Hat éppen ma is megjártam vele Bp-Debrecen távot, szóval ha érdemes inkább hozom pestre. Itt egyébként kit tudnátok ajánlani a motor megbontására? Nagyon szeretjük az autót, egy kis olajfogyasztás nem viseli meg a kapcsolatunkat.
de ha csak a Honda 20ezres olajcsere intervallumát számolom, akkor is 20 litert locsolnék bele, és 4-4,5 liter szükségeltetik olajcserekor, tehát akkor is megfordul benne 4x-5x az olaj :)
most már ippeg 30 éves tapasztalatom alapján mindig kétkedve hallgatom az ilyen infókat
ma már több autó típusnál is 30ezres olajcsere intervallum van előírva - akkor ez azt jelenti, h míg lefutom a 30ezret, 30 azaz HARMINC liter olajat töltök utána, ami álltólag normális?
akkor teljesen felesleges olajcserét végezni, gondoljatok bele, ha van benne 4 liter olaj, akkor 4ezrenként lecserélődik benne az olaj, de mondhatjuk úgy is, h mindig friss olaj van benne, ami tulajdonképp röhejes! :)
nekem 89 óta volt eddig kb. 30 autóm, mindegyik futott alattam 2-3 olajcserét (ami nálam típustól függetlenül szigorúan 10ezrenként történik) egy darab autóm se volt, amelyikbe 2-3 decinál többet kellett volna két olajcsere közt, vagyis 10ezer km alatt, után töltenem!
2012-es faceliftes autóm is eszi az olajat, 15 ezrenként akár 2-3 litert. A Honda szalon a szokásos dumávan jött, azaz 1000km-ként 1 literig elfogadható. Mivel engem zavar a dolog, megjavíttatnám az autót. Debrecen környékén van ajánlható szerelő? Vagy vigyem a szalonba?
nem megfelelő használattal bármelyik autót hama meg lehet gyilkolni, mindegy milyen olaj van benne
az én infóim szerint a 2009 utáni Jazzekbe 5W30 szükségeltetik
a hibridekbe pedig 0W20
és akárki akármit is mond, én csak így használtam / használom
az utóbbi időkben pl. a Jazzesek totál meg vannak őrülve, h a Jazzbe 0W20 kell, sokan már a 2002-től gyártottakba is ezt töltik, és teljesen meg vannak sértődve, ha az ember megkérdőjelezi, hogy miért?
15-18 évvel ezelőtt még nem is volt 0W20, legalábbis a hétköznapokban, és senkinek nem jutott eszébe, h 5W30 vagy 5W40-en kívül más létezik, sőt akkor még a legelterjedtebb a 10W30 és 10W40 volt
ma meg leköpköndek, ha a majd 20 éves (már bocsánat) xarokba nem 0W20-at mersz tölteni
de a szervízek is eltérnek ettől, az én Insightomba pl. benne volt az utolsó szervízszámla, és az szerint 5W30 volt benne - igaz, nem márkaszervízben, hanem független szervízben volt az autó - azt még megértem, h nem a drága márkaszervízbe visznek egy 8 éves autót olajcserére, de azt sose értem, h a két olaj közötti pár eurón miért kell spórolni?
Amúgy, igen, van egy konstrukciós hiba miatti olajzabálás, de kizárólag a 2012-es modellnél, és asszem, visszahívás is volt emiatt. de 2009-11-eseknél még sehol nem olvastam ilyenről. Persze, mindent el lehet rontani, ha rosszul használja/szervizeli az ember...:)
Érdemes lenne nekik megmutatni a Honda Insight Service Manual-t :) Letölthető.
Mert, úgy tűnik, még nem olvasták. Abban pedig (de a kézikönyvben is) egyértelműen 0W20 áll, ami nagyon fontos a start-stop rendszer megléte miatt, no meg a fogyasztás miatt is...
Na az első kérdésem nekem is ugyanez volt, hogy "akkor a honda jazz is zabálja az olajat"? Az volt a válasz, hogy a honda jazzba '5W40' megy. Mondom akkor nem kéne ebbe is '5W40' :D? Azt mondta nekem a szerelő, hogy ő ezt nem tudja megmondani, kérdezzem meg az irodában. Hát mi zajlik egy honda szervízbe? :D Vagy én járok fos szerelőhöz? Hozzá teszem már nem egyszer megpróbáltak itt átbaszni (nem mindenki).
Volt szerencsém beszélni egy ottani szerelővel és ő mondta, hogy az insightok hajlamosak erre sajnos. Azt mondta 3 éve dolgozik ott és 3 insightot már gyűrűztek. Remélem azért kibír még 2-3 évet :D
Közben beszéltem egy munkafelvevővel és kijavított, hogy nem 8.000-et mentem olajcsere óta hanem 14.-et (elnéztem :D). Azt mondta, hogy szerinte ez így normális. Nem tudom. :D
Sziasztok! Ha már olajról van szó.... Jöttem haza a nulláson erre kigyullad nekem a kis olaj visszajelző. Megálltam, vártam félórát és látom minimumon van. Valami tipp, ötlet, javaslat?
Nyilván elfogom vinni szervizbe, mert így nem maradhat, csak nem értem. Az autót 10.000 kmenként viszem olajcserére meg mindenre ami kell, jelen pillanatban 137.500km van benne. Köszi a segítséget előre is!
csak CVT váltó témában egy (számomra öléggé) érdekesség
ugye a Honda 40ezrenként írja elő szigorúan
vettem egy Nissan Juke-ot, 2014-es CVT váltós
gondoltam utána kérdezek a márkaszervízben, a Nissan hogy írja elő az automata váltó karbantartást
hát voltak már ilyen infóim, olvasgattam ilyeneket itt-ott, de amikor egymástól független több márkaszervíz is megerősítette, az addig hallottakat, bizony meglepődtem: a Nissan cvt váltója (mindenki kapaszkodjon meg!) gondozásmentes!
egyik szervízben sem tudtak rá példát mondani, mivel még sosem csináltak ilyent, sem olajcserét, sem olajszint ellenőrzést!
árat meg egyáltalán nem
most akkor kérdem én, hozzá nem értő, az egyik típusnál miért, a másiknál miért nem?