Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

snow.dog Creative Commons License 2023.01.09 0 0 2649

Miután maga a honlap elérhetetlen, ezért újraregisztrálni sem tudok (már ha egyáltalán szükség lenne rá).

Előzmény: snow.dog (2648)
snow.dog Creative Commons License 2023.01.09 0 0 2648

Nem az a probléma, hogy működő oldalon nem tudok belépni, hanem magának az oldalnak a működése van felfüggesztve (a domain nevet szándékosan eltávolítottam): http://xxxx.xxxx.hu/cgi-sys/suspendedpage.cgi

Előzmény: GSdriver (2647)
GSdriver Creative Commons License 2023.01.07 0 0 2647

Igen, azt írják, hogy ha bizonyos ideig nem posztolsz semmit, akkor felfüggesztik a fiókodat. Lehet, h újra kell regelj ... :(

Előzmény: snow.dog (2646)
snow.dog Creative Commons License 2023.01.07 0 0 2646

A szokásos térképletöltő helyen nekem ezt írja: This Account has been suspended.

sbojan Creative Commons License 2023.01.01 0 0 2645

Szuper! :-)

Előzmény: GSdriver (2644)
GSdriver Creative Commons License 2022.12.31 0 0 2644

Rendben felment a szokásos módon :)

Előzmény: sbojan (2643)
sbojan Creative Commons License 2022.12.31 0 0 2643

Nem'tom. :-)

Karácsony óta nem mentem a kocsival, a térképeket meg csak járó motorral lehet (vagyis ajánlott) frissíteni, ugye...

Előzmény: GSdriver (2642)
GSdriver Creative Commons License 2022.12.31 0 0 2642

Szuper, köszi a figyelmeztetést. BÚÉK! A régi ugye működik?

Előzmény: sbojan (2641)
sbojan Creative Commons License 2022.12.31 0 0 2641

Van PSA link a 119-es verziójú térképekhez - ha valakit esetleg érdekel.
(Csak térképek, a kódgeneráló nincs benne.)

Dietrich123 Creative Commons License 2022.12.30 0 0 2640

Szia. Nekem tavasszal oldotta meg a tartály nyomás hibát egy fiatal srác Kübekházan . 116 ezerért , meg is lehetett várni. Kb 2 óra a javítás. Elmondása szerint az adblue minőség szenzor döglik be. Javítás után normálisan működik, eszi az ad blue t ahogy kell. Ahogy látom a honlapján már 150 e a javitas

 https://www.botikauto.hu/

Előzmény: StarMate (2635)
gregcomrade Creative Commons License 2022.12.29 0 0 2639

Biztos kiírnám! Kamu környezetvédelem, önszivatás...

Rumcice Creative Commons License 2022.12.28 0 0 2638

Szép jövő elé nézünk...

Előzmény: StarMate (2637)
StarMate Creative Commons License 2022.12.27 0 0 2637

Nem csak a PSA-ra jellemző, amíg ott voltam (3óra) egy Skoda és egy VW is a műtőasztalra került AdBlue tartály cserével, sőt egy Mercedes is arra várt.

Előzmény: Rumcice (2636)
Rumcice Creative Commons License 2022.12.27 0 0 2636

Döbbenet, hogy a Pug/Citroen diesel Adblue rendszerek mennyire gyorsan tönkremennek, az áruk meg... nem is értem, hogy kerülhet ennyibe, főleg, ha csak ennyit bír.

Előzmény: StarMate (2635)
StarMate Creative Commons License 2022.12.27 0 0 2635

Sziasztok!

 

December 16-án ismét előjött a UREA: Emissions control fault hiba, SERVICE lámpával kombinálva (soha nem volt kiürülve a tartály, mindig 40-90%-os volt a töltöttsége, utoljára november 22-én volt szervizben, akkor töltöttek bele folyadékot, akkor minden rendben volt az autóval). A 2400km megtehető út – ami a leállásig még megtehető - gyorsan fogyott és már csak 800km-t engedett az autó 21-én, amikor felgyorsultak az események.

