Nem az a probléma, hogy működő oldalon nem tudok belépni, hanem magának az oldalnak a működése van felfüggesztve (a domain nevet szándékosan eltávolítottam): http://xxxx.xxxx.hu/cgi-sys/suspendedpage.cgi
Szia. Nekem tavasszal oldotta meg a tartály nyomás hibát egy fiatal srác Kübekházan . 116 ezerért , meg is lehetett várni. Kb 2 óra a javítás. Elmondása szerint az adblue minőség szenzor döglik be. Javítás után normálisan működik, eszi az ad blue t ahogy kell. Ahogy látom a honlapján már 150 e a javitas
Nem csak a PSA-ra jellemző, amíg ott voltam (3óra) egy Skoda és egy VW is a műtőasztalra került AdBlue tartály cserével, sőt egy Mercedes is arra várt.
Döbbenet, hogy a Pug/Citroen diesel Adblue rendszerek mennyire gyorsan tönkremennek, az áruk meg... nem is értem, hogy kerülhet ennyibe, főleg, ha csak ennyit bír.
December 16-án ismét előjött a UREA: Emissions control fault hiba, SERVICE lámpával kombinálva (soha nem volt kiürülve a tartály, mindig 40-90%-os volt a töltöttsége, utoljára november 22-én volt szervizben, akkor töltöttek bele folyadékot, akkor minden rendben volt az autóval). A 2400km megtehető út – ami a leállásig még megtehető - gyorsan fogyott és már csak 800km-t engedett az autó 21-én, amikor felgyorsultak az események.
Hibakód kiolvasás eredménye: P20E8
Szerviz, nyomásmérés: Alacsony nyomás az AdBlue rendszerben, mérés eredménye: 4bar> nyomás és 0mg/coup befecskendezési mennyiség (mint megtudtam 4bar nyomás alatt nem értékeli a rendszer, tehát mind 0, a normáli működési tartomány: 5-6bar befecskendezési nyomás 35‑40mg/coup befecskendezési mennyiség mellett)
28hónap és 50ezer km után ismét az AdBlue tartály szivattyúja adta meg magát!!! A gari 24hónap!!!
A szerviz 360ezer Forintot mondott a tartályra + munkadíj + ÁFA!
Ez egy picit soknak tűnt, ezért elkezdtem más megoldások után nézni.
Az idő szűkös volt, mert 23-án már hosszabb útra kellett mennünk, tehát extra gyors megoldás kellett.
Az AdBlue rendszer kiiktatása, vagy emulátor beszerelése szóba sem jöhetett, ezért az ilyen jellegű felajánlásokat ugyan megnéztem/meghallgattam, de nekem ezek nem vállalható megoldások!
A „Beszerző” 250ezer Forintért tudott volna új tartályt, de nem tudta volna másnapra leszállítani, ezért tovább kutakodtam.
A neten találtam egy szervizt Székesfehérváron, ahol ~160-180ezer Forintért végleges megoldást találtak ki a szivattyú-meghibásodás kiküszöbölésére (nem kiiktatni a rendszerből és nem emulátorral helyettesíteni) legalábbis telefonon ezt az infot kaptam, viszont sok munkájuk van, januárban tudták volna megcsinálni és a művelet 2-4 napot vesz igénybe, ezért erről is lemondtam.
Ismét keresgélés a neten, ahol egy győri céget találtam, ahol szintén tartályfelújításokkal foglalkoznak, telefon, árajánlatkérés, melynek eredménye: a tartály ára 200ezer Forint, postázzák, beszerelem és kész. Ez sem volt elég gyors, és aknám sincs, ahol elvégezhetném a szerelést normális körülmények között, pedig azt mondták, hogy négy csavar és két csatlakozó az egész és kész, az autó központi egysége pedig, amint érzékeli a normális értékeket a rendszerben visszaáll a hiba előtti üzemre.
Újra a net előtt keresgéltem, amikor találtam egy új tartályt 160ezer Forintért, a szépséghibája csak az volt, hogy a tankolónyílás melletti AdBlue betöltőnyílásos típushoz tartozott, de az eladó azt mondta, hogy szerelte már be olyan típusba is, mint az enyém, csak a két plusz csövön fent kell hagyni a dugót. Sőt, amit még mondott az eladó, hogy ha a vezérlődobozt szerelem át a tartályomra, akkor is működik – mivel mindegyik PSA AdBlue tartály egyforma vezérlőt/szivattyút kap, tehát kompatibilisek! Ezt a verziót egyelőre félretettem – de elgondolkodom rajta, mert nem sikerült megerősíttetenem egy ismerős szerelővel ezt a megoldást, de még utánajárok, hogy tényleg működhet‑e, mert ez már egy új vezérléssel és másfajta szivattyúval van szerelve, mint a 2021 előttiek.
Vissza a nethez!
Találtam egy céget Debrecenben, ahol szintén tartályt cserélnek. Gyorsan telefonáltam, felvették, a szakember épp dolgozott, de később visszahívtak: a tartálycsere ára 120ezer Forint +ÁFA. Időpontot egyeztettem és szerencsém volt, mert 22-én reggel 8órakor már ott is voltam (Budapestről 2,5óra kényelmesen).
A tartály cseréje és a szoftveres modulálás és ellenőrzés 3óra (egy használt, de felújított tartályra cserélték le a fentlévőt). Ezek után az ellenőrzésnél a mérés eredménye: 5,76bar nyomást tud a szivattyú és 38,2mg/coup a befecskendezett anyag mennyisége – tökéletes 😊.
