nemrég váltam Kuga tulajdonossá-tetszik, de csak kb5300 km-t vezettem ...diesel 160 le, automata váltós....mazdáról váltottam
szeretném TAPASZTALT-HOZZÁÉRTŐK véleményét is hallami
2015, 2000 köbcenti, dízel, automata, összkerék. Az a nagy kiugrás lefelé egy hosszú hétvége Békéscsabán, végig tartva a megengedettet. (Sík terep, viszont végig ment a klíma.)
típusra, motorra, váltóra ugyanott vagyunk. Most tartok 2800 kmnél 3 hónap alatt.
Talán 2-3szor volt hasonló élményem, és mindig odavezettem vissza hogy nagyon kis fordulaton vagyok, és onnan kell feltornásznia magát a motornak. Mindig a reggeli hidegindítás után kb a 3 kigyorsításnál (amikor még óvatosabb vagyok)
Utóbbi időben nem tapasztaltam, de majd még figyelem! illetve egy fokkal kevésbé vagyok óvatos vele...(de még mindig nagyon kímélve van :-) )
A hozzáértők szerint ezek jelentik, hogy nem jó a kettős tömegű lendkerekem.
nehézkesebbé válik a váltás
lassan elkezd zajosodni a váltás
alapjárati zajok
alapjárati remegés
hideg induláskori zaj és „nyögések”
leállításkor remegés és csörömpölő zaj
az autó beindítása közbeni fulladás, valami lefogja a motort, akkor baj van vagy lesz.
Nem mondom, hogy nálad is ez a tuti, de:
Mivel az autód, garanciális, így a legkézenfekvőbb, hogy vidd el a szervizbe, és mutasd meg nekik, én biztosan ezt tenném. Mert ha valóban a kettős tömegűvel van baj, akkor előbb-utóbb a kuplungodnak is annyi lesz(együtt is szokták cserélni, ha a kettős tömegűt cserélik). Ha pediglen történetesen kibírja így a gari végéig, akkor utána húzós(anyagilag) beavatkozás lesz.
A másik, amit szerintem nem tesz jót a motornak, az a túl kicsi, vagy túl nagy fordulaton történő használat( a sebesség nem lényeg). Szerintem, de majd a hozzáértőbbek kiigazítanak, a te általad leírtak is azt mutatják nekem, hogy egy kicsit óvatosan kezeled a gázpedált, mintha tojást tettél volna alá. Félre értés ne essék, nem vagyok én sem egy fittipaldi, ráadásul nem vagyok "szagértője" sem a témának, csak egyszerűen leírtam egy fórumon, az általam gondolt dolgokat. Igaz dízeleknél mondták mindig azt, mert ugye valamikor csak nekik volt DMF a kocsiban, hogy az 1000-1200-as fordulatot kerüljék, a tempó igazából lényegtelen, a fordulaton van a hangsúly. Tudom a miénk benzines, de mivel az én autómban még sosem tapasztaltam az általad leírt hibajelenséget, a tanácsom az, hogy irány a szakszerviz. Mert én is a kettős tömegűre, vagy a kuplungra, vagy a váltóra gyanakodnék. A gumit én kizárnám, mert az akkor mondjuk autópályás tempónál már rázna, mint a nagyfeszültség.
Persze, ha valami konkrétumok kiderülnek majd, akkor szívesen vennénk, ha itt is jeleznéd, hogy mi volt a valós oka a hibajelenségnek. Előre is köszönjük!
Nem vagyok mai gyerek. sokféle autóm volt már, félmillió km. -t biztosan levezettem.
Most Ford Kuga 1,5 ecoboost kézi váltós, benzinest vettem , újonnan. 2019 évjárat. Most van benne 3000 km.
Első turbós autóm így nincs összehasonlítási alapom.
