Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 2020.11.03 0 0 37338

 

De azt gondolom, hogy az alapjárati motorka működtetése, levett gyújtásnál, nem függhet ilyen hibától.

 

Az tiszta sor, hogy a motorka csak akkor mocorog, ha áramot kap.

 

A kolléga felvetése, hogy lehet nem is kifejezetten a motorka, hanem egy teljes alegység is áram alatt marad - az nagyon-nagyon logikusnak tűnik.

 

Különös tekintettel igaz lehet amiatt is, hogy igen magas nyugalmi áramot mértél - bár ha ilyen időszakos beröffenések vannak (mint az alapjárati motorkáé) - akkor lehet érdemes huzamosabban megfigyelni azt a nyugalmi áramot, mikor mennyit ingadozik, stb.

..

Előzmény: ovoid (37337)
ovoid Creative Commons License 2020.11.03 0 0 37337

Köszönöm, hasznosnak tűnik!

De azt gondolom, hogy az alapjárati motorka működtetése, levett gyújtásnál, nem függhet ilyen hibától.

Persze bármi lehet, igazad van.

Befejezem a térkövezést, egyből nekifogok majd....

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37336)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2020.11.03 0 0 37336

Szerintem csekkold a reléket a kinti dobozban. Elképzelhető, hogy csak összeégett valamelyik és levett gyújtással is áram alatt maradnak részegységek az autóban.

https://fusesdiagram.com/fiat/fuses-and-relay-fiat-punto-2.html

Előzmény: ovoid (37335)
ovoid Creative Commons License 2020.11.03 0 0 37335

Semmi gond, Köszi!

A gyújtáskapcsolóra gyanúzok én is, de még nem jutottam oda, hogy rajzot nézzek....

Érdekes a jelenség továbbra is, mert mihelyst ráteszem a már feltöltött akkut, egyből zümmög az alapjárati motorka, és csinálja folyamatosan kb 10 másodpercenként, amíg az akksi rajta van, alaphelyzetben levő gyújtáskapcsolónál...

Az meg röhej, hogy egyes helyeken annyiért van motorvezérlő, hogy annyiért már puntot kapni! 

Előzmény: Kido.Resuri (37334)
Kido.Resuri Creative Commons License 2020.11.02 0 0 37334

Visszavonom, nem tudok olvasni...

Előzmény: ovoid (37331)
Kido.Resuri Creative Commons License 2020.11.02 0 0 37333

Na várj.

 

Kulcsot a body azonosítja.

 

Mi az, hogy tekergeti az önindítót és érik az ECU csere? Hogy függ össze?

Az önindítót nem tudja vezérelni az ECU. Ott valami zárlat lesz, vagy hibás gyújtáskapcsoló.

Előzmény: ovoid (37331)
metal 32 Creative Commons License 2020.11.02 0 0 37332

Köszi! Közben a Puntoniumban után olvastam most már képben vagyok.

Előzmény: ovoid (37329)
ovoid Creative Commons License 2020.11.02 0 0 37331

Újabb adalék.

Szeretett kis vasunk, kikapcsolt gyújtáskapcsolóval kb 10 másodpercenként, tekergeti az alapjárati motort.

Érik az ECU csere :(

1.2  8V-hez IAW 5AF P4 51819335 kell majd. Melyik a legmegbízhatóbb gyártó, olcsó forrás?

A mostani kb 3 évet bírt, az előző gazdája cseréltette még.

Köszi, ha lesz tipp!

Előzmény: ovoid (37330)
ovoid Creative Commons License 2020.11.02 0 0 37330

Urak, kérdés!

 

Múlt héten kezdte, hogy "nehezen ismeri" fel a kulcsokat a gyári indításgátló.

Sárga lelakatolt piktogram világított. 

Akkusaru le és látszólag, jó lett.

 

Ma az ajtót nem nyitotta!

Szopás, nem jöttem rá, mi lehet a gondja, de mivel menni kellett, úgy voltam vele, egyikőnk az autóban marad oszt kész, majd szívok ha hazaértünk.

