szeptember 6.-án vettem át 4x4 1.6 benzines nem tudom milyen felszereltséggel mert csak beszéltünk az eladóval és jeleztem mi nem kell (bőr az nincs.. talán ennyi)
Azóta mentem vele 13000km.-t.
Átlagban 90-100 km/h-val, a fogyasztása 7-7.3.
Autópályán kipróbáltam 170 és a motor ment volna még(5800ford/perc), de valami megfolytja (légellenállás, áttételek nem tudom) igaz itt 9,7l.
Terepen kinyirhatatlan átlagos használatnál. Valóban elég a második fokozatban elindulni, de azt gondolom a kuplung szerkezet csere a szervínek jó bolt lesz.
Ami sz...rság benne az a belső padlókárpitozás néhol már látszik a padlólemez mert elmozdul a nem tudom milyen burkolás.
Ha leállítod a kocsit, de meggondolod magad vagy megállsz a sorompónál és nem fordítod el teljesen a kulcsot újra indításnál lenullázza a komputert. Hidegen indításkor néhány másodperc mire kitalálja mennyi is lenne az alapjárat.
Kétszer hagyott ott mert kifogyott a benzin igaz a számítógép szerint még volt benne 5-6 liter.
A megtehető távolság a számítógép szerint 100 km alatt nem létezik (nem ír ki megtehető távolságot), Igaz már kitapasztalom lassan ha kigyullad a tartalék lámpa még mehetek 80km-t normál tempóban.
Ja és a lényeg találtam benne néhány csavart amik első keresésre sehonnan sem hiányoztak!
Remélem a következő szériába beleteszik majd a nissan 2,5td motorját!
Múlt héten rendeltem a legmagasabb felszereltségűt. Dacia Duster Exeption 1.5 dci 110Le +kartámasz. Metálfekete színű lesz, full bőr, jól fog mutatni mellette a krómhatású tetősín, tükrök, fellépő-díszléc és az alsó lökhárítóbetétek!!! :) Csak egy baj van vele... Áprilisban jön meg... :( De majd küldök képeket! Kondi
Hoppá ezt nem igazán értem... ma nagyon elegem lett a traktor hangból és odaléptem neki egy kövéret... olyna bársonyos lett a hangja mint amikor kihoztam ... valami bizti nem stimmel vele. Olya n volt a hangja mint amikor kb 20km/h val mész és ötödikben vagy csörgött zörgött kopogott ..
Kerkuska! A motormelegítés nem biztos, hogy jó megoldás. Egy átlagos motor annyit kopik, míg el nem éri az üzemi hőmérsékletet, mint meleg állapotban haladva 120 km-ert megtéve. Ma már egyértelműen azt mondják a szakemberek, hogy indítás után néhány másodperc múlva induljunk el, persze a fordulatszám ne legyen se túl magas, de túl alacsony. Így melegszik a leggyorsabban a motor. Amikor a buszsofőr szomszédod tanulta a szakmát, még a melegítés volt a jó, mert az akkori olajok hidegen, haladáskor nem kentek rendesen (alapjáraton nem volt nagy az olaj igénybevétele a csapágy-főtengely között)
Szia! Igen,van hasonló tapasztalat,de csak hidegen csinálja amíg az üzemi hőmérsékletet el nem éri.Melegen történő újra indításkor már nem csinálja.Nem vagyok szerelő,de szerintem a dízel sokkal lassabban melegszik fel és addig nem szabad hirtelen terhelni.A szomszédom évekig buszsofőr volt és minden reggel jó negyedóráig járatta a motort indulás előtt.Most már értem miért tette,és hiába modernebb ez az autó,akkor is csak diesel!
Szia! 22.000.-Ft a 4 darab, de csak akkor kell kifizetnem,ha megfelelnek:Még a kereskedő sem látta,hogy mekkorák és még nem is szereltek senkinek fel.Kedden már többet tudok mondani, akkor szerelik őket fel.A tapasztalatokról írni fogok A Te géped milyen??
Na ezért lesz az enyém bazaltszürke. A mostani autóm is hasonló, ezen csak a mosás utáni első kis piszok látszik, utána sokág ugyanolyan, mintha pár napja mostam volna...
Sziasztok!Egy újabb tankoláson vagyok túl és alakul az autó fogyasztása,ma36.5 litert tankoltam 617km-re,ez nincs 6l/100km átlag.Igaz, terepen még nem voltam vele,de ez vegyes úton jött össze,volt város és utópálya is kb fele-fele arányban.Kedden viszem olajcserére és rendeltem hozzá utólag első-hátsó sárpofozókat,mert az eleje az egész oldalra felveri a koszt.Szép szín a kesudió,de minden sz...r azonnal meglátszik rajta és nálam ebből bőven kijut neki!A Dusit három hét alatt többször mostam le,mint az elődjét fél év alatt...
Nem muszáj, de ha ettől nyugodtabb vagy, cseréld le az olajat. Nekem 1,5 dci Megane-m van, újonan vettem, én is gondoltam rá, de aztán úgy voltam vele, hogy csak jobban tudják... Most 73ezer van benne, első olajcserénél vettem észre csak mérhető fogyasztást, azt azért, mert rosszul tettem vissza a nívópálcát és kijött egy kis olaj. Szóval nem kell, de nem is árt.
Szerintem egész egyszerűen nem bírt el egy hosszabb 6. az autó. Hiába tűnik erősnek papíron a motor és hiába könnyű viszonylag a kaszni a légellenállási együtthatója szerintem elég gyatra és főleg a 4X4-nél a hajtásban is sok a veszteség. Már pedig a 6. ez már döntő. Nem mindegy az sem , hogy milyen dinamikával rendelkezik ennél a fokozatban, ha túl hosszú akkor állandóan kapcsolgatni kell.
Ha már nem volt keret nagyobb motorra, akkor valahogyan kompromisszumokkal meg kellett oldani a vezethetőséget. Ez egy tipikusan olyan autó, hogy nagyobb motorral kevesebbet tudna fogyasztani véleményem szerint.
Egy mechanikus felező vagy mechanikus kardánkapcsoló önmagában nem hordoz több hibalehetőséget, mint egy elektromosan kapcsolható 4WD. Inkább fordítva.
Átlagos felszanálók szempotnjából viszont sokkal kedvezőbb lenne, ha a hatodik vagy 400-500-al kevesebbet forogna. Ez 10%-os üzemanyagmegtakarítással is járna. Magyarul 130-as utazónál nem enne 8 litert, hanem kevesebbet. Tízből kilenc ember meg amúgy sem fog vele terepezni, hanem klasszikus autónak használja majd.
Akkor olyan, mint jópár haszonjármű (pl. furgon, busz). Ez nem rossz megoldás, hiszen nem hard core terepjáró. Nem csak költségeket, hanem súlyt/helyet/hibalehetőséget is megspóroltak a felező elhagyásával.
Én is kipróbáltam, simán indul másodikkal,de osztom TITTIRITTI papa véleményét,és igazándiból az egyes után azonnal " kívánja" is a kettest.Nálam ma háromhetes a Dusti,és háromezer van benne. Azt hiszem el fogom vinni az olaj cserére a héten... Szerintetek kell?????