Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

trawala Creative Commons License 2020.11.07 0 0 6746

Ezért szálltam ki a vele való diskurzusból. Ő már csak ilyen.  :)))

 

Előzmény: chevywhite (6745)
chevywhite Creative Commons License 2020.11.06 0 0 6745

Sebők már megint Qa okos . Facén tiltott mert nekem volt igazam , nem bírja elviselni ha vki vmit jobban tud. Ez gáz v gyerekes. Legalja....

Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2020.10.30 0 1 6744

2010es modellévig EUR 4es környeztvédelmi besorolásig volt!

 

Én nem vitatkozni akarok, mert nem tudom..., meg ráadásul nem is érdekel a dízel. Viszont pont a te szakértői leírásod kavar meg: most akkor volt, vagy nem volt (2010 előtt) VM motori tervezésű/gyártású dízel az Orlandóban?

Mondom: nem a vita kedvéért, csak most már kíváncsi vagyok.

Előzmény: sebike05 (6742)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2020.10.30 0 0 6743

Én ezt elhiszem neked, de 1.6-os benzines Orlando-ról viszont nem tudok, amit te hoztál fel.

Előzmény: sebike05 (6742)
sebike05 Creative Commons License 2020.10.30 0 0 6742

Autodoc mint információ jó vicc itt kapásból keverik a Z20S és a Z20D motorcsaládot aminek 1 csavarja nem egyezik

Z20S egy vérműtengelyes VM motori motor szíjhajtással Orlandoban sose volt! 2010es modellévig EUR 4es környeztvédelmi besorolásig volt!

Z20/22D Cruze Orlando Captiva Antara láncos 2 vezérműtengelyes motor GM korea fejlesztés ...

 

Előzmény: Hattori Hanzo69 (6741)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2020.10.29 0 0 6741
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2020.10.29 0 0 6740

1.6-os benzines Orlando-hoz is adsz el alkatrészt?

Előzmény: sebike05 (6739)
sebike05 Creative Commons License 2020.10.29 0 0 6739

Köszönöm kedves Emese de nem használok és nem is fogok épp elég ha alkatrészt adok el hozzá...

Előzmény: trawala (6736)
sebike05 Creative Commons License 2020.10.29 0 0 6738

Miért lenne ellentmondás ,azért volt mert a gyártása megszűnt a Z20S féle VM motori motornak,ami amúgy koreában történt...

Előzmény: Hattori Hanzo69 (6737)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2020.10.28 0 0 6737

semmi köze a dizel motornak az olasz VM motorihoz a régi 8 szelepes az volt

 

Ez a mondat azért önellentmondás. Olyasmi, mintha azt mondanánk Kovács Istvánnéra, hogy semmi köze a lánykori nevéhez, mert megváltozott. A változás igaz, a "semmi köze" meg nyilván nem. De én csak a te mondatodból indultam ki; Nem érdekelnek a dízel Orlandók.

Előzmény: sebike05 (6732)
trawala Creative Commons License 2020.10.28 0 1 6736

Biztosan régóta használsz Orlando-t. Vagy nem! Ha valamit nem tudsz, nem kéne hozzászólni, még akkor sem, ha alkatrészkereskedő vagy Kaposváron. De lelked rajta. Köszönjük Emese!

Előzmény: sebike05 (6732)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2020.10.28 0 0 6735

Még annyit: volt Opel C Vectrám is. Az egyetlen autóm, amit (meg)gyűlöltem, annyi gond volt vele.

A Chevy-nél töredék problémám vagy bosszúságom volt. Nem is óhajtom eladni a mostanit. Továbbra is ez lesz a málhás, cipekedős, síelős, nyaralós tetőboxos autó, pedig a gyerekeim már kinőtték a hátsó ülés sort. (Ja, 3. ülés sor: sehol nem láttam még ilyen okos, "egyszerűen-nagyszerű", előrebukó, bőven helyet csináló megoldást. Már, ami a beszállást illeti. Terveztem pl. Skoda Kodiaq-ot venni, de amikor cipőkanállal kellett leghátra bepréselődni, akkor azonnal kiszerettem belőle. Az Orlando leghátsó ülésén sínadrágot cseréltem (magamon) - kényelmesen, pedig kb. 90 kg-os vagyok.)

Előzmény: sebike05 (6732)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2020.10.28 0 0 6734

Toyta= Toyota :) (Nem a nyuszi toyta, hanem Karácsonyra jött ;))

Előzmény: Hattori Hanzo69 (6733)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2020.10.28 0 1 6733

1.6-os benzines is van az Orlandoban?

