Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ezequiel Creative Commons License 2022.08.02 0 0 843

oké, köszönöm a választ!

Előzmény: lambesz (842)
lambesz Creative Commons License 2022.08.02 -1 0 842

Ahova én hordom márkaszervízbe, ott azt mondják, hogy 1 km túllépés is már garanciavesztéssel jár. Gyanítom, ez így van minden márkaszervízben...

Előzmény: Ezequiel (839)
Ezequiel Creative Commons License 2022.08.01 0 0 841

Mindig 08 kmnél csökken 100-at. Most kb 28120 km azt irja hogy 1900 km vagy 91 nap.

Előzmény: fepeti001 (840)
fepeti001 Creative Commons License 2022.08.01 0 0 840

A szerviz esedékességjelző pontosan mit ír időpontra, illetve km-re?

Előzmény: Ezequiel (839)
Ezequiel Creative Commons License 2022.07.31 0 0 839

üdv. 
VW Touranom van 1.5 TSI DSG. 
Közeleg a 30 ezres kötelező szervíz.
Jelenleg 28 ezer km van benne, 9 hónapja, 15 ezer km-nél csináltam egy köztes olajcserét VW konszernes magán szervízben.

A kérdésem, hogy mennyire veszik komolyan ha pár száz km-rel túllépem a 30 ezret? Mennénk nyaralni  aug közepén és dilemmázok hogy csináltassam meg a szervízt 28.500 km-nél, vagy a nyaralás után 30.400 tájára saccolom mire visszaérünk. 
Mekkora túllépéskor kockáztatom hogy ugrik a gyári garancia. Még nem írta ki a kocsi hogy közeledik a szervíz esedékessége.
Köszönöm a válaszokat.

Barangolo55 Creative Commons License 2022.07.28 0 0 838

Ja, az enyém is Octavia 1.5 Tsi 150 Le. 2018 évjárat.

Barangolo55 Creative Commons License 2022.07.28 0 0 837

Üdv!
Nálam is előfordul néha.

Új korában és most hatvanezernél is van amikor ezt a hangot produkálja.

Van amikor hónapokig semmi, azután egy kanyarodásnál kicsit hallani.

Ez az elektromos kormányszervótól jön egyértelműen.

Annyira esetleges, hogy nem foglalkozom vele.

Más.

Tegnap voltam a 60 ezres szervizen.

Olaj, szűrő, pollen, gyertyák.

A levegő szűrőt nem cserélték.

Milyen időközönként kell ezt cserélni?
Olvastam olyat is hogy 90 ezer vagy 5 év. Ez nagyon durva lenne szerintem.

Egyébként ez a tegnapi kalandom 178 ezerbe fájt nekem.

Az olaj 0W20 Shell Helix

 

Előzmény: Pityu1983 (836)
Pityu1983 Creative Commons License 2022.07.27 0 0 836

Üdv, én egy 2019-es 1.5 TSI 150LE 5 ajtós skodát hajtok 2020. elejétöl szinte napi szinten. 80% autópálya 20% föút/város. Talán 2021-ben jelentkezett az alábbi jelenség: Pl. autópályázás, vagy hosszabb út után bekanyarodok körforgalomba (kormány jobbra teker) és húzom vissza balra és ekkor jelentkezik egy búgó hang a bal elsö kerék felöl. A búgás folyamatos, mintha valami gumik dörzsölödnének, vagy mi. Nem fémes az tuti, úgyhogy nem hiszem, hogy a fék fogna be. Miután kikanyarodok körforgalomból elhallgat, vagy picit hallható, de minimális kormánymozdulattól végképp elhallgat. Mindez nagyobb melegekben fordul elö és teljesen random. Télen, tavasszal, összel semmi. Húzni nem húz kocsi egyik iránbya sem, gumi sem kopott, még a gyáriak vannak rajta. Téli/nyári cserénél sem szóltak, pedig a legapróbb dologkat is megjegyzik. Márkaszervízben voltam vele természetesen, de produkálni természetsen nem sikerült a hangot, viszint telefonnal felvettem. Valami speciális kenöanyagot, magyaráztak, amit felhasználtak azon az oldalon, de érdemben nem tudtak hozzászólni. Melggel együtt megint elöjött... Találkozott esetleg valkai hasonló jelenséggel? Vagy lenne tippetek, hogy mi lehet.? Köszi, István

Topacsenkó Creative Commons License 2022.06.27 0 0 835

Igazából nincs sem időm, sem kedvem foglalkozni vele.

