Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie-13 Creative Commons License 2018.05.23 0 0 57

Melyik motor ajanlott? 2,4-es 5 hengerrel, 2,0-as 5 hengerrel vagy az FL 4 hengeres 2 literes 181 loval?

 

 

A legkirályabb motor a 2.4-es, egyszerűen gyönyörű a hangja és a járáskultúrája, és hát megy, mint a vaddisznó. Még egy előző generációs S60-ban volt olyanom, imádtam.

 

Az öthengeres 2.0 literes motor érezhetően kevésbé vaddisznó, viszont vagy másfél literrel kevesebbet fogyaszt. Hiába öthengeres, sajnos nincs meg nagyobb motor dögös, öblös tónusa.

 

A négyhengeres motort passzolom, a híre jó, de hosszú tapasztalat még senkinek sem lehet vele.

 

Az automata váltók általános problémája, hogy gyárilag nem előírás a váltóolaj cseréje, ezért sok autóban nem is cserélik. Így viszont 150 és 300e km között szinte biztosan megáll az autó, és teljes váltófelújítás jön sok százezerért. Az idejében elvégzett olajcsere viszont jelentősen kitolja a váltó egészséges életkorát. Olajat cserélni csak hozzáértőnél szabad, nem annyira egyszerű, hogy az ember leengedi a régi olajat, és betölti az újat, igazából elég sokat kell bűvészkedni.

 

Maga az autó egészen kiváló, sokkal prémiumosabb érzetre, mint az ára sugallná. A trükk az, hogy magas felszereltséget kell venni: a legkisebb felszereltség, a Kinetic az oldalablakok matt fekete keretéről, és a kormánykerék alsó küllőjének szintén fekete színéről ismerhető fel. A Momentum ablakkerete króm, a kormány alsó küllője fémes. A legfelső, Summum felszereltség sajátossága az első légbeömlők krómozott kerete.

 

A felszereltségek között sok apróság a különbség, egy részük fényképről nem is egyértelmű, pl. a Kinetic durvább üléskárpitja, kevésbé igényes műszerfal paneljai.

 

Az extrák között a gyári navi elég felesleges, a Waze megeszi reggelire. A híres City Safety inkább idegesítő, mint hasznos, nálam már kétszer fékezett be teljesen indokolatlanul. Az első parkolóradar is felesleges, túl  érzékenyre van állítva, egy sima beparkoláskor gyakorlatilag össze-vissza csipog, teljesen értelmetlen, és sajnos nem is lehet kikapcsolni. Az eDrive, vagyis a Start/Stop rendszer is idegesítő, és az sem iktatható ki teljesen. 

 

A motor és a futómű viszont szenzációsak, az első ülések tökéletesek. A helykínálat inkább golfos, mint passátos.

 

Ha van konkrét kérdésed, megpróbáljuk megválaszolni.

Előzmény: ruskyy (56)
ruskyy Creative Commons License 2018.05.23 0 0 56

Koszi, en voltam...

 

A 8 sebesseges valto miatt az FL fele huzok, mert allitolag sokkal jobb, mint a 6 gangos... de osszkerekest nem szeretnek, igy ha jol lattam 5 hengeres dizelt sima elsokerek hajtassal csak FL elottit lehet kapni.

 

Melyik motor ajanlott? 2,4-es 5 hengerrel, 2,0-as 5 hengerrel vagy az FL 4 hengeres 2 literes 181 loval?

Előzmény: Törölt nick (54)
stevie-13 Creative Commons License 2018.05.23 0 0 55

ha jól emlékszem, valaki V60-akról kérdezősködött a Volvo topikban

 

 

Honnan tudod, mazochista vagy?

 

;-) :-P :-D

Előzmény: Törölt nick (54)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.22 0 0 54

Felhozom, mert ha jól emlékszem, valaki V60-akról kérdezősködött a Volvo topikban, de oda egy tulaj sem jár.

zsoli02 Creative Commons License 2018.02.04 0 0 53

Nem, ez egy Momentum, de kértem bele sok hasznos extrát :)

Előzmény: Törölt nick (52)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.02 0 0 52

A mostani is Summum?

Előzmény: zsoli02 (51)
zsoli02 Creative Commons License 2018.01.17 0 1 51

Az első 5 ezer km tapasztalatai a korábbi, 2009-es S60 Summumhoz képest:

 

Pozitívumok:

- a 185 után a 150 LE az "éppen elég" kategória, meglepően dinamikus

- a menetstabilitás sokkal jobb, kevésbé érzékeny a keresztirányú bordákra

- a beépített 10 GB háttértár, zenelejátszás, mappakezelés

- a bluetooth telefonkezelés tökéletes. Azonnal kapcsolódik, és néhány másodperc alatt frissíti a névjegyzéket. A telefonok közötti váltás is igen gyors.

- a kormányfűtés és az elektromos szélvédőfűtés szenzációs találmány

- a fogyasztás kimondottan baráti, össz átlagom 6,5 liter. Ebben kb. 50 %-ban budapesti dugók vannak!

