A csepelem a Budai Skálából származik, onnan hazacipelten, természetesen zsugorfóliában. :-)
A gyártási minőség romlása tetten érhető a bringán. A gyári stucni szorítócsavarját 8-as menetmetszővel újra kellett formálnom. A bal pedált nem tudom lecsavarni a hajtókarról. A pedál tövében látható nyomok is arra utalnak, hogy nagy erővel csavarták be a pedál tengelyét a hajtókarba.
A Lenin Körúton is volt egy Csepel szaküzlet, az én Marathonom onnan származik. Zsugorfóliába csomagolva utazott haza a piros Dacia 1310-es autónk tetején. :o)
Én a Demján-féle dél-budai Skálában (most a helyén az Allée áll) csodáltam meg az agyváltós Pannónia kerékpárokat annak idején, amelyek 1978-1980 körül kerültek úgy 6500-7000 Ft-ba, azaz legalább kéthavi akkori átlagjövedelem. Biztosan exportból visszamaradt készlet volt. Demján biztosan valahogy megalkudott a Csepel Kerékpárgyárral, hogy a Skálájában eladja.
Csepel versenykerékpárokat, főleg a 27-eseket pedig pult alatt, csak kapcsolatokkal lehetett megvenni. Nagy ritkán orosz Szputnik versenykerékpár volt kapható, és ez is már nagy dolog volt.
Skála Kópé reklámja talán a hetvenes évek végén:
"Bemegyek, kijövök, de milyen jól kijövök, ha bemegyek." :-)
Igen. A kép idén készült túra közben a Balatonnál. Azóta másik stucnit (előre és felfelé áll a korményt befogó vége...) és kényelmesebb markolatott kapott. A gyári eredetiek is persze megvannak. A matricákat meg igyekszem pótolni. :-)
Nekem 1983-as Centrum Sport van, még édesapám vette. A kormányt cseréltem stucnival együtt, a nyeregcső is hosszabb. Ifjúkori matricátlanítás miatt sajnos hiányzik róla pár matrica:
Találtam 2 korabeli fotót a bicajokról, az egyik a Csillag, ez a fotó 1983-84 körüli, a másik a bécsi vásárláskor beszerzett dolgokkal feltuningolt BMX, úgy 1987 körül.