Mint mondtam csak az alap fonalszínekkel dolgoznak ezek a programok. Tehát ismeri a DMC fonalait (azért épp a DMC-t és Vénus-t emlegetem állandóan, mert tudtommal nekik a legszélesebb a színpalettájuk).
Tehát kizárólag ezekkel a színekkel fog dolgozni, és még véletlen sem hozza létre a kevert színeket.
Ha olyan a program hogy egy fájlból is be tudod olvastatni vele a szín listát, vagy képről tud RGB kódot kiszedni, akkor a kevert színeket el tudom készíteni (egy kis program elvégzi pár perc alatt).
Azonban ha kézzel lehet csak bővíteni a listát (ez esetben egy új listát érdemes létrehozni nem a meglévőt bővíteni), akkor ez elég nagy munka. Szerintem csak akkor éri meg ha konkrétan elkezdesz mintákat tervezni eladásra. Hisz 8000-9000 RGB kódot kellene bevinni.
Azonban amíg ezeket nem vitted be, addig nem is tudod milyen lesz azokkal a színekkel a kép...
Most így végiggondolva, a legtöbb program .txt vagy .xml fájlban tárolja a szín listáit.
Ha el tudod küldeni mondjuk a DMC-t, akkor olyan formában is meg tudom oldani a kevert színek listáját, így csak be kell másolni és ki tudod próbálni. (mondjuk ez kb. 1 nap, mert más tennivalóm is van)
A grafikai programomban a szinek számának csökkentése nem sikerült megfelelő eredménnyel... gondoltam volt, ha lecsökkentem a szinek számát, akkor könnyebb lenne a himzésprogramban a feladat .... ezek szerint nem volt nyerő az ötlet...
A himzéskészitő programban a szinprofil már be van épitve többféle fonalfajtára, lehet bőviteni RGB kód alapján , tehát a szinkód lista nem lehet gond. Az alapvető gond az, hogy az automatikus átforditás nem hozott szép eredményt. Kézzel lehetne még szinenként kijelölgetni az egyes területeket, de ez eszméletlenül lassú és sok a hibázási lehetőség. Tuti, hogy gyakorlatlan vagyok és nem veszek észre valami nagyon fontosat...
Mindesetre megállapitottam, hogy a jelenlegi ismereteim alapján a feladatot nem tudom megoldani...talán ha felnőnék hozzá :))) egyszer, később....
Grafikai programban is le lehet csökkenteni a színek számát, azonban ahhoz hogy jó eredményt kapj létre kell hozni a fonalszínek alapján egy szín profilt.
Keresztszemes programban "shading" (nem ismertem ezt a szót) esetén szintén, ugyanis alapvetően erre nincsenek felkészítve. Legalábbis eddig még nem találkoztam olyannal ami tudta. Tehát valamilyen módon be kell vinned a "tört" színeket is.
A keresztszemes program annyiból szerencsésebb, hogy legtöbbször tud fél szemekkel is dolgozni, míg a grafikai program nem.
Csak a kék árnyalatost néztem meg (arra kerestem rá).
Sajnos a minta készítés nem egyszerű problémakör. Legalábbis ha szép végeredményt szeretnél.
Hmmmm ... kb ugyanezek jártak az eszemben.Fogalmam sincs hogy lehet átforditani a képet ilyen himzésmintává.....A himzéstervező programom tud forditani kép alapján, de nem lett szép az eredmény...
Nemigen ismerek mást erre a célra...
Megpróbáltam grafikai programban digitálisan lebutitani a szinek mennyiségét és az eredmény katasztofális lett....a kép szétesett...
Pechem van, de nagy!
A "shading", a két vagy több szinü szálat összefogni, megoldás lehet, a tügoblein is jó ötlet.
Az egyik képben a kéknek az árnyalatai, a másikban a sárga-zöld pasztel árnyalatok a dominánsak - "butitás" elrontja az árnyalatokat.
Az eredeti mérete a képnek nem túl nagy, kb 30x40 cm talán, ha jól számoltam át az inchet.... akril és olajfestékkel csinálta a müvész. Ennek a méretnek a 2x vagy3x mérete talán nem is lenne rossz a szinrészletek miatt.
Jellemzően a részletgazdagsához nagy méretű hímzés és sűrű anyag (tű goblein) szükséges. S a mintán sokat segít a kontúrozás is. Tehát minél részletgazdagabb hímzést szeretnél, anál több öltésre van szükség. Ennyire egyszerű.
Azonban legtöbbször az erősen korlátozott fonalszín szokott a buktató lenni. Ugyanis egy festményen körülbelül 1/4 millió árnyalatot tudsz megkülönböztetni (bár ennél több van, csak az emberi szem korlátozott). Azonban ehhez képest is elhanyagolható az a 458 szín amit fonalként meg tudsz vásárolni (DMC vagy Vénusz)...