 

A dízelről és az automatáról nem tudok nyilatkozni, csak a fórum követése alapján.

A benzinesekbe (kettőbe, párhuzamosan) most már félmillió km-t tettem. 80% ban autópályán, egyébként (ahová, tudom: dízel lenne való).

 

A féknyereg meghibásodását részben "adom". Tavaszra - általában - hajlamos berohadni, de pl. a Ford Mondeommal legalább ennyi fék-probléma volt.

Az autószerelőm nem kedveli túlságosan a kézifék "utánaállítós" megoldását. Nekem a kettő "kombójából" volt már gondom.

A benzin motorral és a fűtéssel lényegében semmi problémám nem volt.

A 2. lambda szonda viszont hajlamos tönkremenni. (Megjegyzem a vadiúj Toyta Camryben 47(!) nem 47.000, hanem 47! km-nél kaptam check-engine lámpát... Ott is 2. lambda szonda - kuka. :( Már mindenre és mindenkire gyanakszom... / Üzemanyag???

 

Én is úgy tudom, hogy az ECOTEC-et a koreaiak teljesen áttervezték, lényegében alig van közös alkatrészük, ... de látom, te szakmebelibb vagy. Én nem szedtem szét.

Összességében: az 1.8 benzines (2 autó és 500.000< km alapján) egy nagyon megbízható és szerethető járgány. Nem költöttem rá a gatyámat, de megkapott mindent, amit kellett. Olajból én csak ARAL-t használok (autószerelőm kedvence).

Még annyit: a 2.nak vásárolt autót használtan vettem. Ott a manuális váltóval volt egy kaland (beakadt 2-esbe, és a szerviz is alig tudta kivarázsolni. Egy kb. gyűszű méretű alkatrész hibásodott meg és az egész jav. nem is volt olcsó. Viszont gyanakszom, hogy az előző tulaj - idős osztrák néni, Bécsben - nem úgy használta, ahogy azt én tettem volna. A másiknál 280.000 km-nél nem volt kutya baja sem.... Nehéz szívvel adtam el, de végül is megjött a Camry és nem kellett már 2 Orlando. Egyet mindenképpen megtartottam. Az eladásnál egyébként az volt a jelszó: a vevő bármelyiket kiválaszthatja (persze a km és a felszereltség miatt más-más áron); De mindegy lett volna, hogy melyik marad. Tehát 280.000-nél még bőven bíztam benne és szerettem.

Előzmény: sebike05 (6732)
sebike05 Creative Commons License 2020.10.27 -1 0 6732

Jópár falls infot írtál 

Az első semmi köze a dizel motornak az olasz VM motorihoz a régi 8 szelepes az volt ez GM korea terméke

A benzines mind az 1.6 mind az 1.8  opel ecotec..

olajból a mannol kerülendő jó messzire mert egy olcsó szemét ami hamar fárad...

Az automata elég gyenge kivitelezés akár 80.000nél is széthullik a hiba a GM/Ford közös fejlesztésű váltó több tipushibával  rendelkezik 

Benzinesek esetén gyakori a víz olaj összefolyása az olajhűtőnél

Nagyobb futásnál a hátsó féknyergek hibásodnak meg.

Gyakori hiba a fűtésbox meghibásodása (nem jön levegő mindkét oldalt)

Kasztnit leszámítva szabvány opel építőkészlet

Előzmény: trawala (6729)
trawala Creative Commons License 2020.10.22 0 1 6731

Szia!

 

- Vezérlés csere 150 ezer km, vagy 10 év (alkatrész ár pl. itt https://www.autoalkatreszonline24.hu/chevrolet/orlando-             j309/5714/10553/fogasszij-keszlet?sort_supplier%5B0%5D=31                                                                                             vagy itt https://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatreszek/szemelygepjarmu/DAEWOO-_     CHEVROLET_/ORLANDO/2014/1_8/B/motor-es-segedberendezesei/vezermuszij-vezermulanc-es-alkatreszei/vezermuszij-     keszlet?sid=93050531

 

- Olaj mindenképpen Dexos 2 minősésű, tetszőleges márka. Én speciel Mannol 7701-20 O.E.M. for Chevrolet, Opel 5W-     30 olajat használok, de a lényeg a Dexos 2 minőség!