- a hátsó ülések előtt nagyobb a hely

- a kisebb fordulókör, a másikkal folyton Y-ozni kellett

- az autó magasabb, padkával határolt parkolóhelyeknél már nem kell félteni az elejét

 

És a negatívumok:

- a bőrülések és kárpitok, valamint  az ajtókban lévő kapcsolók anyagának a minősége visszaesett

- a futómű talán kissé túl kemény (megkockáztatom, hogy még a németekhez képest is)

- a 2,4 5 henger után a motor hangja alsó és felső fordulatszám tartományban borzasztó :(

- az automata váltó viselkedése sokkal szimpatikusabb volt a korábbi modellben. Ebben hihetetlen alacsony fordulatokon is képes felváltani...

- a Start/Stop-ot próbáltam megszokni, adtam neki 2000 km-t, de nem tudtam. Engem személy szerint marhára idegesít. Látom, hogy már nem kellene, (persze ő nem) és hát akkor is leáll.

- a csomagtér világítás nagyon halovány, ezt kiegészítettem, így már OK.

Törölt nick Creative Commons License 2017.12.15 0 0 50

Használ valaki 215/50 méretű télit?

 

Van egy szett Nokian WR A4 215/50 R17 XL 95V amit most raktam fel a kocsira, de tavasztól átváltanék négy évszakosra, mivel max 5e km-t megy az autó egy évben, így ebben sem lesz tavaszra még 2e km sem. Ha valakit érdekel, aki jövőre cserélne téli gumit, akkor boltoljunk. :)

Törölt nick Creative Commons License 2017.11.15 0 0 49

BMW GT-ben ahogy leállítom, nyílik minden ajtó.

Előzmény: marko14 (47)
stevie-13 Creative Commons License 2017.11.15 0 0 48

Találtam egy tök jó videót a start-stop rendszerekről:

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=795&v=k159M8QhCIE

 

A lényeg:

 

- a motornak mindegy, nem kopik jobban

- az akksinak mindegy, nem megy előbb tönkre

- az önindítót eleve úgy méretezik, hogy sokkal több indítási ciklust bírjon ki, tehát annak is mindegy

 

ellenben

 

- az egész dolognak nincs sok értelme, normál használatban nem lehet értékelhető mennyiségű üzemanyagot megtakarítani

- az autógyárak arroganciája jelenik meg abban, hogy ez az üzemmód kiiktathatatlan

- minél komplexebb egy rendszer, annál több a meghibásodási lehetőség,

 

és valójában

 

- az egész arról szól, hogy a szabványos üzemanyagfogyasztás- és károsanyag kibocsátás mérési ciklust átverjék. A szabvány városi mérés idejének csaknem harmadában a motor üresben jár. így ezeken a laboratóriumi méréseken valóban érezhetőek a kedvező hatások.

 

Előzmény: stevie-13 (35)
marko14 Creative Commons License 2017.11.09 0 0 47

Engem is őrületbe kerget néha hogy csak külön az első ajtókban lévő gomb megnyomása utána nyitja ki az összes zárat :))

 

De hozzáteszem hogy az 1-es és a 3-as Bmw-mben is ugyanígy működött csak azoknál nem volt ilyen könnyen elérhető a központi zár kioldására szolgáló gomb mert az benn a rádió felett volt megtalálható, ezért még majdnemhogy vissza is kellett ülni :D :D

Előzmény: Törölt nick (45)
marko14 Creative Commons License 2017.11.09 0 0 46

Szia!

 

Nagyon szépen köszönöm a minden részeletre kiterjedt válaszod!

 

 

Üdv.:

 

Marko14

Előzmény: stevie-13 (34)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.07 0 0 45

Ez az első autóm amiben nem nyit automatikusan. Legrosszabb esetben gyújtás levételnél is nyitott mindegyik. :)

Mindenesetre jól ki van találva. :)

Előzmény: zsoli02 (44)
zsoli02 Creative Commons License 2017.11.07 0 0 44

Ez így működik. Én is mindig megszívom :D

Előzmény: Törölt nick (41)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.06 -1 0 43

De ha mégsem, kiszálláskor az ajtódon lévő gombbal nyitható a többi zár is. Én a csomagtartóval szívtam meg néha a határon ugyanezt. :-)

Előzmény: Törölt nick (42)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.06 -1 0 42

Amikor kiszállsz, elvileg nyílnia kellene a többinek is...

Előzmény: Törölt nick (41)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.05 0 0 41

Még egy kérdés. Be van állítva, hogy induláskora automatikusan reteszeljen az autó. Viszont megállás és motor leállítás után sem reteszelnek ki automatikusan az ajtók, csak belülről lehet nyitni addig, ameddig kézzel fel nem oldom a vezetőoldali ajtónál. Ez Volvoéknál így természetes vagy szar valami? Csak mert elég jó szopatás, mikor megállok, kiszállok, hátramegyek a gyerekhez, és se ki se be, mivel a gyerekzár aktív. :)

Előzmény: stevie-13 (40)
stevie-13 Creative Commons License 2017.11.02 0 0 40

Hol kapok hozzá váltógombot, illetve mennyire speciális vagy univerzális?

