Hát nem vagyok annyira megatájékozott, csak úgy tudom, hogy mondjuk az EZY-nek van bázisa kint (ami nekik bent :) és ezzel egyidejüleg az illeték náluk fele annyi, mint a WIZZ-nél. Ennek a kettőnek persze lehet, hogy nincs köze egymáshoz, ennyire nem vagyok benne a repültetés gazdaságtudományában :) Viszont ez legalább kiderül akár netes rendelés esetén is, szerencsére ezeket is feltüntetik.
Ok jo LTN-be menni ha eszakra mesz stb meg sokan mennek (persze nem annyian mint a masik haromra az LCY-na nagyobb csak a forgalma) de ugy ertettem hogy preferenciaba az utolso helyen al, a londoniak kozt.
a bázist én csak az ár szempontjából hoztam fel, azt nem tudom, hogy amúgy a földi kiszolgálás előnyben részesítené-e a bázissal rendelkező cégeket. Szóval mivel a Wizz-nek nincs bázisa Angliában, ezért drágábban tud csak oda utaztatni, mint egy olyan cég, akinek van oda bázisa (lásd EZY), ezért mondtam, hogy én abba az útirányba nem választanám a Wizz-t
Hat orulj nek hogy tudsz tajekozodni elotte. Nem vesziti el a tobbi legitarssag is az utasat mert mint mondtam 10 eve repul es evente nagyon sokszor eddig ilyen nem fordult elo keses az igen. A 10 ev soran nem fordult elo ilyen vele. Keses az sokszor, es nagy keses is csak hat mas volt a hozza allas, mert ha azt mondjak torolve van a jarat muszaki miatt azt hiszem ezt mindenki megerti de amikor ott hitegetik az embert 9 oran at?? Akkor meg szemlyesekednek es semmi karpotlas atfoglalas stb..
Aruld el nekem mi koze van ahoz hogy van Londonban bazis vagy nincs amikor BUD-LON utvonalon tortent ez az eset.? A vissza utja volt Magyarorszagrol es a Budapestrol indulo gep keset. Szoval Budapesten kesett 12 orat.
Hát nem tudom, én tájékozódom lehetőségekhez mérten utazás előtt, hogy kivel utazom :) EZY-nek pl. kapásból lehet tudni, hogy van ott bázisa, de ehhez elég csak megnézni a jegyárakat, abból is kiderül, hogy fele annyi illetéket kérnek LTN-re általában, szóval nagy nyilak mutatják, hogy "Válassz engem" :)
Igen, a Wizz elvesztette az ismerősödet az utazóközönségéből, az ismerősöd pedig a Wizz-t, mint utaztatót zárta ki. Én csak annyit mondtam, hogy a következő alkalommal majd kizárja mondjuk a Malévot, aztán sorban a többi légitársaságot, ahogy azok is késnek. Malévot azért mondom épp most, mert pont láttam, hogy ma az egyik járatuk éjfélre van kiírva valami délután helyett.
nezd hetente repulok tudom mi van, en csak azt mondom 12 ora az extrem, es van olyan hogy customer service, meg attitude.
Sok legitarsagnak az AMECO szervizeli a gepet vagy az LH technik vagy tok mindegy, az utast ez nem erdekli es jogosan nem erdekli. Viszont ha rossz a beszalito es sok hiba van miatta akkor valtoztatok a beszalliton. Vagy olyan szerzodesben vagyok veluk ahol ok hibaznak ok fizetik a karpotlast. (ne mond azt ilyen nincs mert a mi legitarsasagunknal igy van). Vagy szerzek egy uj beszallitott. Na de ez a Wizz esetben nem megy mivel hogy az LH technik resz tulaj. es miert resz tulaj mert csak igy tudodd neki fizetni a Wizz.
Amugy Londonra ne a Wizz-t valassza az ember mert nincs bazisa. Ezt tudni kene elore?????
mondjuk kapásból nem mennék Londonba Wizz-el, bármelyik másik olcsóbb, akinek van ottani bázisa. Viszont arra próbáltam rávilágítani, hogy késés bárhol előfordulhat, mint ahogy elő is fordult már rengetegszer más cégeknél is és igen, a Wizznél is. Ha valakinek van bevált, sosem késős légitársasága, akkor pedig szerintem tartsa magát ahhoz, akkor nem csalódhat :) Én az eddigi Wizz utaimból nem késtem egyszer sem...
