Szia! Gondolkodtok körutazáson,csoporttal?Busszal menve. Mi 2015 ben , valamint 2019 ben 1 hetet körutazás keretében voltunk Erdélyben, jól éreztük magunkat, pedig eleinte , pláne nekem, voltak ellenvetéseim a busszal kapcsolatban.(mivel nincs kocsink, mondjuk más nem is jöhetett volna szóba..)közben a buszsofőrt igazoltták a rendörök, mert tilosan előzött , a benzin kifogyott Debrecen felé.(odaútban)Milyen jó, hogy nem egy kietlen, akár erdős szakaszon.anno Győzikééknek pont egy ilyen szakaszon fogyott ki ,mikor mentek fellépni Rolival.a sofőrével.Addig bent ültek a kocsiba, míg nem jött a segítség, aki elvitte őket.bocs.
Mindkét alkalommal Kovács Jenő volt idegenvezetőnk.A buszsofőr 2. szor Kovács Ernő,de érdekes volt, hogy lerobbant szerdán a busz, és( pénteken jöttünk haza) és két napig másik sofőrrel és busszal mentünk. Szerintem megjátszott dolog volt, Nem akart hazavinni minket.+ visszafele egy férfit át kellett segítenünk a határon, mert elveszett a személyije(vagy eleve nem is volt). Necces volt hát.
Nem élnék Erdélyben, 1 -1 hetet el tudtam tölteni ott, de nem az én reszortom.
Bocs, hogy így kiírtam a sztorinkat, de hátha kedvcsináló valakinek a körutazás
Üdv itt nálunk! Jók a napi útiránytervek, gyergyói születésűként csak annyit fűzök hozzá, hogy a kevesebb több, felét teljesítsd a leírtaknak és közte meg helyben tegyetek nagy sétákat, gyalogtúrákat. Jövőre meg majd folyt. köv. ...
Erdélyi / Székelyföldi utazást tervezek augusztus elejére. Miskolci indulással az alábbi útvonalat néztem ki.
2 éjszaka Kolozsváron és 4 éjszaka Csíkszeredán.
Szívesen veszem az észrevételeket, további javaslatokat amennyiben kihagytam volna olyat, amit feltétlen javasoltok egy 6-7 napos ott tartózkodás során. Vagy ha túltervezett egy nap és másként csinálnátok.
1.nap Miskolc - Kolozsvár (délután a történelmi városrész megtekintése)
na, megjártuk Erdélyt, az út a tavaszias időjárásnak köszönhetően sima volt, szinte rekordidő, határon vissza 6 sor ment az autópályán, nem volt vészes.
A nyári tumultus után sima az átkelés az ártándi gúnyhatáron. Most visszafelé jövet pl. senki nem volt előttünk... Amúgy sem a román, sem a bolgár rendszer nem nőtt még fel a schengeni elvárásokhoz. Legfőbb bajuk a kiírthatatlan korrupció, de miről beszélünk, mikor a brüsszeli főkolomposok is euró 10 milliókat lopnak, következmények nélkül persze...
. tétel Ogra – Campia Turzii (Chetani – Campia Turzii), 15,69 km . Építők: Association Strabag SRL - Geiger Transilvania SRL. Költség: 420,35 millió lej áfa nélkül. A kivitelezés időtartama: tervezésnél 3 hónap, kivitelezésnél 18 hónap. A szerződés aláírása 2022 októberében történt.
Sziasztok! Fordultunk egyet Gyergyóban, jó volt otthon lenni egy kurta hétre kikapcsolni. A város 12. Mikulás napi fesztiválján is résztvettünk, rezsiválság ide vagy oda, gyönyörűen ki van világítva a városközpont a Szent Miklós szobor körül. Csak gratulálni tudok a városvezetésnek, hogy erre találtak idén forrást!
Az utak mindenütt jól járhatók, a Királyhágónál a Várad felőli oldalon a szokásos földcsuszamlás miatt javítás zajlik, de két sávban megy a forgalom. Benzin, dízel mindenütt van, 7-9 lej közötti ársávban, mától majdnem hasonló áron az ittenivel. Nagyon jó lenne előrehaladást látni az Aranyosgyéres és Maroskece közti szakaszon, ahogy a kitáblázást láttam, a Strabag fogja folytatni, a kérdés, hogy mikor? Az E60-ason most már a két szűk keresztmetszet (még holtszezonban is) Élesd és Bánffyhunyad a közlekedési lámpák és az idióta, ki-bevágó, indexet nem ismerő helyi vagányok miatt. Nyomasztóan nő a kamionok aránya és a két sáv ugye nem erre lett kitalálva, de hát azoknak is menni kell...:-/