Nekem a mai napig vissza visszatérő probléma hogy a tolatókamera nem kapcsol be R -ben és ilyenkor a dedikált gombot nyomva sem. A hangjelzest adja a kocsi a radarral de a kis képet se látom a savokkal hogy pontosan hol van közel az a valami ami miatt sipol. Ez alapján megéri nyaggatni őket érte?
Kozben sikerult kiharcolnom egy 150e ft-os vouchert a Skodatol, melyet 3 evig valthatok be, akar reszletekben is ( ennyi volt a plusz kamera ara egyebkent a Style csomaghoz). Erdekesseg, hogy vegul a Porsche Hungaria-n keresztul kaptam meg, akik az ugy kezdeten kategorikusan elzarkoztak minden segitseg nyujtastol. Most lesz a 2 eves szerviz, majd megirom a tapasztaltokat! 1 evesen en is csereltettem olajat, vpiek szerint a ceges autokat valasztasa miatt van 2 eves intervallum, de celszeru csereltetni evente!! Picit zavaro, hogy a vezeto ules nyoszorog alattam es meg nincs 2 eves az auto. Ha kerdes van a gyar - PorscheH - helyi szerviz temaban, irjatok nyugodtan.
Ez alapján ez lehet bármi. Nem gyeryát kell vizionálni / cserélni. Ilyen turbómotoroknál gyakran azért van random misfire, mert valamelyik szenzor nem működik tökéletesen (koszos, fáradt, stb.) és nem jókor adott ki szikrát az ECU, aztán rájött, hogy hopp, gond van. Ilyenkor elkezd a gyújtási idővel variálni, hogy megtalálja-e az összhangot, s ha nem sikerül, és többször is előfordul, akkor beírja.
Szia! Többször jártam már úgy, hogy gyenge kiolvasó , vagy univerzális 1 milliós programmal, orbitális ,világvégét jelentő hibát írt. Majd pár tízezer forintos alkatrészt kellett cserélni. Én azt ajánlom olvastasd ki erre szakosodott műhelyben vagy márkaszervízben. Csak utána dönts , hogy kivel javíttatod meg.
5 és fél éves Kodiaq 1.4 TSI DSG 4x4, check-engine lámpa először csak néha villogott, immár világít. Stop-start hibát írt ki, és 1-2 alkalommal egyenetlen volt az alapjárat.
OBD II-es kütyü ezt olvasta ki belőle:
P0300 Raw code: 0300 ECU: Engine control unit Status: Confirmed OBDII: Random/multiple cylinder(s) - misfire detected Skoda: Engine Misfire Detected
============2============== P0302 Raw code: 0302 ECU: Engine control unit Status: Confirmed OBDII: Cylinder 2 - misfire detected Skoda: Cylinder 2 Misfire Detected
============3============== P0303 Raw code: 0303 ECU: Engine control unit Status: Confirmed OBDII: Cylinder 3 - misfire detected Skoda: Cylinder 3 Misfire Detected
Sok jóra ne számítsak, ugye? (gyertya már volt benne cserélve valamelyik kötelező szerviz során)
Megszabadítottak néhány dologtól s hogy ehhez hozzáférjenek betörték a bal hátsó ajtó háromszög üvegét (színezett). Tud valaki ilyen üveget bontóból, netán a van valamelyikötöknek (vánkos alatt, sufniba esetleg kiszedné a saját autójából.... :))?
Kellene egy kis segítség, jelenleg nincs Kodiaq-om, előző a másik cégnél maradt, az új meg ősszel érkezik, viszont telefont kellene cserélnem, de a mérettel vagyok gondban. A kocsiban lesz indukciós töltő (mobilbox), annak milyen méretei vannak, S22 ultra beleférhet?
Utolsó szerviz alkalmával beállított paraméter szerint jelez a autó. Utolsó infó, ami kötelező és szigorúan veszik, akár garancia is elmehet, az 2 év vagy 30.000km!
Sziasztok! Most lesz három éves a Kodiaqom és ellenőrző szervízre figyelmeztet a műszerfal indításkor napi visszaszámlálással. Ezek szerint 3 éves kötelező szervíz is van?
Üdv, köszi, nem kínzom máskor, úgy remélem azért 8 km nem ölte meg 4000-en. Ma volt szervízben, Szeged POHU. Jó fejek voltak, végül ki alkudtam egy barátságos olajárat, és így már nem is akartam átmenni vadkertre.
