Keresés

Részletes keresés

Itoérambolafoci Creative Commons License 2024.04.08 0 0 5843

A termék nemzeti hovatartozására már régóta van egzakt meghatározás.

 

Egy busz akkor nevezhető magyarnak, ha a magyarországi hozzáadott érték legalább 50%.

Ez a nyugati főegységekből magyar karosszériával készülő dízel buszoknál simán össze szokott jönni.

 

A Trizs által említett matricával viszont csak akkor, ha az egy pénzért árusított kaparós sorsjegy, amivel vissza lehet nyerni a busz árát.

Dante001 Creative Commons License 2024.04.03 0 0 5842
trizs77 Creative Commons License 2024.04.02 -2 0 5841

Szerintem nincs is értelmes igény arra (egy-két buta fanatikust leszámitva), hogy valamilyen busz, 100%-ban egy adott ország terméke legyen, az utolsó 10-es anya rugós alátétig.

 

Inkáb csak akkor megy a morgás amikor téves nemzethy buzgólkodásból vesznek/hoznak/visznek egy buszt jó messziről majd az adott országban ragasztanak egy 10 négyzetcentiméteres matricát és az illető ország firkászai 30-40 nemzethy cikket írnak azonnal az új buszukról.

 

 

 

 

kristoof Creative Commons License 2024.04.02 0 0 5840

...nincs 100% német, olasz, magyar...

 

Ez kábé úgy a 70-es évek óta így van.

Előzmény: Aron_son (5838)
BP-16-63 Creative Commons License 2024.04.02 0 1 5839

Gondolom, hogy a HB 122 L- re gondolt a költő de nem nyert.

Előzmény: Aron_son (5837)
Aron_son Creative Commons License 2024.04.02 0 0 5838

OFF

 

A diskurzus a XXI. században, hogy mi melyik országban készült kizárólagosan, okafogyott, nincs 100% német, olasz, magyar. A globalizmus hozadéka, hogy ott gyártanak és gyártatnak, ahol a legolcsóbb. Ez most Kína.

Igaz ez a legkisebb alkotóelemtől (csavar) az összetett, szerelt alkatrészekig (futómű, motor, akkumulátor). 

 

Témába vágó:

 

https://www.busworldblog.com/post/magyar_busz

 

https://totalcar.hu/magazin/technika/2024/03/30/ki-kivel-van-autoipari-sztereotipiak-1/

 

ON

Előzmény: Cersz (5832)
Aron_son Creative Commons License 2024.04.02 0 2 5837

OFF

 

Szélesnek futott Szlovákiában 5 vagy 6 saját (kinában) gyártott busza munkásszállításon.

 

Székesfehérváron készültek.

 

ON

Előzmény: trizs77 (5823)
BP-16-63 Creative Commons License 2024.04.02 0 0 5836

Aki benne van a témában annak ez eddig is világos volt.

Előzmény: Cersz (5832)
kristoof Creative Commons License 2024.04.01 0 0 5835

Teljesen új buszt kellett terveznie a CRRC-nek, ugyanis új előírások lépnek életbe 2024 július 1-től.

Előzmény: Dante001 (5829)
kristoof Creative Commons License 2024.04.01 0 0 5834

Igen. Integrált lámpák kerülnek a homlokfalra.

Előzmény: 7-es troli (5827)
Cersz Creative Commons License 2024.04.01 0 0 5833

A 120e és a 80 beszélő viszonyban sincsenek.

Előzmény: 7-es troli (5827)
Cersz Creative Commons License 2024.04.01 0 0 5832

Jelenleg, csak az akkumulátorok, a vezérlés és a motor (elektronika) készült Kínában. A váz az üvegek székesfehérvári, a vezeték rendszer is saját termék, de a műszerfal és futóművek sem saját gyártás. Ami tisztán Magyar, az a vázszerkezet.

Előzmény: BP-16-63 (5824)
Cersz Creative Commons License 2024.04.01 0 0 5831

Német országban is bérbe vannak az e120-as buszok.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (5821)
Cersz Creative Commons License 2024.04.01 0 1 5830

Ez az 5 busz már két éve készül, abból a hatvan alvázból származik, amely alvázak előre le lettek gyártva.

Előzmény: 7-es troli (5822)
Dante001 Creative Commons License 2024.04.01 0 0 5829

..és ez miért jó a CRRC-nek?

 

Ugye az Ikarus több ponton is belenyúlt a buszba, ezt akarják értékesíteni külföldön is az új homlokfallal?

Előzmény: kristoof (5826)
BP-16-63 Creative Commons License 2024.04.01 0 0 5828

A 80E már a V4-es homlokfalas.

Előzmény: 7-es troli (5827)
7-es troli Creative Commons License 2024.04.01 0 0 5827

Akkor le lesz cserélve az eddig az Ikarus 120e es az egyszem 80e-n levő homlokfal másikra?

