Keresés

Részletes keresés

Gyöször Creative Commons License 2023.10.10 0 0 3730

Ez csak nekem nem logikus, hogy az én gépemre azt mondtad, hogy hátul kevés a súly, Erbének meg azt mondod előre tegyen többet?

Előzmény: kavicsos64 (3727)
erbe Creative Commons License 2023.10.09 0 0 3729

A 3726-osban rosszul írtam. (lusta voltam lemenni a pincébe. :-) ) Most néztem meg, hogy mindkettő lehajtás hátrafelé áll.

Előzmény: erbe (3728)
erbe Creative Commons License 2023.10.09 0 0 3728

Már írtam, hogy a kerekek maximális szélességen vannak. Mindkét lehajtás ferdén hátrafelé áll, tehát a motor súlya jól érvényesül. Emelni nem lenne célszerű a függőlegesre állítással. Amilyen helyeken járok, jobb, ha nem borul olyan könnyen. Néhány éve 2 faluval odébb ráborult a kis Rába a gazdájára. Ott is maradt. :-( Mocsaras, sáros, agyagos a környék. Nem túl gyakran kell segítséget kérnem. Olyan helyekről is kijöttem már, ahol 2 MTZ egymás után kötve nem tudta kihúzni a pótkocsit, kellett még egy négykerékhajtású Zetor is. Ahol szerpentinben felmentem a meredek parton, a sokkal enyhébb úton majdnem árokba borult a terepes IFA. Azt is ki kellett menteni. :-)

Előzmény: kavicsos64 (3727)
kavicsos64 Creative Commons License 2023.10.09 0 0 3727

Az első hídon hová áll előre vagy hátrafelé ? Neked ott jobb volna a függőlegesre állított ,jobban érvényesülne a motor súlya az első hídon . A súlyaid kicsik ,neked jobb volna még venned két 45 kilósat előre a kicsi súlyokat meg tedd fel a hátúljára kettőt kettőt . Ha meredek helyeken mászkálsz a nyomtávot is vedd szélesebbre stabilabb lesz a gép . Akár mind a négy lehajtást is függőlegesre állíthatod . Azt viszont nem tudom a sárvédő hogyan fér el ,vagy esetleg módosítani kell majd . De sárvédő nélkül kipróbálhatod ,jobb -e . Az átállításhoz nem kell szétszedni csak a kereket levenni a csavarok kivételével a lehajtás lefordul magától is ,talán valami gumi gyűrű van a tövénél tömítés gyanánt ha jól emlékszem ! Talán csak egy 4-5 centit kerül előrébb a kerék ,de mindenképp meg kell nézni elfér-e ,mert a két gép fajta ugyan az de akár a Rába 15 közepe akár lehet más is a TZ-4k hoz képest . Rába 15-ön láttam ezt a függőlegesre állított lehajtásokat még csak, de lehet azon már gyárilag úgy szerelték a könnyebb motor miatti jobb súlyeloszlás végett.

Előzmény: erbe (3726)
erbe Creative Commons License 2023.10.08 0 0 3726

Nekem 4 db vékony van (2 pár) az első kerekek belső oldalán. Ahogy tovább olvastam, már megértettem a lehajtást. Kb. 45 fokban áll előre-hátra. Rábánál az a jó, a sárvédő kihúzható a külső kerékállásig is.

Előzmény: kavicsos64 (3721)
erbe Creative Commons License 2023.10.08 0 0 3725

Szélső helyzetben vannak a kerekek. Elég gyakran be kell tennem a hátsó hajtást, de néhá még a difizár is kevés. Olyankor mehetek nagyobb traktorért. :-(

Az nem értem, mi az a "lehajtás".

Valóban volt olyan oldal, ahol szerpentinben tudtam csak feljönni.

Előzmény: kavicsos64 (3710)
Gyöször Creative Commons License 2023.10.08 0 0 3724

Én 30ért vettem 6ot 10 éve. Ebből van 2 belső meg 4 külső, majd megmérem milyen nehezek.

Előzmény: kavicsos64 (3723)
kavicsos64 Creative Commons License 2023.10.08 0 0 3723

Nem nagyon látni de olyan 10 000 körül volt régen .

Előzmény: triplaharom (3722)
triplaharom Creative Commons License 2023.10.08 0 0 3722

Milyen áron möhetnek most a súlyok ?

Előzmény: kavicsos64 (3721)
kavicsos64 Creative Commons License 2023.10.07 0 0 3721

A vékony súlyok a 25 kilósak !

