Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

amator11 Creative Commons License 2024.01.10 0 0 1372

Sziasztok,

 

menetközben ha forgatom a kormányt (min 90 fokos kanyar esetén) nyikorgó hangot hallok a burkolat alól. Másnak is volt ilyen?

amator11 Creative Commons License 2023.12.17 0 0 1371

helyesen a 2. kép

Előzmény: amator11 (1370)
amator11 Creative Commons License 2023.12.17 0 0 1370

Szóval köszönöm mindenkinek a válaszokat mégegyszer. 

 

Jót röhögök magamon. Tanulság, sohase vezess megszokásból sem a közlekedésben (mert egyik napról a másikra megfordíthatják a haladási irányt az utcában) sem az autóban (mert bár sok autót vezetek)

 

A carscanner is jól olvassa, nem is talált hibát.

 

Szóval tempomat.

 

Nem egy atomfizika, van rajta be kapcsoló gomb ( a jobb változatokban van sebességtartó és korlátozó is) egy set+, egy set-, meg egy tároló.

 

Nos ez a Peugeot tempomat első oldalán is látszik.

 

De  mivel nem boldogultam vele, fellapoztam a kézikönyvet és az első találatnál megálltam.

 

 

Na igen ám, de ezen pont nem látszik (amit végre egy videóban megtaláltam majd élőben az autóban és a kézkönyvben is, hogy hátul is vannak rajta gombok.

 

 

 

Szóval sok hűhó semmiért. Még jó hogy nem szedtem szét a fél autót... :)

 

A tempomat és a korlátozó is tökéletesen működik.

amator11 Creative Commons License 2023.12.17 0 0 1369

koszonom a valaszokat. ha jol latom ez egy obd olvaso es egy fizetos program telora vagy gepre. Tehat mas obd olvasom hiaba van.

Előzmény: korzo (1368)
korzo Creative Commons License 2023.12.16 0 0 1368

MaxiAP200 van nekem is a pözsóhoz, ár-érték arányban kiváló!  Élő adatban kicsit lassú, de ami gyorsabb (pláne több adattal), az közel 10x ennyi.

Előzmény: FeZ_ (1367)
FeZ_ Creative Commons License 2023.12.16 0 0 1367

Passz, azt a diagot nem ismerem, de nem feltétlenül csak a gyári jó, azért elég sok más diag is tud paramétereket olvasni és nem csak a sokszázezres kategóriák. Ki kell próbálni és kiderül. 

 

Pl. nekem van egy Autel MaxiAP200-am, ez paraméterekből kimondottan sokat tud kiolvasni mindenféle autóból. Igaz, ez hivatalos, fizetős diag, de azokból az egyik legolcsóbb. (már a komolyabb diagokat nézve) Maga a diag se túl drága a hivatalossága ellenére (kb. 35e) és egy autótípushoz jár hozzá egy élettartam licensz is. A többire évenként / gyártmányonként kell fizetni 21 dollárt. 

Előzmény: amator11 (1364)
amator11 Creative Commons License 2023.12.16 0 0 1366

Sziasztok,

 

úgy gondoltam a defektjavító szettet kicserélem pót(mankó kerékre).

 

Kérdéseim:

- a mankókerék mérete a "B" oszlop matricája szerint 135/80 R18 (215/65 R17 gyári kerék van rajta). Mi a mankó kerék ET számla

- lentre rakott csomagtartó lemezzel csak a mankó kerék fér el alatta. Ha megelemelem egy normál méretű pótkerék (egyszerűbb ilyet használtan venni, meg a gyári és mankó kerék átmérőjében a gumi kalkulátor szerint jelentős - már nem ajánlott - eltérés van

- esetleg más átmérőjű mankókerékt is megfelelő lehet?

amator11 Creative Commons License 2023.12.11 0 0 1365

ez a ketkoros kapcsolo (igaz Renault es tolatolampa) mar okozott meglepeteseket

Előzmény: FeZ_ (1363)
amator11 Creative Commons License 2023.12.11 0 0 1364

csak gyari vagy fizetos diag? vagy pl egy carscenner is jo?

