Hát igen ezt a töréstesztet nagyon titkolják.Nekem is tetszik,bár csodákat nem várok tőle ennyiért ,hasonszőrűek sajnos 7milliót nyaldossák árban skoda,kia,hyundai,platós teherautók is az adóleirás miatt.
előreláthatólag pénteken térek be egy próbára.erősen ki leszek váncsi mit tud a járgány.mindenesetre az elég meggyőző dolog,vagy tény,hogy az ázsia túrán kutya baja sem lett,míg az összes többinek meg azért elő-előjött ez-az.
Egyetértek, én is félteném a Dusterem, és erősen vigyáznék rá. (Meg lehet nézni az autót, amivel járok - pedig nem a saját tulajdonom.) De azt azért jó dolognak tartom, hogy az egyszerű, sötét, igénytelen műanyagot könnyebb tisztítani, és ha véletlenül megsérül, olcsóbb kicserélni.
Na mindegy kiváncsian várom a tapasztalatokat. Ha elmész tesztvezetésre, feltétlenül írj a tapasztaltakról :)
igen,ezért tettem idézőjelbe a friss szót,mert bár már meglévő alkatrészekből van összerakva,azért nem lehet tudni pontosan hogy mit kap az ember.értem ezalatt az autó egészét.
sok helyen olvasom,hogy mivel nem eget rengető minőségből van az autó belseje,ezért akár egy fél disznót is könnyebb szívvel bele lehet tenni.hát nem tudom,de én ha valamit kedvelek,jelen esetben tételezzük fel,hogy kedvelem a dustert,attól még nem fogom kevésbé félteni pl az üléshuzatot :-) de nem is ez a lényeg.
abban igazad van,hogy jó lenne megvárni azt a cca. 2 évet,amíg jönnek a gyakorlati tapasztalatok (márpedig 100 hogy csőstül fognak jönni,mert rövid időn belül kb annyi duster lesz az utakon mint új swift) és ilyen számnál már bármi baja van,az előjön!
Az autó nagyrészt már meglévő Renault-Nissan-Dacia alkatrészekből áll, szerintem nem lehet vele gond. Én is szeretnék Dustert, de legelőbb 1,5-2 év múlva, addigra sok minden kiderül.
irgalmatlanul csalogató az ára
Talán azért, mert meglévő és nagy mennyiségben gyártott egységekből "legózták össze" az autót. Persze máshol is látszik a spórolás: műszerfal anyagai, minimális elektronika, viszonylag kevés zajszigetelés. Ezek a dolgok sok embert elriaszthatnak, de ennek jó oldala is van: nem kapunk szívrohamot, ha pl. koszosabb tárgyakat, kutyát kell szállítani vele, stb stb.
pl könnyebben törik mint egy trabi
A töréstesztre nagyon kiváncsi vagyok, szerintem hamarosan megtudjuk majd, hogy fog szerepelni az autó az ENCAP-n. Az tuti, hogy a csak extraként rendelhető ESP-ért pontlevonást kap majd.
alváz rozsdásodás
Ezt olvastam én is néhány helyen, de szerintem csak az első évjáratokra érvényes, azóta volt már modellfrissítés (javítsatok ki, ha valaki máshogy tudja/tapasztalta).
Melyik szalonban lehet megnézni, ill. tesztelni a Dustert. Ha ide nem írhatod akkor ferenc0217@freemail.hu ra megírhatnád. A válaszod előre is köszönöm.
nagyon gondolkodom ezen az autón,csak félek nehogy rossz lóra tegyek vele,lévén mégiscsak "friss" konstrukció.kellemetlen lenne,ha pl többek között nálam jönnének ki a rejtett hibái...amellett hogy irgalmatlanul csalogató az ára (nemkülönben a külseje),félek,nehogy a minőség rovására menjen.pl könnyebben törik mint egy trabi,vagy a néhány helyen olvasható alváz rozsdásodás rövid időn belül gondot okozzon.
mindenesetre elmegyek egy tesztvezetésre valamelyik nap.bár én lehet benzinest vennék,ha vennék,de a szalonban csak 4x4 dízel van.
nyilván valahol spórolni kellett,de ha nem hagy cserben motorikusan és nem rohad el alólam,akkor a többit már meg lehet szokni.valakinek van már bővebb tapasztalata?sajátra gondolok,nem pedig a reklám-szagú tesztsajtóra gondolok.
Már kisgyerek korom óta autómániás vagyok, de az utóbbi években egyszerűen nem volt olyan (általam is elérhető) autó, amiért őszintén tudtam volna lelkesedni. Erre jön egy Dacia... Hát ezt soha nem gondoltam volna. Ha valaki pár hónapja azt mondja, hogy Dacia háttérképet fogok faragni a laptopra, akkor enyhén szólva mosolygok. Persze ne értsetek félre, eddig sem volt bajom a márkával, sőt! Talán a 2004-es (vagy 2005-ös, már ne emlékszem) raliszezonban Loganok voltak a 0-ás autók, és végigbírták a szezont nyélgázon, ugratókon át :) Munkára akarva sem lehet jobb autókat találni.