Előzmény: Gyöször (3719)
kavicsos64 Creative Commons License 2023.10.07 0 0 3720

Nem volt sosem belülről nekem súly csak kívülről és csak ha szántottam akkor volt fent ,vagy ha sárban kellett dolgoznom vele pótkocsizáshoz . Átmenő csavarokkal volt fent ,könnyű volt felrakni is nagyobbra voltak fúrva a lyukak ,bedugtam egy 10-es csavart a felnibe ,a súlyt felemeltem a földtől kb 10cmre rádugtam a csavarra anya rá és már nem is kellett fogni . Aztán a másik két csavart is bedugtam megigazítottam hogy jól álljon ,érdemes a szelepnél megjelölni a súlyt akkor a lyukak mindig stimmelni fognak ,és azt is ráírni melyik a jobbos és a balos . Mi több érdemes a kerék agyakat betolni a felniket meg kiforgatni akkor kevésbé feszíti a súlya a féltengelyt a csapágyakban és a súlyok sem állnak ki a kerék síkjából . Kúpokat kell esztergálni a felnicsavarokra és akkor fordítva is feltehető a kerék, az anyáknak meg a lapos oldalát kell használni .

Előzmény: Gyöször (3719)
Gyöször Creative Commons License 2023.10.07 0 0 3719

Leírva oké, hogy előre kis súly hátra nagyok, de a belső súly nélkül hogy teszed fel a 2 külsőt?

Mióta megvettem hátra a garnitúrát azóta úgy van, hogy a belső súly mindig rajta van hátul, szántáskor rádobom még balra a 2 jobbra az 1 külső súlyt is.

Elejéről még sosem vettem le, az gyárilag tővsavaros is. Azt is ki kellene tekergetni. Mi a kicsivel mindig valami földmunkát csinálunl, mindig kell. Esetleg RZ-s fűkaszáláshoz nem, de akkor is fent van.

45kg egy súly, nem 25? Akkor azért olyan rohadt nehéz :-)))))))) még sose mértem, de utálom pakolászni rá :-))))

Előzmény: kavicsos64 (3715)
kavicsos64 Creative Commons License 2023.10.07 0 0 3718

a legújabb gumi trendek meg már 0,5 is van a speckó gumiknál vagy épp menet közben változtatható a kerék nyomása ,pl ha süllyedőssé válik a talaj lefelé engedik ha kemény föld útra hajt akkor meg felemelik 1 bár köré .

Előzmény: kavicsos64 (3717)
kavicsos64 Creative Commons License 2023.10.07 0 0 3717

1 bárral az bőven elég bele akkor ugyanis a gumi leterül ! A nagy gépnek meg gyárilag 0,6 a gumi nyomása szántásnál ! A zetorba is állandóan 1 bárral járok !

Előzmény: Gyöször (3713)
kavicsos64 Creative Commons License 2023.10.07 0 0 3716

Nekem nem is eredeti felnijeim voltak azok már el voltak használódva és kidobtam őket a Zukk felnik voltak rajta arra voltak felfúrva a súlyok ! De nem ördöngősség új szelephelyet vágni rá ! Az én nagy súlyaim pl csak egy kivágás volt a szelepnek és talán az 50 kilós súly volt .

Előzmény: Gyöször (3713)
kavicsos64 Creative Commons License 2023.10.07 0 0 3715

Hát azt csak valami agrokeres szaki oda tette lustaságból ! Én olyant sose láttam hogy annyi súly lett volna 1 keréken ! Előre a kicsi súly való a 25 kilós talán hátra meg a 45 kilósak ! 800 kiló körüli súlya van és azt ezekkel a súlyokkal már 900 kiló fölé viszed és még csak 4 súly van rajta ekkor két kicsi és két nagy a hátulján . Nem is csodálom hogy a dereka nem igazán bírja ,nincs az ekkora súlyokra tervezve ! Volt egy ismerősöm aki felvette a 16 soros vetőgépet vele és a helyszínen ketté tört a traki ,tepsin húzták haza !

Előzmény: Gyöször (3712)
kavicsos64 Creative Commons License 2023.10.07 0 0 3714

Azt nem tudom miért van némelyik függőlegesre állítva . De szerintem a súlyeloszlása lesz másképp tőle . Egy sorozat Rába 15 az úgy jött ki hogy a lehajtások függőlegesek voltak rajta ,kevésbé lógatja az orrát úgy ,sokkal nem lesz magasabb . A T-16 nál nem tudom hogy elforgathatóak-e a sonkák de a T-25 öst le lehet ültetni egészen alacsonyra hátul is és elől is ,ilyennel már én is találkoztam ami így le volt ültetve ,szebb is úgy és mutatósabb is ,lehet pont azért hogy ha dombos helyen használják ne legyen borulékony . Sorközműveléskor meg felemelik minél magasabb legyen .