Előzmény: FeZ_ (1363)
FeZ_ Creative Commons License 2023.12.11 0 0 1363

"A féklámpa kapcsoló jó (hiszen ha benyomom akkor a kézifék kiengedése és behúzása is ezzel történik)."

 

Ez nem ilyen egyszerű, mert két áramkörös féklámpakapcsolók vannak a tempomatos autókban és azért, mert világít a féklámpád, attól még a másik kör (aminek a működését csak diaggal látod) nem biztos, hogy működik. 

Előzmény: amator11 (1361)
amator11 Creative Commons License 2023.12.11 0 0 1362

Úgy látom marad a szerviz. 

Előzmény: amator11 (1361)
amator11 Creative Commons License 2023.12.02 0 0 1361

Sziasztok,

 

gondoltam egy hosszabb autópályás szakaszon kipróbálom a tempomatot,. De:

- beindításnál jobb oldali gomb lenyomása nem jelez hibát (ahol az adblue hatótávolságot is le lehet kérdezni

- a középső gombjával lehet váltani a sebesség határoló és sebesség tartó mód között

- a sebesség határoló módban mindkét mem gomb működik, a szélső gomb alsó és felsó állása szintén

 

 

- a sebesség tartó módban:

- ha városban állok akkor azt irja, ki hogy alacsony sebesség miatt nem kapsolható be (a szálső alsó és felső gomb nyomására egyaránt)

- de ha menetközben (mondjuk 80 felett) a szélső alsó vagy felső gomb benyomásával azt irja ki, hogy adjam meg a sebességet, de egyik állásban sem fogadja el.

- a mem gombokra ebben a módban egyáltalán nem reagál

- a kijelzőn a tempomat alatt 3 db vizszintes vonal jelenik meg és egy hibaüzenet (pontosan  nem jegyeztem meg).

- ha tartósan nyomom a mem gombot akkor a 3 vonal villog (kézikönyv szerint hibaüzenet)

 

A féklámpa kapcsoló jó (hiszen ha benyomom akkor a kézifék kiengedése és behúzása is ezzel történik).

 

Ami furcsa, hogy az egyik funkcójában tökéletesen működik (tehát a gombok jók) a másikban viszont nem.

 

Valakinek van ezzel kapcsolatosan tapasztalata, információja?

 

Mielőtt szervizbe vinném és " a szokásos cserélni kell a fél autót" szindróbam életbe lépne..

blackbile Creative Commons License 2023.12.01 0 0 1360

Minden szavad szó szerint nálunk is fennáll! 1.5D

Előzmény: pözsó74 (1359)
pözsó74 Creative Commons License 2023.11.29 0 0 1359

Az én 135.000 km-t futott 1.5D motoromban is van ez az egyenetlen, ritmustalan tompa "tam-tam" hang, ami új kora óta benne van (de talán nem is mindig). 

Szóval ez valószínű, valami konstrukciós "zaj" csak.

Előzmény: Tepi Peti (1356)
amator11 Creative Commons License 2023.11.28 0 0 1358

Más:

 

a hátsó ablaktörlő lapátot nem birom felhajtani. Mintha szorulna valamiben, valamint mintha a takaró lemezek (ami a csavaron van) összeérnének a lapát műanyag burkolatával. Hiába hajtom fel a csavart takaró lemezt, nem birom teljesen felemelelni a lapátot (eltörni meg nem akarom). 

 

Lehet csak régen volt mozgatva? Vagy valami trükkje van?

amator11 Creative Commons License 2023.11.28 0 0 1357

"A második videoban szerintem egy vezérműláncos motort szerelgetnek, látni a végén ahogy hosszú a lánc és a láncfeszítők a földön vannak."