A váltáskor jelentkező csörgéshez képest, elég nehézkes is lenne prezentálni a gyorsításkor jelentkező rezonanciát.

Az autót is biztos le kellene adnom napokra, és tudom, hogy mi lenne a válasz.

Szóval nem jutottam előrébb, beletörődtem hogy ilyen.

Előzmény: kreutzerr (834)
kreutzerr Creative Commons License 2022.06.19 0 0 834

Nálam is terhelés alatt csörög, zörög minden a középkonzolban.

A könyöklőn tapintható a rezonancia.

Ne haragudj, jutottál valamire a PoBudában?

Előzmény: Topacsenkó (719)
Devfeco Creative Commons License 2022.06.11 -1 0 833

Sajnos kezdem én is azt látni, hogy csak az időmet pocsékolom! Komolyan kezdem azt hinni, hogy akit felkeresek ezek mindenkit "megvesznek"! Eddig minden út vakvágányra futott, úgy hogy több szervízben,több kókler szerelő is kipróbálta, és mind mondta, hogy természetellenes a rezonancia, ennyire nem kellene remegnie.  

Előzmény: A_jó_az_nem_ilyen (832)
A_jó_az_nem_ilyen Creative Commons License 2022.06.07 0 0 832

Ennek semmi értelme. Hidd el.

Nincs olyan paraméter ami alapján bárki meg tudná határozni azt, hogy jó vagy sem.

Nincs megadva pl. 68dB ami felett rossz a motor.

Ha kilógna a hajtókar az lenne a legjobb. Azt ugye nehéz jónak mondani.

A gyárilag meghatározott olajfogyasztást is gyakorlatilag úgy lehet meghaladni ha elveszted a komplett olajteknőt.

Ismered az erősebb kutya b@szik kezdetű és egyben végű okosságot? Na az fog történni.

Szerinted inkább töltsd a szeretteiddel a rá szánt időt. Sokkal hasznosabb.

Sajnos nem minden autó vagy motor egyforma.

Nekem az előző egy műszer volt. A mostanit ugyanakkor gyártották mégis olyan hangja van mint egy ócska dízelnek és a váltót sem lehet összehasonlítani.

Teljesen más a két autó!

Nagyon szomorú.

Remélem, hogy a garancia előtt szétesik. Mindenkinek az lenne a legjobb.

Előzmény: Devfeco (830)
ICsizi81 Creative Commons License 2022.06.03 0 0 831

Szia,

 

Köszönöm a választ, ha lesz fejlemény, majd számolj be róla, én is hasonlóra számítok, bár nálam nem a rezgés a fő baj (mondjuk az is zavaró, de ez új kora óta ilyen), hanem a Kispolszkis hangja, ami mostanában jelentkezett csak.

Előzmény: Devfeco (830)
Devfeco Creative Commons License 2022.06.03 0 0 830

Üdv! Azóta semmi változás nincs a dologban! A szervíz kért egy szakértőt a porsche hungáriától, aki eljött, kipróbálta, egyértelműen elmondta, hogy érzi a remegést és ez nem természetes, valamint amit előtte nap kipróbált azon nem érzett semmi ilyesmit.! Ezt követően 2 hét múlva megküldte a hivatalos szakvéleményt, amiben 20 oldalon keresztül leírta, hogy az autónak semmi baja. Pesten amit kipróbált műszeres rezonanciamérést végzett rajta, és ezt hasonlította szemrevételezéssel össze az enyémmel. Röhej!!! Kérdeztem ,hogy akkor miért nem az enyémen végzett rezonanciamérést.....?nem kaptam rá választ! Jelenled az ügy Békéltetőtestületnél van, ami megy tovább Bíróságra, mert a fogyasztóvédelem nem foglalkozik vele. 