Előzmény: Gyöször (3711)
Gyöször Creative Commons License 2023.10.07 0 0 3713

Mondjuk érdekes lenne elfordítani a súlyt és fúrni rá 3 furatot. Onnantól nem kéne keréknyomást ellenőrízni :-)

Mennyi keréknyomással szántottál?

Előzmény: kavicsos64 (3703)
Gyöször Creative Commons License 2023.10.07 0 0 3712

Gyárilag egyébként nekünk elől volt 3-3 súly ahogy a képen van azt onnan sose vettem le. Hátra vettem plusszban egy teljes készletet.

Előzmény: erbe (3709)
Gyöször Creative Commons License 2023.10.07 0 0 3711

Nagykunsági vagyok, ha jól emlékszem te is. Azt mondod, hogy ugyan ezt a sziklaszirteker szántottad difizárak nélkül? Az elképzelhetetlen.

 

Tavaly meglöttyintettem érett ganyéval, de alig lett jobb a birtok.

 

Van egy képed a kistrakiról ahogy elfordítottad a sonkákat? Mikor szerelgettem a hátulját ránéztem de valamiért úgy emlékszem azt állapítottam meg nem lehet elfordítani őket. De lehet, hogy kavarom az érzést a T-16 ossaimmal mert ott biztosan nem lehet csak úgy elfordítani, ott van illesztő stift. Persze bele lehet fúrni az illesztő helyét talán máshova, de lehet nem adja ki az anyag vagy más egyéb akadálya van, de arra sem emlékszem már.

De a kis TZ hogy nézne már ki szegény a sárvédőből előre kivett kerekekkel...

Meg van még egy kérdés: minek? Leér? Sose.

 

Előzmény: kavicsos64 (3710)
kavicsos64 Creative Commons License 2023.10.06 0 0 3710

Csak a dereka azt nem fogja bírni ! Na most még azt tudjad a lehajtásokat is át lehet állítani ,gondolom most hátra felé állnak ,nekem függőlegesen álltak a nyomtávot is lehet szélesebbre is tenni ha esetleg oldalazva kéne menni vele 128 cm ig ki lehet tenni .

Előzmény: erbe (3709)
erbe Creative Commons License 2023.10.06 0 0 3709

Nem szántok vele, általában csak pótkocsit húz, azt se túl súlyosat. Ellenben a környék elég hullámos, ha nem az elsőn van a súly, hamar pörög mind a 4 kerék. Vagy éppen felemeli az elejét. :-( Eleinte a hátsókon volt, a rossz tapasztalatok miatt tettem előre.

Előzmény: kavicsos64 (3708)
kavicsos64 Creative Commons License 2023.10.06 0 0 3708

Hát ez már csak jó lesz ! És amit írtam inkább a hátulja húzzon mint sem az eleje ,mert az úgy is túlsúlyos a motor miatt .

Előzmény: erbe (3706)
kavicsos64 Creative Commons License 2023.10.06 0 0 3707

Merrefelé laksz te ? Itt a nagy trakiról még a fellépőt is elhajtotta meg letördelte a föld, a göröngyök szó szerint a fellépőket össze törték és csak 35cm mélyen húztam a 3 fejet a 118 lóval ! Full száraz földben ! a legnagyobb göröngyök asztal méretek voltak ,ha nem csapkodott volna az eső akkor kitettem volna rá a hűtő ládámat hogy érezhető legyen a mérete . Beleakadt egy ilyen nagy repedésbe az eke és azt felforgatta kb 40-50 cm volt a vastagsága a hossza meg olyan méteres lehetett keresztben meg vagy 80 cm szélesen ,nem is tudta megforgatni csak kitolta és az élére állította . Néha a hokedli méretek vissza estek a barázdába ,vagy csak közel voltak és az első kerék meglökte és vissza esett olyankor a fellépőm már kolompolt is ! A 25cm mélyet simán vinnie kell, az nem túl mély szántás azt felénk ilyen száraz viszonyok közt is szántottam a BEA 21-25-ös ekével ! Difi nélkül ,az én gépem az csak 1 tengelyes volt és nem volt olyan körülmény hogy az nem tudott volna szántani ! De fontos a jó ekevas ,ha kell bontóheggyel ,az irány belőve ,kereszt, hossz vízszintek okések legyenek . A fogások ne túl nagyok legyenek és ha spórolni akarsz akkor az elővágó tárcsa fent legyen és kb 8cm mélyen vágja a talajt ,ekkor már csak a 17cm-t csak elviszi a négy kerék hajtású géped .

