további problémám van a J Astrammal. 131eKm 1,7 110Le, check engine hol vilagit hol nem. Hibakodnak P2085 kipufogo gáz 2es érzékelőt dobja ki.
Egyszer már letiltott az elektronika 2000es fordulat alá, illetve most teljesen letiltott menet közbe, 150km autopalya utan egy kis faluban ahol teljesen meg is állt az auto, szerelő ott megnézte és az EGR szelepet is kidobta hibának illetve csak ugy indult újra az auto h nagy gázfröccsök közepette kalapaccsal ütögetni kellett az EGR szelepet amiből így kiment a lerakódás(gondolom én) majd utana törölte a hibát és azóta nem világít.
bevittem márkaszervizbe ahol azt mondtak h ezt a kipufogo gáz érzékelőt kell csak cserélni mert most nem írja hibának az EGR-t, Valaki leírhatná hogy mi is ez pontosan és valyon ha ezt cserélem akkor az EGR problémám többet nem jön elő? EGR-t lehet tisztitani vagy mennyi km után szükséges cserélni?
Illetve mennyi kilométer után szükséges a részecskeszűrőt fizikálisan kitisztittatni?
Sziasztok.Navi 600 ban hol lehet bekapcsolni a saját POI-ok mutatását?Felmásoltam az összes fix trafit pendrive ról de nem mutatja.A saját POI mappában látom de a térképen nem mutatja.Valakinek valami ötlete?
A J Astra nem öntanuló tpms tekintetében ez most csak az Insigniára és az Amperára igaz illetve a Zafiára 2013-ig . A tanulást műszerfalról kell elindítani és ezután aktiválni kell minden jeladót egy megfelelő alacsony frekvenciás aktiváló szerszámmal egyesével, mindig annál a keréknél ahol felvillan az indexlámpa. Minden kerék feltanulását kürtszó kisér.
Az autómban( 2010/128e KM) már egy ideje világít a check engine, kb havonta egy pár napra elalszik akkor "service vehicle soon" majd újra előjön. Szervizben a diagnosztika azt jelezte hogy az izzító vezérlő egysége a hibás, amit kicseréltettem de pont az alkatrész cserénél volt a "service vehicle soon" időszak ami nem múlt el. És egy hét múlva újra világított a check engine. Valaki tapasztalt már hasonlót illetve van ötlet hogy mi lehet a gond?
Kimondottan a katalizátor/DPF hőmérsékletek figyelése a célom a regenerálás figyelésére, de azzal a típussal nem sikerült. Itt a katalizátor, fűtött katalizátor, O2 stb hőmérsékletek szürkével jelöltek, nem áll rendelkezésre titulussal.
Az általad linkelt ICAR2-es nagyobb "tudással" rendelkezik?
Vagy a kocsi nem ad megfelelő jeleket, vagy szoftveres gondom lehet?
Sziasztok. NAVI 600 -hoz keresek SD kártyát, Magyarország utca szintű térképel. Vagy elcserélném Német kártyámat Magyarra!!! Segítségeteket előre is köszönöm!
Szervízkönyves, 2012-es, magyarországi 87000 km-es 1.7 cdti (DTR) Astra J Sports Tourer vásárlásán gondolkodom. Eddig benzines, egyszerű autóim voltak rendszerint alacsony szervizelési költséggel és nagyobb hibáktól mentesen, de szeretnék egy kisebb fogyasztású kombit napi 40 km-es ingázáshoz, melynek nagy része főút.
A kérdésem az, hogy egy ilyen dízel autó mennyire kockázatos ilyen futással, illetve milyen szervizelési költsége van kb. egy évre vetítve?
A lendkerék-koromszűrő-turbó elhasználódásának problémáját ismerem, ezek önmagukban még nem riasztanak el a típustól, ha egyébként csak olajat kell benne cserélni.
Igen nekem is úgy van.Viszont amikor belépek a board computer menübe nekem ezeket nem írja ki.Csak annyit hogy 1-es útvonal,2-es útvonal és a sebesség.Egyre gyanúsabb,hogy ezek a fogyasztásos adatok az enyémből kimaradtak. :-)
Csak vezérlést cseréltek? A szakszervízes tapasztalataimról én is tudnék mesélni, de valahol meg is értem őket: olyan gyorsan pörögnek az új technológiák, hogy esélyük sincs a részletekbe menően megismerni a kocsikat, főleg, hogy leginkább csak az időszakos szervizelést végzik, nem a hibakeresést és a diagnosztikát.
Szia. Én lennék a legboldogabb ember,ha megúsznám egy üzemanyag szűrővel,,, de arra mi a magyarázat,hogy vezérlés csere előtt nem csinálta ,és utána igen,, mi köze a vezérlésnek a szürőhöz ???
