Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dorogilova2 Creative Commons License 2023.12.18 0 1 19

Hátha másnak is érdekes lehet.

 

Évek óta figyelemmel kísérem a fejleményeket mert korán értesültem már a puretech 1.2 turbo-t érintő vezérműszíj gondokkról. Érintett vagyok egy 2017. év végi peugeot 308 kapcsán.

A probléma régóta adott de itthon cikkezni csak az utóbbi egy évben kezdtek el róla igazán. Szerintem ahogy elkezdtek meghalni egyes példányok.

 

Márkaszervízben szervizeltetem az autót, mint mondtam 2017. év végi, jelenleg 85ezer km van benne és még az eredeti szíjjal.

Csak kíváncsiságból leellenőriztem a hazai peugeot weblapon alvázszám alapján, hogy van-e az autóra élő visszahívási akció. Azt gondoltam nem kellene, hogy legyen mert a szervízlátogatások kapcsán ezeket biztosan ellenőrzik és elvégzik amit kell. Meglepetésemre a weblap azt a tényt közölte, hogy élő visszahívási acióban érintett az autóm és vegyem fel mihamarabb a kapcsolatot egy peugeot szakszervízzel.

Fel is vettem, megerősítették, hogy az infó helyes. Rendelnek alkatrészt és egyeztetett időpontban mehetek.

Azt még nem tudom, hogy pontosan mi fog történni, ha lesz infóm beszámolok róla. Az viszont megerősítésre került, hogy a vezérműszíj kapcsán a visszahívás.

Vami Lux Creative Commons License 2023.12.14 0 0 18

Sziasztok!

 

Válaszolt a műhely, ellenőrizték és szerintük rendben van a vezérműszíj.

 

Szóval bármi gond lenne a jövőben, lobogtatni fogom a kinyomtatott e-mailt, hogy hóhó, dirket kérdeztem, minden okés-e.

 

Fogyasztás, mert az előbb azt kihagytam:

 

A téli bejáratásakor, városban-város környékén fogyasztott nekem 7 l alatt. Vidéken 6-6,2 körül elmegy, de óvatosan vezetve, sok gurulással (az megvan amúgy nektek, hogy a szabadonfutó direkt egy újabban elterjesztett, fogyasztáscsökkentő fícsör az újabb benzines és hibrid cuccokban? Nekem csak nemrég esett le). 

 

2023 nyarán a Luxembourg-Budapest-Balaton-Budapest-Luxembourg vonalon több, mint 3000 km alatt 6,2-es átlag jött ki, de a sztrádákon 120-nál csak hegynek le mentem többel, nem siettünk. Azért ez a tégla tényleg egy kalsszik közlekedő edény, nem autó :-)

 

Összességében 7,1-7,2-es átlag ritkán jön ki, abban nagyon sok a téli város, sok rövid úttal. Inkább 7 alatt eljárok, ezért is szeretem a kocsit.

Előzmény: Vami Lux (17)
Vami Lux Creative Commons License 2023.12.13 0 1 17

Sziasztok!

 

Nekem 2020 őszétől kezdve van egy Opel Combo Life XL 7 személyes kivitel 1.2-es Puretech motorral. A kezdetektől fogva sűrűbben vittem olajcserére, mint amit javasolt a gyár, most három éves korán túl már a hatodik olajcserét csináltattam gyári szervízben (0-30, as, 0-20-as olajokkal), és már másodjára cseréltek gyertyákat. Sokat használom városban és város környékén, de autópályázok is vele eleget. Mondjuk nem hajtom szét, nem szoktam vele 150-nel csapatni, az tény. Soha semmi baja nem volt eddig, olajat nem fogyasztott, nem is csipegetett. A vezérműszíj málása valamennyire már nálam is megkezdődött, apró (1-2-mm-es) repedések láthatók a szíj szélén, de nem mindenütt, és nem mélyen), a telexes cikk után olvastam utána francia és spanyol fórumokon, hogy a régebbi és általában szerényebb futásteljesítményű autók esetében okoz komoly gondokat ez a jelenség. Én most kérdeztem rá a szervíznél, kíváncsi vagyok mit mondanak, mert amúgy maguktól semmit. Amikor visszahívási akció volt az autómra az alsó motorvédő burkolat miatt, azt sem a kereskedőtől tudtam meg. 

