Keresés

Részletes keresés

jancsiii Creative Commons License 2020.08.27 0 0 116487

Sziasztok!

75-re 15" lemezfelni eladó 15.000.- /4db,Szolnokon 

+36307921046

nyebojsza Creative Commons License 2020.08.27 0 0 116486

Azért hogy állandóan, azt nem mondanám (persze csak a hagyományos, soros 4 hengeresről tudok nyilatkozni).

Előzmény: deegabor (116484)
nyebojsza Creative Commons License 2020.08.27 0 0 116485

Ott valami nem stimmel :(

Én is tudok olyat, hogy bármi problémája volt a motornak, mindig egyből a hengerfejhez nyúltak, mert tipushiba... persze mondanom se kell, nem javult meg :(

Előzmény: Züröskölyök 11 (116482)
deegabor Creative Commons License 2020.08.26 0 0 116484

Kicsi a torziós merevsége a blokknak, emiatt állandóan hengerfej tömítés problémái vannak. Fogy a víz, víz olaj össze, stb.

Előzmény: pegasusferi (116483)
pegasusferi Creative Commons License 2020.08.26 0 0 116483

A hengerfej problémák nem a megfőzés eredménye?

Züröskölyök 11 Creative Commons License 2020.08.26 0 0 116482

hello mindekinek.sajnos en már 3-ik h.fejen vagyok túl 1.8

deegabor Creative Commons License 2020.08.26 0 0 116481

Egész jó felsorolás, de benzines vonalon hiányolom a hengerfej problémákat ( Rover K sorozatú motorok ---- kb az összes :) ).

Előzmény: b.kenyeres (116477)
Gyurco78 Creative Commons License 2020.08.26 0 0 116480

Gyakorlatilag halálra ítélték.. A kínaiak meg széthordták... Pedig szerintem jó volt az irány, könnyen egy űj presztízs márkát teremtetthettek volna...

 

Csak a presztizsből sajnos nem lett profit, kellett volna egy tömegautó is, ami nem az akkor már 10 éves Honda modellen alapult.

Előzmény: b.kenyeres (116477)
b.kenyeres Creative Commons License 2020.08.26 0 0 116479

Tökéletes !

Bár azt előre nem tudhatod pontosan mik a problémák a tipussal.

De rengeteg fórumon utána lehet járni a dolgoknak. Én mielőtt megvettem végigbújtam az összes 75-ös fórumot az angol oldalakon. Majd mérlegeltem.. És győzött a birtoklási vágy.

Aki ilyet szeretne előtte mindenképpen tájékozódjon, mérlegeljen. Ha tud kérdezzen a fórumon, HOZZÁÉRTŐ szerelőtől.

Mert ahogyan divat szidni a Francia autókat, úgy a Roverről is egy idegen azt gondolja maga az ördög szülte..

Ez erősen torzítja a valóságot.

Igen, nagyon meg kell nézni mit veszel.. Az autók sajnos öregszenek, pusztulnak, és nem igen költenek rá.

De ez igaz bármelyik másik autóra is. 

Ezért ha valaki rászánta magát, hogy ilyet akar, akkor az szánjon rá a vásárlás előtt még egy kis pénzt..

 

Vigye be egy szervizbe átvizsgálásra. Ismerős szerelőhöz,stb.. Legalább egy halvány képet kapjon a kocsi állapotáról. Kb.6000 ft-ért bárhol átnézik.

És nem mindegy, hogy mit találnak. Átvizsgáláskor hamar kiderül, hogy csak tulajdonosa, vagy gazdája van az autónak.

Egy lenkőkar probléma, olajfolyás, kuplung hiba komoly alku tárgyát képezheti. (meg még sok más is)

Szerintem inkább bukjon az ember 6000 ft-ot egy átvizsgáláson ha nem jó az autó, mint megvenni valami szart, és akár több száz ezer forintot rákölteni. 

Buktató így is lehet, előre nem látott hibák, kötelező szervíz..stb. 

Ezért vásárláskor maradjon még pénz a zsebben, mert lesznek váratlan kiadások.

