Új tulajdonosként köszöntök mindenkit. Magyar nyelvű pdf kézikönyvet keresek, de csak gyanúsat találtam- káros tartalom megjelöléssel (mi lehet az?). Ilyet meg se nyitok. Ki tud sima forrást? Köszönöm.
Tudom és igazad is van, pont ezért szimpatikus ez a kis kocsi. Érdemes figyelni a hahut, néha raknak fel magyar darabokat, egyik nap is elég korrekt áron felraktak 2,2m-ért egy Mo-i darabot és el is vitték másnapra :) Mondjuk mire odajutok, hogy el is tudom adni a jelenlegit és kezdhetem nézegetni őket az még beletelik egy kevés időbe és addig meg felesleges kutatnom, viszont azt leszűrtem, hogy pár éves benzinesekből nem sok jobb alternatíva van a celerionál, legalábbis ebben a nagyjábóli 2,5m Ft-ban.
Én egyértelműen elfogult vagyok a Celerioval kapcsolatban... de két dolgot ne felejts el:
- valaki írta és ott a pont: ilyen kis benzines autót - valszeg - soha az életben nem kapsz már újonnan.
- elszálltak az árak, ezt tudomásul kell venni, ha 2,5M egy használt Celerio, akkor annyiért kell megvenni - ha minden feltétel adott hozzá -, és nem egy ismeretlen 2-3x annyi km-es külföldről behozottat!
(Hol is kapsz te Yarist 2,5 fölött kicsivel: a HAHU-n a legolcsóbb hibrid 2,845M 8 éves, és nem magyarországi??? Ja, sehol!)
Igen elolvastam mindet :) Jó autó ez nem vitás, csak borsos áron használtan. Viszont tény, hogy sokat nem kéne költeni ezekre, amíg egy évekkel régebbi bármi másra meg igen.
Mondjuk azt nem tudom, hogy alkatrész ár az milyen ehhez, sokat nem adtak el belőle, el tudom képzelni, hogy drágább mint az itthon gyártott swiftekre.
Értem, hát én azért saját felhasználásra (a családi SX4 S-cross mellé) használnám, így lenne benne azért havi 1 autópályázás is ahova azért már kívánnék sokszor tempomatot meg egy tartható 130-as tempót. Ezekre meg valóban egy jobban felszerelt swift alkalmasabb lesz.
Nálunk zeller második autó. Azért lett ez, nem a swift, mert mindenképpen újautót akartam, amivel évekig nem kell fogalkozni egyáltalán.
5személy, klíma, ennyi volt az összes elvárás. Az 5személyen sok kisautó elvérzett. Az új swift és társai meg jelentősen drágábbak voltak. És akkor már az egyszerűsége is megtetszett.
Ebben is igazad van, de azért városban a 2004-es 1.4-es Polom be tud nyelni 8-9 litert is keményen, ami azért sok. Igaz, annyit meg valóban nem használom az autót, hogy számítson 1-1 használat során a fogyasztásom. Érdemesebb akkor már swiftet nézni?
Ha száz km-en spórolsz 1.2liter benzint, ami felkerekítve 500 forint, akkor 100ezren spóroltál 500ezer forintot. Négy év alatt.
Miközben gumira, szervízre, fékre mennyit is költ az ember 100ezer km alatt?
Nekünk is celerionk van, szeretem is, tényleg. És a környezet védelme is fontos nekem. De ezt a fogyasztáson rugózást nem értem egyáltalán. Egy 10 litert fogyasztó autóhoz képest nagy a különbség, de az 5 vagy 6 liter az édesmindegy még évi 25ezer km-en is. Évi 10-15ezer km-en meg pláne.
Na ott a pont, erről beszélek. Ennél gazdaságosabb benzines autó nem nagyon létezik és még fiatal is. Nem véletlen a spritmonitor.de fogyasztási adatait is vezeti átlag 4.7l-el ez a kocsi, a hybrid yaris is többet fogyaszt, nem egy tesztben evett bőven 5,5 liter vagy 6 liter felett. Igazából ha találni értelmes áron akkor elgondolkodtató,ha pedig nem akkor a swift az alternatíva, esetleg splash de az még egy 2008-as alapokra épülő modell, tehát nem nagyon veszem számításba.
Mert nem olcsó a benzin :D Én kb megyek évi 12 ezret, ott már lehet számottevő a fogyasztáskülönbség, de azért pl. dízelt nem veszek, benzinesbe meg a celerio ami igazán jól fogyaszt. Viszont egy 2012 körüli swift is lehet, hogy egész korrekten eljárkál, csak azok meg nyilván idősebbek egy 3-4 évvel, ugyanakkor jobban felszereltek.
Nem értem miért a fogyasztás a lényeg. Nem akarsz vele sokat menni. Van itt olyan tulaj, aki külföldre jár vele, de szerintem nem arra való. Évi 10ezer km-en 100liter benzin az 40ezer forint. Mi annyit sem megyünk egy évben.
És ilyenkor jön a kérdés, hogy akkor mit vegyen az ember. Olyanra nem látom értelmét lecserélni a Vw Polomat, ami kb ugyanannyit eszik és nem is nagyon nagyobb, gondolok itt egy újabb Polora vagy ilyesmi. Suzukira látom értelmét, mert ott azért jóval olcsóbb minden alkatrész + szerviz. Na meg a Celerio esetében tényleg a lehető legkevesebbet kéne költenem üzemanyagra, emiatt tudok eltekinteni a mérete mellett, meg a talán puritánabb felszereltsége mellett. Csak ahogy írtam, vannak a magyarországi példányok 2,5m-tól, és vannak a behozott csodák 2m-tól. 2,5-től meg majdnem hybrid yarist kap az ember, szóval jó kérdés.
Lényeg, hogy akkor használtan már annyira nem jó üzlet ez a celerio.