Egy barátom most vett használtam ugyanabból a garázsból egy újabb Opel Corsát ugyanilyen 1.2-es benzinmotorral, ránéztem ott is a szíjra és makulátlan állapotban van nála.

Avaka Creative Commons License 2023.11.15 0 1 16

Mire jutottatok az olajfogyasztási problémával?

Ugyanis nekünk is egy ilyen motorú kocsink van, most 3 éves és 36,000km-nél már ki kellett cserélni a vezérműszíjat. Mivel 5 év garancia van rajta, így ezért nem kellett fizetni. A szervízvezetővel beszélgettünk erről egy kicsit, az elmondása alapján ismerik a problémát, de ez az újabb gyártású autóknál ritkábban fordul elő. Annyit tudtunk meg még, hogy jelenleg a 3. generációs ékszíjakat teszik bele, és amikbe ezeket rakták, ott már ilyen meghibásodás nem volt a későbbiekben. Ettől függetlenül nem vagyunk teljesen nyugodtak...

 

Előzmény: mumi44 (10)
CES2018 Creative Commons License 2023.11.13 0 1 15
Rumcice Creative Commons License 2023.10.05 0 0 14

kiszámoltak hogy keves a pecsét és 1 olajcserét maga végzett a tulajdonos

 

Vagy nem is végezte el senki. Amúgy egy olajcsere nem csak egy olajcsere a márkaszervizben, hanem sok más mellett vezérműszíj ellenőrzés is.

 

Én meg azt hallottam, hogy ha minden pecsét rendben, és beüt a krach, kérdés nélkül cserélik a motort. Persze ennek értelemszerűen feltétele a márkaszervizben vezetett szervizkönyv.

 

Teljesen jogos, hogy a márkaszervizes vezérműszíj ellenőrzés elmulasztása a gyártói garancia elvesztésével jár.

 

Amúgy nem veszélyes, 50e km-nél lecserélteted a szíjat mész tovább.

Előzmény: MCeS (13)
MCeS Creative Commons License 2023.10.05 0 0 13

Sziasztok! Sajnos nem csak az opel ahogyan a cikk is írja minden PSA modellt is érint ....pl: Citroen C4 Cactus modelleket is  1.2 Puretech 110Le motoroknál. A gyártó kizárta magát minden felelőség alól. Halottam olyat hogy bizonyos márkaszervizek hetessével cserélik a motorokat ( mar hogy 7 db ) persze ami garis . Ha flottas es ez időn belül romlik el vagy fogyasztja az olajat!  Volt olyan akit azzal küldtek el  hogy  nem markaszervízben volt végig az olajcsere megoldva .... kiszámoltak hogy keves a pecsét és 1 olajcserét maga végzett a tulajdonos. Na mivel nem vagy szerelő buktad is barmi nemű jótállást és  költségtámogatást, persze hiszen 3 évnél régebbi autókat nem viszel feltétlen szakszervízbe olajcserére. A legveszélyesebb ha 50000 - 90000 km futott 3 evnél régebbi ilyen autót találsz vagy van mert az idő kerdése mikor jön elő a hiba ..... 

Rumcice Creative Commons License 2023.08.03 0 0 12

...garanciaidőn belül jelezted a hibát...

Előzmény: Rumcice (11)
Rumcice Creative Commons License 2023.08.03 0 0 11

Jelen esetben az a legfontosabb, hogy minden munkalapon legyen rajta, hogy te jelezted a fokozott olajfogyasztást.

 

Ha emiatt később károsodik a motor, és cserélni (vagy javítani) kell, akkor ez bizonyítja, hogy te már a garanciaidőn belezted a hibát, hogy már akkor fennállt.

