Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

evsp Creative Commons License 2017.11.26 0 0 36

A facebook csoportot nem lehetne nyílttá tenni? Nincs (és nem is lesz) regisztrációm, Nirom viszont lesz...

Előzmény: mephysto (35)
mephysto Creative Commons License 2017.11.20 0 0 35

nem fog jobban menni :) annyiban más a nem plugin-től, hogy nagyobb az aksi kapacitás, azonban ebből adódóan nagyobb az akku pack is és kisebb a csomagtér :)

 

A KIA Niro Hungary csoportban kibeszéltük, hogy az a 2.5M kb. 8 év alatt térülne meg, ha a két modell üzemanyag fogyasztását nézzük... :)

 

tehát amiben más, az a környezettudatosság, de az manapság még luxus :)

 

A csoporthoz lehet csatlakozni, mindenkit szeretettel várunk: https://www.facebook.com/groups/kianirohungary 

Előzmény: Electricar (34)
Electricar Creative Commons License 2017.11.19 0 0 34

Lehet nem tudják eladni a plug-in modelleket, túl kicsi lett a fogyasztás előny? :-)

Nekem a sima hibrid teljesítménye is elegendő, de tervezem kipróbálni a plug-in Nirot. Gondolom jobban megy.

Előzmény: Blasius13 (32)
Electricar Creative Commons License 2017.11.19 0 0 33

Igen, én is észrevettem a változást a szoftver frissítés után. Részben betudható a növekedés a hidegebb időjárásnak,  többet megy a fűtés. Szerintem a motor vezérlésén is állíthattak, dúsabb keverékkel működik a motor. Az átlag fogyasztás nálam is 5 liter/100km-re nőtt.

Előzmény: Blasius13 (32)
Blasius13 Creative Commons License 2017.11.19 0 0 32

Tisztelt Nírosok!

 

Nemrég voltam az első garanciális szervizen a Niróval. Kicserélték a központi navit ( gyári visszahívás miatt ) továbbá Szoftver is frissítettek rajta. Azóta a ugyanazon útvonalon ugyanazon vezetési stílusnál jóval többet fogyaszt és jóval többször kapcsol be a benzines motor. Előtte városi és országúti vegyes használatnál simán 3,5- 4,1 közt fogyasztott. Most a frissítés után pedig 5,2- 5,9 közt.

A szerviz telefonos felvetésemre azt a magyarázatot adta hogy az akkumulátor védelmében kapcsol be hamarabb a belsőégésű motor ( nem engedi 50 % töltöttség alá menni az akkumulátort. ). Azonban annak töltöttsége ennek előtte sem ment az 50 % alá, vagyis ezért ezt a magyarázatot nem tudom elfogadni.

Írtam a Kia központnak hogy nyilatkozzanak e kérdésben, de választ még nem kaptam.

Más is tapasztalata ezt a jelenséget?

 

Electricar Creative Commons License 2017.10.06 0 0 31

Mint látjátok nem vagy nagy fórumozó, ezért a késői válasz. Az autó 2016 októberi, valószínűleg kell egy szoftver frissítés a tempomat miatt. A szerviz lassan esedékes, ha megvolt megirom a tapasztalatokat. A TPMS ára 12000 Ft / db körül van, plusz programozás (klónozás), így kb. 60000 Ft - ból nekem kijött. Élettartam 5 év, lehet így már nem éri meg a felnire szerelt téligumi.

 

mephysto Creative Commons License 2017.09.28 0 0 30

szia! üdv itt és köszönöm (köszönjük) a tapasztalatokat!

 

szívesen látnánk a facebook csoportban, ahol szépen bővülünk: https://www.facebook.com/groups/kianirohungary

 

érdekes amit a tempomat gombbal való gyorsításáról írsz, én nem tapasztalom. Lehet azért, mert az én autóm 2017. márciusi gyártás? a Tiéd mikor, nem tudod esetleg?

 

Amúgy a többi (fogyasztás, kényelem, praktika) az stimt.