 

- Nem tudok semmi nyűgről az autóval  és ezáltal a motorral kapcsolatban sem. Elég rövid ideig árulták itthon és Európában,   mert a Zafira-t ár-érték arányban "lenyomta". Viszont elég sok taxis vette/használja, talán nem véletlenül.

 

- A felszerelési szintek LS, LS+, LT, LT+, LTZ, LTZ+ (ezek voltak a 2011-12-13 és talán a 2014-es jelölés) USB az LT+ szinttől   felfelé volt. Azt nem tudom, hogyan lehet utólagosan USB-t betenni, de azt tudni kell, hogy Can bus-os az elektromos   rendszer és az kicsit másképpen "működik", mint a hagyományos.

 

- A korrózióra nem hajlamos -amennyiben nem volt sérült, vagy ha sérülés után szakszerűen javították-, mert galvanizált a   karosszéria, ami egyébként nagyszilárdságú acélból készült.

 

Ami esetleg bővíti az ismereteidet: 

https://www.chevrolet.hu/content/dam/Chevrolet/cwd/hungary/nscwebsite/hu/owners/manuals/documents/my14/Orlando_MY14_HU.pdf

 

 

Előzmény: TestamentDNR (6730)
TestamentDNR Creative Commons License 2020.10.21 0 0 6730

Szia!

 

Nagyon szépen köszönöm az útba igazítást. 

Alaposan átgondolva az 1.8 benzin az ésszerű választás nekünk.

Ezzel kapcsolatban szeretnék még kérdéseket feltenni.

- vezérlés csere kb. milyen költséget jelent?

- milyen olaj vált be neked?

- van-e bármi amire ennél a motornál figyelni kell?

 

A másik kérdéskör a felszereltség kérdése:

- található a piacon néhány alapmodel, amivel nem lenne alapból baj, csak az usb hiánya kicsit fájó pont lehet édesapámnak zenehallgatás okán.. 

Sokan írták, hogy a helye ott van a konzol mögött. Vajon ki van építve, ha az ember vesz hozzá utólag usb foglalatot? Aliexpressen pl. találtam.

 

Illetve hajlamos-e a rohadásra az autó?

 

Köszönöm szépen!

Előzmény: trawala (6729)
trawala Creative Commons License 2020.10.21 0 0 6729

Szép napot!

Akkor a kérdésekre, sorban a válasz:

- A diesel motor az olasz VM Motori terméke

- A két teljesítményszint az szoftveresen van beállítva

- A diesel nem való -jellemzően- városi közlekedésre, kimondottan utazó autóba való (mint manapság mindegyik modern            diesel), mert a regenerációs folyamat az adott fordulatszámot, adott ideig követel meg ami városi forgalomban nem                  teljesíthető könnyen, de inkább sehogy sem. Amennyiben a regenerációs folyamat nem zajlik le teljes körűen, úgy az olaj          károsodik és ezt akár a motor csapágyazása sínyli meg. Turbós motor, ez azért rejthet hibákat.

- az automata váltó -amennyiben szakszerűen volt használva és karbantartva- nem szokott problémás lenni. Ha viszont gond      van vele az erősen zsebbe nyúlós tétel lehet. De, pl. olyan autót automatával nem vennék, amelyik bármit (!) is vontatott!

- Az 1,8-as benzinmotor koreai tervezés, koreai szoftverrel. Szívó benzines, nem egy versenyautó (141 Le) de a megfelelően      mozgatja a "kredencet". Fogyasztása kb. azonos a dieselével (+,- 1 liter). Különösebb problémáról nem tudok. Én is ilyet          hajtok 8 és fél éve. Kétszer kellet fényszóró izzót cserélni, ennyi. Vannak itt kollégák akik már a 200 ezer km-t is túllépték,        tudomásom szerint különösebb gond nélkül. Persze a szervizperiódust illik betartani, mint minden autónál. 

- Alkatrészellátás megoldott -noha nem volt erre eddig szükség-, mert Hollandiában van a GM-nek egy hatalmas raktára,            továbbá léteznek utángyártott cuccok és a normális szervizek ezeket a helyeket ismerve beszereznek mindent ami kellene).

 

Végezetül!

  Az Orlandot "meg kell tanulni vezetni", ebben nagy segítség a pillanatnyi fogyasztást mérő jelzés. Személyes véleményem,        hogy noha szép a 17"-os felni, de a 16"-os az meg gazdaságos (gumi ár!)

Előzmény: TestamentDNR (6728)
TestamentDNR Creative Commons License 2020.10.20 0 0 6728

Sziasztok!