En is legitarsasagal dolgozom szoval van nemi elkepzelesem azon hogy ilyen elofordul. Persze itt senkinek sem az baja hogy kesik a gep hanem az hogy alnak (a Wizz) hozza a kerdeshez. Amugy egy nem is olcso jegy volt (marmint fapados szinten) hanem 180GBP volt oda vissza, az embernek van persze osszehasonlitasi alapja es azert nem tetszik neki(k).
A Volan, BKV, MAV. a kozos bennuk az hogy monopol helyzetben vannak.
LON-BUD, repulik a ESY, WZZ, BA, SkY, MA, BA az az van mas valasztas, es ez egy utasokba kerult nem beszelve arrol hogy eleg negativ reklam.
En is repulok sokat es kesnek gepek stb de egy 2 oras utnal 12 ora keses azert valljuk be extrem, nem beszelve arrol hogy a ket varos kozt volt aznap jo par masik jarat.
nekem már késett a BKV, a Volán és a MÁV is, ezért soha nem utazom többet velük, felháborító
Szar dolog, ha késik a gép, ez tény, de badarság kijelenteni, hogy erről 100%-ban a Wizz tehetne. Persez az utas akkor is a légitársaságot szídja, amikor rossz idő miatt nem tud fel/leszállni. A Wizz gépeket a Lufi tartja karban, előfordult már az is, hogy az ő hibájukból nem lehetett felszállni (az utasok érdekében), persze ebből az utas csak azt látja, hogy a Wizz nem viszi oda, ahova szeretné. De legalább lehet választani, mehet bármelyik légitársasággal, ha az is késik, akkor azt is feketelistára teszi, idővel nem lesz légitársaság, majd onnantól gyalog jár :)
Ezt egy haverom irta nekem, meg oktoberben tortent de azert szep:
BUD-LON utvonalon tortent
>Jo volt a buli, mi? > Eleg rendesen beszoptam masnap, > 11 15 kor ment volna a gepem (Wizzair), de azt mondtak hogy 2 orat fog > kesni, aztan kesobb azt mondtak hogy meg 7 (hetes) orat fog kesni, > este 8 kor mar annyira kesz voltam amikor megmondtak hogy 21 30 kor > talan elemegy a gep, hogy atrakattam masnapra. Anyuek kijottek ertem > es hazamentem aludni. > Masnap megkerdeztem es este 11 utan ment el a gep, 12 orat kesett. > Soha nem fogok ezzel a legitarsasaggal utazni, egy nagy szar. > xxxxx, szerinted en kaphatok ezert karpotlast, masnap nem tudtam menni > dolgozni, meg a varakozassal jaro stressz. > Nem tudom miert nem mondtak azt hogy nem megy a gep, es raktak volna > at masikra vagy masnapra. Szerinted van ertelme veluk vitatkozni, vagy > csak annyit tudok csinalni hogy masikkal repulok legkozelebb? > >
Beszelt 2 Wizz-esel, akik neki elkezdtek magyarazni hogy ez repulo stb es ilyen elofordul. Es ha sokat utazna akkor ezt tudna.(10 eve el kulfoldon Carib, azutan pedig Azsia, most London. evente repul vagy 40-szer es ezt mar 10 eve) Nem tudom hogy johet ahoz valaki egy szolgaltato cegnel hogy ezzel inditsson "ha sokat utaznal" szoval hulyenek neztek ugy is beszeltek vele. Nem mintha ha szamitana szerintem hogy sokat utazik vagy sem..
A jegy annyi volt mint a MALEV-on csak a Wizz-nek jobb volt a menetrendje!!!!!!
a párom több mint egy éve dolgozik a Wizznél, mesélj :D Rokon pedig kapitány, várom az izgalmas történeteket :)
Az viszont tény, hogy mostanában jópár olyan hiba van, amit a Lufthansa szervíz jó lenne, ha időben orvosolna és nem mindíg járat előtt pöcsölnének vele... Legutóbb is a párizsi járatnál jött elő egy hiba, amit elvben felszállás előtt nézett át a szerelőgárda. Hát nem sikerült...