Előzmény: ICsizi81 (825)
A_jó_az_nem_ilyen Creative Commons License 2022.05.29 -1 1 829

Nem biztos, de talán több szervizes tapasztalatom van.

 

Az autó adatlapján tutira nem szerepel az, hogy jól lenyúltak az olajjal ezért nekem pozitívum sem keletkezik belőle.

Nálad viszont a „hozott olaj” jelentős negatívumot fog jelenteni, ha szükség lenne garanciális vagy méltányossági elbírálásra.

Ezt készpénznek is veheted. Kapaszkodót keresnek és találnak akkor is ha nincs. Ha pedig van akkor keresniük sem kell.

Néhány példa,

Két éven belül meghibásodik az akku. A PoHu megpróbálja áttolni a gyárnak. Visszaírnak, hogy nem fizetik mert az eladás előtt nem megfelelően gondozták az akkut azért ment tönkre. A szerviz talán kicseréli garanciában.

Az autóra 2 év garanciát ad a gyártó. A PoHu további kettőt. Amennyiben az akku két éven túl, de négy éven belül hibásodig meg akkor azt a PoHu-nak kellene fizetnie mint bármi mást is. Kiolvasnak mindenféle adatot az autóból majd közlik, hogy pl. a 700 napos autóban 680-szor merítetted le az akkut valamilyen nem is létező dologgal a szivargyújtóból ezért ez nem rendeltetésszerű használat, ami miatt Te fizeted az akkut. Persze sokszoros áron. (Minden esetben próbálhatsz a kád szélénél is keményebb lenni, de segíteni nem fog.)

Az első két évben a szerviz nem sok problémában dönthet. Két év után viszont semmiben. A megfelelő ember ránéz az autód kartonjára és kapaszkodót fog keresni. Nem lesz nehéz rátalálni a két szóra.

A számlát is látják, mint azt is, hogy az átlag balfasz 140-160e-t fizet egy szervizért Te pedig 100-al kevesebbet. Hidd el, borzasztó bonyolult.

Persze ez nem azt jelenti, hogy vigyorogni kell, amikor lehúznak és még át is b@sznak.

Legközelebb a helyedben megkérdezném, hogy a szervizben mennyibe kerül az olaj. Nyilván, vagyis remélem nem annyiba mint az én esetemben. Rá kell szánni. Nem szabad kapaszkodót adni nekik mert irtózatosan sokba kerülhet.

Ha számítani szeretnél valamilyen pozitív elbírálásra a 10 év méltányossági idő alatt akkor nem csak mindennek klappolni kell, hanem mindennek is. Pl. egy motor.

Nem fogok árukeresőben olajat vadászni, de legközelebb megnézem mennyibe kerül a közeli szervizekben.

Az elb@szott országot természetesen fenntartom.

Előzmény: lambesz (826)
lambesz Creative Commons License 2022.05.24 0 0 828

Hát nem tudom. Illetve tudom, piacgazdaság van, verseny van. Még a márkaszervízek között is. Ezért is adtam meg konkrétan a szervízt, ahova én hordom.

A vitt olaj kapcsán többször rákérdeztem, hogy ez hatással van e garanciára, amire az volt a válasz, hogy ha számlával igazolom (amit le is másoltak és dokumentáltak) az olaj eredetiségét és megfelelő normáját, akkor nincs gond.

Hogy milyen országban élünk, hát, lehet, hogy átmenet a balkán és a nyugat között, de nekem ezzel nincs bajom. Lehet akkor rám is mondani, hogy olyan magyarosan kiügyeskedtem az olcsóbb megoldást (vitt olaj, megtalálni az olcsóbb szervízt stb.), de akinek belefér a 100+ os számla, az fizesse ki.

