Én nem vitatkozni akarok, mert nem tudom..., meg ráadásul nem is érdekel a dízel. Viszont pont a te szakértői leírásod kavar meg: most akkor volt, vagy nem volt (2010 előtt) VM motori tervezésű/gyártású dízel az Orlandóban?
Mondom: nem a vita kedvéért, csak most már kíváncsi vagyok.
semmi köze a dizel motornak az olasz VM motorihoz a régi 8 szelepes az volt
Ez a mondat azért önellentmondás. Olyasmi, mintha azt mondanánk Kovács Istvánnéra, hogy semmi köze a lánykori nevéhez, mert megváltozott. A változás igaz, a "semmi köze" meg nyilván nem. De én csak a te mondatodból indultam ki; Nem érdekelnek a dízel Orlandók.
Biztosan régóta használsz Orlando-t. Vagy nem! Ha valamit nem tudsz, nem kéne hozzászólni, még akkor sem, ha alkatrészkereskedő vagy Kaposváron. De lelked rajta. Köszönjük Emese!
Még annyit: volt Opel C Vectrám is. Az egyetlen autóm, amit (meg)gyűlöltem, annyi gond volt vele.
A Chevy-nél töredék problémám vagy bosszúságom volt. Nem is óhajtom eladni a mostanit. Továbbra is ez lesz a málhás, cipekedős, síelős, nyaralós tetőboxos autó, pedig a gyerekeim már kinőtték a hátsó ülés sort. (Ja, 3. ülés sor: sehol nem láttam még ilyen okos, "egyszerűen-nagyszerű", előrebukó, bőven helyet csináló megoldást. Már, ami a beszállást illeti. Terveztem pl. Skoda Kodiaq-ot venni, de amikor cipőkanállal kellett leghátra bepréselődni, akkor azonnal kiszerettem belőle. Az Orlando leghátsó ülésén sínadrágot cseréltem (magamon) - kényelmesen, pedig kb. 90 kg-os vagyok.)
A dízelről és az automatáról nem tudok nyilatkozni, csak a fórum követése alapján.
A benzinesekbe (kettőbe, párhuzamosan) most már félmillió km-t tettem. 80% ban autópályán, egyébként (ahová, tudom: dízel lenne való).
A féknyereg meghibásodását részben "adom". Tavaszra - általában - hajlamos berohadni, de pl. a Ford Mondeommal legalább ennyi fék-probléma volt.
Az autószerelőm nem kedveli túlságosan a kézifék "utánaállítós" megoldását. Nekem a kettő "kombójából" volt már gondom.
A benzin motorral és a fűtéssel lényegében semmi problémám nem volt.
A 2. lambda szonda viszont hajlamos tönkremenni. (Megjegyzem a vadiúj Toyta Camryben 47(!) nem 47.000, hanem 47! km-nél kaptam check-engine lámpát... Ott is 2. lambda szonda - kuka. :( Már mindenre és mindenkire gyanakszom... / Üzemanyag???
Én is úgy tudom, hogy az ECOTEC-et a koreaiak teljesen áttervezték, lényegében alig van közös alkatrészük, ... de látom, te szakmebelibb vagy. Én nem szedtem szét.
Összességében: az 1.8 benzines (2 autó és 500.000< km alapján) egy nagyon megbízható és szerethető járgány. Nem költöttem rá a gatyámat, de megkapott mindent, amit kellett. Olajból én csak ARAL-t használok (autószerelőm kedvence).
Még annyit: a 2.nak vásárolt autót használtan vettem. Ott a manuális váltóval volt egy kaland (beakadt 2-esbe, és a szerviz is alig tudta kivarázsolni. Egy kb. gyűszű méretű alkatrész hibásodott meg és az egész jav. nem is volt olcsó. Viszont gyanakszom, hogy az előző tulaj - idős osztrák néni, Bécsben - nem úgy használta, ahogy azt én tettem volna. A másiknál 280.000 km-nél nem volt kutya baja sem.... Nehéz szívvel adtam el, de végül is megjött a Camry és nem kellett már 2 Orlando. Egyet mindenképpen megtartottam. Az eladásnál egyébként az volt a jelszó: a vevő bármelyiket kiválaszthatja (persze a km és a felszereltség miatt más-más áron); De mindegy lett volna, hogy melyik marad. Tehát 280.000-nél még bőven bíztam benne és szerettem.
- Olaj mindenképpen Dexos 2 minősésű, tetszőleges márka. Én speciel Mannol 7701-20 O.E.M. for Chevrolet, Opel 5W- 30 olajat használok, de a lényeg a Dexos 2 minőség!
- Nem tudok semmi nyűgről az autóval és ezáltal a motorral kapcsolatban sem. Elég rövid ideig árulták itthon és Európában, mert a Zafira-t ár-érték arányban "lenyomta". Viszont elég sok taxis vette/használja, talán nem véletlenül.
- A felszerelési szintek LS, LS+, LT, LT+, LTZ, LTZ+ (ezek voltak a 2011-12-13 és talán a 2014-es jelölés) USB az LT+ szinttől felfelé volt. Azt nem tudom, hogyan lehet utólagosan USB-t betenni, de azt tudni kell, hogy Can bus-os az elektromos rendszer és az kicsit másképpen "működik", mint a hagyományos.
