Szóval köszönöm mindenkinek a válaszokat mégegyszer.
Jót röhögök magamon. Tanulság, sohase vezess megszokásból sem a közlekedésben (mert egyik napról a másikra megfordíthatják a haladási irányt az utcában) sem az autóban (mert bár sok autót vezetek)
A carscanner is jól olvassa, nem is talált hibát.
Szóval tempomat.
Nem egy atomfizika, van rajta be kapcsoló gomb ( a jobb változatokban van sebességtartó és korlátozó is) egy set+, egy set-, meg egy tároló.
Nos ez a Peugeot tempomat első oldalán is látszik.
De mivel nem boldogultam vele, fellapoztam a kézikönyvet és az első találatnál megálltam.
Na igen ám, de ezen pont nem látszik (amit végre egy videóban megtaláltam majd élőben az autóban és a kézkönyvben is, hogy hátul is vannak rajta gombok.
Szóval sok hűhó semmiért. Még jó hogy nem szedtem szét a fél autót... :)
Passz, azt a diagot nem ismerem, de nem feltétlenül csak a gyári jó, azért elég sok más diag is tud paramétereket olvasni és nem csak a sokszázezres kategóriák. Ki kell próbálni és kiderül.
Pl. nekem van egy Autel MaxiAP200-am, ez paraméterekből kimondottan sokat tud kiolvasni mindenféle autóból. Igaz, ez hivatalos, fizetős diag, de azokból az egyik legolcsóbb. (már a komolyabb diagokat nézve) Maga a diag se túl drága a hivatalossága ellenére (kb. 35e) és egy autótípushoz jár hozzá egy élettartam licensz is. A többire évenként / gyártmányonként kell fizetni 21 dollárt.
úgy gondoltam a defektjavító szettet kicserélem pót(mankó kerékre).
Kérdéseim:
- a mankókerék mérete a "B" oszlop matricája szerint 135/80 R18 (215/65 R17 gyári kerék van rajta). Mi a mankó kerék ET számla
- lentre rakott csomagtartó lemezzel csak a mankó kerék fér el alatta. Ha megelemelem egy normál méretű pótkerék (egyszerűbb ilyet használtan venni, meg a gyári és mankó kerék átmérőjében a gumi kalkulátor szerint jelentős - már nem ajánlott - eltérés van
- esetleg más átmérőjű mankókerékt is megfelelő lehet?
"A féklámpa kapcsoló jó (hiszen ha benyomom akkor a kézifék kiengedése és behúzása is ezzel történik)."
Ez nem ilyen egyszerű, mert két áramkörös féklámpakapcsolók vannak a tempomatos autókban és azért, mert világít a féklámpád, attól még a másik kör (aminek a működését csak diaggal látod) nem biztos, hogy működik.
gondoltam egy hosszabb autópályás szakaszon kipróbálom a tempomatot,. De:
- beindításnál jobb oldali gomb lenyomása nem jelez hibát (ahol az adblue hatótávolságot is le lehet kérdezni
- a középső gombjával lehet váltani a sebesség határoló és sebesség tartó mód között
- a sebesség határoló módban mindkét mem gomb működik, a szélső gomb alsó és felsó állása szintén
- a sebesség tartó módban:
- ha városban állok akkor azt irja, ki hogy alacsony sebesség miatt nem kapsolható be (a szálső alsó és felső gomb nyomására egyaránt)
- de ha menetközben (mondjuk 80 felett) a szélső alsó vagy felső gomb benyomásával azt irja ki, hogy adjam meg a sebességet, de egyik állásban sem fogadja el.
- a mem gombokra ebben a módban egyáltalán nem reagál
- a kijelzőn a tempomat alatt 3 db vizszintes vonal jelenik meg és egy hibaüzenet (pontosan nem jegyeztem meg).
- ha tartósan nyomom a mem gombot akkor a 3 vonal villog (kézikönyv szerint hibaüzenet)
A féklámpa kapcsoló jó (hiszen ha benyomom akkor a kézifék kiengedése és behúzása is ezzel történik).
Ami furcsa, hogy az egyik funkcójában tökéletesen működik (tehát a gombok jók) a másikban viszont nem.
Valakinek van ezzel kapcsolatosan tapasztalata, információja?
Mielőtt szervizbe vinném és " a szokásos cserélni kell a fél autót" szindróbam életbe lépne..
Az én 135.000 km-t futott 1.5D motoromban is van ez az egyenetlen, ritmustalan tompa "tam-tam" hang, ami új kora óta benne van (de talán nem is mindig).
Szóval ez valószínű, valami konstrukciós "zaj" csak.
a hátsó ablaktörlő lapátot nem birom felhajtani. Mintha szorulna valamiben, valamint mintha a takaró lemezek (ami a csavaron van) összeérnének a lapát műanyag burkolatával. Hiába hajtom fel a csavart takaró lemezt, nem birom teljesen felemelelni a lapátot (eltörni meg nem akarom).
Lehet csak régen volt mozgatva? Vagy valami trükkje van?