 

Hibakód kiolvasás eredménye: P20E8

Szerviz, nyomásmérés: Alacsony nyomás az AdBlue rendszerben, mérés eredménye: 4bar> nyomás és 0mg/coup befecskendezési mennyiség  (mint megtudtam 4bar nyomás alatt nem értékeli a rendszer, tehát mind 0, a normáli működési tartomány: 5-6bar befecskendezési nyomás 35‑40mg/coup befecskendezési mennyiség mellett)

28hónap és 50ezer km után ismét az AdBlue tartály szivattyúja adta meg magát!!! A gari 24hónap!!!

 

A szerviz 360ezer Forintot mondott a tartályra + munkadíj + ÁFA!

Ez egy picit soknak tűnt, ezért elkezdtem más megoldások után nézni.

 

Az idő szűkös volt, mert 23-án már hosszabb útra kellett mennünk, tehát extra gyors megoldás kellett.

Az AdBlue rendszer kiiktatása, vagy emulátor beszerelése szóba sem jöhetett, ezért az ilyen jellegű felajánlásokat ugyan megnéztem/meghallgattam, de nekem ezek nem vállalható megoldások!

 

A „Beszerző” 250ezer Forintért tudott volna új tartályt, de nem tudta volna másnapra leszállítani, ezért tovább kutakodtam.

 

A neten találtam egy szervizt Székesfehérváron, ahol ~160-180ezer Forintért végleges megoldást találtak ki a szivattyú-meghibásodás kiküszöbölésére (nem kiiktatni a rendszerből és nem emulátorral helyettesíteni) legalábbis telefonon ezt az infot kaptam, viszont sok munkájuk van, januárban tudták volna megcsinálni és a művelet 2-4 napot vesz igénybe, ezért erről is lemondtam.

 

Ismét keresgélés a neten, ahol egy győri céget találtam, ahol szintén tartályfelújításokkal foglalkoznak, telefon, árajánlatkérés, melynek eredménye: a tartály ára 200ezer Forint, postázzák, beszerelem és kész. Ez sem volt elég gyors, és aknám sincs, ahol elvégezhetném a szerelést normális körülmények között, pedig azt mondták, hogy négy csavar és két csatlakozó az egész és kész, az autó központi egysége pedig, amint érzékeli a normális értékeket a rendszerben visszaáll a hiba előtti üzemre.

 

Újra a net előtt keresgéltem, amikor találtam egy új tartályt 160ezer Forintért, a szépséghibája csak az volt, hogy a tankolónyílás melletti AdBlue betöltőnyílásos típushoz tartozott, de az eladó azt mondta, hogy szerelte már be olyan típusba is, mint az enyém, csak a két plusz csövön fent kell hagyni a dugót. Sőt, amit még mondott az eladó, hogy ha a vezérlődobozt szerelem át a tartályomra, akkor is működik – mivel mindegyik PSA AdBlue tartály egyforma vezérlőt/szivattyút kap, tehát kompatibilisek! Ezt a verziót egyelőre félretettem – de elgondolkodom rajta, mert nem sikerült megerősíttetenem egy ismerős szerelővel ezt a megoldást, de még utánajárok, hogy tényleg működhet‑e, mert ez már egy új vezérléssel és másfajta szivattyúval van szerelve, mint a 2021 előttiek.

 

Vissza a nethez!

Találtam egy céget Debrecenben, ahol szintén tartályt cserélnek. Gyorsan telefonáltam, felvették, a szakember épp dolgozott, de később visszahívtak: a tartálycsere ára 120ezer Forint +ÁFA. Időpontot egyeztettem és szerencsém volt, mert 22-én reggel 8órakor már ott is voltam (Budapestről 2,5óra kényelmesen).

A tartály cseréje és a szoftveres modulálás és ellenőrzés 3óra (egy használt, de felújított tartályra cserélték le a fentlévőt). Ezek után az ellenőrzésnél a mérés eredménye: 5,76bar nyomást tud a szivattyú és 38,2mg/coup a befecskendezett anyag mennyisége – tökéletes 😊.

 

1év garanciát kaptam a tartályra, illetve a szivattyúra/vezérlésre + egy jól felszerelt műhellyel, jó szakemberekkel ismerkedtem meg, igaz elég távol tőlem.