Ezen kicsit segít ugyan ha kevered is a színeket (két szállal hímzel, ahol a két szál különböző színű). Azonban ez elég nehézkes, de már kielégítő eredményt ad (kb. 90 000 árnyalat). S így ugye növeled a kép méretét is, hisz a sűrű anyag már kiesett mivel arra csak egy szállal lehet hímezni.
Ebbe a weblapba már többször belemerültem és alaposan lemerültem a tanulmányozásában... nagyon sokrétü és alapos összeállitása van. Köszi, hogy ismét felhivtad a figyelmem erre. Rengeteg mindent találtam ami további kérdéseket vet fel....
Lenne egy más gondolatom, főleg elméleti kérdés vagy akármi... de laikus vagyok....
Nagyon szeretem Josephine Wall képeit, mindegyik képe tetszik, de különösen oda vagyok Minerva, Gracies és a Taurus képeiért. A kérdésem az, hogy a véleményed szerint lehet-e ezeket átteni akár xszemes akár gobleinre. Meglehetősen részletgazdagok a képek, gondolom aprószemű anyagon azért még mutatna is.... bár gondolom egy örök élet lenne kivarrni a sok szép részlet miatt...
A szálak száma az anyagsűrűségtő függ. 14-snél 2 vagy 3 szállal szokták hímezni, és egy szállal kontúrozi.
De a javasolt oldalon valahol van egy táblázat is, amiből ez kiderül. Illetve majd jönnek a lányok, és gyakorlati tanácsokkal ellátnak (én szinte csak elméletben tudom a keresztszemest :-))
Én teljesen kezdő vagyok, nincs semmilyen tapasztalatom ezen a téren. a körtés mintát is csak azért varrtam ki mert ajándékba kaptam és tetszett is.
Anyagismeretem pedig egyáltalán semmi.... :))) a táblázat szerint 3 szállal kellett volna varrni, de vastagnak találtam a megjelenést, ezért csak 2 szállal varrtam ki, sokkal szebbnek találom igy.
Kaptam még két gobleint is, az egyiket 6 szálasan egész jó eredménnyel lehet csinálni.... a másik tűgoblen és még fogalmam sincs hány szállal lesz jó.
A formázáshos olyasmit olvastam, hogy a hátoldalát nedves vasalóval meg kell kicsit gőzölni, majd fesziteni, és ha mindezt a terméked túlélte, a hátoldalra keményitőt kell szórni vagy szabályos alátétre ragasztani azonnal, vagy varrással ráfesziteni az alátétre.
Keretezéssel kapcsolatos videón láttam, hogy az alátétre varrással feszitették fel a sarkoknál, miután meggőzölték egy kicsit.
Már heten vannak mint a gonoszok és asztalközépnek szánom! A papiros letakarás meg azért van mert a minta készítője egyenként küldi a mintarészleteket, és én meg tovább varrom a keretrészt, amíg az aktuális fonalszál engedi.
Sziasztok lányok, boldog új esztendőt mindnekinek!
Van egy kis roblémám, csináltam egy xszemes fociemblémát és nagyon elhúzza az aida a képet. Az egész jobbra dől, hogyan tudom ezt utólag rendes derékszögbe húzni?
Ha jól számolom, kb. 100 szem 20 cm-en azt jelenti, h. 11-es Aida lehet... ugye? Vagy hülyeséget írok? Mert az mégsem oly vészes - csináltam már hasonlót....
Elég apró xszemek, 3 szálasan elég jól mutat. Én nagyitó segitségével, vagy dupla szemüveggel látom csak tisztán. Szerencsére a festés miatt elég kemény az anyag és akár kézben is lehet varrni, nem mozdulnak el a szálak.
A minta mérete 20x20 cm, és az árban nincs benne a fonal, azt külön kell megvenni. A termékek mellett fel szokták tüntetni a fonal nélküli és a fonállal együtt számitott árát, ahol csak egy ár van, azt fonal nélkül kell érteni. a minta szélén van egy szin-kockasor, olyan fonállal varrod amivel akarod.....
Boldog új évet kívánok mindenkinek. Most csak egy szárazvirágot tudok küldeni Nekt..
Fárosz, vagy bárki okoska itt rajtam kívül!
Sose dolgoztam ilyenből, nem értek a X-készletekhez, de jó lenne egy tök-kép ajándéknak ebből a csomagból, amit előbányásztál Icuskának!
A 20X20 = 1.550 Ft azt jelenti, hogy a munka mérete 20X20 cm, és fonallal együtt ennyibe kerül a készlet? Hányas kongré v. vászon lehet ez?...vajon látnám hímezni?
Mindig benézek ide, én is várom a kész képet. Nagyon szép már most.
Persze könnyü nekünk, nem mi csináljuk.:)
Én most egy kicsit leálltam a gobival, ellenben elkezdtem egy könyvjelzőt, x-es. Apró és nagyon nehezen megy. Este már nincs hozzá kedvem, néha nappal is lámpát kell gyújtani.
A kezem sem úgy " működik", mint régen. Remélem, egyszer csak kész lesz.