Köszi a sok info-t, nagyon hasznos volt. Az én 1.5D motorom hanja hasonlít az első video-ban lévő hangra, tehát van benne ez az egyenetlen tatam- tatam - tatam... de ez nem fémes hang, úgyhogy remeélem nem a lánc hanja. Újkorától így van. Arról mindenesetre szó sincs mint azt utolsó videoban, az valóban fémes hang. A második videoban szerintem egy vezérműláncos motort szerelgetnek, látni a végén ahogy hosszú a lánc és a láncfeszítők a földön vannak.
Van biztosan, de hogy peugeot 3008 hdi esetében találsz-e az más kérdés.
Ha hidegen ritka kattogó hangot hallasz egy autóból akkor az vagy szelephézag vagy hidrotőke zaja.
A vezérmű lánc hangja leginkább ahhoz hasonlít, miintha egy fém edénybe csavarokat szórnál és elkezded forgatni. Ha a vezermű lánc megvan feszülve terhelés alatt, akkor kevésbé nyúlt állapotban jellemzően nincs hangja, illetve terhelés váltás esetén (pl gázelvétel) lehet hallani rövid ideig a hangot.
Ha folyamatosan szól a lánc, az vagy megnyúlás vagy láncfeszítő hiba. Ha a lánc egyenetlenül nyúlt meg sok esetben a feszítő már nembiztos, hogy "ki tudja javítani" a hibát, illetve (feszítő tipustól függően) hajlamos lehet akár túlfeszített állapotban is "hagyni a láncot".
"A korábban feltett szoftverből bekapcsolható dolgokról tud valaki valamit."
Nem hiszem, hogy lesz bárki, aki biztosat tud majd mondani, mivel attól függ a dolog, hogy hogyan/mivel programozták fel a BSI-t az autóba az elején. Rá kell dugni a diagot és megnézni mi van a BSI listájában. Azok elvileg be is kapcsolhatóak.....aztán kiderül majd gyakorlatban is, hogy így van-e, ha megpróbálod valamelyiket bekapcsolni.
A korábban feltett szoftverből bekapcsolható dolgokról tud valaki valamit.
Pl a 2006-os Skoda Octavia tudta a skandináv módot (csak a tompítottak világítottak és annak is lehetett állítani a fényerejét - kvázi nappali menetfény), vagy a focusba a lábtér világítás ki volt építve csak 2 db 50 ft-os égő kellett bele és a felára extra működött. Vagy pl Scenicnél szotverból volt kikapcsolható az automatikus kézifék behúzás - itt ugye már nem kell hozzá program...
Utána kell nézni, hogy jött-e ki javítás a láncra és ha igen, az érinti-e a te autódat. Ha érinti és a gyár ajánlja a fejlesztettre a cserét, nem lesz gond, ha kicseréled rá. (sőt) Amúgy ezekre (lánc) nincsen gyári csereperiódus megadva, akkor kell (szokták) cserélni, amikor hangja lesz.
(nyilván, ha hibás vagy gyenge konstrukció került az autókba valamiért, azt idő előtt ajánlott cserélni a fejlesztettre)
Egyetértek Veled. A járgányomban 105ekm van, eddig nincs a láncnak hangja. Lehet szerencse, de lehet hogy mert kíméletes bánok az autóval. Ezért gondolom ha 180ekm környékén cserélni kell a vezérlés szettet, akkor kicseréltetem ezt a láncot is, mert lehet a 8mm konstrukció sokkkal jobb, azért nem fogom az egész motort horror pénzért feljavítani. ÉS egy új 7mm-es lánc megint jó lesz sokáig.
Ezeket most nagy álltanosságban írod, vagy tudod az 1.5Hdi motorról konkrétan? Mert nagy álltalánossággal nem sokra megyek. És ez ugye nem az a lánc, mint egy motorkerékpárnál - nem biztos hogy lánckereket (nem egyenlő fogaskerék) is kell cserélni. TEhát ha ugyanolyan láncot teszek fel.
Nos, ez ebben az esetben nem igen "játszik", mivel a fogaskerekek a vezérműtengelyekkel vannak együtt, és még tengellyel együtt sem lenne egyszerű a csere, mivel a tengelyek meg a hengerfejjel vannak illesztve, így egy fél motorfelújítással felérő művelet lehetne a cseréjük. Ilyen jellegű "upgrade"-eknél a kis láncnál csak a lánc és a feszítő cseréje szokott előírás lenni. Konkrétan ehhez a motorhoz tartozó utasítást még nem láttam, eddig nem volt rá szükség, a korábbi, hasonló konstrukcióknál viszont ez volt a helyzet.
Más autóknál tapasztalat, hogy bizonyos extrák benne vannak az autókban, csak aktiválni kell valamilyen service box-al vagy egyéb kiegészítők egyszerűen be vannak kötve csak égő kell bele, stb
Peugeot 3008-nál van ilyen? pl:
- kanyarfény (ködlámpa)
- automatikus reflektor fel és lekapcsolás
Active felszereltségi szint.
Tudom magasabb szintben van, de ebben is van fényérzékelő (mert ugye bekapcsolja a tompítottat), stb...
- adott problémához tudni kellene, hogy a fogaskerekek méretei is változtak (vastagság) vagy csak a lánc szemeinek a vastagsága változott, belső távolság és görgő méret nem.