 

Szerintem sok rendes, becsületes és segítőkész ember akad itt, akit ha megkérnek segít egy autó kiválasztásában.

De a döntés, a felelősség a vevőé !

 

Előzmény: Steven57 (116478)
Steven57 Creative Commons License 2020.08.26 0 0 116478

Hi!

 

Pontosan azt írtad le ami a lényeg, minden hasonlókorú autónak megvannak a nyűgjei.  Mivel ez egy eleve drágább kategória a nyűgök is drágábbak, és mint tudjuk elhanyagoltak a gépek. Egy Roveros soha nem unatkozik, véleményem szerint aki nincs megáldva némi műszaki készséggel inkább kerülje. Autót soha ne vegyen olyan aki nem ismeri a típus kínjait, a Roverre ez különösen igaz ! A másik probléma a szakember megtalálása,  mindég azt mondom, aki jön valamilyen nyűggel, csak olyanhoz vidd aki már látott ilyet. Egyébként pénznyelő lesz és megutálod .....

Előzmény: b.kenyeres (116477)
b.kenyeres Creative Commons License 2020.08.25 0 0 116477

Sziasztok,

 

Nekem egy éve van Rover 75 v6 benzin..136.000 km.

Jó pár autóm volt,(kis polski-tól a jaguár xjs-ig) leginkább francia és Peugeot. (ott dolgoztam 17 évet,mint villamossági szerelő, és műszaki atnácsadó.

A 75-öst először Szekszárdon láttam valamikor '99-ben,vagy 2000-ben.. Rögtön megtetszett... majd jöttek,mentek az évek.. Mindig vissza-vissza néztem rá, de a földbecsapódó meteorit sebességéhez mérhető áresés ellenére sokáig megfizethetetlen volt...

Mire elérhető lett az ára, addigra a presztizse a béka segge alá csúszott..

Ennek okai szerintem jól nyomonkövethető a népítélet oldalain. A születése után műszaki hibák tömkellege,beszerezhetetlen, drága alkatrészek. Sokszor garanciában álltak az autók hőnapokig alkatrészre várva... 

Mindezt egy  12 M forintos autótól  (a crown-vagy angliában connoisseur ára idáig is felkúszott )


megengedethetetlen..

 

Az autó maga szerintem jó. Kényelme, felszereltsége,szépsége (bár ez relatív)komfortja csak nagyobb kategóriás autókéhoz mérhető. PL: Jaguár XJ, stb. (azt is érdemes elolvasni a népítéleten, hogy egy 2003-as jaguár xj-nek mennyi a szervízköltsége, és fogyasztása..a rover sehol sics)

El lehet olvasni, mennyi pénzt óltek bele a 75-ös fejlesztésébe..Akkor csak a beltérre rekord összeget költöttek el ! Az, hogy mégsem lett sikeres az autó, a BMW, Rover és az akkori angol kormány hozzáállásában keresendő.. 

Gyakorlatilag halálra ítélték.. A kínaiak meg széthordták... Pedig szerintem jó volt az irány, könnyen egy űj presztízs márkát teremtetthettek volna...

 

Aztán ugye jöttek, mentek a roverek kézről-kézre...

Mindenki élvezte a kényelmét, eleganciáját,

DE költeni senki sem szeretett rá egy forintot sem ! (hasonló és jól nyomonkövethető ez a tendencia a BMW E36, E 42, E46 Benne Minden Wacak vonalon...Fiatalok, idősek ülnek benne, villognak vele, csak éppen költeni ne kelljen rá... tisztelet a kivételnek.)

 

Szóval ez nem egy Toyota Carina, vagy Suzuki Swift.. Tudomásul kel venni.. De nem is ezt nyújtja. Aki 100.000 km-eket akar gondtalanul autózni, annak ajánlom e két tipust.. A Rover 75 sokkal kifinomultabb, bonyolultabb szerkezet. de cserébe nagyobb örömöt, az autózás élményét adja. Nem egy közlekedő edény A-ból B-be..