 

 

liszi702 Creative Commons License 2022.10.26 0 0 2634

Arra küldtem, ami az adatlapodon meg van adva. :) De már okés, kaptam választ. Már csak azt nem tudom, hogy fogom kivitelezni az ott leírtakat. :)))

Előzmény: StarMate (2631)
Rumcice Creative Commons License 2022.10.23 -1 0 2633

Azért arra vigyázni kell, hogy szerintem tudatni kell az autóval diaggal, hogy AGM vagy EFB aksi van benne, mert előbbinek magasabb töltőfeszültség kell.

Előzmény: StarMate (2632)
StarMate Creative Commons License 2022.10.23 0 0 2632

Szia!

 

Nekem Peugeot-Citroen L3D AGM 70Ah/760A(EN) 12V (7105393) akkumulátor van benne, a Stop/Start rendszerűhöz az AGMet ajánlotta a szerelőm.

 

A különböző akkumulátorgyártók más-más jellemzőt emelnek ki az AGM és az EFB forgalmazására, népszerűsítésére:

pl. a Banner (nem reklám!!!):

AGM-akkumulátor

AGM = Absorbent Glass Mat, azaz abszorbens üvegpaplan: az üvegpaplan felszívja és így megköti a savat

Running Bull AGM: Indító- és fedélzeti hálózati akkumulátor a legnagyobb energiaigényű és fékenergia-visszanyeréses start/stop rendszerű járművekhez

közép- és felső kategóriás járművektől a luxus osztályig

akár 360 000 motorindítás

Running Bull BackUp: kiegészítő akkumulátor (tartalék) start/stop rendszerű járművekhez, ill. a legnagyobb energiaigényű és fékenergia-visszanyeréses elektromos autókhoz

Az AGM technológiát elsősorban a legnagyobb energiaigényű és fékenergia-visszanyeréses start/stop rendszereknél alkalmazzák. Főleg a közép- és felső kategóriás, de a luxus osztályú járműveknél is optimális megoldásnak bizonyul a Running Bull AGM akkumulátor. Az AGM (Absorbent Glass Mat, abszorbens üvegpaplan) akkumulátor rekombinációs akkumulátor.

 

EFB-akkumulátor

EFB = Enhanced Flooded Battery, azaz továbbfejlesztett elárasztott akkumulátor: a folyékony elektrolitot tartalmazó, ciklikus terheléssel szemben ellenálló indítóakkumulátor

Running Bull EFB: indító- és fedélzeti hálózati akkumulátor a nagy energiaigényű és egyszerűbb start/stop rendszerrel felszerelt járművekhez, ill. egyre gyakrabban használják az elektromos autók tartalékakkumulátoraként

kisautóktól a felső középkategóriáig

akár 270 000 motorindítás

Az EFB technológiát elsősorban egyszerűbb start/stop rendszerek és általában nagy energiaigényű járművek esetében használják. Főleg a kisautóknál, de akár egészen a felső középkategóriás járműveknél is optimális megoldásnak bizonyul a Running Bull EFB akkumulátor.

 

Hivatkozás innen másolva:

https://www.bannerbatterien.com/hu/AKKU-TUD%C3%81SB%C3%81ZIS/17-A-k%C3%BCl%C3%B6nbs%C3%A9g-az-AGM-%C3%A9s-az-EFB-akkumul%C3%A1tor-k%C3%B6z%C3%B6tt

 

Előzmény: lantoszoltan (2629)
StarMate Creative Commons License 2022.10.23 0 0 2631

Nem kaptam emailt, a Spam mappát is megnéztem, de semmi

Előzmény: liszi702 (2630)
liszi702 Creative Commons License 2022.10.22 0 0 2630

Küldtem ímélt 2 napja. Köszi!

Előzmény: StarMate (2626)
lantoszoltan Creative Commons License 2022.10.21 0 0 2629

az akksi 6és fél éves,gyári még.

EFB akksi is jó vagy csak AGM?

a Varta akksikereső mindkettőt írja hozzá.

Előzmény: StarMate (2628)
StarMate Creative Commons License 2022.10.21 0 0 2628

Szia!

 

Első körben feltölteném az akkut (legalább egy éjszaka rajta hagynám a töltőn), mert feltehetően az akku van nagyon lemerülve, pláne, ha 4-5, vagy több éves a két hét alatt elég sok töltést el tud veszíteni.

