Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

claas patrol Creative Commons License 2021.12.16 0 0 6739

... Csak "pihentetőnek" gondoltam , amikor is megláttam a jó "öreg-vasat" .  A korának legjobb motoros kocsija volt .  Még ... liftessel is ösmerem ám , mankós motorkocsis szerelvényben  (!)   Annyi hely volt benne mint az űrhajóba , ... volt is sok bece neve aztán , nevük  ...  ,-))

 

A szerszámos ládára ráülve lehetett szerelni ...   xDD  :-))

 

 

claas patrol Creative Commons License 2021.12.14 0 1 6738

:-)) Ugye az ösz-súly negyven helyett 38 volt , na, meg egy pici + p. sörgyári felrakónál és egyéb hasonló klumpedlinál ... 

A nyomaték meg a fele a mostaniakhoz viszonyítva ... , az is igaz persze , hogy valamivel kevesebben voltunk úton ... , de annál  látványosabban füstölögtünk is ...    xDD  :-)) 

 

Előzmény: Katana750 (6737)
Katana750 Creative Commons License 2021.12.11 0 1 6737

Papa! Ugyanezt átéltem a bútoros pótos IFA nyergében csak a 90-es évek elején! Sík úton önerejéből, ha egy kicsit erősebb volt a szembeszél, nem bírta az 5.et! Képzeld el a Pireneusokat, rakottan! A hullámlemez oldalába olyan kellemesen bele tudott kapaszkodni a szél. Azt hittem enyém a világ amikor egy lerúgott Liazba átültem:-)) Aztán felébredtem:-((

Előzmény: claas patrol (6736)
claas patrol Creative Commons License 2021.12.11 0 0 6736

... Közben eszembe jutott a 70-es évek fülke , az az kabin komfortja (?) ... xDD  :-))  ...  ,ez most csak egy gondolat volt töllem ,és nem olyan , hogy ... :  "- bezzeg az én időmben" -   ... meg ilyenek ...      xDD  :-))   :-))

 

Na , meg a két három naponta telefonon bejelentkezés a diszpósnak ... , hogy mégis merre és mit csinálsz éppen ...

.."- Főnök (!) ...uralom a lóerőket a Pireneusban észak felé , ...       -  ok-ok ...  "      ,-))

Előzmény: 2156 (6734)
claas patrol Creative Commons License 2021.12.10 0 0 6735

Köszi , majd menet közben , ha eszebe jut valami ...  (tudok várni ám , megtanultam (!)   xDD  :-))  ... már 2 évente kell hosszabbítgatnom ..)       xDD  :-))

 

 

Előzmény: 2156 (6734)
2156 Creative Commons License 2021.12.08 0 0 6734

Üdv! Elnézést, hogy ilyen késéssel válaszolok!

 

Igen már Volvo alap volt mid a 460-as, mind az 520-as, azaz gyakorlatilag a fülke alatt minden Volvo.

 

Dolgozni nagyon szerettem a Renaulttal, sokkal jobban kezelhető, illetve jobban a "kezed alá dolgozik" mint a Daf. Igaz helykínálatban erősen elmarad, ráadásul a felső ágy vagy lehajtva, vagy teljesen fel (azért kis spanival ez is rögzíthető félig felhajtva :) ). A közepes és a nagy fülke között belül nem igazán van különbség, csak a sík a padló az utóbbinál, illetve két oldalon egy egy kisebb tároló. Nálunk komalyabb bajok az adblue szivattyúval voltak tudomásom szerint. 

 

Dolgozni jó vele, megy mint az állat, azt csinálja amit akarsz, nem bírál felül. Ennek az ára a fogyasztásban azért előjön. 

 

Lehet csak nekem furcsa, de a Renaulton jóval előrébb van a nyeregszerkezet mint a Dafon, finomabb mozdulatokat kér tolatásnál.

 

Ha van konkrét kérdés, és tudok válaszolok.

Előzmény: claas patrol (6730)
Katana750 Creative Commons License 2021.12.03 0 0 6733

Igen. Megnyertem a 10 napot én is. Annyi baj legyen! 

Előzmény: Jankli (6732)
Jankli Creative Commons License 2021.12.02 0 0 6732

Üdv a klubban, nekem kedden letelik a kötelező semmittevés, a szaglás/ízlés lassan kezd visszatérni, egyéb probléma nincs, egy kis nátha plusz a fizetéskiesés.