Az első pillanattól kezdve - nem sietős felkapcsolások után, elérve a 40 - 45 km sebességet, mondjuk már kettesben van, vagy éppen akár hármasban - enyhe hangtalan remegést érzek a kocsiban. A jobb lábamnál érezni a legjobban. Sem kisebb se nagyobb tempónál már nem csinálja. Laikus észre sem venné. A fordulatszám ilyenkor 1200 fordulat lehet kb. Ez a remegés zajjal nem jár.
A futás tökéletes,sehova nem húz, nem rázkódik semmi, zajtalan s a kormány semmilyen tempónál nem üt. Az enyhe, alulról érezhető rázkódás kizárólag a - csak a leírt tempónál/fordulatszámnál ? - tükörsima úton is érzékelhető és nyugodt gyorsítás mellett kb. 3 - 4 másodpercig tart. Azt figyeltem meg, ha erőteljesebben gyorsítok akkor nem érződik. Nagy tempónál álom a futómű. Kínomban mind a 4 kereket centíroztattam de 40 és 45km/h között ez a gyenge és átmeneti remegés megmaradt. Mintha a motor/váltó felfüggesztés gumija rázkódna? Mintha egy tengely nem lenne kiegyensúlyozva és üt bizonyos fordulaton vagy ilyesmi érzés. Maga a gumi lehet selejt? Akkor viszont más sebességnél is érezném. Vagy a benzines turbós motorok ilyenek, esetleg okozhatja természetes módon maga a kettős tömegű lendkerék is? Ez lehet természetes is ?
mennyire szoktad hajtani az autót, vagy mennyire vagy hamar felváltós típus? Utóbbinál folytószelepház ban beragadhat a korom, ami miatt nyitás-záráskor megragadhat, ami okozhat ilyen tünetet.
ugyan nem ez a márka, de hasonló történt velem. Lámpánál fel-fel pörgött.
Nem tudom mit várok a szoftverfrissítéstől. Talán azt, hogy nem játszik random az alapjárattal, nem tudom. Nem vagyok egy autoguru, ezért nem fogok találgatni. Elvittem márkaszervízbe az autót és csupán egy kérdést tettem fel a frissítéssel kapcsolatban, de lehet nem is motorvezérlő okozza ezt a hibát.
Más készülékek esetében korábbi hibás működés újraszoftverezés után normálisan működnek. Olykor elég csak egy memória törlés után újratelepíteni a korábbi installációt (üzemelési tapasztalat).
Nem volt sem klíma, sem pedig bármilyen más fogyasztó használatban, ami okozta volna és mivel már nem az első alkalommal tapasztaltam ezt, ezért fordultam a szervízhez.
Mondjuk az enyém 8.6-ot fogyaszt átlagban, de az első utam (Olaszországba volt, tényleg csak 2-3 ezer volt benne akkor) 7.6 volt, azóta nem csökkent, hanem nőt.
A megnövekedett alapjárati fogyasztást nem okozhatja az éppen bekapcsoló klíma? Régi Mondeomnál tapasztaltam ehhez hasonló jelenséget. Más hangja lett a motornak, és – valóban - volt benne egy kis rezonancia. Itt ugye digit klíma van, ami akkor kapcsol, ha a beállított érték megkívánja. Lehet, hogy menet közben is kapcsol, csak azt nem vesszük észre, mert menetzaj, forgalom, stb. Persze ez az okoskodás csak akkor igaz, ha a klíma be van kapcsolva. Ám ha ezek a tünetek kikapcsolt klíma esetén is fennállnak, akkor nincs ötletem.
A frissítésre adott szervizes válasz pedig szerintem egy kapitális ostobaság. Jól is néznénk ki, ha pl a Microsoft azt mondaná, hogy addig nem lehet operációs rendszert frissíteni a PC-n, amíg a készülék garanciális. Épp azért végzi ezt a MÁRKASZERVÍZ, hogy ne vesszen el a gari. Szóval ezt alaposan körbe kellene járni, mert nekem szó nélkül megcsinálták. Legalábbis azt mondták. :O)
A szervizkönyvben régen találtam egy olyan mondatot, aminek az a lényege, hogy ha tulaj nem jut
dűlőre a szervízzel, akkor hívja a Ford helpdesk-et. Végső esetben .... .