 

Szó volt az fb-s csoportban a plugin verzióról, igazából a fogyasztás különbözettel számolva a 2.5m-os többet költség, olyan 8 év alatt térülne meg. Bár tény, hogy környezetbarátabb, de talán annyival nem. én jellemzően budapesten járok és a külvárosi részen bőven 3-4km-eket elmegyek csak villannyal, aztán persze beindul a motor a töltés miatt, de a fogyasztásom normális vezetési stílusban (1-2% agresszív szakasszal :) ) is olyan 4.1 körül alakul fixen. pályán pedig hosszútávon hozza a 5.5-öt...

 

a szervíztapasztalatokra kíváncsi leszek nagyon, ne kímélj minket.

 

mostanában esedékes, hogy aki nyáron vette az autót téligumit, felnit néz, ebben is megy a konzultáció a csoportban, te hogy állsz ezzel? én megkérdeztem és a gyári 16-os felni 67e per darab, plusz a tpms szett 74e és akkor még nincs rajta a gumi :)

Előzmény: Electricar (29)
Electricar Creative Commons License 2017.09.26 0 0 29

Sziasztok,

csak most bukkantam erre a fórumra, remélem minél több Niro tulajdonos csatlakozik. Bő fél éve hajtok egy Nirot, 13000 km-körül járok. Napi 20 km autópálya és 20 km belvárosi araszolás oda és vissza az autó feladata, a típus abszolút kényelmi és gazdasági autóválasztás volt. Bemutató autóként kedvezménnyel kínálták, nem volt kérdés, hogy egy dízel legyen, vagy ugyanannyiért egy jobban felszerelt (EX) hibrid. Az első 5000 km-én kíméltem, tankoláskor számoltam 3,8 l/100km fogyasztást is, most kicsit lendületesebben haladva 4,7. Pozitiv meglepetés, ez az első Kia-m. Az utastér tényleg kényelmes, a központi kezelő panel gyors és könnyen kezelhető. A rádióadások vétele jobb lekapcsolt motorral, az erősáramú rész működés közben zavarhatja egy kicsit a vételt. Azóta megjelent a plug-in hibrid verzió is, ha valaki próbálta már ossza meg tapasztalatait a fórumon. Lassan jön az első szerviz, kiváncsi vagyok a szervizek felkészültségére. Állítólag van újabb szoftver, ami javít a tempomat működésén. Tempomatot használva kormányról gyorsítva vagy lassítva kicsit beleng a szabályozó. Talán ez az autó egyetlen gyengéje, remélem orvosolják. Az akku a hátsó ülés alatt van, a szellőzése miatt nem lehet jól hangszigetelni. Mostanra hozzászoktam, hogy hátul a hangosabb. Az akku remélem bírja legalább 150000 km-ig, ez a kockázat szerintem még mindig kisebb, mint a turbó, a kettőstömegű lendkerék, a részecskeszűrő és még sorolhatnám. 

 

Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2017.08.17 0 0 28

Ez klassz!  Köszi!

Előzmény: mephysto (27)
mephysto Creative Commons License 2017.08.17 0 0 27

szia!

 

bocsánat, erre még nem válaszoltam :)

 

a pályás fogyasztás BC szerint 5.6 lett (ez a ~800km-es etap).

 

helyben kb. 600km-t járkáltunk, ott hozta BC szerint a 3.9-et.

 

összességében 800km (oda), 600km (helyben) és 800km (vissza) volt az út, többször tankoltam (rátöltöttem) minden esetben kattig és a teljes út 4.7l/100km-re jött ki, ez már tényleges szám a tankolások alapján.

 

nekünk tetszett... :)

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (24)
Ray58 Creative Commons License 2017.06.29 0 1 26

Üdv Mephysto!

 

Az autópályán sem lesz rossz, 5-6 liter között ott is megáll, Én 140-150 km/h-val is mentem, viszont a városi forgalomban (ez Kaposvár) sem nagyon tudok 4,5 alá menni, mondjuk nálunk nem nagyon van araszolás, ja és hozzáteszem én állandó klíma használó vagyok.

A hátsó ajtó témához még annyit, hogy természetesen nem hibás az ajtó teljesen jól zár, csak amíg a Carens-t elengedem félúton, addig erre egy kis erővel rá kell segíteni, de természetesen meg lehet szokni. További jó utat Mindenkinek!

mephysto Creative Commons License 2017.06.28 0 0 25

rendben, jelentkezem vele :)

 

az első fogyaszási adat (kattól-kattig tankolva).