Előzmény: Katana750 (6731)
Katana750 Creative Commons License 2021.12.02 0 0 6731

Na kérem! Lehet, hogy így lassan 2 évvel a kór feltűnése után sikerült elkapnom! Semmi különös, csak szépen lassan eltűntek az ízek, illatok az életemből. Borzasztó csalódás minden falat(korty ital ami nem víz) után amit a számba veszek! Viszont erősen stresszmentesít. 11-re megyek a Lurdyba tesztelni aztán kiderül megyek e kényszerszabira. 

claas patrol Creative Commons License 2021.11.22 0 0 6730

Szerbusz , ezek ugye a volvo ef-há motoros gépek , ha jól emlékszem a 13 literével ,jó két és fél ezer Nmétert tudott leadni ,és euró hatosok lettek már (??) ... 

Nem sokat tudok a pl. gyengéikről az öt húszasoknak ... , és szívesen olvasnám ,akár mint kezelői tapasztalatokat  stb . ... üdv. 

Előzmény: 2156 (6720)
Szabó 71Sándor Creative Commons License 2021.11.15 0 0 6729

Attól ,hogy ott minden faluban van egy gyár még idehaza nem lesz több megrendelés,fizető képes kereslet.......

Előzmény: Bombyna (6728)
Bombyna Creative Commons License 2021.11.15 0 0 6728

Miért állna? Czben minden faluban kb van 1gyar.

Előzmény: Szabó 71Sándor (6727)
Szabó 71Sándor Creative Commons License 2021.11.15 0 0 6727

Szia!

Bocsi ha a válaszomra vártál.

Nincs jelenleg " felesleges " munkám erre a paritásra,az év elején erre a volumenre szerződtem alvállalkozóimmal.

A volt szocialista  blokk amúgy is áll " szépen  lassan de biztosan " kezd be álni mint a beton.Kivéve a lengyeleket.

Amíg a forint ilyen " erős" addig ez csak ....

Előzmény: Bombyna (6726)
Bombyna Creative Commons License 2021.11.15 0 0 6726

Még mindig kérdezem hogy nem tudsz e nekem szlovi vagy cseh kanyart intézni?:)

Előzmény: Szabó 71Sándor (6725)
Szabó 71Sándor Creative Commons License 2021.11.14 0 0 6725

Na attól azért nagyon messze vagyunk ( hála istennek) ,hogy tőlem keljen bárkinek is " bocsánatot vagy elnézést" kérnie.

Mindösszesen csak arra reagáltam ,hogy " nincs főnököd?" ezért sem fogalmaztam erősebben.

Szóval  egyszerűen nincs miért bocsánatot kérned.Szerintem .

 

Előzmény: pumukli89 (6724)
pumukli89 Creative Commons License 2021.11.14 0 0 6724

Igen,és elnézésedet kérem. Tévedtem,bocsánat.

 

Előzmény: Szabó 71Sándor (6694)
Katana750 Creative Commons License 2021.11.13 0 1 6723

Nem kivántam a világot megváltani az invitálással csak a szabad témaválasztás miatt jeleztem, hogy itt a lehetőség. Örülök, ha maradsz.

Előzmény: 2156 (6720)
claas patrol Creative Commons License 2021.11.10 0 1 6722

:-))  :-))  Ez jó volt azért ... 

Előzmény: Horyk1 (6719)
Szabó 71Sándor Creative Commons License 2021.11.10 0 1 6721

Igen,amint el tudom adni a Daf- ot azonnal veszek vissza  egyet.A hétvégén  jön egy Szlovák érdeklődő,remélem  viszi majd.

Köszönöm  előre is.

Előzmény: 2156 (6720)
2156 Creative Commons License 2021.11.10 0 0 6720

Sziasztok!

 

Első körben, csak beköszönnék, látom van mit visszaolvasni.

 

A kamionos fórumról szöktem át úgymond, látva az invitálást. Első körben próbálok kicsit képbe kerülni, aztán remélhetőleg hasznos tag leszek...

 

Elsőre rögtön egy kérdés Szabó kollégához, szükséged van-e még infóra a Renault T modellel kapcsolatban? Dolgoztam 460-assal, 520-assal. 

Horyk1 Creative Commons License 2021.11.10 0 0 6719

Áfát adjad hozzá! ;-)

Előzmény: Katana750 (6716)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.08 0 1 6718

"...így van ez felétek is szerintem"

Igen is, meg nem is. :)

Ami ugyanaz, az a papirok atnezese, ezt nevezik Egyes Szint-nek.
Adokat, jarulekokat, penzugyeket nem vizsgal, nem az o asztala.