És még egy kérdés ??? Miért nem tudja a választ erre a hibára egy OPEL SZAKSZERVÍZ ???
szerintem ez az itt már kitárgyalt üzemanyagszűrő lesz. Nekem is volt ilyen hang, szintén a generátor lett meggyanúsítva, de elmúlni az üzemanyagszűrő csere után múlt el. kb. 1 év, 20eKm után kezdett ismét visszajönni. A fórumtársak tapasztalatai szerint Bosch eredetűvel érdemes cserélni.
A visszaáramló, fel nem használt üzemanyag okozza állítólag...
Van egy 2012-es kombi J Astrám,amit elvittem szakszervízbe vezérműszíj cserére ! Azóta a motor térből egy felpörgő hangot hallok, ez főleg váltáskor van (nem mindig csak néha) vissza vittem,és azt mondták ,hogy generátor hibára tippelnek(itt jegyzem meg,hogy vezérműszíj csere előtt nem volt ez a hang ) Van e tippetek, vagy tapasztalatotok ezzel a hibával kapcsolatosan ?
A képek ugyan nem jöttek át, de érzésre jó lesz az univerzálisz OBD II adapter arra, amire neked kell. Viszont kell hozzá valami más SW. Az Opcom-hoz Opcom HW adapter kell, ráadásul az a SW verzió, amit írtál, még nem, vagy csak nagyon szórványosan támogatja a J Astrát. Nekem a 2012-es SW van meg, patch-elve 2013 év végi csomaggal, de ez sem igazán használható komolyabb feladatokra (pl. DPF kényszerített regenerálás, motor ECU jeleinek közvetlen megfigyelése.) Aliexpressről vettem, nem ajánlom J Astrához, csak max. H-hoz. DTC-k kiolvasását és egyéb, számomra érdektelen funkciókat viszont tud. Nyilván egy eredeti Opcom (ami egyébként magyar fejlesztés, és nagyon szép munka!), ami rendesen működne, az 200eFt körül van. Ez magánszemélyként 1 autóra luxus.
Ez Androidon, Bluetooth kapcsolaton keresztül a Torque nevű progival jól használható, azt mind tudja, amit írtál, hogy kellene. iPhone-hoz az az adapter kell, ami Wi-Fis, mert az iOS applikációk Wi-Fi kapcsolaton szeretnek működni.
Ebben nekem az tetszett, hogy a katalizátor hőmérsékleteket és az EGR jeleket megfigyelve látszik, hogy mikor végzi a kocsi a DPF regenerálást. Ilyenkor 0%-ra állítja az EGR kitöltési tényezőt és felfűti 600°C környékére a katalizátort/DPF-et.
Megnéztem, hogy megy ez az én kocsimnál: az index karon lévő menü gombbal két menü között lehet választani: egyikben a Board computer-es dolgok vannak, mint pillanatnyi fogyasztás, átlagfogyasztás, stb..., a másik menüpontban olajélettartam, stb... A menükben a forgatógyűrű csavargatásával lehet közlekedni, az egyes menüpontokban, ahol ez értelmezett, a kar végén lévő set/clear nyomogombbal lehet pl. számlálót nullázni, stb...
Köszönöm válaszodat...szerintem univerzális az OBD II-es csatim...képet mellékelek. Eladott Fiat Stilo ótómhoz a Fiat EcuScan programot frankón tudtam használni......
Akkor a feladat, hogy "C" típusú Op-Com HW csatlakozót szerezzek be...tipp, hogy ezt hol lehet a legkedvezőbben beszerezni???
Amúgy a program, ami megvan: OP-COM.China 08/2010 program ... ez jóóó???
Akkor a képeken látható univerzális csatival melyik programmal tudok belenézni az agyába...hibát kiolvasni...netán törölni...netán paramétereket kiolvasni (nyomásértékek, lamda értéket, stb,)
Az autót pár napja vásároltam.Azért furcsálom ezeknek a funkcióknak a hiányát mert elég extrás az autó.Navi 600 van benne.A könyvében is ott vannak ezek a funkciók.Hiába nyomogatom a menü gombot csak 3 dolog jön elő.Semmi ami fogyasztással kapcsolatos...Köszi a választ!
Működik vele az OP-com. De nem derült ki, hogy Op-com adaptered van, vagy univerzális OBD II "csatlakozó"? Az Op-com SW csak a saját Op-com OBD adapter HW-rel megy, univerzális OBD II adapterekkel nem.
Ezen felül nem mindegy, hogy melyik Op-Com HW interface revízió. A J Astrához már legalább a "C" típusú Op-Com HW kell, hogy a HS-Can-en kommunikáló ECU-kat is el tudd érni (pl. motorvezérlő ECU)
Ha csak sima, univerzális OBD II adaptered van, a DTC-ket avval is ki tudod olvasni, csak nem az Op-com programmal.