Elmondom a problémát: Időnként mondjuk piros lámpánál mikor megállok, megemelkedik az alapjárat és beremeg az autó (ilyenkor a 0,7-0,9-ről 2,4-2,5-re felugrik a pillanatnyi fogyasztás). Gázadásra különösebben nem reagál, ugyanúgy visszaáll a magasabb fordulatra. Következő lámpánál már nem csinálja. Fogyasztást nem tudom 9 liter alá vinni (2018 év végi az autó 1,5 benzines, manuális, nem összkerekes). Jó tudom nagy autó és nehéz is, meg biztos rosszul nyomom a gázpedált, de akkor a márkatársak...
Rákérdeztem a motorvezérlő szoftverfrissítésre. - Azt garanciális autónál nem lehet csinálni, mert elvész a garancia (márkaszervíz).
Jövő hétre kaptam időpontot, amikor is ráteszik gépre és megnézik, hogy mi lehet vele. Kíváncsi vagyok mit fognak mondani.
Nyugodj meg. Én sem találok benne semmi sértőt. Ez nem politikai fórum, hogy sértegessük egymást. Ide az információszerzés és a segíteni akarás miatt jönnek az emberek.
A downgrade-del kapcsolatban valószínű, hogy igazad van. Én azt hasra ütésre írtam. Ismét egy ok, amiért bocsánatot kérek. (amúgy számomra nem okoz lelki törést, ha bocsánatot kell kérnem a tévedésemért. Nem tudhat mindenki mindent)
Viszont a második mondatoddal kapcsolatban – ha nem is vitatkoznék, mert nincs értelme, de – megjegyzem, hogy a 23 éves korom óta csiszolódó vezetési stílusom, és szokásaim nem változnak meg 45-50 perc alatt attól, hogy egy szervizben várok az autó elkészültére. Az autót képességeim és lehetőségeim szerint a legjobb tudásom alapján bejárattam, ám az első pillanattól kezdve a fogyasztás magas volt. Egyetlen beszédes adat, amit néhány bejegyzéssel korábban már leírtam: Üzem-meleg, járó motorú, álló helyzetben levő autó pillanatnyi fogyasztása 1 L/óra. Ez márc. 16 óta 0,7 L/óra. Akkor csak-csak történt valami, hiszem állni ugyan úgy kell friss jogsival is, és régebbivel is, valamint új autóval is, és a 20 éves Mondeoval is.
Nyilván nem a SYNC frissítést csinálták meg, csupán nem a megfelelő képet csatoltam be. Ezért írtam, hogy „bosszantó és sajnálom”. Mármint a figyelmetlenségemet. Ebből az is következik, hogy az ECU friss verziószámáról nincs információm. Csupán kénytelen vagyok elhinni, hogy megcsinálták. És valóban, a rendszerek frissítéséhez történő hozzáféréshez nincsenek jogosultságaim, viszont azért, hogy legyen, nem fogok fizetni.
> ha a sync frissítésétől javult a fogyasztás értéke, ….
Ezt én nem mondtam. Én azt mondtam, hogy téves képet csatoltam be, ami valóban a SYNC verziószámát tartalmazza.
És miért csodálkozom? Először azért csodálkoztam, mert a majdnem 10 L-es fogyasztás az automata-váltós konstrukcióhoz van társítva a reklámanyagokban, az enyém pedig manuális váltóval szerelt. Másodszor azért csodálkoztam, mert csípőből le akarták söpörni a problémát. Harmadszor pedig azért csodálkoztam, mert nem gondoltam volna, hogy mindezek után mégis sikerül csökkenteni a fogyasztást.