A Kettes Szint is kb ugyanaz, a jarmu muszaki allapotat egy korbejarassal ellenorzi, lampakat kel fel- es lekapcsolni, megrugdossa a kerekeket, hallgatozik, van-e valahol levegoszivargas, duda, ablaktorlo bekapcs-kikapcs es a veszjelzo haromszogeket meg a kis porolto keszulek nyomasmerojet kell megmutatni.
Vizualis ellenorzesnek is nevezik, mert csak megnezi a dolgokat, de nem meri meg az ertekeket.

A Harmas szint az masfel-ket ora, az Egyes es a Kettes van benne egyutt, plussz az osszes vizsgalathoz a muszaki ertekeket is megmeri:  mennyi a gumikban a legnyomas, mennyi a gumi futozas magassaga mind a 18 kereken, milyen nyomasra es mennyi ido alatt tolti fel a legtartalyt a kompresszor, van-e a motoron vagy akarhol olajfolyas, nem lyukas vagy rozsdas-e valamelyik kipufogogaz cso, a legvezetekek nem dorzsolodnek-e valahol, es minden mas egyeb, amit tenyleg indokolt rendben tartani.

Ami nem ugy van itt, mint ahogy nalatok, az talan az, hogy mindekozben beszed nincsen, illetve csak a legszuksegesebbre szoritkozik, o is, en is.  Minek beszelni, dolog van.  Kapcsold be a lampat, nyomd be a feket, iranyjelzo balra, jobbra, mutasd meg ezt a papirt, azt a papir, hadd lassam az ora kimutatast, ilyesmiket mond az inspektor, en meg vagy ramondom, hogy okay, vagy nem szolok semmit, mert nincs mit mondanom. 

Mikot mindezzel vegeztunk, megkoszoni az egyuttmukodest, elmegy kinyomtatni az eszreveteleit,, 10-15 perc mulva visszajon, s ha talalt valami hibat, akkor megker, menjek vele, megmutatja, hogy a mondjuk a jobb hatso-kulso trailer gumi hullamosra kopott, vagy a fekbetet vastagsaga mar csak 1 cm, ilyesmi. Ezt vele egyutt vegignezem, most sincs mit mondani, csak rabolint az ember.  Es ezzel vege.  Ha semmi hibat nem talalt, akkor megkoszoni az egyuttmukodest, mutatja a lap aljat, itt ird ala, es kesz, mehetsz.  Nem beszel o se, en se, csak csinalja a dolgat o is, en is, kulonosebb erzelmek nelkul.  Bar van kozottuk baratkozos tipus is, aki megkinal uditovel, egy zacsko krumpliszirommal, ilyesmi. De mindegyik profi. Nem dumal, csak annyit, amennyi a munkavegzeshez muszaj, azt is csak a leheto legkevesebb szoval.  Egszeru dolgokat, nyomd be, kapcsold ki, vedd elo, okay.

Asszem jarom oka van a szofukarsagnak:
1. celravezeto, igy gyorsabban es konnyebben elvegzi, amit el kell
2. vigyaz ne beszeljen feleslegesen, ne legyen semmi ballepes vagy rossz szoveg, amivel beperelheto lehetne
3. mivel mindig ugyanazt csinalja, unja o is es mindenki, csinaljuk vegig, aztan menjunk most mar dolgunkra.

Nyomkodni a masik orrat, hogy figyelj ide te korlatolt, elmagyarazom neked meg egyszer, utoljara -- ilyen soha nincs.  Hideg udvariassag, gyors es pontos munka, aztan bye-bye, ennyi.

De a legtobbszor csak a kamerak, komputerek, beepitett erzekelok csekkoljak a dolgokat, kozvetlen emberi beavatkozas ritka, es barmilyen gordulekenyen, profi modon zajlik, senki sem szereti. Itt se. :)

Előzmény: Szabó 71Sándor (6717)
Szabó 71Sándor Creative Commons License 2021.11.07 0 0 6717

Az idei évem e téren szinte ellenőrzés mentes volt csak az"Sk-Cz/ Sk-H" határátkelőkön volt NAV- s kontrolom.

Az átlag 40-50 perc,kezdik az esetleges EKAER ( elektronikus áru forgalmi ellenőrző rendszer)számmal,majd jön a vállalkozásom esetleges adó- járulék ...stb hátralékai.....majd jön a " tachográf"...e téren saját magamnak "köszönhetem" e pillanatokat hiszen a fülke oldalán ott virit "( szabály) a nevem ,tevékenységi számom ,adó számom ,+ az,hogy mit is tevékenykedem.Így mindig " fülem farkam behúzva",meghunyászkodva halgatom ,hogy én mennyire hülye vagyok ők meg mennyire okosak.....így van ez felétek is szerintem.