 

Tények:

1. 38,77l benzin
2. 963 megtett km
3. 4,03 l/100km fogyasztás
4. a BC által mért átlagfogyasztás 3.9 l/100km

 

Mint azt írtam korábban, mindez 90% városi csúcs reggel/este, 10% pálya használat végett történt.

 

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (24)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2017.06.28 0 1 24

Természetesen Tőled is... (autópálya)

 

Ja, és gratuláció mindkettőtöknek a szép új vashoz! Millió baleset- és problémamentes km-t kívánok Nektek!

Előzmény: mephysto (22)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2017.06.28 0 0 23

Ha lesz majd autópályás tapasztalatod, az nagyon érdekelne.

Előzmény: Ray58 (20)
mephysto Creative Commons License 2017.06.28 0 2 22

szia!

 

üdv itt! :)

 

nekünk ez az első KIA-nk és megelőlegeztük a márkának a bizalmat, eddig úgy érzem helyesen.

 

a hátsó ajtó valóban egy picit erősebb csukást igényel, de ez nem azt jelenti, hogy lógna, vagy valami nem lenne precíz a szerkezetben. egyszerűen kicsit keményebben csukódik, de ez nem zavaró. én semmiképp nem nevezném típushibának, legfeljebb jellemzőnek.

 

épp ma posztoltam az alábbit a facebook csoport-ba (ha van kedved csatlakozz gyűlnek a tulajok - https://www.facebook.com/groups/kianirohungary):

 

"A június 12-én átvett és teletankolt (45 liter) Niro most jár 952km-nél (tehát egy tankkal). Ma még beleteszek pár kilométert, szeretném elérni vele az 1000-et.

 

Este jelentkezem tehát az első fogyasztási adattal, ami kattól-kattig tankolás alapján lesz mérve.

 

Az átlagfogyasztás beállt 3.8-ra (90% városi csúcs reggel/este, 10% pálya).

 

A 8-as szintet is sikerül el-elérni, ha az ember megtanulja hogyan tudja befolyásolni az elektromos/benzin hajtás közötti váltást és a töltéseket."

 

Nekem a fogyasztás nagyon szépen alakul, pedig nem tojással a pedálok alatt vezetek, igaz a lámpától-lámpáig témából már kinőttem.

 

 

összességében mi is nagyon elégedettek vagyunk a Niróval.

 

pénteken indulunk olaszországba (ca'savio), ami egy olyan ~800km-es utat jelent egy etapban, kíváncsi leszek a fogyasztásra. az azonban tény, hogy a Niro eleme a város és nem a pálya én olyan 6-7 közötti fogyasztásra számítok, 130-140-es tempóval.

 

 

Előzmény: Ray58 (20)
prs Creative Commons License 2017.06.27 0 0 21

"A hátsó ajtó lezárásához nagyobb lendület kell."

 

Érdekes, a tesztautón pontosan ugyanezt tapasztaltam.

Típushiba?

Előzmény: Ray58 (20)
Ray58 Creative Commons License 2017.06.27 0 2 20

Üdv. Mindenkinek!

 

Egy új Niró használó vagyok a szerencsésebbekből. 2016. novemberében rendeltük, és pont egy olyan amit választottunk éppen hajózott kis hazánkba. (EX + comfort cs. grafity blue) 2017 januárban vettük át az autót. Lassan 7000 km-nél járunk. Egyébként ez már a 3. KIA autónk. A márkával teljesen meg vagyok elégedve (2008 Ceed EX 1.4 benzin, 2013 Carrens EX 1.6 benzin), de természetesen ez most a kedvenc, második autónak vettük a Carrens mellé, a Ceed -t cseréltük. Előbb a kevés negatívumról: A fogyasztást kissé eltúlozták a 3.8 az álom, de 5 - 5.5 között megáll kicsit tempósabb vezetéssel. A hátsó ajtó lezárásához nagyobb lendület kell. A hátsó rész nagyon gyorsan piszkolódik. A navigáció sajnos nem a legújabb térképekkel van de ez másik beépített navikra is igaz.  A pozitívumok: Nagyon kényelmes, csendes a váltó megfelelő, ha előzni kell van tartalék. A sávtartó assisztens teljesen jó. Összeségében nem bántuk meg a választást. Ha egyéb infóra van szükség kérdezetek.