Nekem az új autó se fért volna bele, ha nincs a nagycsaládos támogatás. Így két éve belementünk és lám jelenleg többet ér az autóm 100 ezer km-rel az órájában, mint új korában. Persze ezt se lehetett előre tudni.

Ha már az "ügyeskedésnél" tartunk, a hátsó fékbetétet nem rég cseréltettem, de azt nem márkaszervízbe, hanem harmadáron egy megbízható (bosch szervíz), de függetlenbe. Utána kérdeztem a garanciális dolgokra egy Porsche Hungaria-nál dolgozó ismerősnél, azt mondta, hogy legrosszabb esetben is, ha konkrétan a fékkel lenne vmi baj, akkor esetleg belekötnének, de ha számlával tudom igazolni a cserét illetve az alkatrészt, akkor elvileg abba sem. De könyörgöm, egy fékbetétbe mi tud elromlani? Ami ezen a kocsin rizikós vagy mondjuk úgy, bonyolult, az a motorja. Mondom ezt persze úgy, hogy nem értek hozzá, csak laikus érdeklődő vok.

Mindenesetre én bízom az autómban, eddig nem volt semmi baj vele, jól fogyaszt (6.2-6.9) és bő két év alatt 100 ezer km már belegurult. Maradjon is így...

 

 

 

Előzmény: www.octinfo.com (827)
www.octinfo.com Creative Commons License 2022.05.24 0 0 827

A drágán szervizelték az autót és az átverték között azért van némi különbség. És akkor finoman fogalmaztam és nem azt írtam le, ami a valóságban történt.

 

Utalok itt arra, hogy az aranyárban mért olajból ki lett számlázva 5 liter és a motorba még akkor sem kell annyi, ha a gyártósoron van és az első töltetet kapja. Pláne nem kell annyi, ha olajcsere történik és úgy sem folyik ki az összes belőle. Akkor pedig hol vala a szükséges mennyiség (kevesebb, mint 5 liter) és a kiszámlázott mennyiség (5 liter) közötti különbség? Mert nem találta meg egy flakonban a csomagtartóban, meg az utastérben, meg a kesztyűtartóban sem.

 

Amúgy pedig: normális országban megrendelsz egy szolgáltatást, kifizeted. Megkapod amit kifizettél. Szolgáltatást és terméket. Annyit, amennyit kifizettél. Drága? Drága. De pont azért drága, mert biztos lehetsz benne, hogy azt kapod, amit kértél és a lehető legjobb minőségben, ami a nem kis értékű vagyontárgyadnak a legjobb megoldás. Cserébe kapod a nyugalmat és a tartós, megbízható működés legnagyobb esélyét, illetve annak biztos tudatát, hogy ha komoly a probléma, akár még a garancia lejárta után is helyt áll a gyártó.

 

Nem normális országban meg drága szolgáltatást fizetsz, de annak a felét sem végzik el (vagy ugyan azt a tevékenységet munkadíj formájában kétféle néven is felteszik a számlára mert kimagyarázható, aki meg nem ért hozzá és nem veszi észre - ez a többség - az meg nem is szól érte csak kifizeti). Sokszoros felárral adják a terméket amely máshol is megvehető, és ezek mellett még nem is kapsz annyit belőle amennyit kifizettél, mert fizikai képtelenség annyit kapnod. Tehát még jól át is vernek! Na ez van itt.

 

Ha nem érzed a különbséget, akkor...

 

(Arra meg mernék fogadni, hogy amint a motoroddal lenne valami, akár garanciaidőben, akár szavatosság keretében, amikor a gyártónak helyt kellene állnia, az első indok, amivel elhajtanának, a vitt olaj lenne.)