Szóval az idén elkerültek a rendőrség,nkh emberei,tavaly meg mi voltunk a " fertőzőek" ,ha egy fűlke nagyságú mágnessel az oldalomon tekeregtem volna akkor sem szóltak volna hozzám.

A kocsi műszaki állapota mint ellenőrzés alapja, ritkán akkor is inkább amolyan " amilyen az adjon isten olyan a fogaggyisten" kategória.

Előzmény: Törölt nick (6715)
Katana750 Creative Commons License 2021.11.07 0 0 6716

Nem túl naprakész. A hazai árak 95-ös 429ft/l. 98-as 467 és gázolaj 450. 

Előzmény: Horyk1 (6712)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.07 0 0 6715

"Egy hazai közúti ellenőrzés lehet akár csak 10 perc de lehet akár 1-1.5 óra is, a hozzá állástól, hibák -mulasztások..stb  számától függően."

Egy evben hany utmenti inspekciot szoktal kapni, atlagosan es autonkent?
Mit neznek legtobbszor, papirokat, munkaido nyilvantartast, vagy a kocsi muszaki allapotat ...?

 

Előzmény: Szabó 71Sándor (6709)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.07 0 0 6714

"Semmi képen nem szeretnék "panasz napot" tartani ,hiszen senki nem tart senkinek a fejéhez pisztolyt azért ,hogy fuvarozó vállalkozó vagy sofőr legyen."

Ja, en is megtanultam koran, meg a palya elejen, hogy nem erdemes panaszkodni. :)

Vittem ki egy fuvart valahol Texas-ban, kis kanyargos utak, razott rettenetesen, rossz cimet adtak meg, ott kerembokaltam hosszan, s amikor vegre megtalaltam, a rakodok elmentek ebedelni, es ebed utan mar nagyon nehezen, lassant ment a melo a rekkeno texasi hosegben.  Amikor vegre kiraktak, mondtam az embernek egy par keresetlen szot az rossz utrol, a keresgelesrol, a kesedelemrol es a nagy hosegrol, stb.
Csendes kis ember volt, szepen vegighallgatta a siramaimat, bologatott, nyugtazta a dolgokat, s aztan valami halvany mosollyal csak ennyit szolt a szemembe nezve: "Nem en valasztottam a munkadat ... (I didn't pick your job)".

Bolcs ember volt, megtanultam a lecket egy eletre! :))

Előzmény: Szabó 71Sándor (6709)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.07 0 0 6713

Ez NAGYON jo link, koszi!
Afganisztanban ilyen olcso lenne?? 
Boven a nyersolaj ara alatt van, talan meg mindig tamogatott ar? 
De lehet, hogy a muzlim testveriseg okan kapjak melyen a piaci ar alatt.

Előzmény: Horyk1 (6712)
Horyk1 Creative Commons License 2021.11.07 0 0 6712

Amúgy itt lehet csekkolni az üzemanyag árakat.

 

https://gasoline-germany.com/international.phtml?kontinent=AS

 

Iránban 23ft a diesel literje. :-)

Horyk1 Creative Commons License 2021.11.07 0 0 6711

https://www.mimikama.at/aktuelles/spritpreise-saudi-arabien/

 

2020 január 20.

 

Skippeld, agyilag zokni.

Előzmény: Katana750 (6691)
Szabó 71Sándor Creative Commons License 2021.11.05 0 0 6710

"Ezért írtam korábban, hogy minden tiszteletem és megbecsülésem a piacról élő, naponta a melóért megküzdő fuvarosoknak! És ezt tartom ma is. Akár a netről akár a kapcsolatokból történik a munka megszerzése."

 

Nem lenne ezzel semmi baj, hiszen ez a munka erről szól. Persze kell hozzá, hogy kívánd a "fájdalmat" de ez a minden ágazatra igaz.

Baj az, hogy manapság a magam fajta "kicsi" azt látja , hogy nemhogy akadályoznak a minden napok túl élésében hanem éppen arra játszanak ,hogy dobjam fel a pacskert.

Nem tudom, hogy ez most szándékos vagy csak a hozzá nem értésből adódik vagy csak más szelek fújnak.

Pedig a fejlett Nyugati országok (és az USA is) stabil prosperáló gazdaságukat a saját KKV-jük magabiztos és stabil lábakon állásának köszönhetik.

Nincs átláthatatlan ákom -bákom adózás(adó elkerülés) állandó kontrol alatt tarthatóak,a bevételük nagyobb százalékát a saját hazájukban költik el, rugalmasan tudnak (tudnának) alkalmazkodni a piac minden rezdülésére.....stb

Mindegy nálunk más van.....

Előzmény: Katana750 (6708)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!