Remélem pár leendő tulaj is csatlakozni fog a topikhoz, már nagyon kiváncsi vagyok a tapasztalatokra. Amúgy a legújabb autóMAGAZIN-ban is van Duster teszt(1.5 dci 85 LE, 4x2), ha valakit érdekel :)
Az 1,5 ös DCi erősebbje 110 lovas, ekkora kasztnihoz ez tökéletesen elég. Végre egy 4x4 es ami nem 10 liter fogyaszt. Kolléganőm S Jimnyje is 8 litert fogyaszt, pedig döbbenetesen kicsi.
Én is ilyenre vártam, az ára hihetetlenül jó, felszereltsége szerintem ebben az árkategóriában tökéletes. Holnap én is megnézek egyet. Én is csak összkerekest vennék. Nagyon ritkán kell, akkor viszont nélkülözhetetlen. Sokat járok földutakon, előző télen mégse sikerült elakadnom az elsőkerekes Berlingoval. Néha azért jól jött volna.
Én is a napokban szerettem bele ebbe a tipusba, bár még nem próbáltam, de hihetetlenül tetszik! Az h egy 4x4-est ilyen áron lehet kapni, az nem semmi!
Tény h nem kell "túl" sokat várni, de szerintem egy átlag felhasználónak bőven megteszi! Keveset eszik, szinte mindenene elmegy, egész formás is, főleg ennyi pénzért! Nekem nagyon bejön!
Alig várom h nyilt hétvége legyen és kicsit megdolgozhassam! Mondjuk kicsit félek h gyöngének minősül az 1.5 dci 105 lóval, de remélem kellemesen csalódom majd benne!
Ma volt szerencsém megnézni kereskedésben egy Duster-t. Nagyon korrekt autónak tűnik, borítékolom hogy nagy siker lesz. A felszereltségi listán a második Ambiante felszereltségűt tanulmányoztam.
Külső: előlről kicsit rút, dolgozhattak volna még rajta, oldalról ok, hátulja a legsikerültebb, az nagyon tetszik. Összességében nem tűnik egységesnek, de mivel ez egy elég fapados volt szerintem ha fel van extrázva biztos jobban néz ki.
Belső: a képek alapján nem sok jóra számítottam de pozitívan csalódtam, közel sem olyan rossz. Egyszerű és olcsó anyagok, a Logan/Sandero-ból már megszokott elemek, de mégis passzol az autóhoz, kihozták a lehetőségekből a maximumot. A fűtés/hűtés kapcsolók nagyon rossz helyen vannak és ótvar módon lehet tekergetni a gombokat. Rakodóhely szinte semmi pedig nem lett volna nagy kunszt tárolókat kialakítani ugyanis az autó kifejezetten tágas elől és hátul egyaránt, a csomagtartó szintén. Az ülés elsőre kényelmesnek tűnt de nem sok oldaltámasza van, szerintem hosszútávon problémás lehet.
Az egész autóról süt az egyszerűség és a gyártási költségek minimalizása, de annyira ügyesen oldották meg hogy ez nem zavaró, sőt -bár ez furcsának tűnhet- jól áll neki. Érdekes hogy a gumin nem spóroltak, Michelin m+s abroncsok voltak rajta.
Ami nagyon nem tetszik az a felszereltségi lista összeállítási, a jól felszerelt verziók csak 4x4 kivetelben rendelhetőek, ez érthetetlen mivel szerintem a vásárlók zömének nem kell négy kerék és azért hogy pofás Duster-e legyen valakinek nem fog fizetni +500 ezret a 4x4-ért.
Összességében engem megfogott a Duster, most vennék autót szinte biztos hogy mellette döntenék, tény hogy a franciák nagyon eltalálták.
Szombaton megnéztem a Dustert. Kivülről szuper jól néz ki, belül tényleg fapados, de ezért ilyen olcsó. Nekem megfelel, azt mondták, hogy az alap típusokat június végén kezdik értékesíteni, a 4x4-est pedig augusztus végén. Én megvárom a 4x4-est.
Állítólag tavasszal megjelenik, bár már nem sok ideje van. A sógoroknál már láttam. Nagyobb mint a Qashqai. Beülni sajnos nem tudtam. Szimpatikus, hogy a mostani agyonhízlalt, agyonbonyolított SUV-okkal ellentétben a 4X4-es is 1300 Kg alatt marad. Amennyiben a töréstesztet is hozza szerintem komoly sikerre számíthat. Egyedül a motorizáció tűnik szegényesnek. Majd meglátjuk mit tud ezekkel. A terepes tulajdonságai az eddigi videók alapján elég meggyőző. Ha kellően sokat sikerül eladni -amire komoly esély van-, akkor a fenntartása is kedvező lehet.