 

Édesapámnak keresünk autót, és a kritériumoknak az Orlando eléggé megfelelne. Sajnos nagyon kevés információ van erről az autóról, ezért a segítségeteket szeretném kérni.

Visszaolvastam jópár oldalt, de mindenre sajnos nem találtam választ.

 

- a 2.0D motor honnan származik? Mennyire megbízható? A 140 és a 163 lóerős változat is érdekes lehet. Van-e esetleg típushiba amire figyelni kell?

- mi a vélemény az 1.8-as benzinmotorról?

- olvastam automata váltó szerelésről is. Erről mit lehet tudni? Mire érdemes figyelni?

- jelenlegi alkatrész ellátás milyen?

 

Nagyon köszönöm!

QAK Creative Commons License 2020.08.30 0 0 6727

Megtartottam a rendszámot, de az Orlando-tól könnyes búcsút vettünk nyolc év után!😩Santa Fe-re esett a választás, remélem, ugyanolyan jó barátok leszünk, mint az elődjével! (Ugyanitt Chevrolet Orlando tetőcsomagtartó keresztrúd-pár eladó 😀)

Előzmény: Hattori Hanzo69 (6726)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2020.08.28 0 0 6726

Hunyadi? Nálam Totoya, de szintén egyedi frsz.

Előzmény: QAK (6725)
QAK Creative Commons License 2020.08.28 0 0 6725

QAK Creative Commons License 2020.08.28 0 0 6724

Keresd a hibát a képen!🙄😀

Ádám Korom Creative Commons License 2020.08.03 0 0 6723

Sziasztok,

segítséget szeretnék kérni olyan ügyben,hogy a jelenlegi autómba szeretném frissíteni a "fejegyéget" szoftveresen.
2014.06. évjáratú Orlando autóról van szó.
Jelenleg Panasoinc érintő kijelzős egység van a kocsimban. A gondom az ,hogy videot nem játszik le. MP4 formátumra gondoltam hátha indul (vagy más formátumú videok fájlokat),de sajnos nem.
Tolató kamera van benne,szóval videot tud kezelni (.én arra gondolok.)
Navigációt is jó lenne tudnom,hogy esetleg rá lehet-e rakni vagy sem (jelenleg nincs rajta).
 
http://kepkezelo.com/images/wvofry4r0zeix51t7f20.jpg
 
http://kepkezelo.com/images/62rcp6g9epktuc5q01io.jpg


Ennyi információból valakit tudna segíteni?
 A feltüntetett honlapot megtaláltam (vagyis az egyik elérhető csak) ,de hogy ott melyiket töltsem le azt most nem tudom?! :/
Köszönöm a segítséget.

Sziasztok



trawala Creative Commons License 2020.07.11 0 0 6722
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2020.07.11 0 0 6721

Azt elméletileg tudja kezelni albumonként, előadónként stb. Valószínűleg aktiválva van a "shuffle play" funkció (de nem emlékszem pontosan, hogy nevezik az autóban.)

Előzmény: drkuns (6720)
drkuns Creative Commons License 2020.07.11 0 0 6720

Van még egy olyan problémám,hogy feltettem pendrive-ra zenei albumokat mp3-ban és azt gondoltam alapból ki tudom választani melyik albumot,mappát szeretném lejátszani.De valamiért ossze-vissza jönnek a számok.Csak így lehet vagy van valami beállitási lehetőség?Köszi

drkuns Creative Commons License 2020.07.11 0 0 6719

Szia!Jó ötletet adtál,bepróbáltam a navit a kezelőpanel alatti tárolóba és pont megáll benne,köszi

Előzmény: trawala (6718)
trawala Creative Commons License 2020.07.11 0 0 6718

Azt gondolom, hogy a navi -amennyiben az ablakra cuppanthatő tartóval van- potenciális "felkérés táncra" a "jófiúk" számára. Mert a tappancs helye sajnos meglátszik az üvegen és azt gondoljál érdemes az ablakot bezúzni, mert a kütyü talán valahol pl. a kesztyűtartóban van. Lehet jobb a felnyitható középső -rádió és egyéb vezérlőket tartalmazó- panel mögé tenni. 

Előzmény: drkuns (6717)
drkuns Creative Commons License 2020.07.10 0 0 6717

Köszi a segítséget.A szivargyújtós részt holnap kipróbálom.Van egy külön navigációs kütyüm,akkor azt berakom,nem szórakozok a gyári navival.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (6716)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!