Hét én a kürt/villogást egyszer kipróbáltam a garázsban és egyszer parkolóban és annyi. Az ajtónyitás/zárás funkciót csak a garázsban próbáltam, itt hektikusan működik, többnyire nem. A térképre rá szoktam nézni ill. az állapotot szoktam megnézni időnként, illetve természetesen a "menetadatokat", hatótávot, stb... Ez utóbbiakat sajnálnám. Ami kiakaszt, az a MySkoda digitális szervízfüzete, ami egy nagy nulla. Ha ugye maradt volna papír alapon, akkor abban szerepelne pl. a szoftvercserém, ott lenne a kezemben. A digitálisban semmi nincs. És senki ne jöjjön adatvédelemmel, és hasonlókkal. Én vagyok a tulaj, hozzám van regisztrálva az autó, a Connect miatt (ajtónyitás-zárás) külön be is kellett menjek az azonosítás miatt, akkor nehogy már ne férjek hozzá ezekhez az adatokhoz!
Egyébként az utóbbi napokban újra rendszeresen leszakad a CarPlay, és vagy újra tud töltődni, vagy nem, többnyire nem. Próbálok gyorsan szerezni legalább próbára egy C-C USB kábelt, hogy kizárjam annak a hibáját, feleségem telefonját is hozzáadom, azzal meg a telefonhibát zárom ki (vagy nem), bár a koprábbi iPhone-mmal is szakadozott. Aztán most már rendszeresen fogom b..sztatni a szervízt ezzel a hibával. Mondjuk jó lenne, ha nagyon sokáig csak ezzel kellene. ;-)
Szerintem a kürt , villogás stb . értelemszerűen megszűnnek, ha nem vesszük meg a továbbiakban ezt a szolgáltatást. Az én kocsim 2019. novemberi és már kaptam figyelmeztetést , hogy az 1 éves ingyenes /ajándékba kapott / szolgáltatás le fog járni, és most akciósan hozzá juthatok. 12900Ft újabb egy évre.
Kürt & Villogás, Autó nyitása & zárása, Jármű állapot, Utolsó parkolási hely, Sebességhatár túllépése figyelmeztetés, Menetadatok, Üzenet a területről.
Elvileg ezeket kéne tudnia , de nem mindig úgy működik ahogy kellene.
A licenz érvényességét a Skoda Connect alkalmazásba tudod megnézni.
Nekem alapból működik, bár az applikáció az iPhone-n mostanában nagyon gyakran kilép, így elég sűrűn újra be kell lépegetni. Nem tudom, alapból mit tartalmaz a fizetős cucc, vagyis mi az ami nem működne, ha nincs hosszabbítás. A műszaki segély feltételezem nem. Van erről infód? Neked mikori az autó, hogy már fizetni kell? Én január végén vettem át, így majd akkor jár le ami lejár.
Apropó. Olvastam, hogy új alkalmazások hívhatók le a Kamiq-okra is. Nem tudod, ez a korábbiakra is vonatkozik vagy csak az újakra, illetve, hogy ezek mik lehetnek?
Mi a véleményetek a Skoda Connect szolgáltatásról , mert az enyémet hamarosan meg kéne újítani , de nem tudom van-e értelme, mert elég sz..rul működik. Nem a 13e.Ft sajnálom, de egy olyan szolgáltatás ami hol jó hol nem ,kérdéses a pénz kidobása. Kinek mi a véleménye róla?
Épp most jöttem föl a kocsitól. A kesztyűtartót kinyitva két oldalt fölül van 1-1 határoló, ami megállítja a kesztyűtartót. Azokat rugó ellenében ki lehet akasztani és akkor lenyílik a kesztyűtartó. Nem engedtem le teljesen, így azt nem tudom hogy ki lehet/kell-e venni az egészet, vagy jobban engedve lenyílni be lehet nyúlni. Ami biztos, hohgy mögötte vízszintesen látszik egy takaróelem, hasonló volt a Fabiában is csak máshol. Szerintem a mögött leledzik a pollenszűrő. Tényleg egyszerűnek tűnik a csere. Nem is tudom, miért nem fotóztam, de ez alapján kivitelezhető.
Erre én is kíváncsi vagyok/leszek. Bár nálam nagyon nem aktuális még a dolog, de a későbbiekben az lesz majd. A Fábiában mennyire egyszerű volt. Itt még nem néztem körbe, de tartok tőle, nem olyan helyen van, ami jól megközelíthető.
Nem akarok vele variálni. Kipróbálom másfajta kábellel is, ha úgy is csinálja, oldják meg! Így legalább töltődik is a telefon menet közben. Sajna ahhoz túl drága volt a WIF és még külön a vezeték nélküli töltéses opció, amennyit nekem megért volna. Azt nem tartom annyira lényegesnek saját szempontjaim alapján. :-) De azért majd Androiddal is kipróbálom ha el nem felejtem. :-) Mindig akkor jut eszembe, mikor már a kocsiban ülök, hogy nem vittem le a Samut.
