Keresés

Részletes keresés

haha 1970 Creative Commons License 2022.01.06 0 1 71

Ok elhiszem, viszont van egy olyan dolog van aki megköveteli hogy minden bérlet és jegy le legyen olvasva és van aki nem, ebből vannak félreértések! Saját fülemmel hallottam amikor az utas mondta a gépkocsivezető el "reggel nem kellet leolvasni"!

Előzmény: fberci (69)
fberci Creative Commons License 2022.01.06 0 0 70

Előttem timetable olvtárs nagyon jól összefoglalta milyen előnyökkel jár, ha a bérletet is egy olvasó validálja és nem egy ember. Én mondjuk nem is érzem sokkal több macerának, talán még egyértelműbb is, hogy akkor jó, ha az olvasó csipogott, nincs belőle félreértés, hogy a sofőr látta-e, el tudta-e olvasni. Minden kártyás megoldás is hasonló módon működik ilyen szempontból: egy gép validál, a sofőr csak annyit néz, hogy zöld vagy piros.

Előzmény: sosiforda (66)
fberci Creative Commons License 2022.01.06 0 0 69

De, olvassa. Két esetben nem olvasta két nap alatt, az egyiknél a QR kód egy részét kitakarta a tok (nem látszódott az egész), a másik esetben egy szennyeződés volt a tokon. Minden más esetben olvasta, csak a megfelelő helyre kellett tenni (piros vonal közepére egészen alulra), ami az utasoknak is sikerült egy rövid útmutatás után.

Előzmény: haha 1970 (63)
KCH-559 Creative Commons License 2022.01.06 0 0 68

2006 és 2015 között az Alba Volán már próbálkozott hasonló kártyával a helyközi/távolsági járatain.

Eleinte nehéz volt rászoktatni az embereket és sokan ragaszkodtak a megszokott papír alapú bérlethez. 

Volt egy időszak amikor elég jól beindult, de a rendszer nem bizonyult túl jónak. 

A legnagyobb probléma az volt, hogy más Volán ugye nem rendelkezett leolvasóval, így csak az Albás kocsikon lehetett vele utazni. 

 

Előzmény: 20-as vonal (64)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2022.01.06 0 0 67

Van egy kis BKK-utánérzés ezekben a jegyekben...

Előzmény: sosiforda (59)
sosiforda Creative Commons License 2022.01.06 0 1 66

Úgy érzem a mobilos jeggyel/bérlettel ezen túllépett az élet. Ahhoz még könnyebb hozzájutni, nem kell kártyát beszerezni és előre feltölteni.

 

Tudom, hogy ezek a feltöltős cuccok 10-20 éve még a modernség szimbólumai voltak, de nekem pl. Bukarestben kész kanosszajárás volt, hogy nem mehettem Baneasa-ra a magánvonattal, mert ott nincs pénztár, nem tudok kártyát csináltatni az 1 napos ottlétünkhöz, a Gara de Nord-ra kellett érkezni, ahol a bódénál kivárva a sort elkészíttettük a családnak a 4 kártyát, ügyelve, hogy legyen rátöltögetve fejenként annyi, hogy tudjunk belőle napijegyet venni, expresszbusz jegyet venni és környéki jegyet venni, mert ezekkel is szándékoztunk menni, de ezekre nem volt jó a napi. A metró meg külön cég, ezért arra megint más jegy kellett, de legalább nem újabb plasztiklap.

Aztán persze megcsúsztunk a programmal és taxiztunk, így maradt az egy napra külön megvett kártyán egy csomó pénz. 

 

Ljubljanában dettó, ki kellett okoskodni, hogy hol álljak meg kocsival a város szélén, ahol az adott városrész egyetlen automatája volt, ami szerencsére működött, vegyél belőle kártyát,  tölts fel rá annyi pénzt, amennyit előreláthatólag aznap elhasználsz. Utántölteni megint baromi nehézkes, mert alig lehet valahol, de legalább még napijegy sincs.

 

Én turistaként gyűlölöm ezeket a feltöltős megoldásokat.

