a kereskedő felhívott valakit aki értett a Dusterhez, (többször is hívta) az mondta hogy rendelhető, és a rendszerbe is ki lehet választani. a bőrborítású kormány és sebváltó rendelését is a fenti ürgétől kérdezte (mármint hogy lehet-e külön rendelni vagy csak a bőr csomag részeként). A pollenszűrőt sem tudta, de már nem akartam még egyszer felhívatni, majd rendelésnél.
Örülök a jó tapasztalatoknak, én is megrendelem hamarosan, 4x2 1,5 dCi.
A kereskedésben fogalmuk nincs mit árulnak! Azt sem tudta az ürge, hogy lehet-e rendelni ESP-t a 4x2-es kivitelhez, telefonált párat, azt mondta lehet, mert a rendszerük engedi kiválasztani, de nem vállal semmilyen garanciát. (Majd kihúzza, ha mégsem lehet!)
Az 1,5 dci-ben van pollenszürő, és jelzi is, hogy hány százalékos a telítettsége.
Eddig nagyon megvagyok elégedve az autóval. Jól gyorsul, 5-ben, 6-ban emelkedőnek még érezni ahogy húz. Nehezen szoktam meg, hogy egyest csak tényleg elinduláshoz kell használni, de sokszor 2-ből indulok.
Mivel a klímát csak mechanikusan lehet állítani, ezért az első napokban sokat kísérleteztem rajta, mire az optimális hőmérsékletet betudtam állítani, de már megszoktam, és aránylag jónak tartom. Tegnap az email címedre küldtem képet.
A kereskedésben, Baumgartner nem tudták megmondani hogy van pollenszűrő a Dusterben. Te nem tudod véletlenűl?
Neten keresgéltem, de nem találtam semmit erre vonatkozólag, bár mágát a szűrőt azt meg lehet vásárolni. Hogy vagy megelégedve a dizel motorral? És a klímával?
Én is szeretnék a tiédhez hasonló Dustert, csak 4x2-es kivitelben. Tavaszra terveztem a vásárlást, jövő héten akarom befizetni az előleget. Ez a szín nekem is tetszik, tudnál felrakni még pár képet? (Vagy esetleg e-mail-ben küldeni feco4444@gmail.com-ra).
Hol lehetne megnézni élőben a többi színt? Eddig csak a kesúdiót láttam, minden kereskedőnél csak ez a szín van.
Augusztusban vettem át az autót. 2000 km van most benne. hiba nélkül. Mindenütt megnézik, úgy parkolóba nem tudok beállni, hogy valaki ne tenne fel kérdéseket, és mindenkinek tetszik. Amikor az árát mondom, szinte el sem hiszik. A fogyasztása a fedélzeti számítógép szerint hosszú távon, /200 km/ klimával, 6,1, rövid utakon 7-7,5 l. Az ülések még hosszú úton is kényelmesek. A motor zaj 80-90 km/óráig kimondottan jó, de a felett is elviselhető. Az üzemanyag szint jelző csak jó indulattal mondható megbízhatónak, mert minden indítás után mást mutat. A számítógép viszont megbízhatóan jelzi. A kapcsolókat nehezen szoktam meg, nem esik kézre egy sem. Most röviden ennyi. Talán, ha kérdeztek több mindenre tudok hiteles választ adni.
Igazából nem értem miért hasonlítgatják az SX4-hez. Szerintem nem egy kategória. Az utastér nagyobb, a csomagtér jóformán a duplája. A hasmagasság is nagyobb, a terepező képessége is jobb. Egyedül talán a motorok és kezelhetőség (kormány, fék, kezelőszervek és kidolgozottság) jobb a Suzuki.
Csak azért írtam, mert valahol nem tudták összevetni kb 5-6 milla alatt nem találtak ellenfelet honfi tesztelőink... Hát amikor még nem volt válság, majdnem cseréltünk de nejemnek nem tetszett a szerintem KATASZTROFÁLIS A oszlop. Remélem Suzukiék olvassák. Képes autót, gyalogost kitakarni! Most én sem cserélek egy ideig. Nekem a Sandero megfelelne és tetszik is, igaz nem vezettem.
Azt mondta a kereskedő, hogy a Dacia rossz híre miatt fogy nálunk kevés, ugyanakkor azért kell sokat várni, mert nem kapunk eleget. Ki érti ezt? Azt viszont nem árulta el, hogy hány megrendelésük van.
Veszik az SX4-et is sokan. Nekem spec nem tetszik az SX4 A-oszlopánál az a kis háromszög ablak se kivülről nézve, se belülről. Igaz még nem ültem SX4-ben :DD, de ezek a kisablakos konstrukciók, amikhez eddig volt szerencsém, egyik se tetszett, az SX4 se lenne kivétel ez biztos. Meg aztán a csomagtere is lehetne nagyobb.
Megnyugtatásodra: egyiket se fogok venni, nincs rá mani.
Sziasztok! Tesztvezettem a Dustert. Amikor közeledtünk egy fekvőrendőrhöz, a mellettem ülő kereskedő azt kérte, hogy ne lassítsak (kb40-el mentünk). El voltam készülve egy repülésre, de szinte semmit sem éreztem. Hihetetlen volt! Aztán fix 4 kerékben aszfalton kanyarodtunk, semmi feszülés, csikorgás. Azóta tudom, hogy ez a fix 4 kerék valójában központi difit működtet, de akkor ez nagyon meglepett. Úgyhogy 1 hétre rá megrendeltem. Március közepére ígérik sajnos.
Az elégedetleneknek tennék ekkora kasznihoz és az 1.6 benzinmotorhoz 120-nál kétezret forgó váltót és rájönnének mért forog ilyen sokat... mondja meg már valaki, mért jó a Duster amikor az SX4 is létezik összkerékben? Minden ország a sajátját favorizálja csak mi nem...
A konkurencia keresi a "fogást"a Duster-en!A teszt nem szól arról,hogy melyik tipuson milyen felnin milyen gumi volt!?? Vagy ez nem befolyásolja a fékutat?Aztán a fizikai törvények értelmében a lassulást a tömeg is befolyásolja!Nehéz az én pofonomat a Fekete Laciéval összehasonlitani,szerintem az adott tipusra jellemzően nem lehet rosszabb a fékhatás az átlagnál különben már a műszakin elbukna az autó.Remélhetőleg hamarosan a személyes tapasztalataimat is megírhatom ezzel kapcsolatban!!!
Persze tudom, adódhat olyan helyzet, hogy az a 2-3m plusz fékút (a versenytársak egy része ennyivel jobb) okozhat balesetet. De ez is csak elméleti biztonsági paraméter, mint az EURONCAP teszt.
Azt írják, hogy 6. sebességben 4500-as fordulatnál a sebesség 130 km/h. Ez elég rossz áttétel. 28 km/h 1000-es fordulatnál. Így tényleg nem lehet vele takarékosan menni ezzel az 1.6-os motorral.