Ha az akku nem veszi fel a töltést, vagy még a töltés után is megjelenik a hibaüzi, akkor méresd meg az akksit egy szaküzletben, vagy szervizben, ott megmondják, hogy cserélni kell-e, vagy sem.

Illetve a rosszabbik verzió: ha az akkumulátor tetején található áramellátás-kezelő és védelmi egység hibásodott meg, ez viszont szerviz és csere!

Előzmény: lantoszoltan (2627)
lantoszoltan Creative Commons License 2022.10.20 0 0 2627

Sziasztok!1.6 bluehdi 2016,230ezer km.

electrical circuit fault ezt írta ki kb. 2 hét állás után indításkor.

ma ment 400km.-t,de még mindig írja.

akksicsere?

Köszönöm az ötleteket.


StarMate Creative Commons License 2022.10.19 0 0 2626

Szia!

Küldj egy emailt és válaszban küldöm.

Előzmény: liszi702 (2625)
liszi702 Creative Commons License 2022.10.16 0 0 2625

Honnan vetted a térképet, és mennyi volt?

Itt 99 euro amiben van magyar, de az nagyon sok:
Navigation Map Updates | Citroën C4 Picasso 2012 | eMyWay | HERE

Előzmény: StarMate (2623)
StarMate Creative Commons License 2022.10.16 0 0 2624

+

Nekem is kopogó/morgó, néha ropogó-pattogó hangot adott ki az autó eleje, főleg a jobb oldalon és elsősorban kanyarokban, körforgalomban lehetett hallani/érezni, amúgy nem húzott semerre, rendesen mozgott az autó + a kormány eltekerésénél koppanó, reccsenő hang hallatszott és érződött.

230+ezer km van benne és sokszor nagy sebességgel kapok el kátyúkat esőben, vizes utakon (mint tudjuk a magyar utak minősége sem a legjobb, főleg a padka felöli oldalon).

 

Szerviz, átvizsgálás, és egy rakás alkatrész cseréje:

Első lengéscsillapítók

Féltengelyek

Toronycsapágyak

1 motor tartó gumibak?

Kormányösszekötő rudazat, vagy mi a fene, mert nem tudom elolvasni és még vmik (a kerekek és a kormánymű közötti vasak)

Szilentek?

+ 4féktárcsa és fékbetétek cseréje, mert fékezéskor rázott a kormány.

 

Most ismét simán suhan a Citrom ?)

 

++

Szélvédőcsere, mert az M7esen a szembe jövő sávból kaptam egy kavicsot, ami megrepesztette a szélvédőt a szenzorszigettől a jobb széléig :(

 

 

Nem így képzeltem el a nyár végét, de ez jött össze!

 

 

StarMate Creative Commons License 2022.10.16 0 0 2623

Sziasztok!

 

Feltettem az új térképet, bár érdekes az alábbi - nem baj, hogy tavalyi, legalább van:

Map Label:UHD6E2P01190REU

PRODUCT:Unique_DB6

Year-Quarter:2021-Q4

VER:Q4_21_119.0
SUBVER:1.1.31

2016 Creative Commons License 2022.09.26 0 0 2622

Az lenne az axiálnak is nevezett valami? Mintha az is felmerült volna.

Előzmény: liszi702 (2621)
liszi702 Creative Commons License 2022.09.26 0 0 2621

Köszönöm a választ! Közben értekeztem egy fórumtársunkkal, aki hasonló futómű-koppanást tapasztalt, és több nekifutással sem sikerült megszüntetni a hiba okát. Végül megoldódott, nála a 2 belső féltengely csinálta. Csere után megszűnt.

Előzmény: 2016 (2620)
2016 Creative Commons License 2022.09.25 0 0 2620

Nekem nem oldódott meg ismételt átvizsgálás után sem. Vizsgán sem derült ki, a jelenség sem. Az egyik szerelő kormányműre gyanakszik, szerintem akár a lengéscsillapító is lehet. A toronycsapágy állítólag nem így jelentkezik. Én viszonylag sűrün, 10.000-ként hordom olajcserére , ez kb 2-2½ havonta jön össze, mindig megnézem a futóművet is, egyszer kiderül majd.

Előzmény: liszi702 (2619)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!