 

A javítást is előre kell tervezni, nem az utolsó pillanatra amikor már széthullik az autó.(persze mindent nem láthat előre az ember.. a klíma kompresszorom is egyik pillanatról a másikra adta meg magát..)

Mert alkatrész ellátás szűkös.. Nehezen beszerezhető.. és drága.. (pl:nekem kűszóbdíszléc patent kellene.. Angliából cirka 30.000 körül kijón.. mert máshol nincs..

Persze van fék,futómű és némi motor alkatrész a Bárdinál, Unix-nál, vagy egyéb helyen.. de sok már csak bontottan elérhető.(minden bontós azt hiszi aranyból van minden..és elrugaszkodott árakat adnak meg..)

 

Pozitív dolog, hogy szinte a teljes javítási dokumentáció, diagnosztikai program elérhető a neten hozzá.(igaz, csak angolul, de aki kicsit ért hozzá, az elboldogul vele.)

Ez azért szerencsés, mert aki konyít valamit a szereléshez,villamossághoz az saját maga -vagy jó ismerőse,szerelője- képes megjavítani az autót.

Idegen szerelőhöz nem érdemes vinni, mert nem ismerik. Könnyen igaz lesz a közhely: "jobb volt, mint lett".. - ráadásul egy csomó pénzből..

 

Ezek mind az én szubjektív véleményem. 

De sok gondolat azért alátámasztható a valóságban..

Szeretem az autómat, minden hibája,hiányossága ellenére.. Ha le akarnám cserélni, ilyen paraméterekkel,ilyen áron NINCS hasonló autó..

 

Szerintem mindegy, hogy benzinest vesz az ember, vagy dízelt.(nyilván, ha sokat van használva, a dízel kifizetődőbb. de én pl. kissebb városban, de főleg városon kívül használom. A magam nagypapás stílusával 7,5-8,5 a fogyasztás. Ez nem rossz egy 2.l automata autótól.)

A meghibásodásokra gondolok.

Hiszen (a teljesség igénye nélkül):

 - Dízel:

 - kisnyomású szivattyú

 - nagynyomású szivattyú

 - befecskendezők

 - kéttömegű lendkerék

 - üzemanyag tank

 Benzines:

 - VIS motor

 - szívócső ( olcsóbb volt Elon Musk roadsterjét kilőni a Marsra...)

 - jeladők időnként.

 - hidrotőke

 

Közös:

 - kinyomócsapágy, kuplung 

 - küszöb korrózió

 -  hűtőventillátor motor (vagy a szénkefe kopik el, vagy az előtét ellenállás)

 - kárpitok idő után lógnak, ragasztások elengednek..

 - ajtózárak megszorulnak 

 - lengőkarok arany árban..

 

Biztosan sok dolgot ide lehetne még írni amivel tapasztaltabb szerlők, tulajdonosok még találkoztak.

De melyik autóra nem kell költeni ?

Az autóvásárlás egy szubjektív, sokszor emocionális, és ésszerűtlen döntés...

A Rover 75 egy ilyen... Meglátod, majd sokszor gondolsz rá.. Kipróbálod...Majd hazamész, és nem alszol... Majd megveszed... Vagy nem is alszol rá, kipróbálod és hazaviszed..

És birtokolod.. Örülsz neki..(jó esetben a családod is..)

Kívülről ránézel, és sugárzik az angol elegancia.. érzed, hogy ez egy időtlen autó.. Ez szép lesz 100 év múlva is..

Beleülsz, és mész. Mert jó vezetni. Olyan stabil az úton.. Csendes.. Jó a hangja a V6-nak. 

Este gyönyörúen világít a műszerfal. Csillog a faberakás.. Szépen vált az automata... Kényelmes a bőrülés...Az analóg óra jól mutat a műszerfal közepén.( mint a "nagyok" és nem mint a digitális "pálcika, pálcika, hóember, kis szék")

Ha csak úgy autózol benne, szabad vagy....

EZ a rover 75 ! Nekem ezt adja. 