Valahol láttam már valamiféle WIFI adaptert reklámoztak ami kocsihoz való. Sajnos nem emlékszem, hogy hol láttam. Még elég húzós az ára azt megjegyeztem(kb.25-30 eFt) de lehet, hogy megoldaná a problémádat. Valamit kitaláltak az androidra is, gondolom esetleg magasabb wifit min. 11-es verzió szükséges hozzá.
Nekem is madzagos a kapcsolat. Én vettem USB-C - USB-lighting - és USB-C - USB-C kábelt is. Aztán lehet veszek másik kábelt is én is és kipróbálom, de egy kollégám - igaz Karoq-ban - is ugyanezzel a gonddal küzd iPhone-val. A CarPlay is alapból madzagos, ha kértem volna a wireless opciót , akkor tudna úgy is dolgozni, de nem olyan.
Nekem androidom van és madzagos a kapcsolat. A CarPlay milyen kapcsolatot igényel? Volt nekem is szakadozás meg lefagyás. A csatlakozó kábelhez kellett egy usb A-C átalakító. Vettem is egy "hama" gyártmányút a Média Markt-ban kb.:3000-4000 Ft-ért. Aztán egy perverz gondolattal mert megláttam, a "KIK"-ben is vettem egy no name -t kb.: 350 Ft-ért és rögtön ki is próbáltam. Azóta nincs csatlakozási problémám.
Nekem a CarPlay szakadozott igen sokat. Volt amikor simán újrakapcsolódott, volt, amikor fejegység ki-be kapcsolás,
de gyakran kellett resetelni a fejegységet, időnként még ez is kevés volt és az iPhone-t is újra kellett lökni. Mindezt több különböző iPhone-val is csinálta. Sajna azóta is szakadozik, de sokkal kevesebbet. Mostanában nem fogok ráérni ezzel foglalkozni, de újra fogok menni, csak várok,
Másik topicban - SOF - volt téma, de mivel engem konkrétan a Kamiq-nál érint, így leírom itt (is). )Van, aki itt iss - ott is olvassa. :-)
Az átlagfogyasztás kijelzése nekem kb. 3-4 decit csalt lefele, vagyis ennyivel kisebb fogyasztást mutatott a valósan tankolt és ebből számolt értékhez képest, több tankolásnál is. Mikor a fejegység szoftvercseréje miatt mentem a szervízbe, megemlítettem ezt, és akkor mondták, hogy ezt +/- 5%-al tudják állítani. Én kértem a +5%-os állítást. Azóta kétszer tankoltam, mindkét esetben tizedre pontos volt a kijelzés és a számított átlag. A két tankolás két külön kútnál történt, mindkétszer első kattanásig. Így ezt a kijelzés ellenőrzés dolgot most már el is engedem azt hiszem. :-)
Ha sokat pályázól és keveset városozól, akkor mehet a 30e km flexibili csereperiódus, csak minden 30ekm ki kell cserélni a levegőszűrőt is.
Ha keveset jársz, akkor a 15e fix csereperiódust kell követni.
Nekem 5 Skodám volt, mindegyiknél 15e-res fixet használtam és két motor cseréltem.
Az utólsónál a olajszívattú hajtása adta meg magát, másodszór, 500e km felett és felfőzte a motor, ami besült, de ez még PD TDI volt.
Most egy V6-os TDI-van, 2 éves és 30e km-es flexibilis olajcserére van állítva, de 25e km után cserélek, nem várom meg, hogy kiiírja a cserét.
De abba is már 100e km van, én nagyon sokat vezetek. Egy gramm olajat sem fogyaszt két olajcsere között a V6-os.
Annyit vettem észre, hogy az olajcsere után szárnyakat növeszt a motor, mert val. frissitik és kiütik a hibatárolót is.
Ezek az új autók, főleg a dízelek az SCR rendszerrel, nagyon bonyolult károsanyag tisztitási rendszerrel vannak felszerelve, mindenképpen érdemes benézni fél évente
Érdekes ez, a Skodánál ez rugalmas csereperiódusnak hívják. Ezt úgy értik, hogy a csereintervallum akár 30.000km, vagy 24 hónap is lehet.
Ez annak függvénye, hogy a fedélzeti számítógép (mármint a motorvezérlés) figyeli
- a hidegindítások számát,
- az üzem meleg indítások számát,
- az üzemidőt hideg motornál (hűtővíz, olaj hőmérséklete)
- az üzemidőt meleg motornál,
- a terhelést (gázpedál állás, fordulatszám) hideg motornál
- az előző pont, csak üzemmeleg állapotban
meg még a jó ég tudja mi mindent. Ebből az adathalmazból aztán ki tudja számolni, hogy a motor mennyire gyötri az olajat?
Ha azt számolja ki, hogy a motor az eltelt idő nagy részében optimális üzemi körülmények között volt, akkor nyújtja a csereperiódus kijelzését.
Ha meg azt, hogy sokat van hidegen, nagyobb terheléssel, akkor meg rövidíti.
Elvileg az is lehetséges, hogy elmegy 30.000km-ig, meg az is, hogy 15.000-ig sem.