 

Szombathelyen sem az a fő probléma, hogy nem tud a mobiljegyet valamiért nem használó alkalmi utas előre 5000 forintot hitelezni a Blagussnak, hanem, hogy a város szélén buszra szállva nem tud a buszon jelenleg jegyet venni sem készpénzzel, sem kártyával. (Más kérdés, hogy a járművezetők - amikor én láttam - kellő rugalmassággal álltak a kérdéshez és senkit nem hagytak a megállóban.)

 

A bérletnél sem igénylik az emberek a csipogtatást, az még az első ajtós felszálláshoz képest is külön macera, mert nem elég a bérletet messziről felvillantani, hanem még egy külön interakció kell.

Előzmény: 20-as vonal (64)
timetable Creative Commons License 2022.01.06 0 0 65

Ki kell tapasztalni még szerintem azt a beolvasást, meg az olvasó beállítását. A múltkor, máshol én is meg voltam róla győződve, hogy egy kopott QR-kóddal (2 hónapos hőpapíros nyomtatás), benne egy tokban, nem tud mit kezdeni. Aztán mégis...

Előzmény: haha 1970 (63)
20-as vonal Creative Commons License 2022.01.06 0 0 64

Erre találták ki Londonban az Oystert,nem tudom nálunk ez miért nem terjedt el.Veszel egy kártyát,amire aztán havonta töltesz pénzt ,a buszokon, metrón meg lecsippantod.Létezik visitor változatban is.

Előzmény: timetable (62)
haha 1970 Creative Commons License 2022.01.06 0 0 63

Alapjában véve egyetértek veled szándék jó, viszont van egy olyan probléma hogy ez a hőpapir mennyire fogja bírni a napi minimum kétszeri de inkább többszöri" ki-be huzigálást", mivel ha tokban van a bérlet nem olvassa le a kamera! Ez más-más buszon ki lett próbálva!

Előzmény: timetable (62)
timetable Creative Commons License 2022.01.06 0 3 62

Végre egy hely, ahol az tűnik a célnak, hogy ne a járművezető röntgenszeme ellenőrizze egy darab papír érvényességét, meg talán meg lehessen ismerni a T. Ügyfelek utazási szokásait...

Előzmény: haha 1970 (61)
haha 1970 Creative Commons License 2022.01.04 -1 1 61

Ez megint az a kategória, hogy mi a bánatnak kell a bérletet érvényesíteni? Egyszerűen baromság, egy átlag dolgozó naponta minimum kétszer fogja használni, az a hőpapir ezt nem fogja bírni, hónap végére könnyen előfordulhat hogy használhatatlan lesz!

Kipróbáltuk például tokban nem lehet érvényesíteni!

Előzmény: sosiforda (59)
haha 1970 Creative Commons License 2022.01.04 0 0 60

Tudod mi az érdekes hogy például a pozitivumokról senki nem ír semmit, ilyen például hogy Olad faluból egész nap fél óránként reggel illetve délután pedig 15 percenként indul busz a belvárosba, vagy egész nap fél óránként jár a 2A-2C busz, régebben pedig 17 óra után 40 percenként jártak a 29-es járatok!

Viszont a kedvezményes jegyre valami megoldást kellene keresni a Blagussnak, mert az sem a legjobb hogy csak az autóbuszon és csak bankkártyával lehet majd megváltani!

Előzmény: sosiforda (58)
sosiforda Creative Commons License 2022.01.04 0 2 59

 Így néz ki egy újfajta vonaljegy, amit laptop+nyomtató kombóval állítanak elő, nem a hagyományos "lyukasztós" rendszerű, nyomdailag elkészített. És ilyen egy napijegy. A bérleteken is ilyen QR kód van és a vezetőnél van egy leolvasó, ha működik (jelenleg még kb. a buszok felén), akkor a kütyü által kivetített csík közepére kell beügyeskedni a jegyet, bérletet (ajánlott le is tenni, nem csak hadonászni vele) és akkor becsippantja a kódot, ezzel lesz érvényesítve. Két-három alkalom után azért az ember ráérez, hogy hogyan kell jól a fény alá tartani.

sosiforda Creative Commons License 2022.01.04 0 5 58

 bár szép új a busz, de szarabb a szolgáltatás.