Persze...

Nem lehetett indítózni, akku lemerülve 9,5-re, fasza.

Álló autón, minden kikapcsolva  kb 0,6A fogyasztás!  Eddig ha jól emléxem 35mA volt csak. Semmi alakítás nem volt mostanában.

Akku feltölt, alap áramfelvétel maradt a 600mA körül...

 

Kérdés, volt e már valakinek hasonló baja?

A kulcs azonosítást a Body végzi vagy az ECU?

 

Generátor természetesen jó!

 

Még nem volt időm keresgélni, megérezte a rohadék, hogy térkövezek a garázs elött és nem tudok beállni :), ezért tippek is jöhetnének, köszi!

Előzmény: ovoid (37329)
ovoid Creative Commons License 2020.11.02 0 0 37329

Akkor nincs.

Bontóban vegyél fedelet, valahol új szűrőt, késsel kivág a nyílás, és kész is...

Előzmény: metal 32 (37328)
metal 32 Creative Commons License 2020.11.02 0 0 37328

Szevasztok! Punto 1.2 8V  2003-as évjárat,lehetséges hogy nincs benne pollenszürő?A cserét mutató video szerinti fedél a kesztyütarto alatt nálam  nincs ,illetve fix felöntött hely.

oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2020.10.26 0 0 37327

Először kezdj a termosztáttal, 4-5 ezer Forint. Amíg az nincs cserélve, felesleges szétszedni a fél autót. 

Előzmény: krisz 810 (37325)
GPS Creative Commons License 2020.10.26 0 0 37326

 

Előbb cserélj termosztátot - amennyiben nincs rá módod hogy megmérd a vízhőfokot üzemmeleg motornál.

Nem akkora költség és macera - '98 óta meg éppenséggel esedékes is.

 

űA fűtésradiátor az már más tészta - azt jobb ha nem tudod mivel jár kicserélni.

Mert ha a termosztát-cserétől nem jön meg a fűtés - akkor úgyis megtudod.

Előzetesen annyit, hogy nem a radiátor a drága.

.

Előzmény: krisz 810 (37325)
krisz 810 Creative Commons License 2020.10.26 0 0 37325

Nos vízhőfokjelző nincs. A műszeregység full alap: üzemanyagszint, sebességmérő és időmérő óra.

Fűtésradiátorhoz szerintem utoljára a gép/munkás nyúlt hozzá az összeszerelő szalagon, de valószínűleg a termosztáthoz is.

A hűtővíz nem fogy, sosem kellett még utánatölteni.

Mindezek alapján úgy tűnik, hogy egy termosztát és fűtőradiátor csere fogja megoldani a problémát.

 

Köszönöm szépen az iránymutatást!

Előzmény: GPS (37324)
GPS Creative Commons License 2020.10.26 0 0 37324

 

Termosztátra tippelnék ha nem volt még cserélve, ill. nem áll be középre a vízhőfokjelző.

 

Ha nem áll be - akkor igen.


De ha beáll a normál hőfok és mégis csak langyos lehelet jön - akkor részemről radiátor-dugulásra tippelnék.

Nem kívánom a kollégának hogy az legyen - akkor már inkább egy termosztát-csere.

.

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37323)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2020.10.26 0 0 37323

Nálam a PII 5km után forró levegőt fúj. Termosztátra tippelnék ha nem volt még cserélve, ill. nem áll be középre a vízhőfokjelző. 

Előzmény: krisz 810 (37320)
GPS Creative Commons License 2020.10.26 0 0 37322

 

Általánosan sem túl jó a fűtése, de azért a középső és szélvédői szellőzőkön elfogadható langyosat fúj.

 

Lenne itt még valami: a fűtésradiátor eltömődése.

 

A lányunk '99-es évjáratujába  cserélték (a hűtővel együtt) - de arról jobb nem beszélni, hogy nézett ki belülről a fűtésradiátor.

Az volt a csoda, hogy egyáltalán még átjutott a víz a bemenettő-a kimenetig.