 

Az nem is volt kérdés, csak az, hogy milyen 3008-as. A végén a cimből látszik, hogy 1.6 THP, tehát benzines

 

viszont a 1.5 HDI.ban tényleg egyben van (lásd (8:30-tól)

 

https://www.youtube.com/watch?v=8imqY2aupDI

Előzmény: Tepi Peti (1356)
Tepi Peti Creative Commons License 2023.11.28 0 0 1356

Köszi a sok info-t, nagyon hasznos volt.
Az én 1.5D motorom hanja hasonlít az első video-ban lévő hangra, tehát van benne ez az egyenetlen tatam- tatam - tatam... de ez nem fémes hang, úgyhogy remeélem nem a lánc hanja. Újkorától így van.
Arról mindenesetre szó sincs mint azt utolsó videoban, az valóban fémes hang.
A második videoban szerintem egy vezérműláncos motort szerelgetnek, látni a végén ahogy hosszú a lánc és a láncfeszítők a földön vannak.

Januárban szerviz - majd rákérdezek..

Előzmény: amator11 (1355)
amator11 Creative Commons License 2023.11.27 0 0 1355

Van biztosan, de hogy peugeot 3008 hdi esetében találsz-e az más kérdés.

 

Ha hidegen ritka kattogó hangot hallasz egy autóból akkor az vagy szelephézag vagy hidrotőke zaja.

 

A vezérmű lánc hangja leginkább ahhoz hasonlít, miintha egy fém edénybe csavarokat szórnál és elkezded forgatni.  Ha a vezermű lánc megvan feszülve terhelés alatt, akkor kevésbé nyúlt állapotban jellemzően nincs hangja, illetve terhelés váltás esetén (pl gázelvétel) lehet hallani rövid ideig a hangot.

 

Ha folyamatosan szól a lánc, az vagy megnyúlás vagy láncfeszítő hiba. Ha a lánc egyenetlenül nyúlt meg sok esetben a feszítő már nembiztos, hogy "ki tudja javítani" a hibát, illetve (feszítő tipustól függően) hajlamos lehet akár túlfeszített állapotban is "hagyni a láncot".

 

https://www.youtube.com/shorts/60ye7m-8Fr4  

 

 

Mondjuk ezt nem látom pontosan, melyik 3008-as, de itt külön lehet cserélni a vezérlés lánckerekeit is..

https://www.youtube.com/watch?v=o0N5jgaQeL4

 

ebben viszont jól hallatszik...

https://www.youtube.com/watch?v=NOuQ2w4L7tg 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Tepi Peti (1352)
amator11 Creative Commons License 2023.11.27 0 0 1354

Köszönöm.

Előzmény: FeZ_ (1353)
FeZ_ Creative Commons License 2023.11.27 0 0 1353

"A korábban feltett szoftverből bekapcsolható dolgokról tud valaki valamit."

 

Nem hiszem, hogy lesz bárki, aki biztosat tud majd mondani, mivel attól függ a dolog, hogy hogyan/mivel programozták fel a BSI-t az autóba az elején. Rá kell dugni a diagot és megnézni mi van a BSI listájában. Azok elvileg be is kapcsolhatóak.....aztán kiderül majd gyakorlatban is, hogy így van-e, ha megpróbálod valamelyiket bekapcsolni.

 

Előzmény: amator11 (1351)
Tepi Peti Creative Commons License 2023.11.27 0 0 1352

Van valahol a neten valami video/hangfájl a csattogó lánc zajáról?

Hogy egyáltalán milyen hangra kel figyelni.

Nálam hidegen, alapjáraton hallani némi kattogást, de nem tudom, hogy ez nem-e csak a szelepek hangja..

 

Előzmény: FeZ_ (1348)
amator11 Creative Commons License 2023.11.26 0 0 1351

A korábban feltett szoftverből bekapcsolható dolgokról tud valaki valamit.

 

Pl a 2006-os Skoda Octavia tudta a skandináv módot (csak a tompítottak világítottak és annak is lehetett állítani a fényerejét - kvázi nappali menetfény), vagy a focusba a lábtér világítás ki volt építve csak 2 db 50 ft-os égő kellett bele és a felára extra működött.  Vagy pl Scenicnél szotverból volt kikapcsolható az automatikus kézifék behúzás - itt ugye már nem kell hozzá program...

amator11 Creative Commons License 2023.11.24 0 0 1350

termeszetesen a fogaskerek helyett lanckerek a szakszeru kifejezes.

 

fogaskerekes vezerlest nem sok esetben alkalmaztak...