Előzmény: mumi44 (10)
mumi44 Creative Commons License 2023.08.03 0 0 10

Szomorúan olvasom a Totalcar-t és most már a neten a hasonló véleményeket. 2020 tavaszán vettük a Combo Life 1.2 110LE autót nagycsaládosként. Ébn már másfél évesen 20ekm alatt picivel jeleztem a szervíz felé olajcsere után nem egészen fél évvel tűnik el az olaj az autóból. kaptam egy ajándék 1L olajat hogy töltsem utána. Még ezer km sem telt el újra jelezte a műszerfal a kevés olajat. Akkor már idegesnek tűntek mikor beállítottam ezzel és ment a sugdolózás meg valami olyasmi a háttérben, hogy ezeknek is ez lesz a baja. Persze az orromra nem volt kötve csak kihallatszott részben a diskurzus. 

Csináltak az autóval egy 1000km -es olajfogyasztás visszamérést. Volt fogyasztás, de azzal elküldtek, hogy 1000km/L olaj az még gyártóilag belefér bőven. Mondtam, hogy nem kétütemű autóval szeretnék járni meg ,hogy mi lesz majd a katalizátorral és részecskeszűrővel mert ez olaj valahová kimegy teljesen el nem ég. Most tavasszal (április eleje) a harmadéves szervizen szóltak, hogy odaadják az autót megcsinálták a szervizt, de majd vissza kell vinni amilyen gyorsan csak lehet a teljes vezérműszíj stb cserére, mert meg van "dagadva" a szíj és bármikor szétugorhat menet közben a vezérlés (én évente még 15ekm-t sem hajtok az autóba).

Ez meg volt májusba és azóta lassan 2 L olajat öntöttem be. Ez környezetkímélő mondjuk hogy a PSA azt mondja 1L/1000km? 10000Km 10L ilyen olaj? Az megvan hogy közel sőt lehet már több is 20-22eFt 5L? Az 1L-t 6eFt-ért veszem. És ebben még a Toyota is érintett neki is vannak PSA motorjai.

Ami a durva az hogy mikor kijelez azt gondolja az ember, hogy éppen szint alatt van még csak. leállítod az autót és újraindítod eltűnik a hiba és nem foglalkozol vele igazán. Másodjára így jártam. Van hogy eltűnik a hibajelzés. Az egyik reklamációnal kiderült, hogy bő 1 L hiányzik ebből a kis karter teknőből. Amikor kijelez ott már nagy a veszteség. Egy ilyen reszetnél teszem azt megállás nélkül elindulok pl. Dubrovnikba az autópályákon esetleg egyszer sem állunk meg egy jelzés után még 500-600km alatt ki is égetem a maradék olajat és az autópályán döglik meg az autó túlhevülve de a qrva jelzés meg nincs. Valami nagyon el van itt baccva. Mit lehet tenni?

Sarli_Vent Creative Commons License 2023.07.31 0 0 9
kiki71 Creative Commons License 2023.07.27 0 0 8
Barcika1977 Creative Commons License 2021.05.23 0 0 7

Üdv. Szintén olvastam a Pure Tech motorok vezérműszíj problémájáról. Úgy tudom, a gyártó cserével orvosolta a problémát. Pontosan milyenre cserélte? Mert erről sehol nem találtam infót. Pedig sztem korrekt lenne közölni, mi a megfelelő szíj típusa...ha már hibáztak.

deltastv Creative Commons License 2019.10.02 0 1 6

Szia.

 

Nekem ugyan még kevés tapasztalatom van vele, de ami van azt szívesen megosztom.

Nekem az 1,2 110 Hp-s Puretech motor van, Egy C4 Cactusban, Euro 6,2, már GDF-es(részecskeszűrős).

 

AZ eddigi tapasztalatok nagyon jók, bár még csak ~1600Km van az autóban.

- Nagyon jól fogyaszt, nálam 70% város-30% országúton, 5,35L/100Km -re jött ki a fogyasztás(Gyári kezelési szerint az első ~3000Km-en nem a valós fogyasztás látszik még) 6 sebességes váltóval.

- nagyon kellemes karakterű motor, mármár dízeles a nyomatékleadása. Tény, hogy a töltőnyomás érkezése alatti tartományban ne akarj vele nagyot gyorsulni.

