Én úgy tudom, hogy egyetlen karosszéria eleme sincs cink bevonattal ellátva. Egy terepjáróként is használt autónál az alsó elemek fokozottan ki vannak téve kavicsfelverődésnek és sárnak. Ennek fényében komoly alvázvédelmet kellett volna kapnia. Ezért furcsa, hogy már most van rajta rozsda.
Ha jól emlékszem a Logannal is voltak az elején rosdásodási problémák.
Az átrozsdásodásra is van garancia, nem? Akkor talán nem kell annyira aggódni (nem kell aggódni!!?? :-)). Mindenesetre én rákérdezek a dacia klub fórumon, ott régi daciasok vannak!
Szia! Szerintem semmi ok az aggodalomra,hasonló okok miatt én is elvittem a szervízbe,igaz nem vagyok szerelő,de már egymástól függetlenül is többen ugyanazt a magyarázatot adták.Vagyis ez a típusú(euro5) motor már alapjáraton sem szennyezheti a környezetet,hidegen ezért csilingel jobban.Melegen újra indítva ez már meg szűnik,ha nem ,na az már tényleg gáz.Nekem is szereltek rá sárfogókat,igaz csak előre,de szerintem a sarat ugyanugy felveri.Egy tizest viszont kifizettem érte,feleslegesen.Régebben volt egy Clióm. 1.5dci motorral 144e km-ig semmi gondom nem volt vele,aztán egy barom miatt totálkárosra törtem.De az 5-ös törésteszt igaznak bizonyult,mert sérülés nélkül szálltam ki belőle...Az én Dusteromban 5500 km van de szerintem jó,nem kell aggódni, az először furcsa dolgokat is kezdem már megszokni! A rozsdáról nem tudok nyilatkozni ,de holnap alá nézek, ígérem....
Eddig izgalommal vártam az enyémet, mostmár inkább félelmet érzek. A rozsda kevésbé izgat, mert a tizedik autómra várok, de alulról még egyiket sem láttam. Sajnos a 4x4-nek elég randán kilátszik a kipufogódobja hátulnézetben. Ha még ez rozsdás is egy hónap után... ?brrrr.Lehet, hogy a vér mégsem válik vizzé, illetve a románoknál a víz vérré? Pedig már kezdtem elhinni, hogy ez a Dácsia már nem az a dácsia. Amit viszont az agyonmagasztalt dci-ről írsz, az több mint aggasztó. Talán érdemes volna a szervízen kívül az "általános" daciás fórumon vagy renault fórumon megszellőztetned a tapasztalataidat, mert Dusterból még kevés van, aktív dusteres fórumozóból pedig még kevesebb.
Aggódva, de egyben bizakodva várom a további híreidet.
Hááááááááát ez nagyon durva! Nem állsz vele fűtetlen, zárt légterű garázsban? Mert annál a szabadban is jobb. És mit mondanak erre a szervízben? Ne halogasd, vidd be!
Sziasztok hát nem tudom mi van, lehet hogy csak én vagyok ilyen peches??? amit írtam motorproblémárol az még mindig fennál ... vagyis néha .... zörög mint egy rossz traktor ... azt mondták hogy persze ha hideg a motor ilyen ... na de nem hideg üzemi höfokon is csörög!!
Na de ma ért egy nagyobb meglepi is . rendeltem hozzá sárfogó gumikat .. hát nem egyszerű mutatvány felvarázsolni őket. na de a lényeg autó felemel ... kerék le és láss csodát elől a kormány összekötök, a féltengelyek,a lengőkarok , ja és a kipufogó húúú mamma az volt a legdurvább roszdás mit egy húsz éves autónál... a tizenhárom éves omegámál nem láttam ennyi roszdát ....
szóval valaki nyugtasson meg hogy nem éna vagyok ennyire szerencsétlen .....
Nekem a kereskedő egy hónappal ezelőtt szólt hogy január elején átvehetném (szept. közepén rendeltem), de visszamondtam mert nekem március előtt nem jó. Neked mit mondott a kereskedő, ha most rendelsz, mikor veheted át?
Azt szeretném kérdezni, hogy ahogy olvasgattam írjátok h nem igen kapni most dustert meg h csak nagyon sokára érkezik meg:S Ez a probléma még fennáll? Mert a gondolkodunk az autón de nem szeretnénk fél évet várni rá. A szalonba van itt egy 4x4es diesel articcal de se a szín se a felszereltség nem olyan mint amit mi szeretnénk.
Sziasztok! Nem tudom valaki Dusteres tapasztalt e már olyat, hogy a belső világítás menet közben minden előzmény nélkül kigyullad, majd pár másodperc múlva el is alszik. Eddig kétszer fordult elő,mind a kétszer kanyarodás közben. Ajtók rendesen csukva, kapcsoló nem a holtponton, hanem középre állítva. Lehet valami érintkezés dolog baja van? Tippek esetleg? Köszi
1. Ha átlagban kevesebb a fogyasztás, kvázi kevesebb mennyiségű üzemanyag ég el ugyanazon szakaszon, akkor hogy jönne már ki átlagban több károsanyagkibocsátás?
Sokkal inkább fordítva.
2. Nekem eddig két szoftveresen tuningolt autóm is volt, mind kettő csont nélkül ment át a környezetvédelmi vizsgán.
3. Én és mások akik tuningoltattak tapasztalatból beszélek, mások pedig 'szakértenek'. Ennyi.
