Ha elfogadtak előleget és jelentősen drágább lesz az autó mint most, vagy irreálisan soká jön meg visszafizetik. De inkább nem fogadnak el előleget, mert a véleményük szerint gyakorlatilag jelenleg nem kapható az autó. Azt mondták: a szakma íratlan szabályi szerint ideiglenesen ki kellene húzni az árlistáról.
Sziasztok,fórumozók! Ma hívtak a kereskedésből hogy mehetek intézni a papírokat itt az autó is,de a vonóhorgot itt szerelik rá.Még egy hét amíg a papírokat és a hitelt elintézik vizsga, üzembe helyezés stb...Én még talán áprilisban fizettem be az előleget és akkor a 42. hétre ígérték az autót.Előreláthatólag legkésőbb okt, 18.-án átvehetem a Duster-t .
Azt előleg alatt mit értesz? Mert tőlem elvettek 100 ezret, amit simán visszakérhetek, ha közben meggondolom magam. 4 éve ugyanitt vettem egy megane-t, akkor úgy rémlik 10% előleget kértek. Akkor ez most mi?
A képlet meglehetősen egyszerű: a magyar autópiac a második helyen áll az EU-ban, abban a atekintetben, hogy mekkora haszna van az autógyárnak az itt eladott tömegmodelleken! Teljesen érthető, hogy mindenki ott adja el az áruját, ahol többet fizetnek érte, jelen esetben nyugaton.
A magyarok most szívják csak meg igazán, hogy eddig nem ugrottak a Daciára, hanem képesek voltak megvenni mondjuk a butított, 80 lovas Megane II-ket klíma nélkül. Most, hogy van egy kívánatos modellje a Daciának, már kicsit késő, kis piac vagyunk, nem kapunk autót. Ez van...
Akik két hét múlva kapják, azok nem tegnap rendelték! Pár héttel ezelőtt még itt is elfogadták az előleget, ma már nem... Tényleg felesleges erről itt agyalni. Menj be ma egy márkakereskedésbe és kérdezősködj. Csodát fogsz hallani. Én bementem több helyi és környékbeli (70 km-es körzet, több megye) kereskedésbe és mindenhol ugyanazt mondták. A helyi kereskedésben 20 előrendelő vár, ebből az első 3-4-nek van konkrétabb időpontja, befizetett előlege, a többi ha majd már nem bírja, elállhat a rendeléstől. Ne feledd, pár hét alatt változott nagyot a helyzet.
Nem szeretném tovább "osztani a semmit", de milyen kereskedők voltak azok akik ezt állították? Mert tőlem elfogadták az előleget Baum.-nál, és a szerződést aláírták.
És vannak a fórumon is akik két hét múlva várják a szállítást.
Más ami talán megerősíti az én véleményemet, az hogy a Dacia igazgatója azt nyilatkozta hoyg a Dusterben semmi további kényelmi funkciókat nem visznek bele (pl. automata klima, horganyzott karoszéria, stb.) mert az árnövelő tényező, és ez egy olcsó népautó. 2012-től gyártják majd a Logan 2-t, aminek alacsonyabb lesz az ára mint a Logan 1-nek.
Ez nem az én véleményem, hanem több! környékbeli kereskedőjé, akiket megkerestem az ügyben. Egyöntetű véleményük volt, hogy ilyen esetben ki kellene venni a típust ideiglenesen a kínálati listából, mivel jelen pillanatban semmit nem tudnak biztosra ígérni: sem a pontos leszállítás dátumát, sem a majdani árat. Éppen ezért nem is vesznek fel előleget a rendelésekre, mivel semmit nem tudnak garantálni. Az octaviával meg kár összehasonlítani az autót. 1. ez egy SUV amit sokan divatból vesznek. 2. Ha valakinek használható 4X4-es autóra van szüksége, még 1 millióval drágábban sem tud más típusok közül válogatni.