Most viszont úgy gondolom, hogy lépjünk túl ezen a kérdésen. Aki akar, menjen be a szervizbe, és kérdezzen rá a frissítésre. Ez a szervizlátogatás meghozta számomra a kívánt eredményt. Az pedig, hogy mindezt megemlítettem Nektek, lehet tekinteni segítőkészségnek is (mint ahogy sok egyéb dolgot ezen a fórumon). És ez független a – tévesen - becsatolt képtől.
Az már a zárójeles megjegyzésem, hogy ha a frissítés után nincs valaki megelégedve a menettulajdonságokkal, akkor vissza kell rakatni a régit, mert az sem tart tovább, mint az új telepítése. És ugyanúgy ingyenes.
Nézd, én nem mértem sem előtte, sem utána. Az én vezetési szokásaim mellett nem tapasztalok csökkenést. Igaz ugyan, hogy lassan 60 leszek, de nem vezetek nagypapásan. Szeretem, ha megvan az erő, a gyorsulás. Eddig is megvolt, most sem hiányzik. Szóval szerintem nincs. Legalábbis én nem érzem. Persze ha egy chip-tuning előtt megmérnék, ki tudja, mi derülne ki. Ám én inkább a 7,6-os fogyasztás mellett teszem le a voksomat. Számomra így sokkal szerethetőbb a Kuga.
Igen, valóban igazad van. Ez egyik sem a verziószám. Felületesen olvastam végig, és azt hittem, hogy a System updates a megoldás kulcsa. Ma reggel végignéztem ismét, de nem találtam erre utaló adatot. Bosszantó, és sajnálom.
Viszont a tény az tény marad. Valami történt, ami 2 l-es fogyasztáscsökkenést eredményezett.
Nos, mivel a magas fogyasztásra nem volt ötlet (és ezekben a motorokban már nincs semmi, amit „piszkálással” módosítani lehetne), a SW frissítést a szerviz ajánlotta fel. Ám a munkafelvevő nem tudta, hogy van-e új update, avagy nincs. Ez a műhelyben lett egyértelmű. Én azt mondtam, hogy nincs frissítés, akkor is töröljék le a régit, és ugyanazt tegyék vissza. Céges tapasztalat, hogy ez a megoldás csodákra képes. Na, lényeg, hogy volt frissítés, és most minden O.K.
Szóval szerintem nyugodtan kérd. Meglepődnék, ha nem teljesítenék a kérést.
A frissítés után ezek a verziószámok vannak nálam:
A hét folyamán sor került a magas fogyasztás miatti szervizlátogatásra. Alapállás volt a munkafelvevő részéről az „ez egy ilyen típus”, „kicsi motor-nehéz vas”, „ha nem nyomom, nem is megy – ha nyomom, akkor fogyaszt” jellegű gondolatok. Nem volt elutasító, de nem biztatott semmivel. Na, lényeg, hogy megnézték, van-e új SW-update az ECU-ra. Hát láss csodát! VOLT. Azóta a fogyasztás az előző 9,5-10 L/100 km helyett 7,6. Értitek? Mínusz 2 liter! Szóval öröm és boldogság!
Ergo ha valakinek okt. 28. előtti a vásárlás, akkor érdemes megpróbálni. Nyilván nem mindenki fogja a 2 litert realizálni, de néhány deci is jól jön.
Más:
rfidel által említett levegő-figyelő ventilátoros szenzor problémára nem jöttek rá. Természetesen ott nem ciripelt, de a következő szerviz alkalmával célirányosan fogok javaslatot tenni ennek a cseréjére.
Más:
Kértem ajánlatot első parkoló-radar utólagos beépítésre. Jó hír, hogy 2-3 óra alatt meg lehet csinálni, rossz hír, hogy egy kicsit borsos az ár. Br. 115 E Ft-ba kerülne. 60-80 km autózást megér, ha valahol olcsóbb lesz.