- rendkívül csendes, alapjáraton alig hallani

- magasabb fordulaton azért előjön a hangja, ami ugyan 3 hengeresekre jellemző, de közel sem kellemetlen orgánumú

- start-stop rendszer nagyon jól működik, nekem semmi bajom vele

- gyári karbantartási előírás szerint az olajcsere periódus 15000Km/1 év 

 

Nekem összességében nagyon kellemes csalódás volt ez a motor, és újra ezt választanám. A 3 hengeren fanyalgókon már csak mosolygok. Normál, napi használatban semmi hátránya nincs ennek a hengerszámnak.

Továbbá, a PSA nagyon igyekezett odatenni magát ennek a motornak a tervezésénél. És szerintem tényleg jól sikerült.

Nagyon sok PSA autóba teszik ezt a motorcsaládot, turbóval vagy anélkül, az Opel Crossland X-től egészen a C5 Aircrossig(vagy a Berlingóig).

Az egyetlen -számomra- kérdéses dolog az a GDF lesz, illetve ennek a várható élettartama.

Illetve a "szokásos" közvetlen befecskendezős benzines motorokra jellemző kokszosodás mennyire fog jelentkezni később.

 

 

Előzmény: Törölt nick (5)
Törölt nick Creative Commons License 2019.09.28 0 0 5

Sziasztok.

Szeretnék véleményt 1,2 turbós motorról.

Jót is rosszat ....km futás, hibák ....stb

BaGira-79 Creative Commons License 2019.02.10 0 0 4

Lássuk be, mégiscsak jó fejek ezek a derék sógorok... 😀

Ha engem kérdezel, örülj, ha a százezret kibírja. Iszonyú marhaságnak tartom ezeket a downsizingolt motorokat. Versenypályára oké, ahol kicseréled pár futamonként, hogy filigrán és erős. De utcára?..

Előzmény: djdragon2 (0)
djdragon2 Creative Commons License 2019.02.10 0 0 3

Itt irja a psa motroknal hogy olajban fut a szij. 10 ev vagy 240 000 km nel van a csere .

 

https://www.amz.de/puretech-turbo-benziner-viertes-mal-zum-motor-des-jahres-gewaehlt/150/1727/108267

 

 

 

kommt ein unter Öl laufender Zahnriemen zum Einsatz, der Wechselintervall liegt bei 10 Jahren oder 240 000 km

djdragon2 Creative Commons License 2019.02.10 0 0 2
CNC guru Creative Commons License 2019.02.10 0 0 1

Ha egy motorral ilyen típushibák előfordulnak, attól már zengene a szaksajtó.

Ha egy vezérszíj olajban fut, ott már helyből baj van, ezek a szíjak szárazon futnak.

 

Honnan hallasz ilyeneket?

Előzmény: djdragon2 (-)
djdragon2 Creative Commons License 2019.02.10 -2 0 0

Egy kis irashibaert elnezest kerek ,mivel Ausztriaban lakom .

Es a velemenyeket azert is itt kerdem inkabb ,mivel Ausztriaban megha baj is van a  Turbo PureTech háromhengeres benzinmotor okkal ,egy Osztrak soha nem fogja azt bevallani egy külföldinek .

 

Meg ami erdekelne hogy 200 000 km ert 12 ev tavlatban lelehet halytani egy 3 hengeres Motorral? 

djdragon2 Creative Commons License 2019.02.10 -1 0 topiknyitó

Szeretnem ha ebben a topikban azok emberek velemenyet ,akiknek van tapasztalatuk a Turbo PureTech háromhengeres benzinmotor okkal .

 

1-Tenyleg igaz ,hogy sok motrot cserelni kell ,mivel a vezerlöszij az ulajban ami fut levalaszt valami gummi darabokat es tönkreteszi a motrokat?

 

2-A peguot 3008 nal nem aszt hallotam hogy rangatodzik es hamar tönkre megy a gyertya es mar 10 -20 000 km nel cserelgetni kell ,mert leal az uton ?

 

3-Mennyit fogyasztanak a Turbo PureTech háromhengeres benzinmotrok ?Normal halytassal ,tehat ovatossan a legkevesebbet ?130 km oranal autopalyan ?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!