Ez nem így van. Folyamatosan veszik át az autókat Romániában, rövidesen mengmelik 840/napra a gyártást. És ne felejtsük el hogy hogy ez Renault, nem Dacia, akármennyire is szeretnék a románok azt.
Ahogy a Skoda árakat a WV szabja meg.
És őszintén, én nem vennék Dustert ha ugyanannyi lenne az ára mint egy Octavia-nak.
ebben igazad van, csak azt felejted el, hogy az egy virtuális árlista mivel az autó gyakorlatilag nem kapható ha ilyen a kereslet, egy millióval drágábban is elkel annyi, amennyit képesek gyártani. és még mindig csak az sx4 illetve yeti árszintjénél járunk, aminél ez bizonyos szempontból jobb autó
Ami a Dustert illeti: a helyi szalon szerint erősen alulárazták az autót, értesüléseik szerint akár egy millióval is drágább lesz az autó, ha majd újra kapható. Romániából tudnak rendelni egy-két hónapra, kb. fél millióval drágábban.
Van hangszigetelő a motorháztetőn. Egy keményebb filc szerű anyag, amely a széleknél pár mm-es, de van olyan része ahol 1 cm is van. Sajnos a klimához nem tudok hozzá szólni.
Az én kérdésem az lenne, hogy tempomatot lehet-e beszerelni utólag. Ha tudtok ilyet rakjatok be linket. Köszi előre is.
Én meg 48! Úgy látom ez a középkorú-Mikulás váró-férfiak fóruma lesz! :-)
No de térjünk át komolyabb témákra!
Azt szeretném kérdezni hogy a motorháztető alsó részén van-e valamiféle hangszigetelő réteg. Olvasom a román Duster fórumokat, azt írják hogy az exportra készült autókba raknak egy hangszigetelő "hálóféleséget", a romániában forgalmazottakra meg nem, ezért hangos a motorhang.
Más kérdés: lehet a manuális klímát automatizálni? Találkozott valaki már ilyen megoldással?
Ha csökken a fogyasztás, az csak úgy lehet, hogy kevesebb üzemanyag ég el a motorban, tehát a károsanyagkibocsátás is kevesebb ennek egyenes következményeként.
Melyik motorral vetted? Benzin vagy dízel? Nekem a 86 lovas dízel lesz.
Igen, tudom, hogy a box nem olyan jó, de mivel praktikusabb, ezért próbáltam először azt. A véleményemet továbbra is fenntartom, hogy nő a károsanyagkibocsátás. Persze lehet, hogy ez Nálad még határértéken belül marad. A Dusit a max. kivitelben rendeltem meg, de majd talán a locsolkodásra jön meg.
Nemrég voltam nagyszervizen és megnézték rajta a károsanygakibocsátást is mert külön kértem és minden bőven a tipus megengedett határértékén belül van. Amúgy a tuninbox nem is lehet jó de erről is találsz is írást az ATC oldalán. http://www.atc.hu/blog/box-3--ko--tunigbox-vs--chiptuning--2009--december-30-
Milyen motorral vetted a Dustered?
Nem tudja valaki, hogy létezik-e Dusterhez jópofa beépíthető navigáció?
Elolvastam amit jelöltél. Hallottam én is sok sikeres tuningról, olyan ez mint az orvosválasztás. Ugyanazt tanulták, ugyanott, de mégsem egyforma. Az enyém nem volt tökéletes, de nem csak ezért csináltam vissza. Ha az enyém nem füstölt volna, akkor is tudtam, hogy egy "zöldkártya vizsgán" megbukott volna. Nemsokára 4 éves a verda, vizsgán nézik ezt is. A chipptung készítők soha nem állítják, hogy nem fog nőni a károsanyag kibocsátás. Azért próbálkoztam először azzal a dobozzal, mert erre garantálták, hogy nem lesz. Nem is ment. Szóval a fizikát nem lehet megb.... Szerintem Neked sem mondták, hogy légy nyugodt, minden füst ok. Ilyen ma még nincs.
