Az új VW konszern által használt automatizált DSG 6, DSG 7 sebességes váltók a használat során megmutatták hogy minél bonyolultabb valami, annál könnyebben el is romlik.
Kézi-kézi :) van benne, fullra felhúzom, talán még egy kattanást tudna, de akkor már tényleg atombevan' húzva... (hogy már azt nehéz kiengedni) bár inkább azzal legyen akkor a matek.
Nem sokat mozdul amúgy az autó, tehát nem centiket gurul, "csak" pont annyit hogy megfeszüljön a váltó.
adott egy Vw 6os dsg-vel, (valós 54e km) amivel most lejtős- meredek utcába kell parkolnom.
Mennyire normális jelenség, hogy konkrétan P-ből kihúzásnál ránt egyet a váltó, volt hogy eleve nehezen jött ki már P-ből, de olyan is volt hogy simán/simábban kijött, de akkor is rántott egyet.
Természetesen előbb kézi aztán P-be, de egy minimálisat érezni hogy bemozdul az autó, hallom is ahogy kattan a retesz. Nem kizárt hogy a kéziféknél kicsit több a holtjáték, de ettől függetlenül nem "csak" szorulnia kéne ilyenkor mikor P-ből kiveszem ? Normálisan hogy ránt-kattan is ?
Azért kérdezném, mert lassan itt a garancia vége, voltam szervizben, nem találtak semmit, hibakód nincs, mondjuk ezt a jelenséget leszámítva valóban semmi hibajelenség, az olajat mondták hogy majd 60nál dobni kell, illetve a hosszú hétvége után ránéznek a kézire.
Ott tart a folyamat, hogy 3. hete áll az autó egy Pappas Márkaszervízben, kicserélték a teljes váltót, kuplungot, lendkereket, csapágyakat. Ígéretünk szerint az újratanítás után, jövőhéten elhozhatom az autót.
Sziasztok, olyan kérdésben kérném segítségeteket, van egy vw6golf 7sebesseges DSG elindulásnál 2ből nem akar felfele váltani, a motor leállítása után, ujragyujtom és akkor megy rendesen . A kuplung most lett cserélve, a mechatronika felújítva, köszi a segítséget 🙏😊
2015 -ös Kia Cee'd 1.6 CRDi 7 sebességes DCT (nem DSG, de hátha tudok segíteni) automata váltós autónál, amikor kettesbe kerül a váltó (pl. egy lassítás után) és a fékről a gázpedálra teszem a lábam, egy ütődest hallani a a váltónál. Ez az ütődés van, hogy erősebb, van, hogy gyengébb. A többi sebességnél nem tapasztaltam ezt a jelenséget.
2e km -rel ezelőtt volt benne teljes duplakuplung és lendkerék cserélve.
Néha az is előfordul, hogy hasonlóan kis sebességnél nem vált az autó, hanem erős, reszelő hangot ad előlről. Ilyenkor fék és újra gáz megoldja a problémát. A hang olyan, mint manuális váltóknál amikor nem nyomjuk le kellően a kuplungot és úgy akarnánk váltani.
Mi lehet ennek az oka?
Azt mondták a szervízben, hogy mivel új a kuplung még be kell kopnia. Ez valós? Elég zavaró, amikor fékezés utáni gázt adnék és az autó reszelő hangot ad és nem indul el...
Háát .. lehet, hogy csúszik a kuplung. Ennyi km-nél ez elég gáz. Cégesen egy 2011-es Alhambrát használok, 340e km-nél járunk, még nem lett hozzányúlva a kuplunghoz
Sziasztok. Orulok, hogy ratalaltam a forumra. Egy 2012 2.0l diesel DSG VW Sharantn hasznalok 190e km. Alacsonyabb fordulaton 1. es 2. sebessegben valamint hatramenetben a valto nagyon bizonytalan. Mintha csuszna a kuplung, nem folyamatos a nyomatek. Viszont ha ralepek a gazra akkor gond nelkul gyorsul. Tapasztalt mar valaki hassonlot?
Golf 3 az még nem DSG - ettől függetlenül érdemes lehet csekkolni, amit a kolléga javasol, mert ez a viselkedés valóban hasonlít a Sport (S) állásra (mármint, ha a te autód váltója rendelkezik ilyen opcióval).
Változó, mert ha nagyon lassan indulok akkor 2400-nál vált, de ha normális tempóban, akkor 2800-3000-nél. Hidegen tökéletesen működik, de ahogy bemelegszik előjönnek a tünetek. Szerelő után még vagy 3 hétig csinálta ezt, aztán magától elmúlt. Most több hónappal később előjött. Ráadásul úgy, hogy reggel befelé jól működött, hazafelé már ismét produkálta. A 3-ast, 4-est jól váltja.
Golf3 automata váltónál mitől lehet az hogy üzem elegen eljezdi kihúzatni az 1-est,2-est? Autonatáa nem talált semmit. Mondta használjam és meglátjuk. El is múlt 3 hét után. Ma újra előjött hazafelé. Az elmúlt 3 hónapban jó volt, mindennap használtam. Lehet köze a hatalmas esőhöz? Lehet vmi kábel, vagy szabályozó gonoszkodik?
Először is meg szeretném köszönni a hozzászólást,illetve hogy vettétek a fáradságot a válasz adásra.Természetesen az autó volt nagy szervizbe (Márka szervizbe) ahol átnézték,és jeleztem ezt az észrevételemet.Javasoltak egy motor diagnosztikát augusztus végére van is időpont.Amit igénybe fogok venni.
UI: Sajnos nem értek az autókhoz,azért is próbáltam egy kis segítséget kérni.
(Sajnos beleestem abba a hibába,hogy csak használom az autókat,de hajlamos vagyok elsiklani a problémák fölött.)
Sziasztok!Szeretnék egy kis segítségeget kérni.Van egy 2010 es 1.8 tsi Skoda Octáviám. Jellemzően a téli hónapokban ha a hőmérséklet 10 fok alá esik, (Magasabb hőmérsékletnél nem fordult még elő)az indulás után pár perc múlva el kezd villogni a sebesség fokozat jelzése,és a motor hiba jelzés a váltó azon a sebességi fokozaton marad,és nagyon nehezen vált tovább,amit csak magasabb fordulaton hajtja végre.És közben akadozik a menet teljesítmény is. Ilyenkor félre szoktam állni,és újra indítani. Valahol olvastam hogy ez konstrukciós hiba a 2008-2012 évjáratoknál,és hogy a turbónak is köze van hozzá.Ezt egy Angol oldalon olvastam,és sajnos azóta nem találom a cikket. Ha esetleg valakinek van illetve volt hasonló problémája,és sikerült orvosolnia,kérem ossza meg velem,mert elég bosszantó dolog tud lenni. Nagyon Szépen köszönöm előre is!