Ajánlom mindenkinek!

prs Creative Commons License 2017.06.16 0 0 19

A felszereltségi listát és a katalógust már betéve tudom, a valóság érdekel. :-)

 

Az elírásért kár. Ezek szerint az LX amolyan nem létező alapmodell. Van, de még senki sem látta, senki sem ült benne.

 

A fb-t és sem kultiválom túlságosan, bocsi. ;-)

 

 

Előzmény: mephysto (17)
mephysto Creative Commons License 2017.06.16 0 0 18

ja és neked is mondom, ha érdekel, akkor lassan gyűlnek a jelenlegi és jövőbeni tulajok, érdeklődök ebben a nyitott csoportban :)

 

https://www.facebook.com/groups/kianirohungary/

Előzmény: prs (16)
mephysto Creative Commons License 2017.06.16 0 0 17

Szia!

 

Az LX az alacsonyabb felszereltség és az EX-hez képest itt láthatod (olvashatod) az eltéréseket:

 

http://www.kia.com/hu/-/media/hu/add-ons/downloads/downloadable-files/pricelist-downloads/pdf/kia-niro-arlista.pdf

 

Ha LX-ez írtam az elírás volt basszus, bocsánat! :) EX volt a fehér, amit próbáltunk.

 

Hibridség... egyébként azt olvastam, hogy 2-3 km-t tud menni csak elektromosan. Hát... én a 17. kerületben lakok, és a Keresztúri úton járok be, ami önmagában 6-7km és abból 5-öt simán legurul csak elektromosan a Niro :)

Előzmény: prs (15)
prs Creative Commons License 2017.06.15 0 0 16

"Tegnap próbavezettem egy Niro X-et"

 

EX-et, természetesen.

Előzmény: prs (15)
prs Creative Commons License 2017.06.15 0 0 15

"egy fehér LX várt minket"

 

Nekem erről mesélhetnél. Tegnap próbavezettem egy Niro X-et (meg egy Soul EV-t :-)), és nem igazán tudták mi a különbség a két felszereltség között, mindenki csak EX-et látott, csak azt adtak el eddig.

 

Amit sejtek:

Nincs padlórekesz a csomagtérben, így lejjebb van az alja (nagyobb a csomagtér), viszont így lépcső lesz támladöntéskor.

Kisebb a központi kijelző és nincs navi és tolatókamera benne.

A műszerfal nem supervision, ráadásul monokróm (na ez érdekel nagyon, ezt nem tudom elképzelni sem).

 

(A külsőségek kevésbé izgatnak, nem a tükörben van az index és nem krómozott a kilincs, ami hiányozhat, az az USB töltő meg a sötétített hátsó ablak.

 

Én is azért néztem ki, mert elég tágas, de mégsem túl nagy autó, és szívó benzines. A hibridség ráadás. :-)

(A Venga játszik még, tudom, az más liga.)

 

 

Előzmény: mephysto (10)
mephysto Creative Commons License 2017.06.14 0 0 14

végre révbe értünk és megvan a járgány. a 3.9-es fogyasztás két nap átlaga, jellemzően városi dugóban (13,14,10 kerületek), normális tempóban haladva.

 

R. Scherbotsky Creative Commons License 2017.06.02 0 1 13

Vááááá... gratulálok!

Előzmény: mephysto (12)
mephysto Creative Commons License 2017.06.02 0 0 12

mephysto Creative Commons License 2017.06.02 0 0 11

az első betekintés... át még nem vehető, de az illata már megvan :)

 

mephysto Creative Commons License 2017.05.30 0 0 10

facebook - vettem :)