Tesóm szombaton a 6:30-as géppel ment volna Milánóba. A gép végül 12:25-kor szállt fel. 6 órát késett, addig mindenki a tranzitban várt, ahol se levegő, se dohányozni nem lehet stb... 4 óra várakozás után kaptak 4euró étkezési vouchert. Ez a következőre volt elég: 1db szalámis kis kifli, 2dl üdítő! Azt mondták, hogy hajtómű hiba miatt kiesett az egyik gép. Jó végre beszálltak, elkezdtek gurulni... közben azt hallották mintha darálnának valami a futóművek. Folyamatoson csikorgó vinnyogó hangok jöttek a gép aljából. Ez persze felszállás után megszűnt! Itt a szakik azt írták nekem, hogy ha fapadossal mész számolni kell ezzel, kártérítést nem kapsz. Rendben, de akkor legalább annyit, hogy a gépen is adhattak volna valami kaját ingyen. Kicsit kiábrándító volt! Jah és felajánlották, hogy a Sky-nak valamikor 10 óra körül megy a gépe Milánóba, arra van még 8 hely, aki akar elmehet azzal. Igenám, de arra a gépre 30e volt a jegy a Wizzre meg 14e, a különbséget ki kellet volna fizetni ott. De szép!!!!
Szeptemberbi nyaralásomon megismerkedtem egy magyar sráccal, aki a Wizznél dolgozott 1/2 évig. Olyan dolgokat mesélt, amit le se merek írni!
nem tudom ez melyik napi Luton volt amúgy, mert az indulásnál az egyik nap viszont a Wizz OC nem volt körültekintő megfelelően és abból adódott egy kb. ekkora késés
A Wizz-nek szerinted mi köze ahhoz, hogy a Luton-i c/i hogyan szállíttat be? Nagyjából semmi... Ha ők kiírják először, hogy már felszállt a gép és utána, hogy "ja bocs, mégse", akkor ehhez szintén semmi közük, ez egyértelmű reptéri szervezetlenség.
Vegyes személyzet nem nagyon szokott lenni, max. a lengyeleknél, hiszen alapvetően nem akar senki kinti bázissal repülni, ha megteheti ugyanezt itthonról is. Ráadásul ott van inkább személyzet hiány, így itthonról kell kimenni kisegíteni, ide nem nagyon jön senki.
Ferihegy 1 rol repultunk Lutonba(London), oda vissza utat rendeltem.
Mar odauton is 45 percet kesett a wizzair gep, de ez meg elfogadhato, vegulis nem lehet egyszeru a logisztikaja a cegnek, mermint hogy nagyon keves geppel kell ellatniuk a feladatukat. Nagyjabol a MAV hoz lehet hasonlitani oket, ha pl Szegedrol kesve indul a vonat akkor akkor az uton feljebb is pl Kecskemetnel is kesni fog, stb, tehat lancreakcio szeru a keses, nem tudjak masikkal helyettesiteni a kieso jaratokat..
Tehat a 45 perc keses meg elfogadhato szerintem, de az utaskiserok magatartasa, es amatorsege mar nagyon kellemetlen volt. Odafele uton magyar volt az egesz szemelyzet, az utaskisero csajok fapofaval, mosolygas nelkul lattak el feladatukat.
Egyik alkalommal a mellettem ulo utas kerdezni akart valamit az utaskiserotol, aki a formalis (es professzionalis) "Igen holgyem/uram?" de legalabb "Igen?" helyett a kommunikacio kevesbe tiszteletteljes modjat valasztotta, bamban odahajolt es, hangos "Hummmm?" -mel fordult az utashoz... Ez 2x megismetlodott..
A pilota, aki szinten magyar volt, angolul (probalt) beszelni a szinten magyar utaskiserokhoz, nem lett volna kisebb a kavarodas, ha magyarul teszi.
Hosszas rohoges kiserte a "kozonseg" soraibol azt a kijelenteset, miszerint,
"- wizzair is a smoking flight, we ask our passengers to not smoke.."
