Az olajfogyasztást sajnos több minden okozhat, szerelési illesztések, ha hétfői műszakban készült a motor vagy az alkatrészek. Olajlehúzó gyűrűk, szelepszár szimering, a 16 szelepes hengerfejeknél sajnos kicsit zsúfoltak a szelepek, és itt a legnagyobb a hő.Használj bele vastagabb olajat és teljesen szintetikust, persze nem tudni hogy szervizben cserélteted vagy magad végzed az olajcserét, meg nem kell betartani az előírt csereintervallumot ami nálam 30 ezer kilométer,a K4M motornál. Én 15 ezernél cserélem, meghálálja a motor. 30 ezer kilométernél már borzalmas állapotban van az olaj. persze a szervizekben beadják a mesét. Bármilyen korszerű is az olaj nem árt előbb kidobni. Ebből baj nem lehet.
Nagyon szépen köszönöm a válaszodat! Láttam a yutubbon a gyertya cserét, rendesen szét kell szerelni hogy hozzáférjenek a gyertyához. Ez a mostani Meganomon pofon egyszerű. De szerintem én is ki tudom cserélni. Autópályán egyáltalán nem járok, nem szoktunk menni sehová mi az ország legdélibb pontján lakunk, csak itt mozgunk 50-60km es körben. Nálam mindíg van szerszám az autóban és tartalék gyújtótrafó egyszer menet közben kellet cserélnem, volt hozzá szerszám kis crova kicseréltem és mentünk tövább, régebben Zsigulim volt azt is kellet néha szerelni útközben ezért van nálam alap szerszám készlet. Én 15 ezrenként cserélem az olajat 5W 40-es teljesen szintetikussal. Minimális olajfogyasztás van kb az 5literből ha elfogy 5-6 deci.A gyertyákat itt is 60 ezrenként kellene cserélni de 40 ezernél kidobom őket. Csak hát sajnos már 21 éves azautómén vagyok a második tulaja 7 évesen vettem 93 ezer kilométerrl, Nagyon jó autó.
Én 2016-ban vettem, eddig nem volt gondom a motorral. Kicsit furcsa volt a hangja a K4m-eshez képest, de már megszoktam.
Nem rossz vagy zavaró csak más a tónusa.
Szerintem a teljesítményéhez mérten (!) kellően nyomatékos, legalább is az előző Renaultomhoz képest, igaz az 1.4-es volt 100 LE-vel.
Szintén a K4m-es motorhoz képest újkorától csipegeti az olajat, igaz vékonnyal ( 5W-30 ) járok, de nem vészes egyáltalán fél év után töltök rá kb. 4 decit, évente cserélek, kb 12 ezer km futásnál.
Nagy hidegben az első hidegindításnál érdemes a kártyát bedugni, ilyenkor a tápszivattyú feltölt, így pöccre indul.
Ellenkező esetben kicsit később kapja el az égést és az első pár ütem lehet dadogós.
Télen hamar elkezd meleget fújni a fűtés.
Viszont a nyári kánikulákat kivéve 4000 fordulat felett ( ez óra szerint 130 ) a hűtővíz visszahűl egy vonásnyit, ez H4m-es "betegség".
De ez úgy is csak német autópályán releváns. :-D
Vagy hosszú motorfékes menetnél, pl Bécs felé lefelé az autópályán is vissza tud esni a hűtővíz hőfoka.
Nekem 6,8 - 7,3 között szokott általában fogyasztani, nagy rész országúton, nem sportosan hajtva.
Volt itt korábban beírás, mint szerviztapasztalat, hogy előfordult vezérműlánc átugrás, ezt csak azért furcsállom, mert külföldi oldalakon ilyet nem lehet olvasni, legalább is én nem találtam.
A gyertyacsere ( 4 év vagy 60000 km ) idétlen, le kell szedni a szívócsövet, mert felette megy.
Nekem 2003-as Renault Megane Classicom van bordó gyöngyház metál fényezéssel. 1.6-os benzin motorral 107 lóerős. Nagyon elégedett vagyok vele, rendszeresen szervizelt, olaj szűrők vezérlés gyertya csereidőben, autószerelő a szakmám de nem dolgozom a szakmámba, amit eddig kellett a fékeken, kerékcsapágyakon hátsó fékmunkahengereken, lengéscsillapítón kívül cserélni, gumi fékcsövek, egy főfékmunkahenger, önindító javítás. 2db gyújtó trafó, generátor szabadonfutó 3db gömbfej. Most 223 000 km van benne, rozsda sehol igaz kapott alvázvédelmet.Fűtött garázsban van tárolva. Még eredeti katalizátor és kipufogó rendszer van rajta. Soha nem volt elektromos baja. Ezt az autót szeretném Fluencre cserélni amiben Nissan motor van, szeretném kérdezni a véleményeteket, erről a motorról? Milyen Nissanból való ez a motor? Igaz csak jövőre lesz meg a pénzem autót cserélni igaz akkor már 9 évesek lesznek ezek az utolsó 2016-os évjáratú autók, de sajnos nem vet fel a pénz. Megköszönném a válaszokat.