 

nem tudom, hogy oldják meg a gyártást Európa és nem Európa irányába. az én történetem az, hogy Honda CR-V-t akartunk venni (szempont: benzin, AT és elegance felszereltség), arra mondtaj januárban olyanokat, hogy július, meg augusztus. bár nem emiatt nem arra esett a választás. SUV-ot szerettem volna azt tudom és előtte 8. gen. Civic-et hajtottam. nagyon meggyőzött a Honda, ezért szerettem volna annál maradni. Csak hát a CR-V benyeli a 10-11 litert (mi 95%-ban városban autózunk), így képbe került a Rav4 hibrid. Na hát, végig is póbáltuk őket. A CR-V-t szerelemből, a Rav4-et praktikából. elkezdett érdekelni a hibrid technológia, így megnéztük még a Toyotától a CH-R-t is. Azonban én abból a formavilágból már kinőttem és szerintem a Toyoták rendesen túl vannak árazva. Nagyjából ekkor kezdet szemet szúrni a Niro, rengeteg olvastam róla, ekkor már youtube-on is voltak róla tesztek (leginkább amerikai feltöltésekkel, de ez majdnem mindegy), fórumok és review-k olvasása jött... :)

 

Nem is untatlak tovább ezzel, a szitu az volt, hogy egyszer csak ott álltunk szombaton 12:04-kor (pontosan emlékszem rá) csalódottan a Duna Autónál, ahol a Hondánál a kiszolgálás csapnivaló volt, a KIA-nál meg NEM VOLT január végén a szalonban Niro. Azt mondja a nő, hogy hát egyeztett időpontban hétköznap lehet kipróbálni... 2017-ben, egy új modellt... na neee...telefon, google, KIA márkakereskedés Budapesten... Pappas... felhívom őket, van a szalonban Niro? Igen... meddig vannak nyitva? 13:00-ig... megyünk!

 

Na ott volt egy piros Niro EX... körbejártuk, beültünk a párommal, összenéztünk... hú, az nagyon jó... kényelmes és - nevess ki - nekem fontos, hogy tetszen a belseje.  kézreáll, jól néz ki, gusztusos hiteh érzés egy kis konzervatív tartalommal. Ott voltunk majdnem negyed kettőig és abban maradtunk, hogy kipróbálnánk és ha tetszik, akkor bele is vágnánk.

 

Egyeztetett időpontra mentünk két nap múlva és egy fehér LX várt minket. Volt egy 13. kerületi útvonal, azon mentünk. tapasztalatok? a legelső az, hogy iszonyatosan kényelmes jó hát és oldaltartás (182cm vagyok és 110kg. mivel rendszeresen edzek, elég széles a válam és pl a CHR-ben rendesen beleszorultam az ülésbe, itt egyszerűen csak annyit konstatáltam, hogy: hű, de kényelmes). a könyöklő pozíciója és magassága is rendben van. jó kilátás, az A oszlopok nem takarnak ki nagy teret, nagy és jól látható tükrök. az indításnál furcsa volt, hogy nem történik semmi :) aztán ha csak áll az autó akkor kb. 10mp után beindul a benzinmotor is. az érintőkijelzős panel reakcióidejétől tartottam, de korrektűl reagál - ez fontos, hiszen vezetés közben ez nagyon zavaró lehet. a tolató kamera képe szép, korrektűl mutatja az ívet tolatáskor. lehúzva D-be a váltót felengedve a pedált szépen elkezd kúszni az autó és szolid gázadásra tisztán elektromosan lehet haladni (ez látszik is egy EV jelzéssel). ez nálunk meghatárázó, mert rengeteget dugózunk a városban, több helyen olvasam, hogy a Niro igazi terepe a város, pont ezért (nyilván fogyasztás szempontjából). Természetsen egy határozott gázadásnál beindul a benzinmotor is, ami viszont nem érezhető ténylegesen. Ha áll az autó, akkor nagyon halkan hallható (nekem kifejezetten tetszett) egyfajta duruzsoló hang. Menet közben pedig kvázi nem lehet észrevenni. A váltó... teljesen jó, igazából nem érezni, hogy vált, csak gyorsul folyamatosan, semmi rángás. Érzésre olyan mint a CVT (a rav4 és a ch-r-ben próbáltuk), viszont hangra, érzésre nekem a DCT (vagy ahogy a németek írják DSG :) ) sokkal barátságosabb hatást nyújtott. A kormányzás kellemes, nem éreztem sem alul, sem túlkormányzottnak az autót a tesztvezetés ideje alatt. tartottam a fékezés érzésétől a hibrid mívolt miatt. fórumokon olvstam olyat - más modelleknél - hogy a regeneratív üzem miatt kicsit "nyúlós" hatása van a fékezésnek. én nem éreztem ilyet! kipróbáltam a sport fokozatot (már amennyire városban lehet) és meggyőződésem, hogy a Niro tudja szedni a lábait - bár nyilván nem egy sport autó. azonban - és ezt több helyen olvastam - elégnek tűnik a sima D üzemmód a városi használat során.