Szia, nem egyértelmű számomra, hogy még soha nem sikerült előhívni, vagy egy ideje nem sikerül.
Ezeket az információkat a bal oldali bajuszkapcsolón (asszem ez az index kar, nincs előttem, megszokásból vezetek :-) ) lévő gyűrű elforgatásával tudod előhívni. Nem gondolom, hogy ki lehetne kapcsolni pl. menüből, hogy meg lehessen jeleníteni őket. Én legalábbis soha nem láttam még ilyen menüpontot.
Ha számodra még új a kocsi, akkor az is lehet, hogy egyszerűen nem lett bele megvásárolva ez a funkció.
A könyvben minden funkció leírása szerepelni szokott (csak egyféle könyvet nyomtatnak egy adott típus adott évjáratához), ami az adott autótípushoz elérhető funkció (=full extra) s nyilván ezek közül csak azt tudod használni, ami ebből benne is van a kocsidban.
Ha arra a következtetésre jutsz, hogy a Te kocsidból ez hiányzik, ez leginkább csak SW-es kérdés, ezt a funkciót (Board Computer néven szokott futni) utólag is lehet engedélyezni járműdiagnosztikai eszközzel. Esetleg szükség lehet a bajuszkapcsoló cseréjére is, ha nincs meg az irányító szerv (a gyűrű)
Sziasztok! Nem oly régen lettem gazdája egy 2010-es 1.7 CDTi (125LE) gépsárkánynak. Van néhány orvosolandó problémája, amiben kérném a segítségeteket.
1. Mindkét hátsó indexre hibát ír ki, pedig rendesen villognak a lámpák (első három villanás normál sebességgel, majd felgyorsul)...viszont pl. elakadás jelző bekapcsolásakor nem írja ki a hibaüzenetet. Izzó csere megvolt, de nem segített.
Jobb első helyzetjelzőre is hibát ír, persze az is világít, de annak a cseréjét még várat magára.
2. Rá szeretnék nézni a vezérlő egységre (hibakód keresése...netán paraméterek ellenőrzése valami rendellenes működés kiszűrésére)...előző autómból "maradt" egy OBD II-es csatlakozó....megvan az OP-COM program...ezen csomaggal ez menni fog???
Astra J Sports Tourer-em van nyár óta, A17DTR motorral. Mivel nekem is jött a felpörgő hang a motortérből, az ebben a topicban olvasható üzemnyagszűrő cseréhez folyamodtam. Megfogadva a tippet, BOSCH gyártmányt vettem / Made in Bulgaria /. A cserét követően az itt olvasottaknak megfelelően többször ráadtam a gyújtást, hogy feltöltődjön a szűrőház, majd elindítottam. Járt egy ideig, elhasználta a rendszerben levő gázolajat, majd leállt. Játszottam vele egy darabig, hogy ráadom a gyújtást, leveszem a gyújtást. Semmit nem ért. El kellett kezdenem tekertetni az önindítóval. Én egy órát szenvedtem vele szünetekkel, majd amikor le akartam már mondani róla, beindult. Néhány kilométeren keresztül még hallottam a hangot, de másnap reggel már megszűnt és azóta sem jött elő - pedig nemigen hittem benne. Szóval hajtatni kellett, hogy kidolgozza magából a levegőt. Remélem sikerül elindítani !
Kicseréltem én is az üzemanyagszűrőt, ahogy tekertem vissza az újat lehetett hallani, hogy feltöltődik. El is indult , majd leállt( Gondolom ahogy kifogyott a vezetékből a gázolaj) És azóta az istennek nem tudom elíndítani, már lemerítettem az akkut, most visszaszedtem a gázolajszűrőt, megnézni olyan- mint ami benne volt, mert nem gyárit vettem. Úgyanaz. Nem indul. Nincs valami ötlet, hogyan lehet lelégtelníteni? A régi F-es dizellel nem volt ilyen gondom.
Olvastam a leírásodat a nagynyomású üzemanyag-szivattyún lévő nyomásszabályzó hibájáról, esetleg nem tudnál fényképet feltenni, vagy elküldeni róla, hogy pontosan hol helyezkedik el és hogy néz ki?
Nekem is elkezdett ökörködni az alapjáratom, főleg hideg motornál, de nem mindig, csak alkalomszerűen amikor kedve van.
Eléggé bosszantó. Néha mintha kihagyna a motor (csak alapjáraton).
A "neves" autóalkatrész-kereskedők honlapján nem találom a keresett alkatrészt.
Tettem már üzemanyag-rendszer tisztító adalékot is a gázolajba, egy darabig nem is volt gond, de aztán a hideg beálltával ismét rendetlenkedik néha.
Azért megpróbálkoznék egy közvetlen tisztítással is, ha lehet.