 

Előzmény: kristoof (5826)
kristoof Creative Commons License 2024.04.01 0 0 5826

Az új homlokfalas, a megváltozott előírásoknak megfelelő Ikarus 120-asok már Kínában fognak készülni. Ahogy a csuklós prototípusa is ott készül, hiába van egy félkédz csuklós vázszerkezet az Ikarusban.

Előzmény: BP-16-63 (5824)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.01 -1 0 5825

10 db alatti gyártás nem gyártás hanem Kovács 26 János kovács mester sufni műhelyének másolása.

 

 

BP-16-63 Creative Commons License 2024.04.01 0 0 5824

Az Ikarus 120-asok mióta készülnek Kínában?

 

Zoryban már 4 példány fut és a Szcecineki tender buszai most készülnek a székesfehérvári gyárban ami egy 5 db-os megrendelés.

Előzmény: trizs77 (5823)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.31 0 0 5823

1./

Szélesnek futott Szlovákiában 5 vagy 6 saját (kinában) gyártott busza munkásszállításon.

Évekig.

Nem hagytak e buszok mély nyomokat a szlovák busz történetekben,

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

2.=

Most majd jön ez a másik 5 új busz és ez is szép csöndben elmúlik.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

3./

Mint ahogy elmúlt a szlovákok másik, saját belföldi próbálkozása a NOVOPLÁN is,

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Az ilyen 10 db alatti jármű csodák általánosítható élete az alábbi :

 

      a./ - rendkívül hosszú az idő az első darab megépítése utáni, sajtóbemutatásokra, hatósági engedélyekre, honosításokra, stb.

 

       b./ Amikor szolgálatba áll a jármű gyermek betegségei miatt rendkívül rosszak a rendelkezésre állási százalékai,

 

      c./ Amikor elmúlnak a gyermek betegségnem kiderülnek a tervezési hibák, melyek kiküszöbölésére nincsenek váltó/pótló alkatrészek és emiatt megint áll a busz.

 

     d. / Pár év és csekély össz futás után az alkalmazó úgy dönt, hogy a tervezett idő előtt kb. félidőben, selejtezi az ilyen pár darabos, ki tudja honnan jött izéket.

 

 

 

Előzmény: 7-es troli (5822)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.31 0 0 5822
Előzmény: kristoof (5820)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2024.03.31 0 1 5821

Legrosszabb esetben bérbe kéne adniuk, jobb, mintha állna.

 

Másfelől én ismerem Szélest és abban tök igaza volt, hogy még MDF-001 rendszámmal sem kiszámítható itt semmi.

 

De azért nagyon nem kell sajnálni, eleget potyázott az életében, sok "ajándék" pénzt kapott úgy, hogy érdemi eredménye nem lett. Ki lehetett volna mennie a nemzetközi piacra, de nem tudta megugrani.

Előzmény: kristoof (5820)
kristoof Creative Commons License 2024.03.31 0 0 5820

Teljesen leépítették a gyártási/összeszerelő üzemi kapacitásukat. Egyáltalán nem tervezik (ez többször ki is lett mondva) a hazai összeszeerést/gyártást. Ha lesz megrendelés a sokadszor áttervezett buszaikra (midi, szóló és csuklós), akkor az Kínában fog készülni. Csak és kizárólag, akkor szállna be a fehérvári Ikarus a gyártásba/összeszerelésbe, ha nagy több, tucatos megrendelést kapnának. De jelenleg nem ez a problémájuk, hanem az, hogy mit kezdjenek az előre legyártott két tucat busszal és az 50, előre legyártott vázszerkezettel.

Előzmény: BP-16-63 (5813)
Cersz Creative Commons License 2024.03.30 0 0 5819

Egy év alatt négyet!

Előzmény: trizs77 (5816)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 5818

Kell hozni kb. 1500 fő Bangladesi munkást.

Nem szakmunkást csak betanított munkást.

 

Hazai vagy környező országokból származó személyzettel feltölteni olyan üzemet, mely képes évi 600-1000 új autóbuszt gyártani, ma már szinte lehetetlen.

 

Előzmény: BP-16-63 (5817)
BP-16-63 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 5817

Ez a szakmunkások létszámának függvénye, rendszeresen járok be az Ikarusba, minden más adott hozzá.

 

Sajnos ez Mátyásföldön már lehetetlen lenne, szétvertek mindent.

Előzmény: trizs77 (5815)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 5816

Az IKARUS gyár - fénykorában - napi 50-60 autóbuszt gyártott.

 

A ma magát IKARUS-nak nevező sufni cég, jó évében egy év alatt - 250 munkanap alatt - tudna (?) 50 db szóló buszt gyártani.

trizs77 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 5815

Az IKARUS-120-ból mennyit tudsz gyártani egy év alatt, hazai, magyar gyártással?

 

 

Előzmény: BP-16-63 (5813)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.30 0 2 5814

A SOR egy müködô gyàr valódi termékkel.

A Magyar (vagy akàr magyar) egy rajzasztal valami amihez komolyabb tőke kellene gyártani.

Szomorú? Igen

Valóság? Igen

Előzmény: BP-16-63 (5813)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!