 

nem annyira a hajtáshoz tartozik, de tényező, hogy a belső hifi egy erős közepes. jól szól, de nem egy dolby surround érzést nyújt. a +800K-s felárat (többek közt) a JBL-ért soknak tartom, nem is éltem vele. az ülésfűtés (hátul is van!) gyorsan melegít és kellemes. a kormányfűtés az a kategória, hogy minek? egészen addig, míg ki nem próbálod hidegben és akkor azt mondod, hogy úúúúdejóóó :)

 

tér... hátul magam mögött is kényelmes volt, nekem ennyi elég. az ülések közel síkba dönthetőek, azonban az első anyós ülés nem hajtható teljesen előre, így az nem igazán ad plusz teret egy nagyobb pakolásnál. mi a dupla fenekű csomagtér verzóst próbáltuk, jópofa és ezzel csak kb. 420l-es a csomagtér, ami nekünk elegendő lesz.

 

a belső tér anyaghasználata is teszik, számomra nem bántóak a műanyag részek sem.

 

így végül egy Niro EX lett, egy komfort és egy ada csomaggal... csak jönne már meg, elméletileg csütörtökön már meg lehet fogni :)

 

bocsánat, ha kicsit hosszú voltam, remélem volt benne számodra hasznos információ is! :)

Előzmény: R. Scherbotsky (9)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2017.05.29 0 0 9

Személyes ügyemnek érzem a Facebookon kívüli kommunikációs csatornák fenntartását, szmájli.

Koreából egyedi rendelésre érkező autónál nem feltétlenül irreális a 4-5 hónapos szállítási idő, az új Picantónál április közepén vagy a raktári darabokból lehetett választani, vagy készleten nem lévő szín/felszereltség kombóra augusztusra ígértek szállítást (de nem garantálták az árat hozzá).

Európa túlsó végén egyébként 1500 eurós kedvezménnyel kínálják a készleten lévő Nirókat színválasztással, szóval a gyártási csúszásról itt elképzelhető módon még nem értesültek.

Vezetted az autót, mielőtt megrendelted, vagy kipróbálás nélkül vetted meg?

Előzmény: mephysto (8)
mephysto Creative Commons License 2017.05.25 0 0 8

szia,

 

nos a helyzet az, hogy egy január végén történt rendeléssel eméletileg júni 1-én érkezik meg az autó a márkakereskedésbe (Pappas). állítólag a megnövekedett számú rendelés miatt gondok voltak az akkupakk ellátással, ami miatt eleve másfél hónapot csúszott a gyártás. Csak a hajó út egy teljes hónap (elment rá az április), majd május 9-én megérkezett az autó a szlovén kikötőbe (Koper) és mivel nem EU-s termék, ezért vámköteles, ami úgy két hétig tartott... onnan még központi raktár, majd végül a márkakereskedés... onnantól egy hét még (műszaki, rendszám, stb...) és jó esetben júni 9-én fogok tudni beleülni... 

 

bocsánat, hogy ez így kijött belőlem, de fél évet várni egy autóra 2107-ben... hát erős :)

 

azt mondanom sem kell, hogy kb. az összes youtube videós tapasztalatot, cikkeket betéve tudom... volt rá időm :)

 

természetsen, ha megjön, akkor szívesen írok a tapasztalatomról, de javaslom, csatlakozz a facebook-os csoporthoz, inkább ott vagyok aktív.

 

Előzmény: R. Scherbotsky (7)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2017.05.25 0 0 7

Szia,

 

lenne kedved írni néhány sort a tapasztalataidról: hogy tetszik az autó, mennyire vált be?

Nekem is tetszik ez a modell, és gondolkozom rajta, hogy a jövőben esetleg ilyennel bővítenénk a családi flottát.

 

Köszi előre is, üdv

R.S.

Előzmény: mephysto (6)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!