 

Nagyon mocsok módon el tudnak tömődni azok a finom járatok és (ahogy te is mondod) éppen hogy "elfogadható langyosat" fúj - ami viszont nagyon karcsú az utastér téli befűtéséhez.

 

Miután kicserélték a fűtésradiátort, tűzforró levegőt okád minden lukon - lent is - annyira, hogy a mostani teleken nem is lehet csutkára nyitni a fűtést, mert 40 fokot csinál odabent.

 

Mellékesen megkérdem: a hűtővíz nem fogy, nem kell néha utánatölteni?

.

 

Előzmény: krisz 810 (37320)
ovoid Creative Commons License 2020.10.25 0 0 37321

Jó meleget tud az fújni, ha minden ok.

Segítünk összehozni....

 

Termosztát?

Infrahőmérővel mennyi a hengerfej a termosztátnál mérve?

Volt már kimosva a fűtőradiátor?

Esetleg nem levegős?

Fűtésboxban mozognak a terelőlapátok, terelik a levegőt a megfelelő irányba?

Előzmény: krisz 810 (37320)
krisz 810 Creative Commons License 2020.10.25 0 0 37320

Üdv! '98-as 1. szériás klíma nélküli Punto fűtése.. Szóval amióta megvan (6 éves kora óta), télen 10 pár zokniban kell utazni, mert a lábtérnél maxra állított fűtésnél is alig lehel valamit. Általánosan sem túl jó a fűtése, de azért a középső és szélvédői szellőzőkön elfogadható langyosat fúj. (Előtte Zastava GTL55, majd Lada 1200s volt, azok kályhák voltak ehhez képest.)

Tisztítva volt már a szellőző rendszer, semmi jelentős javulást nem hozott.

Gyárilag ilyen gyér a fűtése, vagy lehet valamit tenni vele?

Köszönöm előre is, 16 éves rejtélyre keressük a választ. :D

ovoid Creative Commons License 2020.10.25 0 0 37319

Jó dolog. És nagyon jó hozzáállású a pofa! :)

De két bibi van.

Kap e az ember, pont az övébe való felújító készletet, a sok beszállító miatt?

A mikrokarcok benne maradnak a hüvelyben....

Belenézve is látni a hosszanti vékony csíkocskákat, de már vágtam ketté is, hogy jobban lássam.

Sajnos azokkal semmit nem lehet kezdeni, Persze egy ideig az új karmantyúval el megy még így is.

 

A hidraulika, a tartály nélkül:

 

 

Egy kis kopás egy világmárkán 100e. után, a csapágyának nem volt különösebb baja

 

 

 

 

Előzmény: Kido.Resuri (37317)
ovoid Creative Commons License 2020.10.25 0 0 37318

Talán, de csak kizárásos alapon....

Előzmény: GPS (37316)
Kido.Resuri Creative Commons License 2020.10.25 0 0 37317

Kösz, ez tetszik. :)

Előzmény: ovoid (37315)
GPS Creative Commons License 2020.10.24 0 0 37316

 

Ez biztos, hogy a kuplung-oldali munkahenger volt - és nem a "pedál-henger"?

.

Előzmény: ovoid (37315)
ovoid Creative Commons License 2020.10.24 0 0 37315

Kuplung munkahenger generálozás...

https://www.youtube.com/watch?v=rz6y9mlPUw4

 

 

Előzmény: GPS (37305)
ovoid Creative Commons License 2020.10.24 0 0 37314

Úgy emléxem, hogy ott csak a lendkerék panorámájában lehet gyönyörködni, a fogaskoszorúval.

A csapágy onnan nem látható.

Esetleg endoszkóp kamerát bedugni, de ha beindítanám a motort, biztosan összekócolódna. 

Gondoltam rá hogy alólról fúrok egy lyukat és onnan lehet sasolni, és esetleg megkenni valami nagyon-nagyon tapadó kenőanyaggal.

Eddigi kuplungjaink ott koptak el, ahol a csapággyal találkozott a rugó.

