köszi,(fogyasztása nem érdekel)de mivel Dániában élek nem Magyarországon veszek autót. a megbizhatósága milyen?(vw passatunk van ha hozza azt a szintet akkor oké)van e gyerekbetegsége a kocsinak?zene hogy szól benne stb...
A z access és az active már behajtja a tükreit, vagy csak az allure? Egy videóban láttam ahol be volt hajtva, majd a motor kihajtotta. ezt tudja mind, vagy ez kérhető extra felszereltség? Ebben a videóban 0:46-nál mutatja pont. Esetleg ez nem automata, hanem azzal a gombbal kell?
307-esek tizenhetedik (17!) éve vannak az utakon, még jó hogy van kialakult csoportja. :)
Ma aki új autót vásárol nem érzi szükségét klubnak, nem rajong a kedvezményekért mert a szervizelését a garancia miatt szakszervizhez van kötve 5 évig, majd most fognak lejárni az első 208-asok garanciája, kezdődnek a meghibásodások, merülnek fel a kérdések, tehát szükség lesz egy olyan közösségre ahol hasznos tippekkel látják el őket.
Négy-öt éve van az utakon, hamarosan leállnak a gyártásával. A Suzuki klubot mikor megalapítottuk 2005-ben, akkor két hete dobták ki az autót és egy hónap múlva meghaladtuk a 200 tagot. SX4 szintén, pedig kevesebb volt az utakon mint a 208-asok. Egyszerűen olyan emberek veszik a 208-ast, akik nem akarnak klub életet élni, ami nem baj, mert még egyszer nem kezdeném újra abban a formában.
Aki nagyon ragaszkodik hozzá, azt 207-esek "befogadják". Érdemes már csak a kedvezmények miatt is belépni, még most is megvannak a Suzukis kedvezményeim, pl. Bárdi autó 30%, az olajat, szűrőket 12 éve ott veszem.
A három henger a szokatlan "vibráció" miatt szokatlan ami alapjáraton hallható, 1-es, 2-esben gyorsulásnál, nagyobb tempónál jóval kevésbé, egyenletesnél egyáltalán nem érezhető sőt, kimondottan kellemes a járása nagyobb tempónál. Meg kell szokni, ez legyen a legnagyobb problémám.
A kormánya nagyon szerethető, ami ugye jóval kisebb és lejjebb is van. Beszállásnál elsőre furcsa volt, hogy a jobb lábam alul át kell bujtatni, de benne ülve már nem zavaró. A bluetooth kihangosító nagyon hasznos, ahogy a tempomat is. A sebesség korlátozót még nem használtam szerintem nem is fogom, a menetstabilizátor, kipörgésgátló pedig még nem volt alkalmam megtapasztani, ez maradjon is így. :)
Folyamatosan jutnak eszembe a dolgok azért nem írom egyszerre.
88,600 km-rel adtam le, gyári aksival, fékekkel aminek már nullán voltak a tárcsák is a jobb hársó dob be volt rohadva mert emelés után kézzel nem lehetett megmozdítani sem. A motorjára azt mondták még annó a Sárkányban, hogy a PSA ezt a motort (kétféle 1.4-es és az 1.6-ost) közösen fejlesztette a BMW-vel. Évente volt cserélve az olaj arra amit a gyár előír Total Quartz-ra, egyszer volt benne a megfelelő számú Castrol, ezt meg is hálálta. Most télen, a januári -22 fokban is pöccre indult a 10 éves akkuval (2007-os gyártású volt az autó), katalizátor, meg még valami lámpa fel is gyulladt, de aztán pár nappal később kialudt, gondolom lefagyott a szenzorja. Párás időben 10 fok alatt nyüszögött valami szíj, de szerelő azt mondta semmi gond, ezt nálam az utolsó négy évében végig csinálta.
A fogyasztás az első hét után egy nyers motornál még biztosan nem releváns. Viszont ha már eleve kevesebbet eszik és teljesítményben meg egyenértékű az előzővel, akkor miért hátrány a háromhengeres motor? Érdes a járása, nem tetszik a hangja?
Igazán jók a Peugeot-s tapasztalataid, ha a 207-esben 9 éven keresztül csak olajat meg izzót cseréltél. A tiéd még Peugeot-motoros volt, vagy már a Prince? Mennyit mentél vele?
1.2 PureTech 82LE, ez az alap motor úgy tudom. A fogyasztása még nem annyi mint amennyivel számoltam, de gondolom kell neki párezer kilóméret hogy beálljon. Az ereje megvan, előtte 1,4-es 16V Trendy 207-esem volt, ahhoz tudom hasonlítani. Az új 150kg-mal könnyebb és csak 6LE-vel kevesebb, így teljesítményben nem érzem hogy gyengébb lenne, fogyasztásban egyenlőre csak 1 literrel kevesebb a várt kettő helyett.
Nagyon sok hasonlóság van a két autóban, mikor először beleültem nagyon otthonosan éreztem magam. Hasonló a felszereltségük is, ülésfűtés, klíma, motoros fűthető tükrük, minden kapcsoló a megszokott helyen van. A tempomat ami újdonság, kaptam bele tolatóradart, gyárilag sötétítettek a hátsó üvegek, a 16" kerekek mag a fejegység ami újdonság. Az egyetlen hátrány a háromhengeres erőforrás, de csak gyorsulásnál a hangján érezni hogy nem a régi, utazósebességnél, 100-110-es tempónál már nagyon kellemes.
Egyenlőre nagyon tetszik, ha 9 évig ebben is csak olajat meg izzót kell cserélni, akkor jó barátok leszünk. :)
Minden működik benne, az összes funkció változatlan marad (fogyasztás számítás, ajtó visszajelzés stb) és a z átalakítás szereléssel együtt €400-ban megáll.
Közben utánaolvasva kiderült, hogy amiben gyárilag nincs arra nem lehet utólag. (fejegység csere nélkül)
The only SMEG headunit supporting these com protocols today is the "SMEG+i V2" that comes with the very latest 208 respectively. No other SMEG units whatsoever support it nor will they be upgradable to support it in the future.