Előzmény: lambesz (826)
lambesz Creative Commons License 2022.05.23 0 0 826

Sziasztok,

 

nem akarok senkit felizgatni, főleg azokat, akik 100-ezreket hagynak márkaszervízbe sima olajcserére és pollen vagy légszűrőcserére, de én mindezt 42.359 Ft-ból megúsztam. A szervíz a következőket tartalmazta: ellenőrző szervíz olajcserével (85.147 km-nél) + légszűrő csere.

Azért annyi turpisság van a dologban, hogy az olajat én vittem, számlával igazolva (0w20 gyári, vw cimkés olaj). Nem tudom, más szervíznél hogy van, itt lehet bevinni olajat (csak azt), a gyári garanciát ez nem befolyásolja, ellenben a mobiliátásgaranciát (hogy értem jönnek egész Európában ha elakadok, állítólag) elbukom, cserébe nem is fizetem, mert ennek is ára van. 3 ezer Ft-ért kaptam gyári olajat (igaz meg kellett egy kartonnal venni, de majd elfogy), tehát 56 ezerből kijött a 90 ezres szervíz, ami azért nem százezrek. Megmondom azt is melyik szervízbe hordom (bár nem gondolom, hogy az én reklámomra szorulnának), hiszen nem csak relatíve olcsók a márkaszervízek között, de kifejezetten korrektek is. Tehát a szervíz a Szabó Autó a 16. kerületben. Az olajat pedig az olajmarket-nél vettem.

Végül pedig nem gondolom, hogy az országra kéne fogni azt, hogy drágán szervízelték a kocsidat, hiszen, ahogy fentebb leírtam az én példámat, nagyjából féláron megúszhattad volna.

Előzmény: A_jó_az_nem_ilyen (817)
ICsizi81 Creative Commons License 2022.05.18 0 0 825

Szia,

 

Történt fejlemény az ügyedben?

 

Az enyém eddig is rezonált, de hangtalanul, most viszont 2 hengeres módban rosszabb hangja van, mint egy repedt kipufogós Zetornak. Jeleztem szervizben, kezdődik a kálvária. 2019 decembertől hajtom, 81e tartok most.

 

Köszi, ha megosztod, hogy azóta mi történt.

Előzmény: Devfeco (800)
A_jó_az_nem_ilyen Creative Commons License 2022.05.11 0 0 824

Köszönöm!

 

Előzmény: kissg620 (823)
kissg620 Creative Commons License 2022.05.09 0 0 823

Nyugati vidék, Szombathely Skoda Végh Autóház.

Előzmény: A_jó_az_nem_ilyen (819)
A_jó_az_nem_ilyen Creative Commons License 2022.05.08 0 0 822

Utoljára amikor gyertyát cseréltek akkor 10.800,-Ft volt darabja. Ehhez jön ugye a munkadíj. Tehát 200+

De lehet. Minden lehet.

 

És sajnos vannak egyéb problémák is.

1998-ban vásároltam az első új autómat.

Akkoriban egy fékfolyadék csere abból állt, hogy a szopókát rárakták az összes kerékre és addig szívták amíg friss nem lett a színe.

(Persze az sem volt százas mert a porvédőkért vissza kellett menni. :) )

Később jött a hülyének nézős verzió amikor csak az egyik hátsó féket szopogatták. Mondván az van a legmesszebb. Ez persze igaz, de attól még az ABS egységben és a többi körben régi folyadék maradt.

Ma már ott tart a technika, hogy a porvédőt sem kell levenni. Egyiket sem.

 

(A hetedik új autót használom melyeket eladásig márkaszervizbe hordtam. Továbbá van/volt kettő amit nem újonnan vásároltam, de azokat is szakszervizbe hordtam. Látom a változást. 1998-2004 környékén teljesen elfogadható áron tisztességes munkát végeztek.

Mostanra teljesen elszabadult minden. 74.000,- egy kanna olaj ami egy kisker boltban (kis tételben) 20.000,- Baszki.)

