Aki szeretne segítséget adni az izgulós, szorongós felvételiző gyermekének, ajánlom
a Stresszmentesen felvételizek c. gyermektanfolyamot.
A gyerekek koncentrációt segítő, tanulási képességeket fejlesztő, az agyféltekék összehangolását támogató gyakorlatokat, valamint stresszoldó technikákat tanulnak játékos formában, amivel önmaguknak tudnak segíteni nemcsak a vizsgán és a tanulás során, hanem a hétköznapi életükben egyaránt.
A gyermektanfolyam fő céljai:
a feszültség, az aggodalom, az izgalom azonnali oldásának begyakorlása
a gyerekek felkészítése a nyugodt, magabiztos vizsgázásra
tanulási készségek fejlesztését szolgáló technikák elsajátítása
Számomra már az nagyon szimpatikus volt, amikor a sikeres felvételi után tartott 0. szülői értekezleten az osztályfőnök kérte, hogy küldjünk neki a nyáron a gyermekekről egy jellemzést, "használati utasítást", amely alapján jobban tudja segíteni a kis diákok beilleszkedését.
A három kezdő évfolyamnak volt év elején ismerkedő programja, amin a tanárok is részt vettek. Szerveztek külön diák-szülő-tanár ismerkedős programot is. Az osztály rendszeresen megy programokra, színházba, múlt héten például korcsolyázni vitte őket az osztályfőnök.
A gyermekem nem tanul többet mint az általánosban, kb. naponta fél-egy órát (nagydolgozat előtt többet) és jók a jegyei.
Köszi, ez nagyon jól hangzik! Akárhonnan nézem, ez egy szuper suli!
A honlapot nézegetem már egy ideje, de abból a kisebb közösségek (osztályok) életére nem lehet következtetni, arra csak a személyes beszámoló alkalmas:-)
Gyermekem is a Trefortban kezdett idén. Rögtön a döbbenet, ami az első órákon, a bemutatkozások során derült ki: itt mindenki szeret olvasni?! Az általános iskolában ez különlegességnek számított.
A felsőbb évesek készségesek az ifjabbakkal, információkkal segítik őket, mindenkivel könnyű megtalálni a hangot, összekovácsoló erő "trefortosnak" lenni. Rengeteg szakkör, sportkör áll rendelkezésre, hogy mindenki megtalálja az érdeklődésének megfelelő elfoglaltságokat és irányítottan is keveredhessenek a különböző osztályok, évfolyamok. A légkör befogadó és elfogadó, jó ide járni. Számunkra óriási a kontraszt az általános iskola merev és széthúzásnak is helyt adó szellemiségéhez képest.
Minden nap van tanulnivaló, házi feladat, csakúgy, mint az általános iskolában, a leterheltség mértékét ebből a szempontból hasonlónak látom. A számonkérés alaposabb, részletekbe menőbb, tehát egy-egy dolgozatra elmélyültebben kell felkészülni.
A diákság korosztályi igényeit, sajátosságait messzemenően figyelembe veszi a nevelőtestület. Erre egy példa, hogy a kémiát egy évvel később kezdik el tanulni, mint más iskolákban (és egy évvel tovább is tart), így a gyerekeket fokozatosabban vezetik be a természettudományos képzésbe. A 7. osztályban induló fizika-biológia-földrajz tantárgyakat a 8. osztályban egészíti ki a kémiaoktatás. A foglalkozások jól felszerelt, modern (két éve átadott) természettudományos laboratóriumokban zajlanak.
A tanárok egyéni pedagógiai elképzelései jobban érvényesülnek a máshol tapasztaltakhoz képest, talán az iskola egyetemi háttere is szerepet játszik az önállóságuk előtérbe helyezésében. Például az irodalomórákon a gyermekek számára emészthetőbb olvasmányok (Momo, Harry Potter), egyedi megközelítésben kerülnek kielemzésre. Az erkölcsi kérdéseket irodalmi eszközökkel világítják meg - az erkölcstan nem jelenik meg külön tantárgyként, hanem az irodalomoktatás részét képezi. Ez rendkívül érdekes diskurzusokat eredményez az órákon.
