Ez a teszt azért elég extrém helyzet, ha jól tudom ilyen teszten már több márkásabb kocsi is bukott... reméljük ilyen manőverre nem kerül sor a való életben.
A múltkor olvastam ezt a cikket, és nagyon tetszett.
OFF
A cikkben volt szó a fogyasztásról is, és szóba került a VW TSI motor is. A múltkor vettem át 8 km-rel egy Golft VI TSI-t (természetesen nem saját részre). 250 km-t autóztam vele Budapest-M7-8 sz. főút- Szombathely viszonylatban, bejáratós tempóban. 7 literre jött ki az átlag, de ez kb. 1 literrel csökken majd bejáratás után. A 6. fokozat nagyon hosszú, autópályán is keveset pörög a motor...
A belinkelt Totalcaros cikkben azt írják a fogyasztásra:
"a közel kétezer-ötszáz kilométer alatt 7 literes átlagfogyasztást produkált az autó, változatos domborzati és útviszonyok közepette, ötszáz kiló súlyt cipelve."
Ez egy 1,5 dci 4x4 Duster.
Ebből ítélve nyilván a dízel a jobb választás. Illetve benzines esetén E85-tel hajtani. Ez még kedvezőbbre is jön ki a dízelnél.
A FAP a dizel motor tartozéka, hogy minél tisztább legyen és teljesítse az euro 5-ös normát. A koromrészecskéket szűri ki a kipufogó gázokból. Sokféle megoldás létezik gyártók szerint. Sajnos mint minden ez sem tökéletes és hibája sok kellemetlenséget és sűrű pénztárcába nyulkálást eredményez. Kíváncsi leszek melyik rendszer kerül a gép alá.
Szerintem ez akkor jön ki, ha beindul a török és az orosz gyár is. Az egyik kereskedő szerint további problémát okoz, ha elkezdik a gyártást a kecskeméti Mercedes gyárban is. Az 1.5 DCI motorokat ugyan is a Renault szállítja. Ki hallott arról, hogy a tesztautókban még nincsen FAP?
Tegnap kb. 13:00-kor láttam egy barna metál Dustert a Jászberényi út közelében (egészen pontosan az Ezüstfa úton, a BM Heros telephelyen). Sajnos sietnem kellett, így nem tudtam megállni és a tulajjal váltani pár szót...
Jó , ha beszélgetünk mindenről az autóval kapcsolatban, legalább mindenki oda figyel, és nem hagyja magát átk.....ni. Az én esetemben már mindegy mert leelőlgeztem, és aláírtam a szerződést. Az enyém is 110 LE, és annyiban tér el a tiédtől, hogy nem bőrüléses, és nincs benne Esp.
Szia,Tittirittipapa !Biztos hogy jó típust írtál ?Én az exeption 4x4 dci erősebbik típust rendeltem ami alapárban 4530000. +Esp +metálfény+vonóhorog 4720000.,ehhez a Tiéd számomra drágának tűnik!! Vigyázni kell a kereskedőkkel mert átk...ják az embert, ha látják,hogy nagyon akar valamit!!
" Az Automobile Dacia a Duster napi termelési számát az év végéig 260-ról 460-ra tervezi növelni. Az idei éves termelési célkitűzés 300 ezer autó."
460*365 az nem 300ezer, hanem 167900. Az össz Dacia termelésre érthették ezt a számot? Így is szép. A magyar gyártású Suzuki (swift, SX4, Splash) kb egy ártkategória vagy talán kicsit olcsóbb, és szerintem korszerűbb is, mégis kevesebb fogy belőle Európa szerte. Ennek tekintetében a 300ezer Dacia nem tudom hogy mennyire reális.
Jó a kilátás belőle, az A oszlop nem takar. Jelenleg Németországba, Ausztriába, és Franciaországba szállítanak. Magyarországra keveset kötöttek le a kereskedők, vagy nem is adtak a Románok. Jelenleg márciusra, vagy áprilisra vesznek fel előjegyzést.