándékos vagy csak a hozzá nem értésből adódik vagy csak más szelek fújnak.
Pedig a fejlett Nyugati országok (és az USA is) stabil prosperáló gazdaságukat a saját KKV-jük magabiztos és stabil lábakon állásának köszönhetik.
Nincs átláthatatlan ákom -bákom adózás(adó elkerülés) állandó kontrol alatt tarthatóak,a bevételük nagyobb százalékát a saját hazájukban költik el, rugalmasan tudnak (tudnának) alkalmazkodni a piac minden rezdülésére.....stb