értem, szóval nekem tényleg a könyv való, nem a film.
Minden nő nagy gáz, eltaláltad. Vagy csúk úgy mondod, szarkazmussal. :)
Néha a nejem "női regényeket" olvas, olyankor addig bosszantom, amíg elfogja az indulat, és a fejemhez vágja a kötetet. Legközelebb úgy fogom érezni, hogy tőled is kaptam az ütést
Duzzogsz... pedig nem vagy már gyerek... már 30 felett vagy, rájöhettem volna, ha figyelmesebben olvaslak.
vagy nagyon becsapsz :)
úgy érzed, hogy 30 felett, már nem sokat fejlődhet az ember? dehogynem, magamról tudom :) Ha találkoznék 35 vagy 40 éves önmagammal, nem győzném okítani. Más oldalról szemlélve, elmenekülnék a rabbiátus, okoskodó 60-hoz közeli vén hülye elől.
Tegnap este még nem tudhattam, hogy a ma este folyamán egy számomra fontos IRL személlyel kell/érdemes/lehet töltenem az időmet, ezért szűkszavú voltam veled, bocsánat.
Az illető most nincs itt.
Olvashatnék, filmet nézhetnék, tanulhatnék, stb. de ezeket most háttérbe szorítom e topik kedvéért, már, ha még itt vagy.
1.
Szerinted a kor előre haladtával igényesebb lesz-e az ember, vagy épp fordítva?
2
. Mindketten láttuk a Winter is coming-ot, és azóta némi háttértudásra is szert tettem más topiktársaktól, wikiből stb. Biztosan csak úgy vitatható meg ez a részlet, hogy végignézem a teljes sorozatot és a könyv 4000 oldalát is végigolvasom?
ráadásul a 30-ból láttál egy részt, olvasni semennyit se olvastál
(a dotrakis köszönömös dolgon naná, hogy csak röhögni lehet... ahogy képzeld, majd lesz olyan rész, ahol az egyik szereplőnek, a nagy kardforgatónak levágják a kezét - kicsit megzuhan, erre egy szereplő reagálása: egy kis balszerencse ér, s már rögtön feladod?)
és hiányolom a nemtudást-ismerethiányt kompenzálandó alázatot
rossz hírem van számodra: élemedett koromból kifolyólag igényesebb nem leszek, max. romolhatok, s ha hozzávesszük, hogy zűrös topikokban és nickek között fordulók meg (amelyek nem méltóak hozzád), meggondolandó, mennyi veszéllyel is jár leereszkedni hozzám akár pár szóra is (még akkor is, ha nyilvánvalóan missziós célokból történik... hátha ragad rám egy kis igényesség és kultúra)
lekezelő voltam? ne már... csípj vissza nyugodtan.
oké, vegyünk egy apró részkérdést. A mászófal lehetett a kezdetben szűkös költségvetési keretek következménye (is). De mi van azzal, hogy a drótkaki törzs nem ismeri a "köszönöm" szót? Ezt a hivalkodó butaságot nem lehet a finanszírozási korlátokra fogni.
egy még normálisan gondolkodó (akinek már rég aludni a kellene, de mégsem teszi:), a miértvannakmászókövekvinterfelben kérdésre azt válaszolta az imént: hogy a gyerekszínész viszonylag gyorsan tudjon közlekedni, és ne zúgjon le
nekem ez elég:)
(amúgy, ha tudatosságot akarnék keresni - de nem akarok :) - azok a kövek belül vannak, nem mindenhol ilyeneken mászik, s nagyon amatőrök... viszont arról a falrészről csak körbe vezet le út, tehát az esetenkénti gyors lejutás érdekében alakíthattak ki ilyet a vinterfelben élők:).. ismétlem: a várfalon belül vannak)
(tényleg: minden rómeóésjúlia feldolgozásban tesztelted, hogy az erkélyjelenetben az erkély statikailag megfelelő-e?)
de ha hibákat akarsz keresni, akkor inkább beszállok melléd
tudom sorolni napestig
de attól még nem fog nekem kevésbé tetszeni a sorozat
nem fogom kevésbé várni az újabb részeket
nem ezeken múlik :)
(pl. a kedvenc "hibám": Ned Stark majd "genetikai" vizsgálódást végez, melynek során kiderül, hogy a Cersei gyerekei nem lehetnek Robert Baratheon gyermekei.. mert a gyerekek szőkék és világosszeműek, Robert pedig sötét... pedig lehet, abszolút.... viszont Ned Stark körülnézhetett volna otthon, hog yettejüknek, világosszeműeknek hogyan jött össze a kis sötétbarna szemű Bran?:)
A számtalan női mell látványa sem vonz különösebben, láttam már a való életben is meztelen lányokat, asszonyokat, még olyat is, akinek szebb jutott, mint a felvonultatott csöcs-sokaság bármelyike.
ez úgy megy ffiembernél, hogy ha már látott (több-kevesebb) női mellet, akkor már nem érdekli?