- A korrózióra nem hajlamos -amennyiben nem volt sérült, vagy ha sérülés után szakszerűen javították-, mert galvanizált a karosszéria, ami egyébként nagyszilárdságú acélból készült.
- A két teljesítményszint az szoftveresen van beállítva
- A diesel nem való -jellemzően- városi közlekedésre, kimondottan utazó autóba való (mint manapság mindegyik modern diesel), mert a regenerációs folyamat az adott fordulatszámot, adott ideig követel meg ami városi forgalomban nem teljesíthető könnyen, de inkább sehogy sem. Amennyiben a regenerációs folyamat nem zajlik le teljes körűen, úgy az olaj károsodik és ezt akár a motor csapágyazása sínyli meg. Turbós motor, ez azért rejthet hibákat.
- az automata váltó -amennyiben szakszerűen volt használva és karbantartva- nem szokott problémás lenni. Ha viszont gond van vele az erősen zsebbe nyúlós tétel lehet. De, pl. olyan autót automatával nem vennék, amelyik bármit (!) is vontatott!
- Az 1,8-as benzinmotor koreai tervezés, koreai szoftverrel. Szívó benzines, nem egy versenyautó (141 Le) de a megfelelően mozgatja a "kredencet". Fogyasztása kb. azonos a dieselével (+,- 1 liter). Különösebb problémáról nem tudok. Én is ilyet hajtok 8 és fél éve. Kétszer kellet fényszóró izzót cserélni, ennyi. Vannak itt kollégák akik már a 200 ezer km-t is túllépték, tudomásom szerint különösebb gond nélkül. Persze a szervizperiódust illik betartani, mint minden autónál.
- Alkatrészellátás megoldott -noha nem volt erre eddig szükség-, mert Hollandiában van a GM-nek egy hatalmas raktára, továbbá léteznek utángyártott cuccok és a normális szervizek ezeket a helyeket ismerve beszereznek mindent ami kellene).
Végezetül!
Az Orlandot "meg kell tanulni vezetni", ebben nagy segítség a pillanatnyi fogyasztást mérő jelzés. Személyes véleményem, hogy noha szép a 17"-os felni, de a 16"-os az meg gazdaságos (gumi ár!)
Édesapámnak keresünk autót, és a kritériumoknak az Orlando eléggé megfelelne. Sajnos nagyon kevés információ van erről az autóról, ezért a segítségeteket szeretném kérni.
Visszaolvastam jópár oldalt, de mindenre sajnos nem találtam választ.
- a 2.0D motor honnan származik? Mennyire megbízható? A 140 és a 163 lóerős változat is érdekes lehet. Van-e esetleg típushiba amire figyelni kell?
- mi a vélemény az 1.8-as benzinmotorról?
- olvastam automata váltó szerelésről is. Erről mit lehet tudni? Mire érdemes figyelni?
Megtartottam a rendszámot, de az Orlando-tól könnyes búcsút vettünk nyolc év után!😩Santa Fe-re esett a választás, remélem, ugyanolyan jó barátok leszünk, mint az elődjével! (Ugyanitt Chevrolet Orlando tetőcsomagtartó keresztrúd-pár eladó 😀)
segítséget szeretnék kérni olyan ügyben,hogy a jelenlegi autómba szeretném frissíteni a "fejegyéget" szoftveresen. 2014.06. évjáratú Orlando autóról van szó. Jelenleg Panasoinc érintő kijelzős egység van a kocsimban. A gondom az ,hogy videot nem játszik le. MP4 formátumra gondoltam hátha indul (vagy más formátumú videok fájlokat),de sajnos nem. Tolató kamera van benne,szóval videot tud kezelni (.én arra gondolok.) Navigációt is jó lenne tudnom,hogy esetleg rá lehet-e rakni vagy sem (jelenleg nincs rajta).
Ennyi információból valakit tudna segíteni? A feltüntetett honlapot megtaláltam (vagyis az egyik elérhető csak) ,de hogy ott melyiket töltsem le azt most nem tudom?! :/ Köszönöm a segítséget.
Azt elméletileg tudja kezelni albumonként, előadónként stb. Valószínűleg aktiválva van a "shuffle play" funkció (de nem emlékszem pontosan, hogy nevezik az autóban.)
Van még egy olyan problémám,hogy feltettem pendrive-ra zenei albumokat mp3-ban és azt gondoltam alapból ki tudom választani melyik albumot,mappát szeretném lejátszani.De valamiért ossze-vissza jönnek a számok.Csak így lehet vagy van valami beállitási lehetőség?Köszi
Azt gondolom, hogy a navi -amennyiben az ablakra cuppanthatő tartóval van- potenciális "felkérés táncra" a "jófiúk" számára. Mert a tappancs helye sajnos meglátszik az üvegen és azt gondoljál érdemes az ablakot bezúzni, mert a kütyü talán valahol pl. a kesztyűtartóban van. Lehet jobb a felnyitható középső -rádió és egyéb vezérlőket tartalmazó- panel mögé tenni.