Ennek persze az a feltétele, hogy az olaj is bírja ezt a strapát.
Én, amikor megvettem Hópihét, eldöntöttem, hogy 15.000-ként cseréltetek, és ebben egyetért velem P. Zsolt barátom is. Én nem vagyok autószerelő, ő meg Skoda-guru, biztos meg van az oka, hogy nem javasolja a hosszú csereperiódust. Egy biztos, egy akármilyen turbós motor sokkal jobban terheli a motorolajat, mint egy sima szívó.
A start-stop rendszer bénítást végző áramkör beépítését nem mostanság gondoltam, csakis a gari lejárta után. Feltéve, ha a megfelelő doksi a kezembe ügyébe kerül.
Az olajcserével kapcsolatban érdekes, hogy szinte márkánként (inkább csoportonként) változó a hasonló viszkozitású és teljesítményű olajok felhasználási előírása (km,idő). Természetesen az autó motorok kenési igénye változó hisz teljesítményük és terhelésük is más-más, de azért a kétszeres felhasználási km és időtartam nekem kicsit furcsa.
Nekem sem lehet fixen OFF-ba állítani a topicon kívüli Octavia 3-ban a start-stop rendszert. De én nem is nyúlnék bele egy külső elektronikával, ami kvázi "emulálja" a kikapcsoló gombot. Beindítom, egy gombnyomás, utána kapcsolom a biztonsági övet. Nem egy nagy ügy a mozdulat!:-)
A picit magasabb olaj hőmérsékletedre magyarázat ám, hogy gyakorlatilag vadonatúj a kocsid! Még nyilván nem "rázódtak össze" a motor elemei, nagyobb még a belső súrlódás. Szerintem ez, ahogy gyűlnek majd a km-k, lecsökken. A 15.000km/1év olajcsere periódussal meg maximálisan egyetértek.
Én a Kamiq-al (1,5 ) most mentem komolyabb útra, egyhuzamban kb 250 km autópálya. Véletlenül ránéztem az olajhőmérsékletre 109 Co volt, meglepődtem. Ez az első elő kocsim amelyiknél hozzáférek az olajhőmérséklet értékéhez. Aztán átgondoltam, szerintem a turbó miatt lehet(pedig volt már néhány turbós kocsim). Kikapcsoltam a "start-stop"-ot nehogy leálljon a motor véletlenül amikor kimegyek a parkolóba. Leállítás előtt járattam kb. 1 percig a motort szépen visszahűlt az olaj. Úgy gondolom, hogy ezekben az újfajta turbós motorokban komoly igénybevételnek van kitéve a kenőolaj, ezért igenis 15000 km-ként, ki kell cserélni. Ha pedig keveset mész akkor is évente érdemes cserélni.
Tud esetleg valaki olyan kapcsolható átalakításról amely képes a start-stop rendszert motorindítás után automatikusan kikapcsolni? Elvben ismerem a megoldást, de sajnos az áramköri tervekhez nem férek hozzá.
Ebben a topicban emlegetnek egy bizonyos "kenguru jelenség"-et. Szerintem erről lehet szó. Olvasgass tána, van valamilyen - talán angol - link is. Küzdenek a megoldással.
Sziasztok! A nejem kapott egy Kamiqot, februari gyartasu, 1.5-ös benzines, 150 loerö, eleg full közelre felszerelt. A kocsi alapvetöen jo, es szerethetö, nem is kicsi, de az elektronikajan erzödik, hogy a kevesebb több lenne, lassan rendszergazdai vegzettseg kell egy autohoz, annyi a menupont es opcio. Es sajnos sok a software-es hiba, amik egy resze mostanra megszunt. Nagyon lassan elindulo radio, szakadozo kapcsolat a telefonnal, soha veget nem erö frissites (amit csak allo helyzetben hajlando csinalni), es lehetne sorolni. A Connect alkalmazassal lehet kuzdeni, sikerul összehozni, de kilep, ujraregisztralast ker (ilyenkor legyen nalad a potkulcs is....), na ezt a connect dolgot elengedtuk.
.
Az sw bosszusagok egy resze valahogy megoldodott, reszben a kocsi maga is frissitgetett, reszben volt egy sw frissitesre szerviz visszahivas.
.
De sajnos tud egy veszelyeset csinalni, amit remelem, meg kijavitanak. Bizonyos helyzetekben, jellemzöen alacsonyabb fordulaton, pl körforgalmi szituacioban jön elö, hogy a kocsi elveszti az erejet, es elkezdi ejteni a fordulatszamot, es hiaba nyomom a gazt, lassul. Visszavaltok kettesbe, hogy eröre kapjon, de lassul tovabb. A dolgot csak az oldja meg, ha megall az ember (ez eleg kinos a forgalomban...!), uresbe teszi, es onnan indul ujra, akkor mar enged gyorsitani.
A dolog nem reprodukalhato direkt, de olyan ketheti rendszeresseggel elöjön. Nemreg olvastam egy Kodiaqod topicban, hogy ugyanezen motoros autora gyakorlatilag ugyanezekkel a tunetekkel visszahivas van!