Előzmény: Barangolo55 (821)
Barangolo55 Creative Commons License 2022.05.06 0 0 821

Lehet, hogy más számláját kaptad meg?
Persze csak vicceltem.

Ez gyertyával 200.000Ft fölé menne.

Ez viszont nem vicc, hanem botrány.

Ekkora különbség nem lehet két szervíz között.

Jó, hogy nem az autót kellett ott hagynod fizetés gyanánt!

Előzmény: A_jó_az_nem_ilyen (819)
fepeti001 Creative Commons License 2022.05.06 0 0 820

Az nem semmi... Januárban a Duna Autónál a 0w20 olaj 7100 Ft/l, a szűrő 7600 Ft, csavar + gyűrű összesen 5700 Ft. volt.

Előzmény: A_jó_az_nem_ilyen (817)
A_jó_az_nem_ilyen Creative Commons License 2022.05.06 0 0 819

Megkérdezhetem, hogy hol?

Gondolom nem a fővárosban.

Amit lentebb írtam az közel 160e volt. (Nem volt benne gyertya és az sem olcsó)

Előzmény: kissg620 (818)
kissg620 Creative Commons License 2022.05.06 0 0 818

Én 130e-es ajánlatot kaptam (olaj, gyertya + fék olajcserére).

Előzmény: Barangolo55 (815)
A_jó_az_nem_ilyen Creative Commons License 2022.05.05 0 1 817

Sziasztok,

 

Megtörtént az aktuális szerviz. Olaj + szűrő.

Egy egyedülállóan csodálatos tulajdonságokkal rendelkező különleges olaj került a motorba a márkaszervizben.

VW 0W20

Ennek az olajnak van két különleges tulajdonsága, ami valóban egyedivé teszi.

1: Kicsit régimódi színű, de meglehetősen értékálló puha fémből található benne jó sok mikroszkópikus nagyságú részecske.

2: Melegen zsugorodik. Legalább 7dl-t, ugyanis a hiányzó mennyiség sem motorban, sem a csomagtartóban nincs.

Mielőtt valaki azt feltételezné, hogy így vagy úgy fogtechnikus vagyok a válaszom határozott nem.

Az 5 liter árából visszaosztott ár a 7dl-re pontosan 10.214,-Ft. Ezt inkább a gyerekeknek adtam volna.

És igen, az 5 liter olaj 73.000,-Ft márkaszervizben.

Volt egy pollenszűrő is aminek az ára 24.000,-Ft

2db csavar: 2.600,-Ft

Harmadik csavar: 2.500,-Ft

Szűrő: 9.000,-Ft

Tömítő gyűrű: 1.400,-Ft 

 

Tehát ha valaki azt mondja, hogy 40e az óradíj mert villanyt, gázt, műszereket, szakembereket……. kell fizetni akkor megértem.

Az viszont rosszul esik amikor egy mezei 20e,-Ft-os (egyébként a Shell gyártja) olajért 73.000,-Ft-ot számolnak.

Mondjuk a csavart sem értem, hogy 2.600,-Ft/db mitől annyi.

Elb@szott ország lett ez.

A_jó_az_nem_ilyen Creative Commons License 2022.05.05 0 0 816

"Márkaszervizbe viszem, hogy szakszerűen átnézzék."

Remélem tudod, hogy ez nem több egy naiv álomnál.

Előzmény: Barangolo55 (815)
Barangolo55 Creative Commons License 2022.04.26 0 0 815

Nekem is augusztusban jön a hatvanezres és a négyéves mérföldkő.

Márkaszervizbe viszem, hogy szakszerűen átnézzék.

Gyertyacsere, szűrők, olaj stb.

Gondolom egy kisebb vagyon lesz.

 

 

Előzmény: kissg620 (814)
kissg620 Creative Commons License 2022.04.26 0 0 814

Üdv!

 

Nekem 60ekm szervíz jön 2 hónap múlva, kisebb gondokat leszámítva, minden Ok!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!