Cserébe elnézem a nyűgjeit, és igyekszem az anyagiakhoz mérten karbantartani..

Aki 75-öst akar, ezt kapja ! és nincs párja..

De cserébe adni is kell, mert semmi sincs ingyen..

 

Steven57 Creative Commons License 2020.08.25 0 0 116476

Nekem egy dízel 75-m van pár éve. Néhány gondom akadt vele (injektorok, nagynyomású szelep, egyéb elektromos örömök) de nagyon elvagyok vele. Igaz 380000km felett áll a mutató, de füstmentes, szépen szedi a lábát 180 körül még könnyedén megy. Mindég megörvendeztet egy kedves jellel a kijelzőn, de elnézem neki mert ez egy ROVER !

Előzmény: dani416 (116475)
dani416 Creative Commons License 2020.08.25 0 0 116475

Köszi!

Pedig a 75-ök már tizenévvel ezelőtt is tetszettek, és az akkori 416-sal is alig volt gondom. Persze a szokásos hengerfejtömítést cserélni kellett, de nagyon nem volt más gondom vele. De ugye a legfiatalabb Rover is 15 éves, nem is vártam csodát. :-O

Előzmény: Steven57 (116474)
Steven57 Creative Commons License 2020.08.25 0 0 116474

Szia!

 

 Leírtak a gyorsulásról normálisnak mondható, szarul gyorsul.  A "ketyegést" több dolog is okozhatja, a helyedben kihagynám. Ez a típus egy pénznyelő, általában. Mire idekerül, itt meg főleg széthajtják, kokányolják, hozzá nemértők szerelgetik.Nehéz egy normális igazán szervizelt darabot kifogni. Vegyél dízelt, nagyobb az esély a gondtalan autókázásra. Persze unatkozni az sem enged de elviselhetők a hisztijei ....

Előzmény: dani416 (116473)
dani416 Creative Commons License 2020.08.24 0 0 116473

Szervusztok!

A napokban néztem egy 2.0-es 75-ös Rovert. A próbakör után, igaz, hogy csak kb 10km-t mentünk vele, is olyan dieselesen ketyegő hangja volt a motornak, ami nem tetszett, hiszen benzines a V6. Mitől ketyeghet ennyire? Valamikor volt 416-om, aminek a hidrotőkéjének volt hasonló hangja, de az szépen el is maradt, amikor bemelegedett a motor.

Pedig jó állapotú, csak a motor miatt kicsit tartok tőle. A másik furcsaság az volt, hogy V6 és két literes motor, de alig akart gyorsulni, nagyon kellett pörgetni, hogy menjen. Jó, hogy nagy test, de azért mozdíthatná jobban is az a 150 ló. Vagy nem?

Üdv: Dani

suttogovillam Creative Commons License 2020.08.23 0 0 116472

Szia, ha időnként megáll, majd újra indítható, az sok minden lehet, ami elektronika. Kéne egy diadnosztika, de az a probléma, hogy az időszakos hibát csak akkor lehet megállapítani, kimérni, ha éppen akkor produkálja. Ez lehet hosszadalmas és drága is, nem beszélve az idegőrlő bármikor megállhat című műsorról. Aminek a hibája okozhat ilyent: indításgátló, MAP-szenzor, FHP-jeladó, gyújtásmodul, AC-relé, ...., sőt egy megtört kábel is, ami hol érintkezik-hol nem, elkoszolódott, v. korrodált elektronika-csatlakozó stb. Én azzal kezdeném, hogy amit találsz a motortérben elektronikus csatlakozót, az mind szét kéne húzni és megfújni kontakt-sprével. (Ez nekem négy éve bevált, azóta nem állt meg az enyém.) Ha ez nem segít, akkor valamelyik érzékelő, vagy beavatkozó szerv lesz a hibás, tovább kell keresni. 

Előzmény: Baga416 (116470)
nyebojsza Creative Commons License 2020.08.23 0 0 116471

Gyertyák mikor voltak cserélve?

Első körben gyertya csere, üzemanyag szűrő csere (utána rotor, elosztó fedél, lambdaszonda).