Meglátásaim szerint a Trefort nem egyszerűen iskola, hanem szellemi műhely is.
A trefortos szóbeli felvételi a személyes érdeklődést érintő kérdéseken felül két részből áll: 1. Egy szövegrészletet, történetkezdeményt kap a gyermek, amelyet bizonyos szempontok szerint, de a fantáziáját szabadjára engedve kell folytatnia és kikerekítenie. 2. Egy képet kap a gyermek, amelynek alapján, szintén a fantáziájára hagyatkozva kell történetet kreálnia.
Kedves Felvételizők! Összefoglaló táblázatokat készítettem a budapesti négy-, hat- és nyolcosztályos gimnáziumok felvételi adataiból - a teljesség igénye nélkül. Észrevétel, javítanivaló vagy kiegészítendő információ esetén megjegyzéseket fűzhettek a táblázatelemekhez. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1GsuQqEfdQSXwFJKOL4eQYfTWAtQwkI4iEcLwH4mYnUo
gyermekem ősztől a Trefortba jár, csupa jó tapasztalatunk van. Örömmel megy, gyorsan beilleszkedett, tetszenek neki a tanárok, az órák, a légkör.
Tavaly sok időt töltöttünk a fórumok olvasásával, tapasztalatok gyűjtésével, iskolák látogatásával.
Ha van kérdésetek, szívesen válaszolok. Mi is nagyon örültünk tavaly minden információnak. :)
Káttya,
a radnótis iskolán kívüli eredmények 5%-ba a kiemelkedő versenyeredmények, kerületi, országos tanulmányi versenyeken és/vagy sportban szerzett oklevelek, érmek számítanak.
Az általad írt iskolák - Radnóti, Trefort, Apáczai - mindegyike szimpatikus volt nekünk is, a nyílt napok, beszerzett információk, személyes benyomások alapján.
Van arra vonatkozóan infója valakinek, hogy tavaly hány pont volt a felvételi ponthatár ezekbe a budapesti 6-osztályos gimikben: Városmajori gimi, Toldy, Rákóczi. Illetve aki írat a gyerekével otthon korábbi évek felvételijét, azoknak mik a tapasztalatai? Én eléggé kétségbe vagyok esve, mert a magyar úgy-ahogy megy (70-75%), de a matek iszonyat gyengére sikeredik mindig, annak ellenére, hogy amúgy ötös a gyerekem matekból...
A Trefortban egy term.tud. érdeklődésű gyerek nagyon jó helyen van. A kémia és fizika első, a biológia első két éve csoportbontásban megy laborgyakorlatokkal, barátkozással az adott tárggyal. Néhány éve készültek el a nagyon jól felszerelt term.tud. laborjai. Infoból lehetőség van az utolsó két évben faktot felvenni ami az emeltszintű érettségire felkészít. Addig pedig vannak szakkörök az ilyen érdeklődésű gyerkeknek. Az idén pld. meghirdettek "Arduino", "Drónok programozása" és "Mobil applikácók fejlesztése" szakköröket. (Az én gyerekem is ilyen érdeklődésű, ezért vagyok képben ezzel a területtel, ezért választottuk anno ezt az iskolát. ...és nem csalódtunk.)
Az iskola hangulata, a tanár-diák kapcsolat nagyon jó. Motiválják a gyerekeket, de nincsennek elvárások pld. a versenyzést illetően. A lehetőséget biztosítják és maximálisan támogatják azt aki részt kíván venni versenyeken.
Egyébként a humán, a nyelvi vonal is nagyon erős. Akinek ez a területe az sem fog csalódni.
A Radnótit nem ismerem, az Apáczaiba és a Trefortba felvették a lányomat előző tanévben, a Trefortot választotta. Eddig nagyon tetszik neki, jó közösségbe került.
A Trefortban nagyon kedvesek voltak a felvételin, a szóbelihez akkor legalább 71.5 pont kellett (matematika, magyar írásbeli) + kitűnő bizonyítvány. Az Apáczaiban egy kicsit kevesebb.