 

 

 

 

 

:-)

Előzmény: marko14 (32)
stevie-13 Creative Commons License 2017.11.02 0 0 39

Nem lehet kábellel simán kikapcsolni? :O

 

 

Sajnos nem ilyen egyszerű. :-(

Előzmény: Törölt nick (36)
stevie-13 Creative Commons License 2017.11.02 0 0 38

Világítás kapcsolóra nem találtad meg a linkelt kép magyar nyelvű megfelelőjét? :)

 

 

Előzmény: Törölt nick (37)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.31 0 0 37

Világítás kapcsolóra nem találtad meg a linkelt kép magyar nyelvű megfelelőjét? :)

Előzmény: stevie-13 (35)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.31 0 0 36

Nem lehet kábellel simán kikapcsolni? :O

Előzmény: stevie-13 (35)
stevie-13 Creative Commons License 2017.10.31 0 0 35

És azt a nyomorult drive-e rendszert hogy lehet örökre megszüntetni? :)

 

 

Hát igen :-)

 

Nekem a VDash mondott rá egy árajánlatot, és hát nem lenne olcsó....

 

 

Előzmény: Törölt nick (33)
stevie-13 Creative Commons License 2017.10.31 0 0 34

Említetted hogy lecserélted a bunkós váltógombot. Nekem ez az egy dolog szúrja a szemem az autóban. Megtennéd hogy megosztod velem hogyan kell lecserélni? Tekergetni kell vagy húzni felfelé? Hol kapok hozzá váltógombot, illetve mennyire speciális vagy univerzális?

 

 

Az enyém gyönyörű! :-)

 

Most már sötét van, de holnap teszek fel képet.

 

A csere sajnos nem annyira egyszerű. Először is fel kell hajtani a szoknyát. Oké, ez még nem bonyolult: van egy láthatatlan keret, ami a négy sarokban pattan be a helyére. Utána már egyértelmű: a váltógomb alján van egy gyűrű, azt le kell pattintani, és már le is lehet húzni a gombot.

 

A probléma a visszaszereléssel van. Igaz, hogy nem kísérleteztünk valami sokat, de nagyon úgy tűnt, a keretet felülről visszapattintani a helyére nem lehet. Vagy legalábbis nem egyszerű. Mivel az én autómban úgyis szét lett szerelve a középkonzol (lopásvédelem), alulról egy mozdulat volt visszapattintani. Feltehetően a gyárban is így csinálják :-)

 

Maga a váltógomb (gyönyörű alumínium, ami tökéletesen ugyanolyan megjelenésű, mint a széles fém sáv a középkonzol szélén + extra finom marhabőr, ami ugyanolyan megjelenésű, mint a váltószoknya anyaga) kb 20 ezer forint. A szerelésre számolj egy óra munkadíjat olyan szervizben, ahol láttak már ilyet.....

 

 

Előzmény: marko14 (32)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.31 0 0 33

És azt a nyomorult drive-e rendszert hogy lehet örökre megszüntetni? :)

Amúgy én is az Audi, BMW, Mercedes után döntöttem a Volvo mellett.

Előzmény: marko14 (32)
marko14 Creative Commons License 2017.10.31 0 0 32

Szia, bocsánat hogy közbeszólok.

 

Nekem is V60 van, D3 163 Le. Eddigi legjobb autóm, német prémium márkák után szuper kellemes csalódás!

 

Említetted hogy lecserélted a bunkós váltógombot. Nekem ez az egy dolog szúrja a szemem az autóban.

Megtennéd hogy megosztod velem hogyan kell lecserélni? Tekergetni kell vagy húzni felfelé? Hol kapok hozzá váltógombot, illetve mennyire speciális vagy univerzális?

 

Válaszod előre is köszönöm!

 

 

Üdv:

 

Marko14

Előzmény: stevie-13 (8)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.31 0 0 31

Fogalmam sincs, de valóban létezik mindkettő. :)

Előzmény: zsoli02 (30)
zsoli02 Creative Commons License 2017.10.31 0 0 30

Komolyan? Az már jobban is hangzik, mint az én 150-em :)

 

De hogy a fenébe lehet, hogy egy 2013-as, szintén 2 ezres, 5 hengeres D3-as csak 100 kW (136 LE)?

Előzmény: Törölt nick (28)
s_abel Creative Commons License 2017.10.31 0 0 29

Sziasztok!

 

V60 Plug in Hybrid-del kapcsolatban van valakinek tapasztalata?

Előre is köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2017.10.31 0 0 28

Nem. :) 120 kW az barátok között is 163 LE. :)

Előzmény: zsoli02 (27)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!