1év garanciát kaptam a tartályra, illetve a szivattyúra/vezérlésre + egy jól felszerelt műhellyel, jó szakemberekkel ismerkedtem meg, igaz elég távol tőlem.
Azért arra vigyázni kell, hogy szerintem tudatni kell az autóval diaggal, hogy AGM vagy EFB aksi van benne, mert előbbinek magasabb töltőfeszültség kell.
Nekem Peugeot-Citroen L3D AGM 70Ah/760A(EN) 12V (7105393) akkumulátor van benne, a Stop/Start rendszerűhöz az AGMet ajánlotta a szerelőm.
A különböző akkumulátorgyártók más-más jellemzőt emelnek ki az AGM és az EFB forgalmazására, népszerűsítésére:
pl. a Banner (nem reklám!!!):
AGM-akkumulátor
AGM = Absorbent Glass Mat, azaz abszorbens üvegpaplan: az üvegpaplan felszívja és így megköti a savat
Running Bull AGM: Indító- és fedélzeti hálózati akkumulátor a legnagyobb energiaigényű és fékenergia-visszanyeréses start/stop rendszerű járművekhez
közép- és felső kategóriás járművektől a luxus osztályig
akár 360 000 motorindítás
Running Bull BackUp: kiegészítő akkumulátor (tartalék) start/stop rendszerű járművekhez, ill. a legnagyobb energiaigényű és fékenergia-visszanyeréses elektromos autókhoz
Az AGM technológiát elsősorban a legnagyobb energiaigényű és fékenergia-visszanyeréses start/stop rendszereknél alkalmazzák. Főleg a közép- és felső kategóriás, de a luxus osztályú járműveknél is optimális megoldásnak bizonyul a Running Bull AGM akkumulátor. Az AGM (Absorbent Glass Mat, abszorbens üvegpaplan) akkumulátor rekombinációs akkumulátor.
EFB-akkumulátor
EFB = Enhanced Flooded Battery, azaz továbbfejlesztett elárasztott akkumulátor: a folyékony elektrolitot tartalmazó, ciklikus terheléssel szemben ellenálló indítóakkumulátor
Running Bull EFB: indító- és fedélzeti hálózati akkumulátor a nagy energiaigényű és egyszerűbb start/stop rendszerrel felszerelt járművekhez, ill. egyre gyakrabban használják az elektromos autók tartalékakkumulátoraként
kisautóktól a felső középkategóriáig
akár 270 000 motorindítás
Az EFB technológiát elsősorban egyszerűbb start/stop rendszerek és általában nagy energiaigényű járművek esetében használják. Főleg a kisautóknál, de akár egészen a felső középkategóriás járműveknél is optimális megoldásnak bizonyul a Running Bull EFB akkumulátor.
Első körben feltölteném az akkut (legalább egy éjszaka rajta hagynám a töltőn), mert feltehetően az akku van nagyon lemerülve, pláne, ha 4-5, vagy több éves a két hét alatt elég sok töltést el tud veszíteni.
Ha az akku nem veszi fel a töltést, vagy még a töltés után is megjelenik a hibaüzi, akkor méresd meg az akksit egy szaküzletben, vagy szervizben, ott megmondják, hogy cserélni kell-e, vagy sem.
Illetve a rosszabbik verzió: ha az akkumulátor tetején található áramellátás-kezelő és védelmi egység hibásodott meg, ez viszont szerviz és csere!
Nekem is kopogó/morgó, néha ropogó-pattogó hangot adott ki az autó eleje, főleg a jobb oldalon és elsősorban kanyarokban, körforgalomban lehetett hallani/érezni, amúgy nem húzott semerre, rendesen mozgott az autó + a kormány eltekerésénél koppanó, reccsenő hang hallatszott és érződött.
230+ezer km van benne és sokszor nagy sebességgel kapok el kátyúkat esőben, vizes utakon (mint tudjuk a magyar utak minősége sem a legjobb, főleg a padka felöli oldalon).
Szerviz, átvizsgálás, és egy rakás alkatrész cseréje:
Első lengéscsillapítók
Féltengelyek
Toronycsapágyak
1 motor tartó gumibak?
Kormányösszekötő rudazat, vagy mi a fene, mert nem tudom elolvasni és még vmik (a kerekek és a kormánymű közötti vasak)
Szilentek?
+ 4féktárcsa és fékbetétek cseréje, mert fékezéskor rázott a kormány.
Most ismét simán suhan a Citrom ?)
++
Szélvédőcsere, mert az M7esen a szembe jövő sávból kaptam egy kavicsot, ami megrepesztette a szélvédőt a szenzorszigettől a jobb széléig :(
Nem így képzeltem el a nyár végét, de ez jött össze!
Köszönöm a választ! Közben értekeztem egy fórumtársunkkal, aki hasonló futómű-koppanást tapasztalt, és több nekifutással sem sikerült megszüntetni a hiba okát. Végül megoldódott, nála a 2 belső féltengely csinálta. Csere után megszűnt.
Nekem nem oldódott meg ismételt átvizsgálás után sem. Vizsgán sem derült ki, a jelenség sem. Az egyik szerelő kormányműre gyanakszik, szerintem akár a lengéscsillapító is lehet. A toronycsapágy állítólag nem így jelentkezik. Én viszonylag sűrün, 10.000-ként hordom olajcserére , ez kb 2-2½ havonta jön össze, mindig megnézem a futóművet is, egyszer kiderül majd.