Előzmény: Gyöször (3705)
erbe Creative Commons License 2023.10.06 0 0 3706

Az eredmény. Bevarrattam minden lyukat. Kiköszörültem a tövét, hogy elférjen a biztosítólemez és az anya. Az előlapon a két kis hornyot azzal a CO2 géppel hegesztette be legújabb gazdája, amit '96-ban készítettem. ('73-ban kezdtem hegesztő berendezéseket javítani. :-) )

Előzmény: kavicsos64 (3696)
Gyöször Creative Commons License 2023.10.06 0 0 3705

A difin körbehajlított laposvas szerintem full házi barkács. Unokaresómék T4K-10A ján is pont ugyan ez a 3 csavaros megoldás volt semmi több. Amit nekem kellett barmolni alá az annyiból szerencsésebb, hogy alul tartja a munkapontot a két húzó kar bekötési pontjánál. Az alsó 20as harmadik csavar ennél sokkal feljebb van, aztán mikor szántáskor még emelgettem is, ha kipányvázta az eke, akkor még az a mozgás is az alsó csavar nyakát szorongatta.

 

Most 2db 12es csavar tartja a helyén a kazánlemezt, azok húzzák az ekét. Kb 3 vagy 4 éve nem is tudom. Nem szakadt el.

 

Szeretnék én olyan földet magamnak amit 26- 30 centi mélyen megkaristolok, akár 1 fejjel, de állandó 0 difizárral. Mert itt nyitott difivel kb 10- 12 centiig tudok szántani, utánna megáll a tudomány. Az meg nem szántás

Előzmény: kavicsos64 (3703)
kavicsos64 Creative Commons License 2023.10.06 0 0 3704

A difizár az csak ha elakadt a gép akkor lenne segítség, azt üzem közben nem igazán szabad használni !

Előzmény: Gyöször (3702)
kavicsos64 Creative Commons License 2023.10.06 0 0 3703

Ha nem passzol át kell fúrni öntött vas Vagy fordítasz rajta és új lyukakat fúrsz bele . Eredetileg cuggpánttal voltak felfogatva valamikor a hátsó hidraulika pajzs ,de az ujabb gépeken már én rég nem látom azt az alkatrészt ,lehagyták vagy szereléskor nem kerültek vissza . Körbe vette a hátsó hidat mindkét oldalról ,nem csak a középrésze tartotta .

Előzmény: Gyöször (3702)
Gyöször Creative Commons License 2023.10.05 0 0 3702

Egyetértünk, de ezt majd magyarázd el a csehszlovák mérnök uraknak is :-))) mit tolna hátul, ha elfelejtettek difizárat tenni, gyárilag a hátulja csak mutatóban van. Elkapar a tarlós bal oldal aztán viszontlátásra van, lehet húzogatni a kallantyút a jobb térdnél.

 

Azért van kettő jobb hátul mert nem stimmel a furat valamiért és csak 2 csavart tudok belekapatni. A 3adik furat a belső súly menetét csak félig látja. Jobb oldalt fent van a 3 hátul is meg elől is.

 

Meg van az a varázsgomb ott a sárvédőben, az nem szériatartozék... na az biztosítja, hogy a hátulja húzzon, ne az eleje.

Ha nincs vészhelyzet azóta nem taposom az első difizárat.

 

Varázsgomb arra (is) jó volt, hogy kiszakítsam a hátsóhídházból a hátsó vonólap 3 csavarjából az alsót. Tökre örültem neki, szétrepedt az öntvény..

 

Azóta anélkül szántunk vetünk aratunk. Kapott egy mankót, egy lökhárítót hátra csavar helyett, csak így minden munkagépet amit 3 csavarral rakunk fel, át kellett alakítani.

 

Ajánlom minden széria hajtásláncú géptulajnak is aki hard rock szántást végez, hogy a vonólapot alul 2 csavarral erősítse oda a sonkák alsó 2 - 3 csavarjához. Ízlés szerint.

 

Előzmény: kavicsos64 (3700)
Gyöször Creative Commons License 2023.10.05 0 0 3701

Nem sokat autópályázunk vele :-))) 600 méterre van a kert, fele aszfalt csak.

Most kezdtek megrozzani a minták, mikor pár éve vettem egy szárzúzót és mamám tanyáját kezdtem kaszálgatni vele. Az 3km aszfalt

Előzmény: triplaharom (3699)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!