-kihagyta szegeny a "non" szocskat.
Igazabol katasztrofalisan beszelt angolul, meg az volt a legtisztabb resz, amit a statikus recseges miatt nem lehetett hallani..
Leszallas utan nagyon roviddel elmondta a szokasos infokat, mennyi a helyi ido, homerseklet, stb, utana tovabbi jo napot kivant, megkoszonte hogy a wizzairt valasztottuk, stb.
A gep gurul tovabb. Meg vagy 10 percig..
Megint elmondja ugyanazt az elkoszono szoveget (igy mar kisse vicces masodszorra, de ki kell tolteni az idot), es megallasig meg 2x, de a harmadiknal mar mindenki rohogott, hogy "igen, viszlat neked is, de most mar tenyleg elvalhatnank,.."stb...
Az igazi katasztrofa a visszaut volt, lengyel szemelyzettel.
Helyi ido: 18,00
Becsekkolok, kozlik, hogy 4 orat fog kesni a gep, tehat 19,00 ora helyett 23,00 kor indul....
Vigasztalaskeppen adtak egy 6 Fontos kupont, amit le lehet enni akarmelyik helyi etterembe...hozzateszem, hogy erre nem volt eselyem(kesobb).
Tehat 23,00 az uj indulasi ido, ok, van idom akar aludni is egyet (nehany szerencsetlen igy is tett). En magam bementem a mosdoba borotvalkozni, ugysem borotvalkoztam reggel, mert siettem, hat most van idom..
Epp befejeztem, amikor hallom a bemondobol, hogy a wizzair 6210es keso jaratahoz azonnal kezdjek meg a beszallast az utasok a 25 os kapunal!! Helyi ido: 20,00.
Gyorsan felnyalabolom a cokmokom, es rohanok a kapuhoz, kozben azert ellenorzom a menetrendet a kepernyon, hogy mi tortent, hat valoban, "proceed to gates" felirat villog ott, ahol 10 perce az allt, hogy 23,00 kor indul, kesik.
Lohalalaban bevetem magam a repulogepbe, mert eddigre mar nem bizok bennuk, nehogy itthagyjanak. Akarhova ulhetek, open seating van, valahogy epp a szarnyak melletti veszkijarat mellett foglalnek helyet, mivel ott legalabb nagyobb a tavolsag az elottem levo szek hattamlajatol, es elfer a labam. Mielott helyetfoglalok, az utaskisero csaj kozli, hogy ez a veszkijarat, ha evakualni kell a gepet, akkor segitenem kell majd nekem is, eshogy meg mindig le akarok e ulni oda?
Kisse megrebbenek erre, hogy igy felvillantja elottem a katasztrofa lehetoseget, mikor mar amugy is kisse meg van csappanva a bizalmam bennuk, azert megigerem hogy majd segitek ha kell, csak hadd uljek le.
Varunk, varunk, kiderul, hogy nehany honfitarsunknak nem esett meg le, hogy mi tortent, es kavezgatnak, eszegetnek, (vagy alszanak szegenyek) es rajuk varunk.
Felmerul a kapitanyban, hogy talan nem ertik az angol szoveget, ezert bemondatjak magyarul is, mindezt ugy, hogy egy angolul is beszelo magyar utast alkalmaznak tolmacskent, mivel a szemelyzet kozul senki nem beszel magyarul..Itt megjegyzem, talan jo otlet lenne ha vegyes lenne a szemelyzet (magyar, lengyel).
21,05 az utasok nem jonnek, kb 12-en hianyoznak, valoszinuleg alszanak, a kapitany ugy dont, hogy kirakja a csomagjaikat, es nelkuluk indulunk!
Szoval megerkezunk vegre Ferihegyre, ejfel mult 23 perccel, bravo, pont lekestem az utolso repterbuszt, tehat aludhatok a repteren, mert a kovetkezo reggel 5 kor megy...
Tehat ennyit a wizzair-rol, mindenki eldontheti hogy bevallalja e, jomagam ugy ereztem magam mint a szentfoldrol hazatero kereszteslovag, aki jol megerdemelten hajthatja alomra fejet, megha a repteren is...