 

Ha megkérdezünk egy átlagutast, hogy eddig milyen buszok jártak, azt fogja mondani, hogy kék-fehér. Most milyenek járnak: fehér.

 

Eddig sem volt vállalhatatlan a járműpark  a sok Credoval és a jelenleginél több ugyancsak új Mercedes csuklóssal.

 

Az a pár Ikarus vihette pont azokat a csúcsidei járatokat, amik most meg nincsenek is.

 

És akkor felmerül a kérdés, hogy jöjjön egy Ikarus 3A-ban, vagy 5-ösben, vagy ne jöjjön semmi, vagy jöjjön egy jó esetben csuklós, rosszabb esetben szóló Mercedes 30Y a 3 busz helyett.

 

Én azt tapasztaltam, hogy a bérletvásárlási hosszú sorok, a buszon nem kapható jegy, a beszerezhetetlen menetrendfüzet és a ritkítások miatt dohogtak tegnap és ma az utasok.

Szóba került az is az utasok között, hogy már nincs kedvezményes menetjegy (ezt jelenleg sehol sem árulnak, a még nem telepített fedélzeti automaták árulják majd, de azok ugye még egyik buszra sincsenek telepítve- ez csúcsidőn kívüli utazásokra 275 helyett 210 forintba került). 

 

A herényiek pl. nagyon panaszkodtak a ritkulásra.

 

Volánbusz reggeli csúcs befelé:

 

4 óra - 20,50

5 óra - 10,30

6 óra - 00,20,40

7 óra - 00,20,40

 

Blaguss reggeli csúcs befelé:

 

4 óra -36

5 óra -06,36

6 óra -06,36

7 óra - 06,36

 

Utána délelőtt 40 perces helyett könnyebben megjegyezhető, de mégiscsak ritkább 60 perces követés, a délutáni csúcsban 20 helyett 30 perces követés lett.

 

 

 

 

Előzmény: kerusz (53)
sosiforda Creative Commons License 2022.01.04 0 0 57

A szerpentines 22-esre ideális és elég is a kisbusz, de tegnap pl. a Minervától az utolsó 30Y-t is az csinálta - 2 utassal.

Előzmény: 7-es troli (43)
Veszprémért Creative Commons License 2022.01.04 0 3 56

És Kaposvár is (60 e lakos): 15 csuklós, 25 szóló

Előzmény: VAG (55)
VAG Creative Commons License 2022.01.04 0 3 55

Tatabánya ugyanez (65k lakos): 25 szóló (+2 midi) és 15 csuklós.

Előzmény: pitz75 (54)
pitz75 Creative Commons License 2022.01.04 0 8 54

Az itt OFF Veszprém is 5 csuklóssal indult 2019-ben a szolgáltatóváltáskor. Mondták, elég lesz, majd sűrűbben járnak a szólók. Nem lett elég.

Gyorsan hoztak még kettőt, aztán a végére csendben még négyet. (Mondjuk az az idilli állapot, hogy mind a 11 futott volna elég ritkán valósult meg.)

A flottacserekor pedig már eleve 14 db csuklós Lion's City-t rendeltek. Helyesen. (+ 3-4 db régi Neoplan, tartaléknak).

Amiért mindezt leírtam: nem érdemes spórolni a csuklósok számával, hamar kiderül, hogy nagyon nehezen (vagy egyáltalán nem) pótolható a férőhely kapacitásuk.

ON

Előzmény: haha 1970 (52)
kerusz Creative Commons License 2022.01.04 0 1 53

"szerinted egy maszek cég ezt megengedheti magának?"

 

ja, kérem... Mondjuk ez Mariska néniben úgy fog lecsapódni, hogy bár szép új a busz, de szarabb a szolgáltatás.

Előzmény: haha 1970 (48)
haha 1970 Creative Commons License 2022.01.03 0 3 52

Én elsők között jeleztem hogy aggályos lesz az 5 darab csuklós, ez a poszt még nem is létezett! Ugye az Önkormányzat a megrendelő ahol a helyi közlekedéshez értö emberek vannak! Na ez a legnagyobb probléma! Egyébként kb 9-10 csuklós busz kellene!