Lehet, hogy sok sületlenség van benne, de én eddig mindenhol ugyanazt olvastam, hogy a károsanyagkibocsátás nő, ha szemmel nem is vehető észre. Te vagy az első, aki nem ezt mondja. Na persze van néhány tunigkészítő is, de a többség közli, hogy vegye tudomásul a megrendelő, hogy egy környezetvédelmi mérésen elbukna az autó. Azért nincs harag ugye?
Köszi, elolvastam a cikket.Rengetegsületlenségvanbenneszerintem.Deminiskéneemiattelgondolkodnom?
a dízel elég bele. azt hittem, árulják gyengébbel is, de most nézem, hogy csak az erősebb 1.5 decit adják hozzá. jól is teszik.
egyébként én nagyon szerettem, amikor teszteltük, teljesen jó, és nagyon, nagyon olcsó. ha új autót vennék, csak az erősebb motor hiánya szólna ellene.
Úgy néztem a lámpánál beledurrantottak. Gondolom nem mert átmenni a sárgán.
Nálunk most a lámpás kereszteződéseket kamerázzák a sünök. Piros 100.000 Ft, sárga 50.000 Ft. A piros még azt mondom elmegy, de a sárga már brutális. Már jól beidomították a vezetőket. A helyi TV készített riportot róla és amikor látható volt az ő kamerájuk is még a zöldön sem nagyon mertek átmenni. :-)
Autópályán kipróbáltam 170 és a motor ment volna még(5800ford/perc), de valami megfolytja (légellenállás, áttételek nem tudom)
Valószínűleg a itt már kevés a gyári motorteljesítmény a nagy légellenállás leküzdésére. De az sincs kizárva, hogy van benne 170-nél sebességkorlátozás, ahogyan a 110dci-ben.
A papíron 86LE-s EUR4-es DCi-ben viszont pl. nincsen sebességkorlátozás. Ott óra szerint lejtőn 180 felett is autózhatunk.
A Duster órája ennél a sebességnél egyébként már közel 10-et csal felfele, amit GPS-el ellenőrizhetsz.
szeptember 6.-án vettem át 4x4 1.6 benzines nem tudom milyen felszereltséggel mert csak beszéltünk az eladóval és jeleztem mi nem kell (bőr az nincs.. talán ennyi)
Azóta mentem vele 13000km.-t.
Átlagban 90-100 km/h-val, a fogyasztása 7-7.3.
Autópályán kipróbáltam 170 és a motor ment volna még(5800ford/perc), de valami megfolytja (légellenállás, áttételek nem tudom) igaz itt 9,7l.
Terepen kinyirhatatlan átlagos használatnál. Valóban elég a második fokozatban elindulni, de azt gondolom a kuplung szerkezet csere a szervínek jó bolt lesz.
Ami sz...rság benne az a belső padlókárpitozás néhol már látszik a padlólemez mert elmozdul a nem tudom milyen burkolás.
Ha leállítod a kocsit, de meggondolod magad vagy megállsz a sorompónál és nem fordítod el teljesen a kulcsot újra indításnál lenullázza a komputert. Hidegen indításkor néhány másodperc mire kitalálja mennyi is lenne az alapjárat.
Kétszer hagyott ott mert kifogyott a benzin igaz a számítógép szerint még volt benne 5-6 liter.
A megtehető távolság a számítógép szerint 100 km alatt nem létezik (nem ír ki megtehető távolságot), Igaz már kitapasztalom lassan ha kigyullad a tartalék lámpa még mehetek 80km-t normál tempóban.
Ja és a lényeg találtam benne néhány csavart amik első keresésre sehonnan sem hiányoztak!
Remélem a következő szériába beleteszik majd a nissan 2,5td motorját!
Múlt héten rendeltem a legmagasabb felszereltségűt. Dacia Duster Exeption 1.5 dci 110Le +kartámasz. Metálfekete színű lesz, full bőr, jól fog mutatni mellette a krómhatású tetősín, tükrök, fellépő-díszléc és az alsó lökhárítóbetétek!!! :) Csak egy baj van vele... Áprilisban jön meg... :( De majd küldök képeket! Kondi
Hoppá ezt nem igazán értem... ma nagyon elegem lett a traktor hangból és odaléptem neki egy kövéret... olyna bársonyos lett a hangja mint amikor kihoztam ... valami bizti nem stimmel vele. Olya n volt a hangja mint amikor kb 20km/h val mész és ötödikben vagy csörgött zörgött kopogott ..
Kerkuska! A motormelegítés nem biztos, hogy jó megoldás. Egy átlagos motor annyit kopik, míg el nem éri az üzemi hőmérsékletet, mint meleg állapotban haladva 120 km-ert megtéve. Ma már egyértelműen azt mondják a szakemberek, hogy indítás után néhány másodperc múlva induljunk el, persze a fordulatszám ne legyen se túl magas, de túl alacsony. Így melegszik a leggyorsabban a motor. Amikor a buszsofőr szomszédod tanulta a szakmát, még a melegítés volt a jó, mert az akkori olajok hidegen, haladáskor nem kentek rendesen (alapjáraton nem volt nagy az olaj igénybevétele a csapágy-főtengely között)