A motor rángatás oka nem lett meg. A gép nem tárolt el semmit sajnos. Felmerült, hogy mi van, ha az OMW a Maxmotion-t (mivel azt is hatósági áron adják) nem nyomja tele úgy kakaóval, ahogy régen. Azt mondták nemrég egy másik TSI is járt náluk rángatással, ott Shell-nél tankol az ügyfél. (amúgy piaci alapon megértem a kutakat, ha buknak minden l benzinen x ft-ot, én se tenném bele a csoda adalékanyagokat ingyen)
Végül kapott a motor egy vezérlés szoftverfrissítést, és reménykedünk nem jön vissza a rángatás többé. Plusz, én is erre gondoltam, hogy néha kap majd 100-as benzint, 10 l-t, és azt kihajtom belőle sportosabban, aztán hátha segít neki.
Figyelem magam azóta a városban, és elváltok 2200 körül, nem szeretem kínozni. Korábban fiatalabb koromban nyomtam ami a lábam alá került (volt 1,3 85 LE swift, szinte repült, aztán 1.6 auris, az csak akkor ment, ha pörgettem) de ez az első új autóm, és eldöntöttem, hogy nem fogom kicsinálni. Helyette járok gokartozni, vagy ha kell a gyorsulás akkor az asszony ID.3-asával megyek 1 kört mielőtt este beállok a garázsba.
Nekem ilyen nem volt sosem, tény, hogy sokkal kevesebbet megyek városban, mint ahogy le van írva.
Az, hogy "ennyire kényes" (?) relatív, mert ugyanis a dízelek még ennél is sokkal kényesebbek, sőt elküld regenerálni egy autópályára 30-40km-t 500 kilométerenként is akár, ha sok a rövid út. Valamennyinél a nagynyomású és hengerfejbe történő közvetlen befecskendezéssel függ össze: hidegen és részterheléskor koromlerakódás van, ennek kezdeti stádiuma érezhető. Rendszeresen (és nem 2 hetente) meg kell kicsit küldeni! A 4-esben a 130 tök felesleges, sőt, árthat is a hőségben a 0-20-as olajjal.
Elég annyi, hogy ne 1000 és 2000 között döglődjön heteken keresztül egész nap, hanem néha oda kell üzemmelegen - városban ill külterületi határon - rendesen elmélyülő gázpedállal sercinteni 3500-4500-ig és kész - vagyis úgy kell vezetni, mint egy normális benzines autót - és a a jelenség elő sem fog jönni többet. (Egyébként a 98-assal érdemben erősebb és legalább 10%-kal kevesebbet is fogyaszt. A későbbiekre valamikorra, árcsökkenés után...) .
Üdv, autó rángatás kérdésem lenne. Épp idegbajt kapok. Van az 1.5 TSI kézi váltós Kodiaq, az elmúlt pár hétbe a köztes olajszervizre kért-kapott árajánlatokról azok nagyarányú eltéréséről írtam. A kocsi 1 éves, 14.500 van benne kb. így "újnak" gondolom. Amióta megvan az ID.3 azóta a Kodiaqot hétvégén nem igazán vesszük elő, havi 1 kirándulás mellett én megyek vele napi 8 km oda és 8 km vissza a melóba hétköznapokon. Reggel én rakok le 1 gyereket az oviban kettőt a suliba az Asszony meg gyújti őket napközben az elektromossal több fuvarban.
A lényeg, hogy kb. napi 20 km a max, reggel figyelek rá, hogy hidegen ne tekerjem, illetve Szeged nem nagy város, nem megyek idegbajosan.
Ma már majdnem haza értem, kijöttem egy körforgalomból, de az előttem haladó kanyarodott a következő sarkon ezért 2-ből 3-ba tettem, és amikor bekanyarodott 2000 fordulat körül mivel ott egy vasúti sín feletti híd van nyomtam egy kövéret. Erre a kocsi elkezdett rángatni, gyorsult, de mintha 200-assával ment volna fel a fordulat. Gyorsan vissza vettem a gázt, elváltottam a 4-et, és próbáltam úgy is, akkor is ugyanez történt. A hídról lefelé újabb körforgalom, abból ki megint ez, aztán már jött a mi utcánk, ott már 30 van, nem néztem.
Haza értem, az asszonynak dolga volt, felvettem a 2 kicsit és mentünk autózni, közbe hívtam a skodát, 16:46-kor kb, hogy mi a pcsa ez.
Normálisak voltak, az alap kérdés az volt rögtön, hogy mennyit megy városba. Hát mondom havi 1x 200 km, amúgy heti 5x 15-20 km. Hát lehet ettől van. Milyen benzin? OMW 95 max motion amióta megvan mondom, mondták akkor nem ez lesz a baj. Hibaüzenet van-e? Nincs. Ki kéne néha pörgetni...