Nagyon nem mindegy, hol kivel tuningoltatsz. Nekem egy ismerősöm ajánlotta az ATC-t még a Puntómhoz. Hát több, mint bevállt. Elsőre olyan lett, amilyennek kell és azóta is jó! Jó erős és semmivel sincs több füstje, mint gyárilag! Írtam is róla itt:
Meg nagyon normálisak az emberek a cégnél! Teljesen nyugati szinvonal. Előtte átvizsgálják az autót és padon is megmérik. Szóval nincs rossz meglepi, ha meglesz a Dusterem én tuti azt is elviszem és csakis oda. A Daciaklubnak is talán nem véletlenül partnere. www.daciaklub.hu
Egyedül ez után fürkésztem már hónapok óta, hogy lesz-e majd tuning a Dusterhez, de most végre megnyugodtam! :)
Haj de várom már azt a kocsit. Jól felcsigáztatok!!! :DDD
Nekem jelenleg Megane II van. A motor ugyanaz mint a Dusteré. 106 pacis az igaz, de 4 pacit nagyon könnyű találni egy mai dieselen. Szóval 1-2 éve úgy döntöttem, hogy beruházok egy tuningra. Féltem az írt promramtól, inkább kinéztem azt a "dobozt" amire azt ígérték, hogy nem nő a károsanyagkibocsátás. 100valahány ezer lett volna, de nem ez volt a baj. Egyszerűen nem volt érezhető a gyorsulás, hiába próbálta az ember tekergetni a kütyüt. Aztán mégis programos tuning lett a vége. Ment mint állat, nagyon tetszett eleinte. Tudtam ugyan hogy nőni fog a korom, de ez minden képzeletet felülmúlt. Normál gyorsításnál nem mertem a tükörbe nézni, olyan fekete volt mindem mögöttem. Volt még egy gond vele. A gyorsítás nem volt mindíg egyenletes, hanem néha három ütésszerű módon történt, mindíg ugyanazokon a fordulatokon. Gondoltam ez nem jó jel, a kettős tömegű lendkerék miatt. Lehetett volna próbálkozni a program javításával, de inkább visszarakattam az eredeti programot. Szóval óvatosan a tuninggal.
Szintén zenész. Nekem az új céges autóm lesz a Duster. Elején furcsán néztem a főkönkre amikor ilyeneket vásárolt, de elmentem aztán megnézni a szalonba és most már alig várom. Még két hónap ha minden igaz és érkezik. A legjobb íhr, hogy lehet tuningolni is ott ahol már a Fiatomat is nagyon klasszul megcsinálták. De hogy van ez szerintetek, hogy a 86 lóerősnek megadott dci már gyárilag is több?
Én 58 éves vagyok, de hidd el, amikor mentem az autóért, a gyomromban volt egy gombóc. Nekem is volt már sok autóm, még dáciám is a 80-as években, aztán voltak terepjáróim is, de azért egy új autó izgalomba hozza a "férfi embert". remélem két hét múlva felraksz képeket a gépedről. A neten már láttam renault emblémás dustert.
A kézikönyvben nem található leírás a gázlómélységről, /a kezelési útmutatóban a 4x4-re vonatkozó leírás szerintem nem elégséges, főleg azoknak nem, akiknek most van először terepes autójuk/ de a teszteknél több helyen is megtalálható, hogy 350 mm a gázlómélység. Ennek az autónak szerintem ez elegendő. A szervízciklusa 30000 km, vagy 2 év amelyiket elöbb eléri. Megkérdeztem egy helyi szakit, aki azt mondta, hogy az olajcserét nem árt 15000-nél megcsinálni. Hát majd meglátjuk, addig még másoknak a tapasztalatát is olvashatjuk remélem hamarosan.
Sziasztok! Még pontosan két hetet kell várnom a járgányra,a családom szerint 44 évesen úgy várom már, mint a gyerekek a mikulást !!!Volt már jó pár autóm de Dacia még nem, a kereskedő szerint gyártják már Renault emblémával is,de azok keletre kerülnek.Hacsak véletlenül egy nem téved el....