Előzmény: Baga416 (116470)
Baga416 Creative Commons License 2020.08.22 0 0 116470

Sziasztok olyan problémám lenne a kis 416-al, hogy elindul kis idő múlva leáll. Majd kisido múlva gondol egyet és mintha mise történt volna megy rendesen

Köszi előre is a segítséget 

Steven57 Creative Commons License 2020.08.22 0 0 116469

Igen az , rémlik. Illetve a kormány mellet a burkolat alatt is mintha lenne. A 75-nél is a bizti tábla mögött egy modul, nagyon gusztusos helyen. A tiéd egyébként gázzal is megy, mert akkor az ü.anyag váltó szelep vezérlése rossz. De valami forrasztási hibát írnak.  https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=437990 ez olvasd át hátha segít--

Előzmény: Karié (116468)
Karié Creative Commons License 2020.08.22 0 0 116468

A vezetőoldali műszerfal alattira gondolsz? A környékét átnéztem, ahhoz hogy mögé lássak le kellene bontani, azt még nem próbáltam.

Steven57 Creative Commons License 2020.08.22 0 0 116467

A biztitábla alatt nézted ? Valahol ezt írták ha jól emlékszem.

Előzmény: Karié (116466)
Karié Creative Commons License 2020.08.22 0 0 116466

Üdv mindenkinek. Valaki segitsen, hol találom a PGM-FI relét (main relé, fő relé) a Rover 827 sterling-ben? Én már feladtam, köszi ha valaki tudja, vagy bontott már 827-est.

Karié Creative Commons License 2020.08.21 0 0 116465

Köszi a segítséget, de már nem idul el, úgyhogy muszáj megtalálnom a főrelé helyét.

b.kenyeres Creative Commons License 2020.08.21 0 0 116464

Én Esztergomban lakom.

Ha nem találsz senkit közelebb, szivesen ránézek neked valamikor.

Előzmény: Karié (116463)
Karié Creative Commons License 2020.08.21 0 0 116463

Budapesten, az első kerületben lakom

b.kenyeres Creative Commons License 2020.08.21 0 0 116462

Merre felé laksz ?

Előzmény: Karié (116461)
Karié Creative Commons License 2020.08.21 0 0 116461

Köszönöm a segítséget, remélem megtalálom. Ha esetleg valaki tud egy jó autóvillamossági szerelőt aki ért a Roverekhez, megköszönöm.

b.kenyeres Creative Commons License 2020.08.21 0 0 116460

Szia,

A vezérlőegységet a vezető ülés alá írják. Az automata váltó komputere az utas ülés alatt van. 

Azt gondolom jobb kormányos autóra írták... Így lehet a balkormányosnál az anyós ülés alatt lesz. Van rajta visszajelző led ami elvileg hibát is tud villogni..

Az EFI relét van ahol a jobb első lámpa alá írják, de ott a légkondi vezérlője van.

Logikusnak tűnhet a motortéri biztosíték dobozban elhelyezni. Bár kinézete alapján valahova fel lehet csavarozva.

 

Gondolom a következő linkeket már végignyálaztad. Többet én sem találtam..

http://andern.mg-rover.cz/download/Rover820_825_827.pdf

 

http://www.mg-r.nl/forum/viewtopic.php?t=25859&start=16

 

http://www.marklamond.co.uk/tech-honda/pgm-fi/main-relay/main-relay.htm

 

 

A PDF javítási könyvében a 4C-3 szekcióban van egy rajz. Ez szerint a relé közvetlenül a motorvezérlő mellett van. Az ülés alatt.

Előzmény: Karié (116458)
Karié Creative Commons License 2020.08.21 0 0 116459

Valaki tudja, hogy hol van a PGM FI relé a Rover 827-ben. Nem találom a neten csak a Hondákban mutatják hogy hol található. A valaszt előre is köszönöm.

Karié Creative Commons License 2020.08.20 0 0 116458

A Rover 827-ben hol van központi vezérlő egység, és köszönöm a választ.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!