Mondok mégegy dolgot, amikor a Blaguss bemutatta a menetrend tervezetet aki egy kicsit is konyit Szombathely közlekedéshez annak látni kellett volna hogy az 5-ös járat megszüntetése miatt rásegitő járatok kell betervezni illetve ami borítékolható volt hogy a 9-es járaton tanítási napokon a 13 perces menetidő gyakorlatilag tarthatatlan! 

Előzmény: TheKornel_HU (51)
TheKornel_HU Creative Commons License 2022.01.03 0 6 51

Itt a finanszírozás és a szerződés szab határokat, nem a cég háttere. Nyilván nem lenne olcsó +5 csuklós busz, de ez jelentős komfortot jelentene a zsúfolt járatokon, ahova csak szóló busz jut.

 

Ha a kedves képviselőink tisztában lennének a valós utazási igényekkel (azért kíváncsi vagyok, hogy hányszor ültek buszon azon kívül, amikor az újakat bemutatták), akkor tisztában kéne lenniük azzal, hogy ez az 5 csuklós busz szimplán nem elég. Akármilyen jól gazdálkodnak vele, akármilyen nagy a rendelkezésre állás, attól ez még 5 busz egy 80 ezres városban, ahol bizonyos vonalakon igen is van elég rendes utazási igény, legalább hétköznap.

 

Egyetértek azzal, hogy a legtöbb járatra elég a szóló Citaro. De még így is van bőven olyan viszonylat, ahol jóval nagyobb utazóközösség van, de nem jut csuklós busz. Az összevont járatokról nem is beszélve. Még külön-külön is teli volt a csuklós busz, legalábbis a 7 órás 5-ös buszon és a 30Y-on. Itt nem csak a csuklós buszok hiánya merül fel, hanem a sűrítés hiánya is. Innen látszik, hogy olyanok tervezték a menetrendet, akik nem ismerik a közlekedési szokásokat. Vagy nagyon is jól ismerik, de nem érdekli őket, hogy ezek az emberek milyen körülmények között közlekednek.

 

Azt gondolom, a Blaguss egy itthon történelmi esélyt kapott, hogy bizonyítson, hogy maszek cégként egy színvonalas, jó szolgáltatást tud nyújtani évek stagnálása vagy hanyatlása után (ha nem nézzük a pár új Conecto-t). Amit eddig látok, az az, hogy a cég részéről megtettek rengeteg mindent, hogy színvonalasabb szolgáltatást kapjunk. Pártpolitikán felüli döntés született, hogy itt váltás szükséges. Jók az új buszok, de addig senki nem fogja letenni az autót, ami egy privát szférát és szabadságot ad neki, ha közben a buszon nem tud normális körülmények között, nem heringként eljutni a céljához. És talán addig nem is várhatjuk el ezt. És igen, ehhez a maszek céget finanszírozni kell, és rendesen kell felmérni az igényeket. Ha több busz kell hozzá, akkor több kell, de ehhez az anyagi hátteret az államnak és az önkormányzatnak kell biztosítania. Mind a cégnek jót tesz, ha elégedettek az utasok, mind az önkormányzatnak és mi, ha normális körülmények között utazhatunk. Magának a Blagussnak sok sikert kívánok, de úgy érzem, fél év múlva lesz min változtatni, amiről nem a cég tehet.

Előzmény: haha 1970 (48)
htibor Creative Commons License 2022.01.03 0 0 50
Előzmény: gabor144 (49)
gabor144 Creative Commons License 2022.01.03 0 0 49

"fennmaradó időben ezek a kocsik csak állnának nem termelnek bevételt"

 

Ez minden városi-elővárosi közlekedési szolgáltatónál így van, ez a vársoi közekedés sajátossága. Attól még persze nyilván törekedni kell arra, hogy reggel minden jármű a lehető legtöbbet fusson, hogy minél kevesebb csak reggel dolgozó busz legyen, de ha az önkormányzat reggelre olyan menetrendi teljesítményt rendel meg, amelyhez legalább X db olyan busz szükséges, ami a nap többi részében áll, akkor X darabot be kell nyelni. Kérdés, hogy pontosan mit rendelt meg az önkormányzat.