Szia! Nekem kb. 3 éve volt ilyen problémám, utángyártottat nem találtam sehol, végül a Renault márkaszervízben megvettem, majd itthon beszerelte a szerelő.
Hozzátéve, hogy a Z tulajdonképpen akkor készült, mint a "normál" F.
Nagyjából ugyanez a megoldás az I-II Mégane esetében is.
Előtte is, utána is jó, csak a F-szal toltak ki...
Pedig a két gázrugó lehetett akkoriban vagy +10.000 Ft, a zsanéros rész meg talán olcsóbb is, mert nem kellett volna beszerelni a szintén burkolatlan rugós szerkezetet a csomagtér felső részére.
Ami így megint csak nagyon nem "elegáns" és esztétikus megoldás (olyan fusi kinézetű) + az is csökkenti a helyet....
Ha még oldalra vitték volna jópár centit, vagy az ívet kisebbre tervezik, esetleg kicsit hajlítanak kissé oldalra az anyagon, már elviselhetőbbre sikeredett volna.
Így ráadásul több "anyagot" is használtak fel a nagy "takarékosságban"....
Ha jól láttam, a Mégane GC hátsó megoldása is lb. ugyanez, csak egy méretes burkolattal fedték le, ami ugyanúgy a csomagteret csökkenti, de legalább nem akad bele semmibe az "íves vas"..
Szerintem is ez a legcikibb ezen az autón, nem is értettem már elsőre sem. Nem csak a felsorolt autókban van gázrugó, de még az 1990-ben vásárolt Samarámban is az volt.
Az más kérdés, hogy spóroltak sok dolgon ("versenyképesebb eladási ár"), ami hosszabb távon nem lenne igazán többletköltség (főleg nem a tulajdonosnak).
Lásd a hatsebességes váltó, ami biztosan drágította volna a kocsit, de később visszajött volna valamennyire a fogyasztásban...
Vagy "hűthető" (ugyanakkor minimális méretű) kesztyűtartó, de csomagteret korlátozó zsanérok.
Ez utóbbi "helytakarékosan" és gázdugattyúval volt tervezve pl. már az I. Mégane-on...
A második sorozat pattogó karosszériáráról nem is beszélve....
Lehetne sorolni sok dolgot még...
Az egyébként a nem túl "csili-vili" kivitelnek is van némi előnye, mert sok év alatt eddig nem volt kardinális meghibásodás, "megmagyarázhatatlan" elektromos hiba, illetve (még) elég jól bírja a hazai viszonyokat is (útminőség).
És nem is rozsdásodik - szerencsére.
DE R-tulajdonosok általában tudják, hogy a Renault általában a kompromisszumokról szól....
Ilyenkor szoktam mélyen elgondolkodni mindenféle szervizeken, ha az van, amit gondolok. Sok évvel ezelőtt egyszer csak "megszólalt" a kipufogóm, már nem emlékszem, volt-e előzménye. Én minden esetre azt gondoltam, hogy kilyukadt, vagy még nagyobb baj van. El is mentem vele a kedvenc szervizembe (megjegyzem, nem márkaszerviz), és ott hagytam. Másnap hívtak, hogy apró hiba, nem voltak pénzt hajlandók elfogadni a javításért, de felvilágosítottak. A kipufogó és a csöve között van egy vékony lemez, az görbült el valamitől, és attól volt furcsa a hangja az egész hátsó résznek.
Azóta már előfordult ugyanez 1-2 alkalommal, legutóbb a múlt héten, amikor erősen hókásás úton előztem az M86 sz. majdnem autópályán, mert a magyar közútkezelő alaposan felkészült ugyan a télre, de hóra nem számítottak (kurvamérges.gif). Lehasaltam az autó mellett, és 2 ujjammal 10mp alatt visszahajlítottam azt a lemezt. Ezért 10k Ft-ot elkérni szerintem minimum pofátlanság. Szerintem.
Általában a hasmagassággal nem volt gond. Viszonylag magasnak tűnik.
(Mondjuk voltunk egésznapos ásványgyűjó túrán is, ahol külszíni bányákat jártunk a Dunántúlon, nem éppen sztrádaminőségű utakon).
Eddig a hővédőlemez kézzel (!) való visszahajtásán kívül mással nem találkoztam.
(A legutóbb a szerelő felemelve sem talált különösebb nyomot/sérülést.)
Sajnos a különféle magasságú fel-lehajtók "nem barátok".
Elöl a terepszög nem túl nagy, így az elején az alsó műanyag elemek már kaptak rendesen.
Egyszer akadtam fel valamin, amikor Miskolctapolcán az egyik parkoló szegélykövei pont olyan magasak voltak, hogy egyszerűen rácsúszott az első lökhárító alja.
Hozzáteszem, hogy elöl-hátul van tolatóradar, ami elég jól jelzi a kisebb akadályokat is, amelyek néha alig észrevehetők...