Előzmény: amator11 (1343)
amator11 Creative Commons License 2023.11.24 0 0 1349

motorkerekparra (es annak a lanc es lanckerek cserejere) gondoltam.

 

ott vetodott fel egyesekben, hogy vastagabb lancot tesznek fel.

 

az 1.5 hdi motort ilyen szinten nem ismerem.

 

de siman elofordulhat, hogy egy megnyult vagy laza lanc egy ido utan elkezdi enni a vezerlesen a fogaskerekeket is 

Előzmény: Tepi Peti (1346)
FeZ_ Creative Commons License 2023.11.24 0 0 1348

Utána kell nézni, hogy jött-e ki javítás a láncra és ha igen, az érinti-e a te autódat. Ha érinti és a gyár ajánlja a fejlesztettre a cserét, nem lesz gond, ha kicseréled rá. (sőt) Amúgy ezekre (lánc) nincsen gyári csereperiódus megadva, akkor kell (szokták) cserélni, amikor hangja lesz. 

(nyilván, ha hibás vagy gyenge konstrukció került az autókba valamiért, azt idő előtt ajánlott cserélni a fejlesztettre) 

 

Előzmény: Tepi Peti (1347)
Tepi Peti Creative Commons License 2023.11.24 0 0 1347

Egyetértek Veled. A járgányomban 105ekm van, eddig nincs a láncnak hangja. Lehet szerencse, de lehet hogy mert kíméletes bánok az autóval.
Ezért gondolom ha 180ekm környékén cserélni kell a vezérlés szettet, akkor kicseréltetem ezt a láncot is, mert lehet a 8mm konstrukció sokkkal jobb, azért nem fogom az egész motort horror pénzért feljavítani. ÉS egy új 7mm-es lánc megint jó lesz sokáig.

Előzmény: FeZ_ (1345)
Tepi Peti Creative Commons License 2023.11.24 0 0 1346

Hogy hogy nem autó henem motor?

Ezeket most nagy álltanosságban írod, vagy tudod az 1.5Hdi motorról konkrétan?
Mert nagy álltalánossággal nem sokra megyek. 
És ez ugye nem az a lánc, mint egy motorkerékpárnál - nem biztos hogy lánckereket (nem egyenlő fogaskerék) is kell cserélni. TEhát ha ugyanolyan láncot teszek fel.

Előzmény: amator11 (1343)
FeZ_ Creative Commons License 2023.11.24 0 0 1345

Nos, ez ebben az esetben nem igen "játszik", mivel a fogaskerekek a vezérműtengelyekkel vannak együtt, és még tengellyel együtt sem lenne egyszerű a csere, mivel a tengelyek meg a hengerfejjel vannak illesztve, így egy fél motorfelújítással felérő művelet lehetne a cseréjük. Ilyen jellegű "upgrade"-eknél a kis láncnál csak a lánc és a feszítő cseréje szokott előírás lenni. Konkrétan ehhez a motorhoz tartozó utasítást még nem láttam, eddig nem volt rá szükség, a korábbi, hasonló konstrukcióknál viszont ez volt a helyzet. 

 

Előzmény: amator11 (1343)
amator11 Creative Commons License 2023.11.23 0 0 1344

Más:

 

Más autóknál tapasztalat, hogy bizonyos extrák benne vannak az autókban, csak aktiválni kell valamilyen service box-al vagy egyéb kiegészítők egyszerűen be vannak kötve csak égő kell bele, stb

 

Peugeot 3008-nál van ilyen? pl:

- kanyarfény (ködlámpa)

- automatikus reflektor fel és lekapcsolás

 

Active felszereltségi szint.

 

Tudom magasabb szintben van, de ebben is van fényérzékelő (mert ugye bekapcsolja a tompítottat), stb...

amator11 Creative Commons License 2023.11.23 0 0 1343

Nem autó, hanem motor. 

 

- láncot ajánlott fogaskerekekkel együtt cserélni

- adott problémához tudni kellene, hogy a fogaskerekek méretei is változtak (vastagság) vagy csak a lánc szemeinek a vastagsága változott, belső távolság és görgő méret nem.

Előzmény: Tepi Peti (1341)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!