Előzmény: haha 1970 (48)
haha 1970 Creative Commons License 2022.01.03 -1 0 48

Elméleti szinten teljesen igazad van, gyakorlatban viszont ez úgy néz ki hogy reggel illetve délután 2-2 óra amikor szükség lenne még plusz buszokra, fennmaradó időben ezek a kocsik csak állnának nem termelnek bevételt, szerinted egy maszek cég ezt megengedheti magának?

Csuklósok is ezért vannak osztott fordában hogy reggel és délután csúcsidőben kellenek csak, egyéb időben elég a szóló busz!

Előzmény: TheKornel_HU (47)
TheKornel_HU Creative Commons License 2022.01.03 0 8 47

Nem lenne baj ezzel a 3 kisbusszal, de amíg 5 csuklós busz van, addig csúcsidőben kínszenvedés lesz a buszozás sok viszonylaton és abból kellett volna még beszerezni.

 

Személyes véleményem szerint hiába van egy (szerintem) remek applikáció és járműkövetés, utazó szemmel nézve jó járművek, amik már évek óta hiányoztak, ha az amúgy is heringparty járatokon még nagyobb zsúfoltság lesz.

 

  • Tökéletesen látszik, hogy az 5-ös és a 3A teljes megszüntetése az íróasztal mellett született meg. Nem utaztak még reggel ezeken a buszokon. A 30Y-on amúgy sem lehetett mozdulni, a 7 órás 5-ösön szintén nem, de a 7:20-as már elviselhető volt. 3A-n sem láttam kevés embert. Nem sűrítették a 30Y-t, amikor így is teli volt a csuklós busz.
  • Az egy dolog, hogy megnőtt az eljutási idő a vasútállomás és az Órásház, illetve Olad között, hisz kerülővel lehet csak köztük közlekedni, de a belváros forgalma még egy lapátot rá tesz az egészre, rengeteg késést ott szed össze a busz a dugóban. A Petőfi Sándor utcán legalább gyorsan közlekedett a busz.
  • Más járatokról ne is beszéljünk, ahonnan hiányozni fognak a csuklósok. Régebben utaztam reggel a 2A-n, hát ott is eléggé teli volt pár járat..
  • Számomra a hétvégén 15 óra után (?) óránként járó 29A és 29C sem tetszik, de még mindig elfogadhatóbb, mint a három járat összevonása sűrítés nélkül.

Tudom, hogy nem lehet a teljes kapacitást a csúcsidőre skálázni, de ez a menetrend és az öt csuklós busz nem lesz versenyképes a kocsival szemben. Remekek ezek az új buszok, de addig nincs miről beszélni, ameddig nincs olyan járműkapacitás és menetrend, ami legalább a heringpartyval kezd valamit.

Előzmény: 7-es troli (46)
7-es troli Creative Commons License 2022.01.03 0 2 46

Nem hallottam sehol. Csupán nem tudtam milyen szándék vezérelte a várost es az új szolgáltatót eme 3db midibusz beszerzése érdekében, mivel nem ismerem az ottani hálózatot es utazási igényeket. hetkoznap kora reggel es késő este biztosan sok vonalon elegendő a kapacitásuk, hetvègén pedig akár egész nap is.

Előzmény: haha 1970 (45)
haha 1970 Creative Commons License 2022.01.03 0 0 45

Ezt hol hallottad? 

Kisebb forgalmú vonalakon bármerre felbukkanhatnak, teljesség igénye nélkül voltak már 2A-2C-6-7-8-21-22-23-29A-29C-es járatokon!

Előzmény: 7-es troli (43)
sosiforda Creative Commons License 2022.01.02 0 2 44

Ma a járműkövetés (Savaria Utas) 29C-n mutatta az egyiket, 6-oson a másikat.

Előzmény: 7-es troli (43)
7-es troli Creative Commons License 2022.01.02 0 1 43

A 3db sprinter egy adott vonalra lettek beszerezve, vagy ott fognak jarni, ahol és amikor éppen nincs túl sok utas, es ez is elegendő?

diamond way Creative Commons License 2022.01.02 -1 2 42

5db csuklós nem lesz kevés?🤔

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!