Mondjuk azt észre vettem amikor most bejött a meleg, hogy a klíma mellett mintha lomhább lenne a kocsi mint tavaly.
Mentem Szeged körül az m43-on egy oda visszát, 130-al 4-esbe.
Azóta megint minden ok. Jövő héten köztes olajcsere, akkor ránéznek, azt mondta. Hibaüzenet azóta sem jött semmi.
Létezik, hogy egy 1 éves kis turbómotor ennyire kényes legyen?
bar inkabb hasznalok Gmapset vagy Waze-t, de failback megoldaskent jo lehet.
Viszont: Ismet hangtalan lett a Kodi, infotainment ujrainditas se segitett (se a bekapcsolo gomb nyomva tartasaval, se a System menubol), rogton autoztam a szervizbe, lassak mar, hogy nem en talaltam ki...
Azon kivul, hogy kerdezes nelkul Factory resetet nyomott a ficko (ami persze nem segitett, de legalabb konfigolhatok ujra mindent), mas otlete nem volt.
Menjek el egy masik szervizbe, 100km-rel odebb, ahol talan majd tudnak vele valamit kezdeni.
Üdv, köszönöm a választ. Erre gondoltam én is, hogy a köztes szerviz ha megvan akkor nem gond ha túl megy a 2 év vagy a 30 e km.
Nekem is ez a terv ha végül oda megyünk, ki rakom a családot a Koronánal, én megyek a szalonba, leadom a kocsit, vissza séta / roller fagyi süti azután vissza az autóért.
Mindenesetre akkor jók a tapasztalatok Vadkerten ez alapján.
Egészen pontosan 119.600.- volt.Nem volt gond a 2év 34ezer km-el.Lehet azért mert volt 1 évessen 15ezernél egy köztes szervízem.Nem hiszem,hogy bár ki is betartja egy olajjal a 2évet vagy 30.000km.-et.Én is pont azt csináltem.1.5óra volt a szervíz.Pont elsétáltam a cukrászdába bekajáltam aztán visszasétáltam.20perc séta.
Lenne pár kérdésem. A 12.000-ből gondolom hiányzik egy "0" ha jól gondolom.
A 2 éves szerviz 34 e km-el nem okozott gondot a garival? Nekem azt mondták, ha 2 éves és 1 naposan, vagy 30.001 km-el viszem, akkor ugrik a gari. Amelyik előbb jön akkor vinni kell, és "előtte". Tehát akár 1 évesen 29.999-el, vagy 1 év 364 nappal akár ha 1 km is van csak benne.
A mondandóm lényege pedig részben Soltvadkerthez kapcsolódik. Az én kocsim (1.5 TSI ATC) most lett 1 éves a napokban és van benne 14.500 km kb. Jövőre nem lesz benne ennyi, tehát 2 évesen majd kb 25.000-el viszem a 2 évesre.
Viszont köztes motorolaj cserével gondoltam jót teszek neki ezért kértem 4 helyről ajánlatot a környék vw szalonjaitól.
Mindenki természetesen 0w20-ra adta, de van aki Castrol van aki Shell-re.
Szeged castrol 79.000
Kecskemét shell 71.000
Szekszárd shell 61.000
Soltvadkert castrol 51.000
Azért ez durva, 28.000 Ft, az a vadkerti ár 150%-a Szegeden. Viszont vadkert miatt egy napot szabin kéne legyek (vagy egy egyébként is nyári szabi nap felét el lőni rá) és útiköltség is lenne, de egy nagy sütizéssel együtt is úttal számolva akkor is 20 ezret lehet spórolni...
Megvolt a 2éves szervíz. 2020.évj. 2.0TDI 150PS. Az autóba 34.155km. van.Csináltattam köztes szervízt természetessen a Schillernél a Szentmihályi úton 15.000km.-nél.
Most amit cseréltek olaj,olajszűrő,pollenszűrő és a fékolajat.Azt mondták,hogy ennél a tipusnál 30.000-nél le kell cserélni.Most Soltvadkertre a Skodához vittem.12.000.-HUF volt a számla vége.
Érdekes,hogy levegőszűrőt nem cseréltek.Azt mondták azt nem kell.Már megyek is cserélni.Az üzemanyagszűrőre pedig azt mondták 90.000km.-nél kell.Én azt is cseréltetem.De a DSG váltó olajat is biztossan 60.000-nél cseréltetni fogom!