Nyomólapok, tárcsák, mindig ki tudtak volna szolgálni, még egy csapágyat....

Előzmény: Kido.Resuri (37313)
Kido.Resuri Creative Commons License 2020.10.24 0 0 37313

Van egy kis nyílás a váltón, azon talán megleshető működés közben. Sajnos most legalább egy hétig nem tehetem meg, hogy megnézzem...

Egyébként könnyen lehet, hogy neked van igazad.

 

Itt egy videó, ami ugyan nagyon nem Punto, de itt csak akkor kezd forogni a csapágy, amikor "kinyomják".

https://www.youtube.com/watch?v=o8SNwgvLpg8

Előzmény: ovoid (37308)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2020.10.24 0 0 37312

Ha a kasznin így megindult a rozsda, azzal már nincs értelme foglalkozni. Add el és vegyél egy Grandét, hosszabb távon olcsóbban jössz ki és azok nem rohadnak..

Előzmény: Zkiss811 (37311)
Zkiss811 Creative Commons License 2020.10.24 0 0 37311

Köszönöm a segítséget, amíg van müszakija használom, aztán eladom alkatrésznek. 200.000 ért vettem masfél éve, kihúzom vele igy ennyit mem költök rá, második (szaladgalós) autó a családban, esetleg veszek egy jobb állapotú Puntót jövőre. 

Előzmény: GPS (37310)
GPS Creative Commons License 2020.10.24 0 0 37310

 

Szeretném kérdezni hogy ha van hova hegeszteni mwnnyiből jönne ki a két küszöb csere kb?

 

Ilyen esetben pusztán csak "küszöbcsere" nemigen létezik.

 

A lányunk '99 -es Puntóját nem gányolta ugyan senki - de az alja szétporladt annak is.

Küszöböstűl, természetesen. Itt is az volt, hogy már nem volt mihez hegeszteni.

 

No kérlek, ennek szinte új padlólemezt csináltak, új küszöbökkel, mindennel ami korhadt volt - és ez a meló kulcsrakészre átadva, ahol kellett festve, illetve alvázvédve - 180 ezer volt.

 

FIGYELEM: Sokkal nagyobb, hónapokig tartó gond lett abból, hogy véletlenül beleflexeltek az alvázszámba, pontsabban 2 számba az alvázszámból.

 

Ebből egy végeláthatatlan procedúra lett - odáig menőleg, hogy rendőrségi nyomozók csengettek be otthon - újabb és újabb jegyzőkönyv és vallomás felvételére.

mert ebben az esetben a tulaj kell igazolja, hogy ha nem is autótolvaj, de nem is egy visszaső lopott-autó nepper.

 

A szervizeseket kétszer citálták be a megyei kapitányságra, de igazságügyi autószakértő bevonására is sor került annyira, hogy még a torinói Fiat-tól is kértek kivonatot a 99-ben kiadott alvázszámmal kapcsolatban

 

Mindez amiatt a két darab, kiflexelt, kibaszott számjegy miatt.

 

60-70 ezerbe került az új alvázszám és az új forgalmi, valamint az adminisztrációs költségek.

És rengeteg utánajárásba és zaklatásba - mellékesen.

 

Tehát lakatoláskor úgy vigyázzanak arra a sorszámra, mint a szemükre!

.

Előzmény: Zkiss811 (37309)
Zkiss811 Creative Commons License 2020.10.24 0 0 37309

Sziasztok, ma szembesültem vele hogy olyan szinten ki lett gittelve a küszöböm a Puntón (2001) hogy a gitt meg purhab tartotta egyben mert a nagy réseket azzal fújták ki. Me nekiáltam hogy egy kis felületen ahol átütott a rozsda lejavítom, de ezt már nem kell, szétporladt a kezemben a küszöb végig.. Szeretném kérdezni hogy ha van hova hegeszteni mwnnyiből jönne ki a két küszöb csere kb? Sajnálom a kocsit jó kis verda minden működik rajta kár lenne érte. Vagy adjam el bontásra? Még 1 év műszaki van rajta. Köszi a segítséget!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!