én azt gondolnám, ez újra és úlra megújuló igény :)
ha meg egy film nem tökéleteseket mutat, az nekem inkább erénye, semmint hibája
(micsoda károkat, hamis elvárásokat, görcsöket-gátlásokat okoz, ha mindenhol a tökéletessel találkozik ffi és nő, majd szembesül a maga és a magáé talán nem annyira tökéletességével)
(az első részben - ha jól emlékszem - még sokféle pucér nő volt... aztán ez eléggé egysíkúvá vált, s nem az én "típusomat", de még csak nem is a nekem tetszőt preferálja a rendező-castingoló :D)
(én egyébként a sok pucér nőt meg a sok szexet nem vettem észre, nem tűnt fel... igaz, a Wall Street farkasában sem a sok káromkodás)
de azzal tisztában van, hogy hátulról érdemes betenni a dorongot a hidrogénszőke, frigid penészvirág-hercegnőbe. Azért valaki figyelmeztethetné barátunkat, hogy ilyen megközelítéssel nem fogják tartósan viszontszeretni
úgy másfél éve ágyban fekvő beteg voltam, s elsőszülöttem hozta laptoppal ágyba a Trónok harcát
amit tudtam, hogy néz, pár kockát láttam belőle már, de nem vonzott
először a második évadot láttam, majd utána az elsőt
aztán elolvastam a könyveket (4500-5000 oldal kb.)
majd aztán a harmadik évadot néztem
azt már részről részre, várva az újabb és újabb epizódot
írtad kritikaként, hogy nem történik semmi az első részben
nem az első részben nem történik semmi. de gyakorlatilag ez minden részről elmondható :DD
mégis nézed :)
(azért ez kisebb fajta varázslat:)
írtad, hogy az első rész lehetne kerek egész, önálló cselekménnyel, nem csak stáblista felvonultatással
egy sorozat első részének nem kell ilyennek lennie (már amennyire van sablon)
egy sorozat első részének az a feladata, hogy megismerjük az alapszituációt, a főbb helyszíneket és szereplőket (s ez utóbbiak ezesetben igen sok helyszínt/embert jelentenek), s kirajzolódjék némi konfliktus
ezeket teljesíti az első rész
s kedved van a folytatáshoz (no, nem neked, egyfajta általános alanynak szántam)
dramaturgiai feladatát teljesítette
lehet, hogy nem úgy, ahogy a filmtörténelem legnagyobbjai
de hát nem is olyan körülmények között, nem is olyan előzményekkel készült
gondolkodtam a film evokációs dolgain
(majd még fogok)
a LOTR-ra biztos nem utal
azon kívül, hog ykitalált világok,s valami nálunk a középkorhoz hasonlítható világában játszódik mindkettő, nem hasonlítanak
a LORT befelé forduló valami
a GOT pedig inkább kifelé
hülyeségnek tűnik, de valahogy úgy tudnám megfogni, hogy a LORT az introvertált, a GOT az extravertált ember filmje
annyi pénzből és idő alatt készült, amennyi volt rá
(pl. a 3. évadban a vadak világának bemutatása egészen-egészen amatőr)
egy teremtett világban játszódik
(nem tökéletesen megalkotva)
sok minden "jelzés értékű"
mindent leképezni a mi világunkra (tél jelentését pl.) hiábavaló
de van egy atmoszférája
finom humora-öniróniája
(egyetlen jótanácsot adtam: iróniával nézd)
ami nekem pl. tetszik
tetszik a világa
tetszik a játékossága
tetszik, hogy azt játsszuk néha-néha 1-1 órára, hogy most ebben a világban élünk
(nekem milyen sorom lett volna benne? :DD)
egy olyan világban, ahol más törvények uralkodnak
olyanok, amelyek iránt érezhetünk kis vágyakozást (el a miénkből)
s olyanok, amelyek el is rettentenek (mégis jó a saját világunk)
s tetszik, hogy viszonylag kevéssé akar didaktkusan valamit belémsúlykolni, valami nagy tanulságra felhívni a figyelmemet, valami ordas mondanivalót az orrom alá dörgölni
és embertípusokat mutat be
köztünk élő embereket
látszólag romantikusan szélsőséges és sematikus (fekete-fehér) figurákat látunk (a jó Starkok, a genyaszenya Lanisterek stb.)