A kérdés az, milyen beállítottságú a gyermek? Ha inkább Természettudomány (főleg kémia, biológia), akkor lehet, hogy az Apáczai kell neki.
A lányomat vinném 6 osztályosba. Kábé a Radnóti, Apáczai, esetleg Trefort vonalon gondolkodunk.
Ezekről a sulikról kábé minden érdekel. Felvételi infók, tapasztalatok, na meg a már felvettek lelkesedése...
A Radnótiban van ilyen, hogy "egyéb iskolai és iskolán kívüli eredmények 5%-ban". Nem tudjátok véletlenül, hogy mi számít ide pontosan?
Tudtok olyant, hogy valahol az informatikára fekszenek rá jobban a fővárosi hatosztályosokban? Elsőre nem találtam, pedig még az lehetne érdekes a kis kockafejű szentemnek. :)
én annak idején a gyermeksziget.hu oldalon találtam Lengyel Ági elérhetőségét, vagyis ott adták meg, mert mindenki hozzá járt előkészítőre, akár kicsi volt és suli előtt állt,vagy 6-8 osztályos gimibe ment. Nagyon ügyesen és célirányosan késziti fel a gyerekeket, és szinte mindenkit felvesznek aki az ő keze alól megy felvételizni. Nekem az egyik enyhén autista, és ö is bekerült, simán vette a felvételit. szívből ajánlom, akit éredekel.
Huh, ez így nehéz ügy. Nekem két gyerekem kezdett idén gimnáziumot, az egyik hat- a másik nyolcosztályost. Nem értek hozzá, de laikusként úgy gondolom, egyikbe se adnám az autista gyerekemet. Nem csak az osztálylétszám miatt (ami mindkettejüknél 32 amúgy), hanem mert... nem is tudom, hogy fogalmazzam meg. Nehéz, de nem a tanulnivaló miatt, hanem nagyon önállónak, összeszedettnek kell lenniük. Főleg a hetedikesnek. (A kisebbnél úgy látom, azért még pátyolgatják őket, meg az amúgy egy elég családias iskola.) Eléggé felnőttnek kezelik őket, mindent maguk intéznek, az ebédbefizetéstől kezdve az összes vinnivaló, beszereznivaló az ő felelőssége, nincs üzenőfüzet, mint az átalánosban.
Az osztálylétszám azért érdekes, mert autista és most 9 fős osztályban van. Folyamatosan fejlesztjük 2 éve, hogy menjen a nagyobb közösség, de csak ha biztosnak érzem, akkor fogjuk beadni a jelentkezést.
A tanulása problémamentes, mert fotómemóriája van, de sajnos az édeskevés, ha a beilleszkedés nem megy.
arról nem is beszélve, hogy a nagy osztálylétszám egyáltalán nem jelenti azt, hogy mindig mindenhol harminc vagy harmincplusz fővel zajlik az oktatás, sőt. sok gimiben az órák nagy részén bontott csoportban vannak a gyerekek. rajzon és éneken meg igazán nem zavarják egymást akkor se, ha sokan vannak. :)
Nem tudom, a túl nagy osztálylétszám mit jelent neked, tudtommal midenhol 30 fő körül van. De egy 12 éves már elég nagy, nem kell tutujgatni, nem hiszem, hogy ez bármilyen szempontból túl sok lenne.
(Mi 37-en voltunk a gimiben - igaz, mi 14 évesen kezdtük - nagyon jó osztályunk volt :) )
Esedékes, hogy körbenézzek milyen 6 osztályos gimik vannak, de azt sem tudom hol kezdjem.
Megnéztem pár suli honlapját, de abból nem derül ki számomra, hogy azok milyen iskolák, szeretik-e a gyerekek, jó-e az oktatás, hány fősek az osztályok.
Szeretnénk megpróbálni a továbblépést, de nem mindenáron, ezért két szempontot keresek a jó oktatás és jó légkör mellett: a Délitől ne legyen túl messze, túl sok átszállással és ne legyen túl nagy az osztálylétszám.